Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Климатроник на WJ - странно поведение

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Климатроник на WJ - странно поведение

    Климатроника уж работи. Духа топло, духа студено, чува се как клапите мърдат, поддържа зададената температура без проблеми първите 30тина минути. Проблемите са след тези 30 минути. За да държи приятно топло се налага постепенно да му увеличавам градусите. И така докато стигна 4 часа по-късно за където съм тръгнал вече е на зададени 27-28 градуса. Като често (през 5-10 минути) се налага да корегирам градусите с 1-2 нагоре/надолу за да духа приятно топло. Иначе почва да духа или хладно, или горещо.

    Първата ми хипотеза беше, че съм влезнал в критическата и ме обливат топли и студени вълни. Ама пък само в WJ-я ми се случва. На предишната кола (Passat B5 комби) като му задам 21-22 градуса и ми е еднакво комфортно през целият път. А и на съседната седалка гледам как по едно време градусите постепенно се повдигат до 25-26-27 градуса и си остават там.

    Втората хипотеза беше, че нещо го бъркат подгряващите седалки - нали уж има инфрачервен сензор дето мери температурата в двете зони и преценя колко топло/студено да духа за да поддържа зададените градуси. Е да, ама последният път не пусках седалката и пак беше така.

    Третата хипотеза беше, че награвянето на панела на климатроника от крушките зад него го бърка. Когато се кара на фарове през деня светлината в купето е на максимална сила за да се вижда радиото. С нея светват и на максимална сила всички крушки в купето, включително и тези зад контролният панел на климатроника. Колкото повече работи толкова по-топъл става контролният панел на климатроника. Обаче сложих DRL реле и си пуснах DRL-а с което спрях всички нощни светлини в купето. Сега има съвсем леко затопляне в на панела и не се усеща никакво затопляне около прозореца на инфрачервеният сензор. Уви - проблема все още е на лице.

    Та някой има ли подобно поведение на климатроника? И по-скоро има ли някой който си наглася климатроника на 21-22-23 градуса и няколко часа по-късно все още му е комфортно топло?

  • #2
    От: Климатроник на WJ - странно поведение

    Може и самият ИЧ сензор нещо да дава фира.
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • #3
      От: Климатроник на WJ - странно поведение

      Може . Просто ми трябав някой с климатроник да потвърди, че всичко при него работи нормално.

      Иначе чета, че за моделите 99та година проблема се оправял с рекалибрация на климатроника, ама моят е 2004та година. То не пречи де - ще пробавм да видя дали ще има ефект. Лошото е, че повечето такива проблеми по сервизните бюлетини включват подмяна на целият контролен модул на климатроника.

      Коментар


      • #4
        От: Климатроник на WJ - странно поведение

        Аз съм с климатроник и всичко си работи нормално, нямам проблемите които описваш!
        А въпросното DRL реленце от къде го купи и ценичка да споделиш?

        Коментар


        • #5
          От: Климатроник на WJ - странно поведение

          САЩ, под 20 долара по спомен, оригинално реле на Mopar. Доставка през колега за без пари. Обаче явно продавача беше сбъркал цената нещо, защото след моето не е продавал друго и го е свалил от обявите (ebay търговец). Търсих за друг колега от форума и от там видях.

          Очаквах да е проблем и да има нормално работещи. Иначе щеше да е масов проблем и да има информация. Ще го закача след празниците на Launch-а да видя какво може да прочете от климатика и ще гледам дали има видими проблеми.
          Последно редактирано от brum; 28-12-16, 15:30.

          Коментар


          • #6
            От: Климатроник на WJ - странно поведение

            За мен парното/климатроника на тия коли си е бездарно!

            При мен с парно се наблюдава зверска разлика след затопляне на купето след 30-40 минути шофиране. Салона ли се нагрява, не знам? Първо ми е студено като колата е студена, и така 30 минути. След това най-слабо духане на парното и врътката топло/студено на средата че не се живее.
            В ЦРД-то(2003) на познат, до Троян тествах неговия джип и режима климатроник. 22 градуса ауто на всичко, и после каране. След 40 минути път вдигнах на 24(или 26) защото ми беше студено. Всичко супер! Затопли ни чак когато започнах аз да определям степента на духане в купето. После се появи проблема със загряването на салона и отново започнаха мъките.
            Та мнението ми е че на тая кола не е направена по начало тая система. Много се радвах когато купих моя джип и видях врътките на парното.

            Преди карах Ауди А6. При него климатроника винаги се е държал отлично. Никога не ми е пукало на какво карам(а то и зиме и лете си е било 22 или 24 градуса). С месеци не съм променял зададената температура. Поне 3 пъти съм раздвижвал моторчета защото от това че нищо не променям, спичаха.

            ПП - Мога да снимам МОД-а на парното на WJ как да го накараш да не включва климатик когато изберете позиция духане на "джам", или позиция "крака и джам". Не ми пречи че климатика се пуска. Проблема е когато го направи на температура около 4-5 градуса, колата студена, и ме вледени и се разтреперя. А прословутата функция да редуцира влагата особено на дъжд.....ами след като веднъж лъхне с климатик, после си обречен на каране с климатик 2-3 дни понеже климатик + дъжд = на мнооооого влага. Свалих панела разглобих го, тогава видях че клапите на "парното" се управляват на вакум. Намерих пистата която задейства климатика и я прекъснах. От тогава като на всички мой коли карам основно на режим духане на стъкло и крака. Нито се поти, нито пък се чудя как да размразя предното стъкло сутрин.

            brum намести ли се вече на шофьорската седалка? Още ли ти е тесен и не комфортен На мен ми е тесен, но ми е добре. След изминати 20 000км още се позиционирам в тая кола Ама и нещо всички други вече ми возят като каруци

            Коментар


            • #7
              От: Климатроник на WJ - странно поведение

              Тъй де - и аз казвам, че на VAG групата климатроника работи идеално (на такъв съм свикнал за последните 7-8 години) и тоя сега ми се струва меко казано дървен. Ама на - горе колега споделя, че няма драма. Ще закача Launch-а и ще гледам данните от различните сензори. Може и да видя къде е проблема.

              Иначе не - все още не ми е особенно комфортно. Тясно е, но с това се свиква. На 2см от тавана съм, ама май е виновен люка от горе - май смъква тавана с едни 3-4-5 сантиметра. Най ме дразни видимоста през предният прозорец. Поради това, че главата ми е почти в тавана огледалото за задно виждане ми идва на нивото на очите. И съответно ми скрива видимоста в дясно. Като идва кръстовище трябва да се навеждам леко за да огледам от дясно. Но карам основно извънградско, а там драмата е малка. Хюндай Теракан-а май щеше да е по-добър избор...

              Коментар


              • #8
                От: Климатроник на WJ - странно поведение

                Може би дизеловите грандове не предават усещането от колата както трябва. От както съм го сглобил и го карам, колкото и да съм му свикнал се ме кефи. Аз съм с "малкия" мотор, но пак звук и тяга си има доволно. Дължината на скоростите ме убива! Усещането на бензиновия е много особено, и за миг даже няма да го сравня с Теракан(който и аз харесвам много). Винаги можеш да го смениш срещу съответната сума
                За седалката явно караш много изправен. Аз карам с нормален наклон на гърба, и аз съм с шибидах. Не опирам и съм далеч от опиране в тавана. На мен лично много ми липсва изтеглянето на волана към мен. Това нещо е много приятно за хора по-високи от 185см.

                За парното/климатроника виж го, но си е бездарно. Щом и двата сме единодушни Направи си една проверка която направих и аз. Като се завреш под жабката зад плафона има едно модулче. Така наречения таралеж, и иначе казано регулатора за степени на вентилатора. На две болчета е! Свали го и виж дали е кален по основата му. При мен има калчица, която не е страшна. Въпроса е обаче колко от това има по питите на радиатора на климатика? Колко действа като тапа?

                Коментар


                • #9
                  От: Климатроник на WJ - странно поведение

                  195см съм по лична карта. Не съм се мерил от училищните години. Terracan-а има определено повече място вътре и забележимо по-голям багажник. Сядал съм в такъв докато си търсех, но не можах да си намеря с TOD раздатка в читаво състояние. Затова стигнах до Jeep-а.

                  За радиаторите и мърсотията по тях - ще се чисти, но когато дойде ред да се правят клапите. Не вдявам как може тая кола да излиза без филтър купе от завода. Това беше едно от първите работи дето корегирах по джипката (след обслужването).

                  Витарат и тя е без филтър купе. Само че там се сваля един въздуховод (между вентилатора и радиатора на парното) и се бърка без проблем. Изчистено е до колкото може с прахосмукачка с мека четка и със доволно много четкане. Предполагам и по Jeep-а ще е подобно положението. Но за сега нямам оплаквания освен това, че не може да поддържа добре температурата в купето.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Климатроник на WJ - странно поведение

                    След рекалибрирането на клапите - същата работа. Час и половина нямаше проблем и после рязко реши да задуха студено. Подозирам, че някой сензор дето му служи за тия неща прави проблем от време на време. Ще гледам живи данни и ще следя кое го кара да се "сговнясва" така.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Климатроник на WJ - странно поведение

                      КЛАПИ. Сваляне на таблото , закупуване на оригинални клапи и монтаж. Преглед на всичко. Изчети темите. Отиди на сервиз. И приготви пари. Това е при условие, че всичко трябва да е както трябва. Иначе действаш сам и по твоя преценка.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Климатроник на WJ - странно поведение

                        Не са клапи май. Поне няма грешка записана за тях. Днес както писах час и половина работи идеано. И при все, че като се сбърка и вдигна температурата с 1-2 градуса почва да духа топло нещо ме съмнява да е от клапите. Но ако са те - ще се правят. Просто тряба да съм сигурен, а за тая цел ще трябва да видя какво се случва когато проблема се появи.

                        Клапите Дядо Владо ги погледна и каза, че са наред като взех джипката. А тя от тогава има-няма 20-30 часа каране.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Климатроник на WJ - странно поведение

                          Не е от клапи със сигурност. Моя е с нови клапи( работещи и калибрирани със сигурност) и радиатори на парно и климатик и се държи по абсолютно същия начин. Задавам 22- 24 градуса и постепенно по време на пътуване стигам до HI, ако искам температурата да остане такава, както в началото. В следващия момент, жегата ме принуждава да започна да намалявам и после пак нагоре, и така докато стигна. Само не разбирам защо нямаш филтър на купето.
                          Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
                          SSang Yong Kyron 2.0xdi
                          Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

                          Коментар


                          • #14
                            От: Климатроник на WJ - странно поведение

                            Фабрично излизат без филтър купе. Всички WJ са така според информацията в нета. Има си оригинален комплект който е за тая работа, но не се слага от завода. От Германия идва за 100-120лв. Има и филтри с активен въглен по 20тина лева също в немският ebay.

                            Намерих един TSB (сервизен бюлетин) дето описва такова поведение и покрива 2004та година - http://www.wjjeeps.com/tsb/tsb_wj_2400906.pdf . Според него се сменя контролният модул на климатроника с такъв с парт номер 55116885AC за да се реши проблема. Само дето пише, че е за 2003/2004 WG, а не за WJ. Иначе на външен вид изглежда същото.

                            Изрових и една стара тема от форума тук - http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=100989 . И тя дава някаква информация по въпроса. Според писаното там проблема е от крушките които с времето нагряват IR сензор и той почва да духа студено. Ама аз уж съм ги загасил тия крушки и проблема пак е наличен. Трябва да видя дали имам крушка на пепелника от долу която свети постоянно, защото според немските форуми и тя е виновна за тия проблеми.
                            Последно редактирано от brum; 31-12-16, 09:06.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Климатроник на WJ - странно поведение

                              Първоначално публикуван от brum Преглед на мнение
                              че е за 2003/2004 WG, а не за WJ.
                              Само с две думи ако може да ми кажете разликата между WG и WJ че все си мислех че е правописна грешка

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X