Всичко изкъпах. Снимките горе са на малка част от всичко. Това са болтовете на предни, задни носачи, торсиони, разни джвъчки и други дреболии по ходовата част. Сумарно поцинковах ~~4x на тази снимка и ми излезна около 140лв.
В Алекс 2006 уж ги изплакват в киселина, но тя е само за повърхностната ръжда. Пратих няколко детайла, на които не им се старах много - бърза четка на бормашината, ултразвуковата вана с основа и без топене в киселина. Цинкът изобщо не покрива където се показва ръждата
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Възстановяване на голямо количество ръждясали болтове
Свий
X
-
На предните носачи на 100цата имаше ли реглажни болтове? Тях не ги виждам тук.....кво ги прави?
Остави коментар:
-
Сложи болтовете в буркан, и го напълни с киселината. А ваната напълни с вода, и сложи буркана в нея.
- 1 like
Остави коментар:
-
Евала, ако всички механици бяха като теб... нямаше да са евтини но пък качеството, детайлите, браво!
-
Оказа се, че цеховете на 7ми километър са два, буквално един срещу друг с една ограда между тях. Единият е Алекс 2006, другият, в който се оказа, че съм направил предните крепежи е абсолютно необозначен и попандах по случайност, търсейки Алекс.
В необозначеният може да се занесат групирани болтове и няма да ги омешат. Една поточна линия от лели ги прави на гирлянди с медна тел. В Алекс 2006 не съм питал, там им ги занесох вече групирани.
Както и се очаква, каквото не е изчистено, като ръжда или боя по метала, си остава непокрито. За моите цели ултразвукова баня с обезмаслител последвана от солна киселина сваля над 95% от каквото има по крепежите. Честно казано, ултразвукова вана със солна киселина ще разреши всички проблеми, но киселината ще съсипе ваната, с която разполагам.
Начално състояние
10 минути в ~20% солна киселина
След Алекс 2006 (друга партида е това):
Може да се види по големите шайби как е останало непокрито около отовора, там имаше много дебела ръжда, която ми писна да чегъртам. Другите детайли станаха перфектно.
Горната снимка излезе 43.20лв с ДДС и им отне 3 дни.
- 1 like
Остави коментар:
-
Фосфорната няма да свали нищо. Ръждата ще стане черна, целите детайли евентуално също. Слоя е железен фосфат. Но иска покритие отгоре за да даяни.
И, където ръждата е магнетит(Fe3O4) + частично обратно окислен FeO до желязо и Fe2O3, не може да проникне и не се справя. Важи за всички преобразуватели на ръжда.
Солна киселина+уротропин, и после поцинковане, е най-доброто, което можеш да направиш. И всъщност можеш да им кажеш да е и по-дебело.
И да, "жълтия" цинк е по-доброто. То е бял цинк с хроматно покритие. Пречи на цинка да се окислява. Мисля тия неща можеш да им ги оставиш сега да ги направят жълти - то е покритие върху цинка.
- 1 like
Остави коментар:
-
Алекс 2006 е фирмата на 7ми километър - https://alex-2006.com. Има я в Google Maps, оправих ѝ локацията там да е на точното място вътре в сукаците.
Оставих 2 шепи болтове и планки насипно. Питаха ме с бял цинк ли искам, казах им с жълт, получих ги все пак с бял... 10лв ми взеха, от вчера за днеска.
Половината болтове ги бях киснал на ултразвук и обезмаслител 1 ден, което беше свалило доста, но не цялата ръжда, другата половина директно свалени от резервоара ръждясали в такъв вид:
Няма видима разлика в покритието
Дадох и една шепа планки. Грапави са на петна, защото бяха зверски ръждясали. Покритието е галванично и е само няколко миктрона, така че не запълва нищо. Тях ги бях топнал в ~20% разтвор на солна киселина. Разтвори ръждата като аспирин за 7-8 минути до гол метал навсякъде. После гася сиромашки във воден разтвор на сода за хляб.
Белият цинк по-лош ли е от жълтия или е само визуално?
Доста си играя тия дни с киселини, интересни резултати дават. Другата седмица ще пробвам как работи фосфорната киселина по едни други ръждели. Тя очаквам да работи доста по-бавно, но пък и да направи пасивиран слой, защото след солната всичко ръждясва повърхностно много бързо, както и се очаква.
Остави коментар:
-
Вчера топнах една шепа във ваната с 1:5 "Супер Обезмаслител":вода и ги поджурках 5-6 часа, днеска още 2-3 и станах чисто бели. Чак не ми се повярва. Не трябваше ли киселина, за да падне ръждата, а не основа?
Утре ще преджуркам и останалите и ще ги поцинковам другата седмица. Ще сложа и снимки. Ще видя и Русев какво предлага края на седмицата.
Остави коментар:
-
Първоначално публикуван от MoridinBG Преглед на мнениеИ аз съм на тоя хал. Искам да изчистя каквото става от оригиналния крепеж по тойотата, каквото се е разяло да го сменя.
Топнах сега една партида болтове в обезмаслител във вибро вана да видя какво ще излезе утре, че на някои не си личи има ли резба, няма ли...
Къде ги чистят със ситен пясък, къде поцинковат студено в София? Май при ЗИТ на 7ми километър имаше студена вана?
Остави коментар:
-
Изчисти ги със сода каустик.
на 7и км работят. Малко са дебили и два пъти един и същи цвят трудно докарват но теб това вероятно не те бърка.
Остави коментар:
-
И аз съм на тоя хал. Искам да изчистя каквото става от оригиналния крепеж по тойотата, каквото се е разяло да го сменя.
Топнах сега една партида болтове в обезмаслител във вибро вана да видя какво ще излезе утре, че на някои не си личи има ли резба, няма ли...
Къде ги чистят със ситен пясък, къде поцинковат студено в София? Май при ЗИТ на 7ми километър имаше студена вана?
Остави коментар:
-
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеE, на това ачик-ачик си пише А4-80. Въпросното 80 е важното. Ако го няма, пак нямаш нищо гарантирано, нищо че е А4.
Това исках да покажа, че има и то точно този вид, ако щеш и производител е изпробван - многократно. Останалото е на късмет.
Остави коментар:
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Остави коментар: