Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Паркинг светлини (габарити) вместо дневни светлини?
Свий
X
-
Не е законно да преработваш заводски сложените светлини. Не, че някой го гледа, но ако трябва да спазваме закон и правила-нито е технически правилно, нито е законно.
Има изисквания за дневните. Габаритите не стават за целта. Това, че някой съдия не познава закона, е една друга тема. Не е един такъв. Много са. Проблемът е и в полицията, защото не се занимават да мотивират НП както трябва. Аз заради това съм привърженик на практиката да има повече фишове и по-малко НП-та. Голяма бумащина, голяма разправия, разходи в производството....и не е нещо необичайно да попаднеш на съдия дебил, който да разглежда жалба срещу НП, съставено от два пъти по-див дебил.
-
Първоначално публикуван от градско чедо Преглед на мнение....светлини, които "подобряват възприемането и видимостта на предната част на пътно превозно средство при движението му" на практика са достатъчни и законни.
...
...очевидно не включва никакви указания относно мястото върху автомобила, където следва да бъдат монтирани тези светлини, тяхната форма, цветът или интензитетът на излъчваната светлина или пък някакви други технически изисквания."
Габаритите вече са споменати в чл.70 на ЗДП като средство, което подобрява видимостта, но става дума за "нощем и при намалена видимост". Дали правят същото "денем", е въпрос на доказване според ситуацията.
Остави коментар:
-
Така, ама в една доста голяма част(баш при по-изпълнителните) на Европа, не си тровят нервите с тая глупост.
https://www.shofior.com/wordpress/%D...4%D0%B0%D1%80/
Остави коментар:
-
Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
Което не пречи да получиш нов акт за неправилна употреба на светлините. Доколкото си спомням, никога не е било разрешено да се кара на габарити.
Да попитам от любопитство - каква е причината да искаш да използваш габарити вместо къси или дневни светлини?
Бах мааму едно управление е 20 лева, още 20 на майстора да го върже и проблема е решен.
- 1 like
Остави коментар:
-
Първоначално публикуван от градско чедо Преглед на мнениеСамо че ние се движим по ЗДвП, а не по директиви и предписания на ЕС или ООН.
Изобщо казано, международните споразумения, по които България е страна, имат приоритет пред българското законодателство, досущ както във всички цивилизовани страни.
Това в частност е и причината, с кола която е законна в България и с българска шофьорска книжка, без особени разправии, да можеш да пътуваш в Иран, Русия, Франция или Мексико.
Дневните светлини са си дневни светлини.
Остави коментар:
-
Спирали са ме за каране на габарити - не бях врътнал лостчето до край по невнимание. Поспорихме все пак, не можаха да ми кажат какви точно трябва да са дневните светлини, във всеки случай не трябвало да са габарити.
Няколко месеца след това спряха и баща ми на магистралата за каране на габарити - прибираше кола с внезапно умрял алтернатор. Над него се смилили.
Като си регистрирах тойотата, нахлух в кат със силовата броня, с която я взех, на която доста в центъра имаше монтирани две мини лед барчета за дневни. Първо ми вдигнаха страшен скандал за бронята, после минах на една лекция за дневните светлините - имали две основни изисквания, на които държат - височина от земата и колко навътре са спрямо фаровете. Едвам се отървах от спиране от движение, седмицa след като я бях купил
Остави коментар:
-
Първоначално публикуван от градско чедо Преглед на мнениеПП Не влизам в спор с вас. Тълкувам закона. Факт е, че актове падат в съда, ако можеш да докажеш, че си карал поне на габарити.
Да попитам от любопитство - каква е причината да искаш да използваш габарити вместо къси или дневни светлини?
Остави коментар:
-
на всичките си коли слагам модул да пали късите автоматично и не се налага нито да тълкувам закони, нито да си тровя нервите с милиционери.
конкретно на въпроса: не, не е законно да караш само на габарити дори и да го нямаше изискването за постоянно включени дневни светлини, а това че някъде някой съдия е отсъдил нещо, хич не е критерии за законност в БГ
Остави коментар:
-
Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнениеИмаше някъде в нашето законодателство някаква препратка към дефиниция на ЕС, която пък от своя страна препращаше към "Правило № еди-кое си" на ООН... Общо взето беше за височината от повърхността на пътя и за отстоянието от краищата на колата, гледана отпред. Цитирано е във форума, когато въпросът беше актуален.
НАРЕДБА № 86 ОТ 8 ЯНУАРИ 2004 Г. ЗА ОДОБРЯВАНЕ ТИПА НА ГАБАРИТНИ СВЕТЛИНИ, СТОП-СИГНАЛИ И ДНЕВНИ СВЕТЛИНИ НА МОТОРНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА И ТЕХНИТЕ РЕМАРКЕТА
Вътре пише това: "Техническите изисквания към дневните светлини са описани в Правило № 87 на ИКЕ/ООН, т. 2, 6 до 11, и приложения № 3 и 4."
Моите са Магнети Марели. Имаше си приложена схема как да се монтират. Фаровете за мъгла обикновено са твърде ниско, поради предназначението си, и не покриват изискванията за ДС.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=...23buwtM4NBunzd
Последно редактирано от kbot; 31-12-20, 12:50.
Остави коментар:
-
Само че ние се движим по ЗДвП, а не по директиви и предписания на ЕС или ООН. Последните изискват националните правителства да адаптират местното законодателство към новата регламентация. А според нашето законодателство (ЗДвП) "Дневни светлини" са светлини, предназначени за подобряване на възприемането и видимостта на предната част на пътно превозно средство при движението му. Това е записано в § 6, т. 59 от ПЗР на ЗДвП. Никъде няма препратка към каквото и да е на ЕС или ООН.
ПП Не влизам в спор с вас. Тълкувам закона. Факт е, че актове падат в съда, ако можеш да докажеш, че си карал поне на габарити.
Остави коментар:
-
Много от фабричните лед светлини нямат 25 см2 площ.
Примерно при този:
https://www.google.com/search?q=%D0%...h=657&biw=1366
-
Остави коментар:
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Остави коментар: