Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Що е то акумулатор и с какво се яде?

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Що е то акумулатор и с какво се яде?

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    .......амаааа, с MOSFET-и може и по-просто да стане, щото става с по-малко, например 10.
    И с два става, ама в двете посоки..

    С управление вече не е просто.
    Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
    Към модераторите-А изтрийте го сега.
    Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

    Коментар


    • До: Що е то акумулатор и с какво се яде?

      Така... направих малко проучване и се оказа че на Рейндж Ровър от по първите модели са слагали серийно по два акумулатора. И също са слагали един Voltage Sensitive Switch... реле което се е управлявало според напражението на зареждания акумулатор. Имам и номер на частта, но никъде я няма. Намерих един сайт в който един фен обяснява че съответното реле не ми сложно и как си го бил тунинговал с MOSFET-и и тн. Та мисълта ми е ако намерим такова реле няма ли да е най-лесно. Предполагам, че на всички джипове с два акумуатора има такова. Разбрах че другото име на тези релета е Override Switch. Мисля да пообиколя малко магазините и да разпитам. Не би трябвало да е много скъпо. До 50лв би било супер.
      Land Rover Defender 110SW 300tdi

      Коментар


      • До: Що е то акумулатор и с какво се яде?

        Първоначално публикуван от SIMOCOREX Преглед на мнение
        .....Намерих един сайт в който един фен обяснява че съответното реле не ми сложно и как си го бил тунинговал с MOSFET-и и тн. ...........
        ...... До 50лв би било супер.
        Момчета, няма нищо сложно...само, че:

        1. MOSFET-а когато е отворен пуска в двете посоки. Ако включиш лебеда и .... буф. За да стане диод требе управление.
        2. Шотки по-големи от 40А не се намират по магазините и са с 0.5V пад.
        3. При паралелно свързване на диоди пада не намалява. Това не са резистори.

        Това е причината хАмериканците да пишат 0.7V пад.

        Остава въпроса " Какво като се зарежда с 0.5V по малко?" Акумулаторите са малко повече химия и много не ги разбирам.
        Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
        Към модераторите-А изтрийте го сега.
        Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

        Коментар


        • До: Що е то акумулатор и с какво се яде?

          Първоначално публикуван от SIMOCOREX Преглед на мнение
          .... И също са слагали един Voltage Sensitive Switch... реле което се е управлявало според напражението на зареждания акумулатор. ....
          За това ли иде реч:
          http://www.power-store.com/view-item...id=1138&id=197&
          "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
          Неизвестен мъдрец

          Коментар


          • До: Що е то акумулатор и с какво се яде?

            Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
            Момчета, няма нищо сложно...само, че:

            1. MOSFET-а когато е отворен пуска в двете посоки. Ако включиш лебеда и .... буф. За да стане диод требе управление.
            2. Шотки по-големи от 40А не се намират по магазините и са с 0.5V пад.
            3. При паралелно свързване на диоди пада не намалява. Това не са резистори...
            Управлението не е кой знае каква фолософия. Следиш посоката на тока. Като се замисля, за какво да го следиш. Включването на лебедката изключва тая техника с мосфетите... А има и якички мосфети и токът на една лебедка едва ли ще ги уплаши.
            Има друг потенциален проблем с мосфетите. Те имат диод между дрейн и сорс, който в някои случаи може да пречи.
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • До: Що е то акумулатор и с какво се яде?

              Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
              3. При паралелно свързване на диоди пада не намалява. Това не са резистори.

              Остава въпроса " Какво като се зарежда с 0.5V по малко?" Акумулаторите са малко повече химия и много не ги разбирам.
              Значи.

              При паралелно свързване на диоди падът намалява, макар и не линейно. При Шотки е доста забележимо.

              А какво като се зарежда с 0.5 волта по-малко - ами нищо фатално. Ама остава недозареден, освен ако не си склонен дълго да чакаш. Или не оправиш напрежението от другаде.

              Коментар


              • До: Що е то акумулатор и с какво се яде?

                A quick and dirty twin battery system

                Up to :-

                Contemplating adding a second battery to the Ibex one day, I realised I needed to come up with a suitable split charge system to manage two batteries effectively. Previously I had built and used a great 'smart' battery controller but when it failed (due to high temperatures and operator abuse) it was difficult to quickly overcome the problem and retain a workable twin battery system.
                For the Ibex I decided I wanted a simpler solution, which would be easier to operate manually in the event of component failure. The Repair Operation Manual and Parts Catalogues for the Range Rover Classic lists various split charge systems for various model years. The particular one that caught my eye was used on 2-door and 4-door vehicles from mid 1984 to 1985. This features a 'Voltage Sensitive Switch' module which operates a separate 'Split Charge Relay'. The switch simply operates the relay when the supply voltage available rises to approximately 13.0V, and it switches off when the voltage drops below 12.1V.
                Instead of using a 'fat' relay to join the batteries together, I have several spare high current solenoids normally used to operate vehicle recovery winches. These are rated for continuous operation (ie can be held 'ON' for long periods) and are capable of conducting high currents without damage (>250A or more for short periods). These devices do suffer occasional damage when used for heavy winching (hence I have spares) but are also used for golf buggies and the like so are pretty reliable if not abused. Having measured the operation current of the solenoid, it draws around 750mA in constant operation so it should be able to be driven directly by the Voltage Sensitive Switch (which has an output transistor rated at around 1A continuous, 2A peak, and diode protection against reverse emf). If there are any problems driving the solenoid, it will be a simple matter to upgrade the output capability.
                The solenoids I have are supplied in Warn packaging, but the labelling and part number indicates they are made by Camdec Corporation (apparently now part of Trombetta Motion Technologies). The part number appears on supply lists for GM Military Division, Oshkosh and Mack Trucks, so presumably is of pretty high reliability. There is no supplied specification but a brief survey of the Camdec website suggests the following :-
                Coil Voltage
                12V Nominal
                Duty Cycle
                Continuous
                Break Current
                250A Current Capacity (at max duty)
                125A Contact Inrush Current
                600A Pull In Voltage
                7.0VHold Voltage
                2.5VTemperature Range
                -40oC to +60oC

                The current specs should allow sufficient capacity to 'jump' a flat battery and start the engine without damage. More importantly the 'pull in' specs indicates that the solenoid will operate when the battery is far too flat to start the engine, and the 'hold' voltage will ensure that the solenoid stays engaged during the current pulses drawn during cranking.

                The reason for wanting such a high power relay is twofold. In the first place, the second battery will be used for winch operation and overnight running of a coolbox, and so it is possible it will become completely flattened and draw a very high current from the charging circuit when the engine is first started. In the second place, I will add a manual 'override' switch so that I can 'jump' the main battery if it ever is too discharged to start the vehicle.
                I began planning to design a controller for the solenoid, similar in function to the () Range Rover part. However, with plenty of scrap Range Rovers around, it seemed pointless to re-invent the wheel. In addition, having opened a sample device I now know that it would be quick and simple to repair a faulty unit given access to basic electronics equipment. Also I found there is an adjustment available in the unit so it would be easily possible to adjust the set-point if necessary.
                Having tested the 'Voltage Sensitive Switch' module, I found that it is working very hard to drive the solenoid coil for long periods. The output transistor runs hot within a few minutes. It is certainly within its' specifications, but I prefer to have a little more 'margin' to enhance reliability. With the benefit of more modern electronic devices, it can be upgraded easily and for only a couple of pounds. I changed the pair of output transistors for a high current MOSFET to reduce the voltage drop and heat generation. I retained the blocking diode, but not for any particular reason. Later as an experiment I replaced the original components to see what the 'real world' reliability would be. After a couple of months use, I have had no failure, so the standard device is probably adequate for most purposes.

                Voltage Sensitive Switch Schematic
                I wired the unit into the truck, complete with an on/off switch and warning light, and an override pushbutton to provide 'jumpstart' function. In most vehicles I would not bother with the pushbutton, given that flat batteries are fairly unusual. The main on/off switch allows favouring the main battery (in the case where it is 'flat' and the auxiliary battery is charged) or reducing the average charge to the auxiliary battery (to avoid damage to battery or alternator if the aux. battery is severely discharged).

                Notes :

                Override Switch FEC 1138766 £8.02
                PRC4427 Pinout
                2 - GND
                3 - 12V Ignition
                4 - Output (Open collector active low)
                Land Rover Defender 110SW 300tdi

                Коментар


                • До: Що е то акумулатор и с какво се яде?

                  Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                  3. При паралелно свързване на диоди пада не намалява. Това не са резистори.
                  На Шотки диоди намалява. Свали си един даташит на Шотки диод, в който има графика на пада спрямо тока, и сам ще се убедиш. После, ако продължаваш да не вЕрваш, влез у сайта на Комет и си поръчай 10-ина еднакви. Пъсни да речем един ампер през един от тях, а после ги запарлели и пусни същия ампер през 10-те. Ако няма промянав пада, аз ще черпя.

                  ...само дето ще има, щото освен друго съм мерил. При това скоро.

                  Има и друго - пада върху тия диоди ще има значение само при товар. При зареждане на акумулаторите, както ще да ги мъдриш, няма как да е повече от 20-30 ампера тока през тях, иначе най-малкото ще си скапеш акумулатора. А ако при 500А пада е бил 0.7V, тогава при 10 пъти по-малко натоварване ще е от порядъка на 0.2-0.3V.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • До: Що е то акумулатор и с какво се яде?

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    ......Пъсни да речем един ампер през един от тях, а после ги запарлели и пусни същия ампер през 10-те. Ако няма промянав пада, аз ще черпя.
                    ......А ако при 500А пада е бил 0.7V, тогава при 10 пъти по-малко натоварване ще е от порядъка на 0.2-0.3V.
                    Баси.
                    Не се бях сетил.
                    Значи...ако успея да докарам тока до "нула/на диод" пада ще изчезне
                    Ура.

                    А аз до сега мислех да запаралелвам само за увеличаване на скапания ток.

                    Ама във всяка идея има ИДЕЯ.
                    Ти си прав.
                    Почваме зареждане-тока голям.= Пада няма значение.
                    Акумулатора почти зареден-тока малък=Пада малък.

                    Интересно "колко малък". И как може да се премери дали акомулатора е в нормално заредено състояние или "почти"
                    Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
                    Към модераторите-А изтрийте го сега.
                    Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

                    Коментар


                    • До: Що е то акумулатор и с какво се яде?

                      Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                      ... И как може да се премери дали акомулатора е в нормално заредено състояние или "почти"
                      Ако се зарежда през електронен ключ, най-точно би трябвало да е като спреш заряда за примерно 300ms и премериш колко е напрежението реално на акумулатора. В смисъл - избягваш всякакви възможни смущения.
                      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                      Коментар


                      • До: Що е то акумулатор и с какво се яде?

                        Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                        Ако се зарежда през електронен ключ, най-точно би трябвало да е като спреш заряда за примерно 300ms и премериш колко е напрежението реално на акумулатора. В смисъл - избягваш всякакви възможни смущения.
                        Стана сложно. Слагам си един селектор и два диода и забравям. Ще дозареждам на шунтирани диоди.

                        ПП Офф
                        Стефане, искаш ли още една шейна като оная, ама по-дълга?
                        Масата се оказа хАлумин.
                        Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
                        Към модераторите-А изтрийте го сега.
                        Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

                        Коментар


                        • До: Що е то акумулатор и с какво се яде?

                          Добре де написах нещо лесно, а всички забиват яко в елетротехниката.
                          Мисълта ми е щом се правят толкова много коли с два акумулатора няма ли да е по лесно да вземем това конкретно реле и да се размножи. Доколкото четох в него няма кой знае какви елементи.
                          Land Rover Defender 110SW 300tdi

                          Коментар


                          • До: Що е то акумулатор и с какво се яде?

                            Първоначално публикуван от SIMOCOREX Преглед на мнение
                            Добре де написах нещо лесно, а всички забиват яко в елетротехниката.
                            Мисълта ми е щом се правят толкова много коли с два акумулатора няма ли да е по лесно да вземем това конкретно реле и да се размножи. Доколкото четох в него няма кой знае какви елементи.
                            от многото коли с 2 акумулатора, при доста голяма част от тях акумулаторите са просто вързани успоредно или последователно. В единия случай - 12V инсталация, а в другия - 24V. На някои от тях само стартера е на 24V, и само при палене стартера работи на толкова. После акумулаторите са вързани успоредно и всичко останало си е на 12V. Мисълта ми е че конкретното реле може и да не е чак толкова разпространено.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • До: Що е то акумулатор и с какво се яде?

                              Аз ако е удобно да се вмъкна с едно въпросче, което смятам е що годе по темата. От значение е токоизправността на автомобила. Т.е. да не губи ток отнякъде. Някой има ли представя как се проверява това?
                              ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА
                              Учи се от всеки, не подражавай на никого, работи здраво!
                              In God we trust, all others must pay in advance.

                              Коментар


                              • До: Що е то акумулатор и с какво се яде?

                                Първоначално публикуван от Bravo Преглед на мнение
                                Аз ако е удобно да се вмъкна с едно въпросче, което смятам е що годе по темата. От значение е токоизправността на автомобила. Т.е. да не губи ток отнякъде. Някой има ли представя как се проверява това?
                                Лесно. Стига да не си с някоя идиотска аларма (мерцедес А-класа примерно). Откачаш минуса на акумулатора, включваш последователно един ампермер на обхват 10 ампера примерно и гледаш колко са утечките. Ако нямаш свестен уред, процедурата е малко по-дълга. Притискаш щеките (по-лесно с крокодили де) преди да откачиш минусовата клема, след това, без да откачаш щеките, отделяш клемата от акумулатора и пак гледаш какво показва - тоест утечките. Идеята на целия цирк е, че ако включиш ампермер на 200mA примерно, твърде вероятно е да издуха, защото винаги има по някой кондензатор някъде, а те с папат яко ток в момента на включване.

                                @Drukman: ам аз казах на твоя човек, че е алуминиева Ще сечуем за другата релса.
                                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X