Здравейте колеги.
Протече ми кормината рейка от семеринга, където влиза кормилният прът.
Свалих рейката и я изпртих за рециклиране.
След ремонта монитирах рейката обратно и тръгнах. Не след дълго ( 50 километра светна.
Закачих на диагностика и намерих множество грешки, много от тях не логични.
Въпреки че по-време на демонтажа и монтажа откачих акумулатора за да не се трупат грешки при откачане и закачане на датчиците имаше такива.
Изчистих грешките покарах, след това отново проверих няма нищо записано.
Какво е важно, поне от моят опит.
Този модел ( моят 2006-та година) има променливо усилие на управлението спрямо скоростта. Воланът става по-твърд при по-висока скорост и по-мек при бавно движение.
Системата, която се грижи за това се нарича ECPS ( Electronic control power steering)

В самата рейка има соленоид който контролира налагането според скоростта. Този соленоид се управлява от модул, който взима данни от датчик, който се намира на гърба на скоростната кутия ( в моят случай е автоматична) и от АБС датчиците на предните колела.
Грешките, които бяха записани бяха грешна синхронизация скоростна кутия ( въпросният датчик) и грешна синхронизация предно дясно колело.
Тук се намира соленоида на самата рейка.

Пукам темата с идеята, ако някой рециклира рейка и му светне чека с грешки да не се шашка.
Тук искам да подчертая че преди да откача рейката проверих компютъра и нямаше никакви записани грешки.
Тъй като компютъра на Рекстън е доста чувствителен на грешки, може да запише и други грешки, които нямат отношение.
Надявам се ще бъде полезна.
Цифри:
Демонтаж и монтаж на рейката - 0 лв ( сам си я свалих и монтирах)
ремонт на рейката - пълно рециклиране в ТУ София - 250 лева
нови маншони за рейката 32 лева комплект
32 лева стенд предница
15 лева ново хидравлично масло ATF Dextron 3 ( червено)
чистене на грешки - 0 лева
Това, което ми прав впечатление е че след рецитирането, воланът е една иде по стегнат. Отдавам го на слягането на компонентите в рейката, след ремонта или е много натегната.
Ще покарам и ако не отпусне ще се опитам да играя с натягането.
Протече ми кормината рейка от семеринга, където влиза кормилният прът.
Свалих рейката и я изпртих за рециклиране.
След ремонта монитирах рейката обратно и тръгнах. Не след дълго ( 50 километра светна.
Закачих на диагностика и намерих множество грешки, много от тях не логични.
Въпреки че по-време на демонтажа и монтажа откачих акумулатора за да не се трупат грешки при откачане и закачане на датчиците имаше такива.
Изчистих грешките покарах, след това отново проверих няма нищо записано.
Какво е важно, поне от моят опит.
Този модел ( моят 2006-та година) има променливо усилие на управлението спрямо скоростта. Воланът става по-твърд при по-висока скорост и по-мек при бавно движение.
Системата, която се грижи за това се нарича ECPS ( Electronic control power steering)
В самата рейка има соленоид който контролира налагането според скоростта. Този соленоид се управлява от модул, който взима данни от датчик, който се намира на гърба на скоростната кутия ( в моят случай е автоматична) и от АБС датчиците на предните колела.
Грешките, които бяха записани бяха грешна синхронизация скоростна кутия ( въпросният датчик) и грешна синхронизация предно дясно колело.
Тук се намира соленоида на самата рейка.
Пукам темата с идеята, ако някой рециклира рейка и му светне чека с грешки да не се шашка.
Тук искам да подчертая че преди да откача рейката проверих компютъра и нямаше никакви записани грешки.
Тъй като компютъра на Рекстън е доста чувствителен на грешки, може да запише и други грешки, които нямат отношение.
Надявам се ще бъде полезна.
Цифри:
Демонтаж и монтаж на рейката - 0 лв ( сам си я свалих и монтирах)
ремонт на рейката - пълно рециклиране в ТУ София - 250 лева
нови маншони за рейката 32 лева комплект
32 лева стенд предница
15 лева ново хидравлично масло ATF Dextron 3 ( червено)
чистене на грешки - 0 лева
Това, което ми прав впечатление е че след рецитирането, воланът е една иде по стегнат. Отдавам го на слягането на компонентите в рейката, след ремонта или е много натегната.
Ще покарам и ако не отпусне ще се опитам да играя с натягането.