Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Feroza vs. Rocky

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Feroza vs. Rocky

    От както взех Роки миналата година започна да ме чопли въпросът - кое е по-здраво в крайна сметка - Ферозата или Рокито.
    От къде тръгна чуденката - взаимозаменяемост на много от частите. И това между 1.6 карбуратор и 2.8 ТД.

    Като начало ме изненада цялата спирачна уредба - помпа, предни дискови и задни барабанни спирачки, всичко е еднакво. Има разлика в жилата за ръчната, местата за закрепване са различни. Иначе като дължина пасват 100%.
    Кардани - на Рокито изглеждат по-здрави, но не би - карета са еднакви с тези на Фероза. Съответно за 3 години на Ферозата не гъкнаха, на Рокито ги сменях миналия месец.
    Предницата - всички съединения по щангите са с еднакви болтове. Направени са безумно здрави. Реално износващ се елемент липсва. В съединенията има ябълковиден болт, метална пластина с жлеб за ябълката и доста силна пружина, която натиска всичко това в корпуса. Няма втулки, няма нищо. Желязо и грес.
    Мостовете - до колкото гледах лагерите на задните диференциали са еднакви. Става дума за лагерите в двата края на ръкавите.
    Нещо ми се е разхлопало отпред в дясно, май е лагер на предна главина. Очаквам като го разхвърлям и той да се окаже като на Фероза
    Задните ресори също са еднакви поне според ролетката.

    И в този ред на мисли - Ферозата ли е доволно преоразмерена, използвайки части от нещо по-голямо, по-тежко и с около два пъти и половина повече въртящ момент под капака или при Роки всичко е на ръба на оцеляването?
    Аз не вярвам в чудеса!
    Разчитам на тях!

  • #2
    От: Feroza vs. Rocky

    За три години издевателства над моето Роки съм чупил толкова малко неща, че си мисля, че във Фероза общите неща би трябвало да са вечни. Задните ресори са 1:1. Моите стари на Рокито седяха прави, във Фероза застанаха като нормални.
    “When you see the tree you’re about to hit it’s called understeer. When you can only hear and feel it it’s oversteer.”
    Walter Rohrl
    GSM: нула, три осмици, две двойки, девет, пет, девет, две.

    Коментар


    • #3
      От: Feroza vs. Rocky

      Не знам може и доза късмет да е имало . При мен Рокито изкара много тормоз за около 2 години , но си носеше товара геройски . Взех и една Фероза , на третия ден беше в раздела продавам на части . А колицата си беше в отлично здраве, преди да излезе буталото . Не се заблуждавай , само някой от частите стават. Повечето са идентични само на вид.

      Коментар


      • #4
        От: Feroza vs. Rocky

        Интересна тема.Когато си купих моята джипка - Роки 2.0,колега от работа си купи Фероза и понякога се събираме да лафим за джипките.Като цяло е много доволен,оплаква се само от двигател и каретата на предния мост.С моето Роки до сега не съм имал сериозни проблеми,освен един сгънат амортисьор и разбит преден кардан,но пък и двигателя не е от мощните.
        Поздрави!

        Коментар


        • #5
          От: Feroza vs. Rocky

          Не съм имал Фероца и не мога да сравнявам, но по Рокито не се е чупило нищо, въпреки че го продавам.
          edoors.bg- Джаджи за врати и врати

          Коментар


          • #6
            От: Feroza vs. Rocky

            Аз имам приятел с Цероза и доколкото го слушам, не е най-доволен. А за Рокито и от вас съм чувал, че е доста кораво !
            ДА ПОМОГНЕМ НА НИКИ- http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102019
            0878 23 58 34- Радо

            Коментар


            • #7
              От: Feroza vs. Rocky

              Реално на ферозата единствения и проблем, сравнена с рокито, е предния диф. Не знам дали самия диф като касета е по-слаб, но това, което се троши във ферозата е кожуха му. Друг проблем при сериозни издевателства са каретата на полуоските. Аз поне за друго не знам.

              По моята фероза реално не се е трошило нищо откак я имам. Не е и сменяно нищо освен кюнци и ресори.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #8
                От: Feroza vs. Rocky

                Мисля че нямат точка за сравнение.А това със частите така изглеждат но само на външен вид.Задайтеси въпроса колко ферози сте видяли да се исползват за състезание?

                Коментар


                • #9
                  От: Feroza vs. Rocky

                  Ферозите се използват малко на състезания, заради кекавия (относително) преден диференциал и малките ходове на предницата. За частите, Ванката е прав. Една камара части са идентични. Най-съществената разлика е в предното окачване и широчината на рамите отпред.
                  Също и в предавателните числа на диференциалите.
                  За състезание е повече от ясно, че джипките с цели мостове са винаги едни гърди напред.
                  Ферозата, ако е изправна, търпи не по-малко издевателства от Рокито.
                  Справка-мойта.
                  Your conscience is all you can take to your grave.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Feroza vs. Rocky

                    Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                    За състезание е повече от ясно, че джипките с цели мостове са винаги едни гърди напред.
                    Зависи за какво състезание, все пак.

                    А и една от причините, поради които например витари се използват доста повече за състезания е много простичка - за витара има и лифт китове, китове за раздатка, блокажи, и т.н. Много по-лесно е да направиш и поддържаш витара, отколкото фероза. Аз все пак съм на мнение че предното окачване на ферозата е по-здраво от витаровото. Ама и е доста по-трудно за преправяне и лифтване. Дифовете (предните) практически са еднакво здрави - и витаровите се трошат точно по същия начин.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Feroza vs. Rocky

                      Ми, на моя не се строши кожуха, а нещо вътре. Така и не намерих време да го разглобя, но симптомите на сляпо са изронени зъби на пиньона.
                      Колкото до останалото, си прав. Макферсън на джип обаче, пък и здравина според мен е пълен абсурд. Витарата я спасява това, че е малко по-лека от Ферозата. Иначе е далеч по-кекава откъм здравина.
                      Ако натепам Витара с толкова камъни, колкото карам с Феро, ще умре в реката. Особено пък моното с нейния свръх мощен мотор...

                      ПП: Другата причина, поради която се преработват повече Витари е , че става преден мост от Ужаска (със съответните му недостатъци).
                      При Феро, с тези предавателни числа на дифовете, избора е меко казано никакъв...
                      Your conscience is all you can take to your grave.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Feroza vs. Rocky

                        Малко, малко.... 300 кила, май. Което никак не е малко.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Feroza vs. Rocky

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          Малко, малко.... 300 кила, май. Което никак не е малко.
                          Че колко тежи една Фероза,че разликата е толкова голяма.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Feroza vs. Rocky

                            Тон и триста и нещо празна по спомен...
                            Your conscience is all you can take to your grave.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Feroza vs. Rocky

                              Моя бяс го карам вече 7 години, грижи не ми е правил, според мен джипа е доста здрав, като изключим оригиналния мотор и ресьорите.
                              Bertone freeclimber 1.8 115hp

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X