Колеги, от скоро имам KIA Sportage 2,0i, 95 к.с., 1996 год. Колата има много достойнства (екстри и оборудване), но и някои проблеми за отстраняване. Като цяло ми излезе на такава цена, че каквото и да се случи, все ще е оправдано. Основните за решаване проблеми са:
1) Теч от радиатора - спукано е горното пластмасово казанче, до капачката, по дължината на радиатора, около 3 см. пукнатина. Протича като вдигне малко над нормалната работна температура. Доколкото знам опит да се залепи ще е безсмислен (вероятно е с тази кола да излизам и в чужбина). Най-добре нов, колко е нормално да струва? Евентуално бих сложил втора употреба, но само от препоръчан човек, който познава частите които продава, т.е. някой от форума. Дайте мнения, колеги?!
2) Шум от задния диференциал. Горе-долу е ясна ситуацията - отваряме, проверяваме за износване, разбити лагери, наличие на масло и ако подлежи на ремонт се прави, ако не - смяна и това е, но... Възникна един въпрос. Мой съгражданин има катастрофирала същата KIA, но с дизеловия мотор и я разпродава на части... И сега умуваме дали двата диференциала от 2,0i и 2,0TDI са взаимозаменяеми?! Моля, кажете колеги, поради разликите във въртящия момент на двата мотора, дали и диференциалите са различни?! Или ако по друга причина е възможно да се различават, как това би могло да се провери?
А иначе колата много ми допада и като визия, и като поведение, и като експлоатационни разходи и такси. Днес например, след изминати 96 км. (спокойно каране, почти със спазване на ограниченията), газовата бутилка побра точно 9 литра газ (газов инжекцион)! При това, въпросната бутилка е малка (25 използваеми литра) и това е позволило монтирането и под пода на багажника, между двете греди на рамата. Багажникът ми е напълно свободен!
Имам и климатик, автономна отоплителна печка Webasto, допълнително 4 бр. гуми Malatesta Cobra с джанти, бул бар, стъпенки, акумулатор в гаранция, CD-stereo, малко ел. глезотии... Регистрирана с монтански номера, с платени всички такси, ГО, преглед до април и год. винетка ми излезе 3700 лв. За мен лично тази цена оправдава напълно проблемите (каквито и да възникнат), които трябва да се решават. Яд ме е само, че няма ABS. Ама то не може всичко да е идеално. В тази връзка - някой да е чул за подобна услуга - допълнително монтиране на ABS?!
1) Теч от радиатора - спукано е горното пластмасово казанче, до капачката, по дължината на радиатора, около 3 см. пукнатина. Протича като вдигне малко над нормалната работна температура. Доколкото знам опит да се залепи ще е безсмислен (вероятно е с тази кола да излизам и в чужбина). Най-добре нов, колко е нормално да струва? Евентуално бих сложил втора употреба, но само от препоръчан човек, който познава частите които продава, т.е. някой от форума. Дайте мнения, колеги?!
2) Шум от задния диференциал. Горе-долу е ясна ситуацията - отваряме, проверяваме за износване, разбити лагери, наличие на масло и ако подлежи на ремонт се прави, ако не - смяна и това е, но... Възникна един въпрос. Мой съгражданин има катастрофирала същата KIA, но с дизеловия мотор и я разпродава на части... И сега умуваме дали двата диференциала от 2,0i и 2,0TDI са взаимозаменяеми?! Моля, кажете колеги, поради разликите във въртящия момент на двата мотора, дали и диференциалите са различни?! Или ако по друга причина е възможно да се различават, как това би могло да се провери?

А иначе колата много ми допада и като визия, и като поведение, и като експлоатационни разходи и такси. Днес например, след изминати 96 км. (спокойно каране, почти със спазване на ограниченията), газовата бутилка побра точно 9 литра газ (газов инжекцион)! При това, въпросната бутилка е малка (25 използваеми литра) и това е позволило монтирането и под пода на багажника, между двете греди на рамата. Багажникът ми е напълно свободен!

Коментар