Обява

Свий
Няма добавени обяви.

повдигане на фероза

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: повдигане на фероза

    Първоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнение
    Зависи къде влизаш да караш.
    На сериозни места Ферозата-/особено щатна/ има много големи проблеми с клиренса,ако няма възможност да заобикаляш коловозите.
    Тъй,че нещата опират до конкретните условия на експлоатация...
    Тук за щатни никой не говори. Говорим за 235/75/15 или нещо с подобен диаметър, което ферозата може да побере. Такъв размер регенерати са лимита, без да се хващаш за флекса, тъй че за по-голямо вдигане се отива на друг филм.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #17
      От: повдигане на фероза

      Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
      Никъде не съм имал проблеми с клиренс.
      Баа, далеч си ми, инак бих те завел на едно-две места дето ще имаш проблем. То джипове с 35(реално 34) силвърстони имат проблем, та какво остава за фероза с аспирини...
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • #18
        От: повдигане на фероза

        Коле, рядко бъркам в преценката, откъде мога да мина и откъде не.
        Ся, ако ще се навираме нарочно у шамарите е друг въпрос. И Ферозата с това си окачване НЕ става.
        Въпросът беше за ширината на гумите...

        ПП: Освен това, никога не съм разбирал мераците на много колеги да карат в дълбоки коловози. Не ми е интересно. Още по-малко, когато имам вариант да ги прескоча ( обкрача).
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • #19
          От: повдигане на фероза

          Не мога...
          Колеги, много от Вас имат доста компетентни мнения из този форум по различни автомонтьорски теми. Не искам да нараня ничие его, за това МОЛЯ ВИ!!! започнете да разграничавате нещата. Офроуда няма нищо общо с оптичния тунинг и офроуда няма нищо общо с карането по черни пътища, където минават Жигулки.
          Колкото и арогантно да звучи от моя страна, ето Ви критерия за гуми за офроуд:

          1. Най важното е диаметъра! Независимо от терените и настилките диаметъра е най-важния критерий. Той се съобразява с предавателното отношение и колкото е по-голям - толкова по-добра е проходимостта. Причината за това са ъглите на атака, които има гумата по време на "газене" във флуиди с различна плътност. Конкретно за Ферозата 30'' са горната граница, даже за тежки изпълнения са много. Пропорциалността между габарита на колата, габарита на дифовете и диаметъра на гумите позволява на "малките" джипки с по-малки гуми да имат клиринс като на "големите джипки с колеми гуми.
          2. Теглото е от огромно значение (вкл. джантите). Когато гумите са тежки и с голям диаметър за завъртането им заминава прекалено голям процент от въртящия момент на недъгавите 1600 кубикови моторчета.
          3. Точка 3 е в следствие от точка 2 и е свързана с ширината на гумите. Ако Ферозата имаше 150 - 200nm въртящ момент прословутите гуми 235 щяха да са тамън, но уви. Широките гуми са добри за всичко, не само за рядка кал. Работата е там, че само в рядка кал Ферозата може да ги развърти и да ги използва по предназначение. В гъста кал тези гуми оставят Ферозата без съединител за секунди. В дълбок сняг широките гуми са самоубийство, но не и ако имаш Нютончета. Иначе казано - Ферози, Ниви, Витари и пр. на сняг са добри с тясни гуми.
          4. Но не и по важност е агресивността на грайфера. Той има отношение към всички по-горе изброени фактори и симптоми.

          Тази теза аз лично за себе си съм доказал с три различни по размер, тегло и шарка комплекта гуми.
          1. Green way 215R15 - шарка, известна като "кобра"
          2. General Grabber AT 235/75/15
          3. Бургаски регенерат 225/75/15

          Моля за още нещо! Ако може опроверженията да са от хора с надраскани гжипки
          Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
          Най-добрите ми спомени са предстоящите!

          Коментар


          • #20
            От: повдигане на фероза

            Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
            Моля за още нещо! Ако може опроверженията да са от хора с надраскани гжипки
            Моята е достатъчно надраскана и продължава да се драска (не в екстремен офроуд, за което не е предназначена изначално още, а в нормална според моите виждания експлоатация, но затова пък почти ежедневно), и ще ме извиняваш, но точно в сняг (и дълбок и плитък, и утъпкан и не), точно с 235/75/15 кобри (е, Fedima Extreme, дето уж са измежду най-тежките), не съм имал никакви проблеми, сравнено с другите от колоната, дори от доста от тях се справя по-добре, а е имало всякакви, с всякакви гуми - от чисто зимни аспиринчета, през AT-та, до геги с каймани. Говоря за извън пътя. На пътя са тотални дървета зимата, макар че като им знаеш номерата не е чак болка за умирачка.

            После, сравняваш 3 размера гуми, с 3 тотално различни шарки. Какво по-точно им сравняваш? Къде е базата за сравнение въобще? Да не говорим че разлика между твоите 215-ки и моите 235-ци в диаметъра практически няма, а в ширината и теглото съвсем не е сигурно че също има кой-знае каква разлика, особено като се има в предвид че например между 225/75/15 и 235/75/15 на някои марки регенерати разликата е само в надписите, буквално. Мерил съм лично.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #21
              От: повдигане на фероза

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Тук за щатни никой не говори. Говорим за 235/75/15 или нещо с подобен диаметър, което ферозата може да побере. Такъв размер регенерати са лимита, без да се хващаш за флекса, тъй че за по-голямо вдигане се отива на друг филм.
              Спарки-235/75-15 са високи 74см.,29"-знаеш.
              Ако това са Ви гумите за висока проходимост при Ферозите просто няма какво да говорим-/с тях просвета под задния диф при Фероза е около 22см.,ресорите също са на ниско.
              Отпред също не превишава 22-24см. без лифт/.
              Не,че и аз не карам с 29-ки,но при мен филма е друг:
              -едно,че нямам нужната здравина на мостовете за по-голяма гума.
              -второ,че кой знае колко по-голяма не ми е и необходима,тъй като Нивовия заден диф е много по-малък като външни габарити и клиренса с тях ми е 24см.отзад и 30см. отпред-/след лифта/.
              Според мен интересния размер за Фероза за да добие приличен просвет е поне 30",31"-дали има мотор обаче за такива гуми Вие ще кажете...???
              За здравина знам,че я има освен ако не се правят разни супер хард изпълнения с подскоци и съпътстващи ударни натоварвания.
              Последно редактирано от Янко Желязков; 21-08-12, 17:08.

              Коментар


              • #22
                От: повдигане на фероза

                За 31-ци няма ни здравина, ни мотор. Троши преден диф.

                Ако говориш за нива, това пък съвсем няма мотор. Ако пък имаше щеше да се троши през ден. За дифове да не говорим. За скорости - също.

                Казвам ти какви гуми побира без да пипнеш нищо. Може и други, ама трябва флекс. Клиренса на ферозата със стандартните аспиринчета е 210-215мм, което значи че с 29-ки (ако регенерати - реални 30-ки) също ще е около 240 отзад, и с около 3-5cm в повече отпред. Това без да пипаш окачването въобще. Реално отпред можеш да се докопаш до още 20-ина милиметра над заводското, използвайки само гаечен ключ.

                Нивата има само едно нещо в повече - фул тайм.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #23
                  От: повдигане на фероза

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  За 31-ци няма ни здравина, ни мотор. Троши преден диф.

                  Ако говориш за нива, това пък съвсем няма мотор. Ако пък имаше щеше да се троши през ден. За дифове да не говорим. За скорости - също.

                  Казвам ти какви гуми побира без да пипнеш нищо. Може и други, ама трябва флекс. Клиренса на ферозата със стандартните аспиринчета е 210-215мм, което значи че с 29-ки (ако регенерати - реални 30-ки) също ще е около 240 отзад, и с около 3-5cm в повече отпред. Това без да пипаш окачването въобще. Реално отпред можеш да се докопаш до още 20-ина милиметра над заводското, използвайки само гаечен ключ.

                  Нивата има само едно нещо в повече - фул тайм.
                  Хайде няма да отклоняваме темата,но ако обсъждаме Нива и мотора и първо е много,ама много важно да уточним за 1.6 или 1.7 става въпрос.
                  Незнам точно на какво се дължи,обаче при 1.7 спрямо 1.6 разликата в тягата и като цяло в динамика и вървене е огромна-/който е карал и двете знае тези 100 кубика в повече какво означават конкретно в Нива/.
                  1.7 моно или пълен инжекцион "дърпа" още при 2500об/мин. и то сериозно,ускорява до 100км/ч за 16-17сек.,докато 1.6 поне монтиран в Нива си е направо "куца работа"/.
                  П.П.1.Не че нещо,но ако Нива 1.7 по конструкция беше парт -тайм съм сигурен че по-вървене нямаше да отстъпва на другите от класа малолилитражни джипки.
                  П.П.2.Спарки ако прецениш,че постът ми не е за тук го изтрий или премести на съответното място в съответния раздел.
                  Последно редактирано от Янко Желязков; 21-08-12, 18:03.

                  Коментар


                  • #24
                    От: повдигане на фероза

                    Мотора по нютони е еднакъв с ферозовия, а по мощност е с 15 коня надолу. Като тегло е със 100 кила по-лека. Карал съм точно 1.7. 1.6 не съм, та не мога да сравнявам. Мотора си е... какъвто всички си го знаем, с леко изместен въртящ момент надолу. Ферозата е с по-високооборотен мотор и по-бавни дифове. Започва да върви от 3000-3500, но се гърчи безгрижно на 4-5000.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #25
                      От: повдигане на фероза

                      Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
                      1. Най важното е диаметъра!
                      2. Теглото е от огромно значение (вкл. джантите).
                      3. Точка 3 е в следствие от точка 2 и е свързана с ширината на гумите. В дълбок сняг широките гуми са самоубийство, но не и ако имаш Нютончета. Иначе казано - Ферози, Ниви, Витари и пр. на сняг са добри с тясни гуми.
                      4. Но не и по важност е агресивността на грайфера. Той има отношение към всички по-горе изброени фактори и симптоми.

                      Моля за още нещо! Ако може опроверженията да са от хора с надраскани гжипки
                      Моята витара достатъчно надрана ли е за да дам мнение...

                      Аз мисля, че да, та да карам поред-
                      1-диаметъра безспорно е важен, но не толкова колкото грайфера. Всъщност двете важнотии имат различна тежест при различни препятствия. Диаметъра е по-важен при коловози и силно, ама много силно пресечен терен, а грайфера при терен с несигурно сцепление-кал, изкачване и спускане с листа, кал, трева... На такъв баир дори да имаш гуми с размер за голям трактор-ако нямаш грайфер все тая...

                      2-няма спор, теглото е силно влияещ фактор, ама всичко методи за намаляването му не струват. Поне според мен. Джантите-за сериозен офф алуминий и леки сплави не стават, те са за гъзареене, в гората под дебел слой кал гаджетата не виждат как "ходят" джантите на колата.
                      Гумите-от това което съм виждал-само Bridgestone имат добър грайфер за сериозна експлоатация. Е, то си е Simex, ама наживо не съм виждал такава гума, в България надали има един комплект. Ако греша-ще съм много радостен. Другите марки които продават гуми с надпис МТ всъщност продават малко по-агресивно АТ. За отънелия джоб на масовия офроудър в България няма друга алтернатива освен регенератите. Има доста добри шарки, ама тежат мамка им... Но като няма друго за тези пари-с това караме.
                      3-Ако знаеш колко коли съм извадил заобикаляйки ги в дълбок сняг... Последната зима снега тук беше нещо като 40 см, и витарата си цапа през преспите без даже да се замисли. Това с каймани. Преди две зими бях с кобрите и пак вадих закъсали БМВ-та от преспите... И в двете шарки съм с 235/75/15. Така, че малкия мотор може да върти такива гуми, а те са долу-горе най-малкия размер от който започва сериозния офроуд.
                      4-грайфера го разисках по-нагоре без да искам, нали съм си плямпало...
                      Има ли желание-има и начин!

                      Коментар


                      • #26
                        От: повдигане на фероза

                        А с какво лифта влияе на просвета?
                        edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                        Коментар


                        • #27
                          От: повдигане на фероза

                          Първоначално публикуван от edoors Преглед на мнение
                          А с какво лифта влияе на просвета?
                          Като си с независимо окачване влияе на просвета отпред.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #28
                            От: повдигане на фероза

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Като си с независимо окачване влияе на просвета отпред.
                            Уф... Аз нали съм от другото отделение...
                            edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                            Коментар


                            • #29
                              От: повдигане на фероза

                              Кога ти почерня задника?!
                              Кога стана циганин?!
                              Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                              Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                              Коментар


                              • #30
                                От: повдигане на фероза

                                Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
                                Кога ти почерня задника?!
                                Кога стана циганин?!
                                Ако питаш мене, наскоро, по погрешка, седнах върху валандара, случайно. Та, от тогава ми е черен задника...
                                edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X