Нали сме тук да си споделяме и помагаме с преживяно (аз на "чуто" не вярвам) та нека разкажа накратко за този непознат паркетник. Преди известно време ми писна да се "мъча" на по-дългички пътувания с джипките и викам "ше си зема и аз един паркет". И а сега де. Толко много избор,че свет да ти се завие. И почнах леко мое си проучване. Тук там и го реших - Форд маверик 2 ше е. Защо реших така.... Бех приготвил до 17- 18 хиляди лева и гледах какво ли не. Не бях решил разбира се да ги метна сичките (имаше и период от няколко часа в които се чудих дали да не добавя още малко и да скоча да си зема един нов Дъстер в кеш
). Ама нали си знаем,че кола се обезценява като компютър та викам старо ше е. И минах през какви ли не идеи. По едно време забелязах,че има такова животно като Маверик 2 (Ескейп в Щатите). Попрочетох тук там - многодисков Борг Уорнър, дифове Дана, принудително заключване на централния дифф. Прилични за паркет показатели на свесове и свобода отдолу. Лукс като по американски. Има го с ръчни скорости (така и не станах фен на автомати ). непретенциозни и прости фордови двигатели евтини за поддръжка. Братчето Мазда трибют го знаех отдавна ,но не ми допадаше визията му. Та леко по леко викам "я да видим сега цените насам натам"... И Бях супер приятно изненадан. Под половината на бюджета ми с всички изисквания които имах - кожа, клима и т.н.... Викам си Ford e (FixOrRepairDaily
) за тва ше е. И се разрових по чуждите форуми. Изясни ми се картинката. Всеобщо много добро мнение за тези машини. Непопулярността им в Европа се дължи на факта,че по това време Форд са собственици и на Ленд Роувър и не искат да си правят вътрешна конкуренция на европейския пазар та спират Маверик и продължават само Ескейп за Щатите. Попаднах на една обява (продавача си каза,че намало никакъв интерес към тая машина и я даваше на цена за отърваване (колата седеше с месеци там, бях я мяркал и преди). Цената беше толкова атрактивна,че ме поблазни дори да трябва да направя пълни ремонти двигател- ходова част.... Та скочих почти без да мисля. Регистрирах я и даже на път към сервиза викам да и зема едни АТ. Бях чел вече че максимума който ще събере е 235/75/15 което ме уреждаше. Ма пък събра даже 30/9.5/15 за моя радост
. В сервиза се оказа само смяна на ангренаж и ролки , нови дискове,накладки и не ми харесаха предните амове та и тех. И това беше. Моя е 2.0 литра бензин стария двигател на мондео, изпитан от времето. Слабичък 124 коня ама не съм и искал повече. Газ няма да види в мойте ръце ( па то останаха пари от бюджета да го карам няколко години със 100 октана
). Нормално е само на предно предаване и се чувства и кара като по-височко комби. При превъртане на предните задното включва моментално (пробвал съм доста системи на паркетници и тази ми харесва най-много досега, тук уорнъра е и усилен доста за разлика от другите паркети). Няма никакво ритане, цвилене, или замисляне. Просто си слуша както се очаква от него. Заключва се при нужда от постоянно 4х4 с копче от таблото. Електронно е заключването. Динамиката му е точно колкото на старото 2.4 бенз. терано например. Вози супер приятно и е доста комфорно вътре. Няма екстра която да няма (само часовник по таблото никъде което е странно). За сметка на това си има и круиз контрол за ръчни скорости което си е доста удобно на дълъг път). Много съм доволен от покупката сега след няколко месеца експлоатация. Навъртам доста сериозни километри и добичто се държи. Имам си лукса да си му купувам какво ли не с парите от останалия бюджет и да си го глезя (имам 4 чифта джанти например
).Разхода му е малко над 10 смесено. Та май ше спирам да пиша засега.
Просто съм провокиран от вечните теми "какво да си купя". Ами защо не един такъв Маверик
.














Просто съм провокиран от вечните теми "какво да си купя". Ами защо не един такъв Маверик

Коментар