Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Леко износен първичен вал на скоростната кутия
Свий
X
-
Е няма как лагера да мине през съединителя.Или поне така си мисля де.
-
Аз бих набил центри по износената чат на вала. Дивашки метод от времената когато се спасявахме поединично поради липса на части за колите...
Това защото казваш, че не наблюдаваш никакви признаци от износената шийка, а искаш да намалиш луфта доколкото е възможно. А с центрите точно това ще направиш.
Обаче този вал си е достатъчно дълъг за да не му се отрази по никакъв начин едно преместване от 0,3 мм в единия край. Аз не бих си усложнявал живота с разглобяване на кутия. Центри по-нагъсто, с по-як център, и с по-голям чук-за да изпъкне повечко "кратера", и толкова. Даже ми се струва, че ако се набият яко центрите-може да не влезе лагера, този луфт не е толкова голям.
П.П. Центрите се бият задължително на подпрян отдолу вал, иначе рискуваш да повредиш лагер в кутията, а там сатава вече неприятно.
Остави коментар:
-
А вместо лагер ако се направи втулка от калаено фосфорен бронз по износения вал . Вала може да се шлайфа на място колкото да няма грапавини. Със сигурност циментацията е "чао" . Ако се стигне до отваряне на кутията, аз бих заложил или на втулка или нов вал. Всякакви заварявания/греения е почти сигурно, че ще изкривят първичния вал. Та в резултат ще имаш и виеща кутия освен претрисане .
Остави коментар:
-
Аз съм със същият проблем, и бях за втулка, но приятел измъкна от някъде 6202 на който поради някакви причини беше направил втулка 1mm и вътре беше 13, но поради недоглеждане на материала ли, поради друго ли, изкара малко и явно втулката се е разпаднала, та сега на място тресе, и то различно при всяко пускане на съединителя.
Следя темата да видим как ще си решиш проблема и какво ще стане после, че и аз съм за същото.
Остави коментар:
-
Така извадих диска,колата си вървеше без никакви признаци за проблем,претрисане и т.н
Незнам от кога е така,но два дни по рано ,минах 1000 км.с колата,вчера в гората и кал,никакви проблеми
Само почна трудно да отделя и то рядко ....
Скъсаното парче метал,не го откривам никъде в кожуха? Четирите пружини си се разхождаха свободно ..
Остави коментар:
-
Леко износен първичен вал на скоростната кутия
Привет,тръгнах да сменям съединител на галопера ,и стигнах до често срещания проблем при галопер Паджеро...
Вътре в маховика има лагер 6203 в който влиза опашката на първичния вал на скоростната кутия.
Обичайно за галлопер-паджеро ,тоя лагер ако при някоя смяна на съединител не е сменен,той не издържа до по следващата смяна на съединителя и съответно блокира.Вала превърта и съответно се получава износване в лагера и вала.
При мен вала в незасегнатата част е 17 мм.Толкова е и отвора на лагера d=17 mm.
В износената част, диаметърът на вала е 16.7 мм.Тоест 3 десети износване на вала .
Лагера също е износен,не съм го мерил и затова хлопа доста.
Въпросното износване по думи на руснаците ,се усеща като леко притракване при работа на място.
Лекуват го по три начина
1.Нов първичен вал
2.Пристъргване и набиване на втулка
3.Наваряване на опашката и пристъргване
Всички варианти са свързани с отваряне на ск.кутия...
При мен не чувам нито тракане,нито чукане,никакъв проблем не съм забелязал...
Но ми се ще да елеминирам хлабината колкото е възможно.
Ето клипче
https://youtu.be/z2zjHPuo_XU
Та,с новия лагер ,хлабината ще е по малка,но 3 десети ,са си три десети,незнам много ли е,добре ли е...и т.н
Вариант да набутам пръстен от тънка ламарина или нещо подобно като така наречения течен метал и шлайфане ...или други идеи,без сваляне на вала.
Колко нютона се стягат болтовете на маховика на паджеро галопер ?Последно редактирано от Roninn; 30-08-20, 22:46.Тагове: Няма
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Остави коментар: