Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Jeep Grand Cherokee - 4.0, 4.7 или 5.2?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Jeep Grand Cherokee - 4.0, 4.7 или 5.2?

    Това трябва е при 247 раздатката на WJ

    При ZJ героторна помпа няма.
    Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
    0888/00-55-37

    Коментар


    • #32
      От: Jeep Grand Cherokee - 4.0, 4.7 или 5.2?

      Към запознатите:
      Каква е раликата между куадра трак 1 и куадра трак 2?
      И WJ 4.7 c QT 2 разполага ли заводско с някакъв блокаж?
      Jeep Grand Cherokee 4.7 4" lift Rough Country

      Коментар


      • #33
        От: Jeep Grand Cherokee - 4.0, 4.7 или 5.2?

        Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
        Да допълним, че двата варианта на 249 раздатката ползват виско съединител. Евтино решение за 4x4 с компромисно представяне.

        Виското е механично устройство, което предава въртящ момент към предните колела.
        Множество двойки съединители (подобно на LSD блокаж) затворени в метален барабан и потопени в специална течност. Обикновено съединители се въртят в синхрон и грандовете с такава раздатка в режим 4 All-Time предават въртящия си момент основно на задните колела (5-95%). В ситуация на превъртане на задните колела, посредством увеличение на триенето между съединителите и увеличаващата се температура, течността започва бързо да се сгъстява и предават повече или по-малко въртящ момент и към предните колела.
        Като цяло много удобна за ползване шосейна раздатка, но не достатъчно добра, че да се сравнява с такава с междинен диференциал вместо виско.

        Раздатката 249 монтирана на моделите преди фейслифта 1993-1995 има бавни скорости, но няма блокаж и не е подходяща за офроуд. Виското бързо прегрява и работи неадекватно или се поврежда.
        Тази на фейслифтовите екземляри 1996-1998 и водеща се on-demand има вече добавен механичен блокаж в режим на бавни скорости , в който работи като part-time 4WD и разпределя върт.момент твърдо 50:50 (преден/заден мост)
        Виско съединителите имат определен живот, около 150 хил.км. След това запичат и следва или подмяна (300$) или смяна на течността.
        Да питам ... докато е време
        Естествено, хвърлих едно око на инфото за раздатките, още преди изобщо да започна да мисля на сериозно за Гранд. Обаче там пишеше, че до 96та NV249 си има нормален междуосев диф, а виското е по-скоро "мек" блокаж на междуосевия. И че след 96та, версията 249OD (предполагам, че идва от on-demand) си е само с вискомуфа. Аз ли нещо не съм допрочел правилно или все пак да се ориентирам към машинки от преди 96та?
        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

        Коментар


        • #34
          От: Jeep Grand Cherokee - 4.0, 4.7 или 5.2?

          Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
          Да питам ... докато е време .... или все пак да се ориентирам към машинки от преди 96та?
          Баш...ама са рядкост запазените деб'мааму и скоростната кОтия е по-здрава.
          0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

          Коментар


          • #35
            От: Jeep Grand Cherokee - 4.0, 4.7 или 5.2?

            "голямо семейно комби с офроуд възможности" - кажи колко възможности гониш, защото за "друсни полянка", всичките стават.
            ________________________________________________
            Subaru OUTBACK 2,5
            Hyundai TUCSON 2.0

            Коментар


            • #36
              От: Jeep Grand Cherokee - 4.0, 4.7 или 5.2?

              Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
              Да питам ... докато е време
              Естествено, хвърлих едно око на инфото за раздатките, още преди изобщо да започна да мисля на сериозно за Гранд. Обаче там пишеше, че до 96та NV249 си има нормален междуосев диф, а виското е по-скоро "мек" блокаж на междуосевия. И че след 96та, версията 249OD (предполагам, че идва от on-demand) си е само с вискомуфа. Аз ли нещо не съм допрочел правилно или все пак да се ориентирам към машинки от преди 96та?


              Да, така е.

              NV249 93-95 e full-time (постоянно 4x4) и има междуосев диф + виско.
              NV249OD 96-98 има само виско, но задният мост е с твърда механична връзка постоянно включен. Предният се задвижва частично чрез виското или напълно, твърдо чрез механичния блокаж.
              И двете раздатки са в система под едно име - Quadra Trac

              И двете са с доста недостатъци, поне според моите разбирания, но пък си имат и някои плюсове.


              На мен най ми допада 242, защото дава множество възможности. Всички режими, при това ръчно избираеми. Нямаш само бавни скорости в режим различен от парт-тайм (с блокиран диференциал). Има ситуации по пътищата при които този пропуск се чувства.
              А пък за офроуд като стане въпрос най ценя part-time задвижването, демек блокажа.
              Като стане въпрос за здравина обаче, се оказва че 242 е най-слабата чисто механически, като максимален въртящ момент, който може да предаде. Най-яка е 249OD на 5.9 версията, след нея е 231 (command trac) и после са 247 при WJ и 249 при първите ZJ
              Но пък, ако не мислиш да ъпгрейдваш джипа над заводския му вид и да слагаш по-големи и агресивни гуми, 242 е достатъчно здрава и не ще можеш да я счупиш.

              При WJ системата Quadra Trac II, мисля раздатката има героторна помпа и блокаж.
              Последно редактирано от verter; 14-05-14, 21:39.
              Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
              0888/00-55-37

              Коментар


              • #37
                От: Jeep Grand Cherokee - 4.0, 4.7 или 5.2?

                Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнение
                ...кажи колко възможности гониш, защото ...
                Честно казано - тъкмо до към "друсни полянка". Не се предвиждат нито лифт, нито свирепи гуми, нито лебедка. Съответно не се предвижда и изпадането в ситуации, в които има нужда от тях.
                Просто Verter ме "стресира" с първото описание на виското . От собствен опит знам, че понятието "виско-муфа" всъщност е доста разтегливо. В смисъл, че има такива, които сцепват почти моментално, има и такива, които докато се наканят, вече ... няма смисъл, щото си се окопал. Нямам идея как сработва въпросното чудо на Гранда, затова и повдигнах въпроса.

                Иначе дъртели все пак се намират в поносимо добро състояние. Ясно е, че никой няма да е чак толкова перфектен, колкото казват продавачите - все пак са си наистина дъртели, и съм приел мисълта, че каквото и да взема, ще трабват време и "едни пари", преди да стане годно за употреба, но така да не ми се свалят раздатки и скорости .... тежат, нихна мама
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • #38
                  От: Jeep Grand Cherokee - 4.0, 4.7 или 5.2?

                  Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                  Честно казано - тъкмо до към "друсни полянка". Не се предвиждат нито лифт, нито свирепи гуми, нито лебедка. Съответно не се предвижда и изпадането в ситуации, в които има нужда от тях.
                  Просто Verter ме "стресира" с първото описание на виското . От собствен опит знам, че понятието "виско-муфа" всъщност е доста разтегливо. В смисъл, че има такива, които сцепват почти моментално, има и такива, които докато се наканят, вече ... няма смисъл, щото си се окопал. Нямам идея как сработва въпросното чудо на Гранда, затова и повдигнах въпроса.

                  Иначе дъртели все пак се намират в поносимо добро състояние. Ясно е, че никой няма да е чак толкова перфектен, колкото казват продавачите - все пак са си наистина дъртели, и съм приел мисълта, че каквото и да взема, ще трабват време и "едни пари", преди да стане годно за употреба, но така да не ми се свалят раздатки и скорости .... тежат, нихна мама
                  няма какво да му се плашиш тогава, по важно е кутията да не е заминала, че там е скъпо.............муфата се рециклира при деди, а и нова не е толкова скъпа.
                  теста на муфата е елементарен: на равно място навърташ волана докрай, лоста на D и отпускаш спирачаката, без да подаваш газ..... трябва да тръгне плавно, без подскоци или задържане, после същото в другата посока - това показва, че не се е спекла, а дали зацепва - трябва да предава въртенето на предния мост, тестваш на хлъзгаво, може и да го вържеш с въже за тополота по Костинбродски
                  ________________________________________________
                  Subaru OUTBACK 2,5
                  Hyundai TUCSON 2.0

                  Коментар


                  • #39
                    От: Jeep Grand Cherokee - 4.0, 4.7 или 5.2?

                    Ами ето ти няколко проблема по тия джипове. Пиша специално за ZJ, защото покрай моя доста съм изчел.
                    Всичко написано по-долу е лично мнение и не искам някой да ангажирам с него, но така виждам нещата.

                    Като цяло е много важно да прецениш как ще го употребяваш въпросния гранд. Както се спомена по-нагоре това е: семейно комби с офроуд възможности.
                    В момента в който си помислиш, че разполагаш с потентен джип грешиш. Сравниш ли го с поведението на лека кола още повече грешиш.
                    В сравнение с класически SUV произведен през миналия век, гранда е слабичък почти във всяко едно отношение. За офроуд е труден за правене, защото изисква усилване и смяна на почти всичко по него, така че не бягай от желанията си да не го пипаш в тази насока.
                    Силата му е в тягата на двигателите, комфорта и удобното като цяло купе. Понякога и 4x4 задвижването е плюс, но зависи от системата. Tова е универсално превозно средство , нещо между SUV и лек автомобил, но не е сравнимо с нито едно от двете.

                    Двигателите, специално бензиновите са здрави (4.0, 4.7, 5.2, 5.9) , защото са просто конструирани. Тихи са на крайна предавка и работа на място, ако всичко по изпускателната система е наред. Буботят адски приятно при набиране и кат цяло много спокойно работят. Имат добър въртящ момент на разположение при невероятно ниски обороти. Харчат гориво зверски без значение кой двигател ще избереш. Това им е най-големият минус. Просто никой не е мислил да ги прави по-икономични, а затова си трябва и технология.
                    Ниско продуктивни мотори. Литровата им мощност е обидно ниска, като най-добрият в тази насока мисля е 4.0 литровият. Той е и с най-палава стрелка на оборотомера, ако мога така да се изразя.
                    Осмаците са като свалени от камиони. Много приятни са за спокойно към нормално каране, но динамиката им на пълна газ е много компромисна в сравнение с нещо модерно.Това представяне не е само заради двигателя, ами и заради перманентнот задвижване и големите трансмисионни загуби, мудните автоматичите скорости, задвижването и като цяло ретро концепцията.


                    Мостовете са различни, но това е важно за офроуд феновете. За шосе и полянки стават всички. Нямаш грижи затова.
                    Виещи диференциали, може под товар, може по инерция, над определена скорост, зависи от проблема и износването. Обикновено се сменя маслото и се пробва така да се оправи проблема, но не сработи ли май оправията е трудна и струва скъпо.

                    Автоматите (американските) се развалят, всичките, барабар с най-здравите. Майстори по автоматите няма или трудно се намират.
                    Мисля те са най-голямата грижа по тези грандове, още повече че нямаш вариант за ръчна кутия. Симптомите може са десетки, което е плашещо.

                    Тия джипове обичат да текат, я от двигател, я от скорости, от хидравликата. Гледай внимателно при евентуална покупка и се консултирай с някой майстор. В зависимост от теча и неговата локализация варира и цената за оправянето им. Понякога е скъпо.

                    Окачването е архаично , като резултат от което е много назад като поведение и стабилност спрямо модерен SUV, още повече от лек автомобил. Трябва много да се внимава, докато се управляват тези грандове. Нямат никаква електроника подпомагаща тези недостатъци. В общи линии не разполагаш с нищо, освeн с един ABS.
                    Иначе возят меко и приятно и са сравнително здрави в това отношение, ако се кара по предназначение де. Офроуда и по-големите гуми го разбиват бързо.

                    Спирачките са нормални към слаби. Хубаво е да се ревизират често.

                    Техниката като цяло е продукт от 70-те години на миналия век. Това си има плюсове, но и много минуси. Части има бол, ама наистина бол. Ако не в България то по щатите всичко се намира. За парите си са много приятни возила, а идват и леко екзотични, което привлича хора като нас.

                    Купето е перфектно. Много са удобни всички грандове.
                    Ламарините са с добра антикорозионна защита, но все пак е хубаво да огледаш детайлно, защото има и изключения.
                    Последно редактирано от verter; 15-05-14, 08:56.
                    Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                    0888/00-55-37

                    Коментар


                    • #40
                      Re: Jeep Grand Cherokee - 4.0, 4.7 или 5.2?

                      Колега verter, ти ще сменяш ли твоята раздатка или ще караш с оригиналната ?
                      Grand Cherokee ZJ 94 5.2 + Rough Country 3.5" + BFG Mud Terrain KM2 31x10.5x15
                      0886/872-646

                      Коментар


                      • #41
                        От: Jeep Grand Cherokee - 4.0, 4.7 или 5.2?

                        Спирачките наистина се много лоши. Само за това съм напълно съгласен с колегата.
                        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                        Коментар


                        • #42
                          От: Jeep Grand Cherokee - 4.0, 4.7 или 5.2?

                          Колеги за спирачките не съм много съгласен,карам ZJ 4.0 и малко след като го купих смених спирачните дискове и накладки Поради износфане и съм доволен от спирането му.Успех
                          Jeep Grand Cherokee WJ 2.7 CRD
                          Toyota Hilux III

                          Коментар


                          • #43
                            От: Jeep Grand Cherokee - 4.0, 4.7 или 5.2?

                            И аз като го карам празен бавно и спокойно съм доволен от спирачките, но като спускам Шипка с натоварен джип, руфбокс и платформа нещата не са така розови.
                            Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                            "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                            Коментар


                            • #44
                              От: Jeep Grand Cherokee - 4.0, 4.7 или 5.2?

                              @Verter: благодарско за изчерпателния анализ! Наясно съм с повечето от изброените неща, и съм се примирил От там нататък - на късмет... като с всяка кола.

                              Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                              И аз като го карам празен бавно и спокойно съм доволен от спирачките, но като спускам Шипка с натоварен джип, руфбокс и платформа нещата не са така розови.
                              Е... прекаляваш
                              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                              Коментар


                              • #45
                                От: Jeep Grand Cherokee - 4.0, 4.7 или 5.2?

                                Мислех по този въпрос и понеже и моето виско е позапекло засега съм решил да се лиша напълно от него. Мисля да му извадим всички съединители, така че джипът ми да има два режима: шосеен само на задно предаване и офроуд режим: бавни скорости, блокаж на раздатката и 4x4 парт-тайм. Практически на стария си джип с 242 раздатка ползвах почти винаги само тези два режима. Напълно достатъчни са ми.
                                Решението да не сменям раздатката си (249OD) е да използвам нейната здравина. На 5.9 е с допълнително усилен вал, а на мен точно здравина ще ми трябва предвид проекта.
                                Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                                0888/00-55-37

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X