От както взех Роки миналата година започна да ме чопли въпросът - кое е по-здраво в крайна сметка - Ферозата или Рокито.
От къде тръгна чуденката - взаимозаменяемост на много от частите. И това между 1.6 карбуратор и 2.8 ТД.
Като начало ме изненада цялата спирачна уредба - помпа, предни дискови и задни барабанни спирачки, всичко е еднакво. Има разлика в жилата за ръчната, местата за закрепване са различни. Иначе като дължина пасват 100%.
Кардани - на Рокито изглеждат по-здрави, но не би - карета са еднакви с тези на Фероза. Съответно за 3 години на Ферозата не гъкнаха, на Рокито ги сменях миналия месец.
Предницата - всички съединения по щангите са с еднакви болтове. Направени са безумно здрави. Реално износващ се елемент липсва. В съединенията има ябълковиден болт, метална пластина с жлеб за ябълката и доста силна пружина, която натиска всичко това в корпуса. Няма втулки, няма нищо. Желязо и грес.
Мостовете - до колкото гледах лагерите на задните диференциали са еднакви. Става дума за лагерите в двата края на ръкавите.
Нещо ми се е разхлопало отпред в дясно, май е лагер на предна главина. Очаквам като го разхвърлям и той да се окаже като на Фероза
Задните ресори също са еднакви поне според ролетката.
И в този ред на мисли - Ферозата ли е доволно преоразмерена, използвайки части от нещо по-голямо, по-тежко и с около два пъти и половина повече въртящ момент под капака или при Роки всичко е на ръба на оцеляването?
От къде тръгна чуденката - взаимозаменяемост на много от частите. И това между 1.6 карбуратор и 2.8 ТД.
Като начало ме изненада цялата спирачна уредба - помпа, предни дискови и задни барабанни спирачки, всичко е еднакво. Има разлика в жилата за ръчната, местата за закрепване са различни. Иначе като дължина пасват 100%.
Кардани - на Рокито изглеждат по-здрави, но не би - карета са еднакви с тези на Фероза. Съответно за 3 години на Ферозата не гъкнаха, на Рокито ги сменях миналия месец.
Предницата - всички съединения по щангите са с еднакви болтове. Направени са безумно здрави. Реално износващ се елемент липсва. В съединенията има ябълковиден болт, метална пластина с жлеб за ябълката и доста силна пружина, която натиска всичко това в корпуса. Няма втулки, няма нищо. Желязо и грес.
Мостовете - до колкото гледах лагерите на задните диференциали са еднакви. Става дума за лагерите в двата края на ръкавите.
Нещо ми се е разхлопало отпред в дясно, май е лагер на предна главина. Очаквам като го разхвърлям и той да се окаже като на Фероза

Задните ресори също са еднакви поне според ролетката.
И в този ред на мисли - Ферозата ли е доволно преоразмерена, използвайки части от нещо по-голямо, по-тежко и с около два пъти и половина повече въртящ момент под капака или при Роки всичко е на ръба на оцеляването?
Коментар