става въпрос за вектра а , но е приложимо за всичко що е монинжекцион.
След монтажа на обикновена метанова уредба,"милите"газаджии ми заявиха че пълно щастие няма, т.е. каруцата ми ще се влачи и изпреварванията, особенно извънградско шофиране ще са една мъкааа....
Всичко това благодарение на остроумната им плочка-смесител,която намалява отвора над дросела от 48мм на 28мм.Е как да върви каталяската като си я стиснал за гърлото.След маршрута Варна-Елена-Варна, където до Елена стигнах на метан, но алтернативата да се върна на метан беше разходка до Търново/100 к.м +/с ревящо дете на борда, естествено избрах алтернативата на бензин и във Варна.В това лошо няма, ако поне колата вървеше нормално, но не би.Все едно че си джиткаш на метан...Та след като се прибрах поразсъждавах и реших, че метана не е нищо по-различно от пропан-бутана/от към смесообразуване,което не е точно така/.Извод-разпробиване на отвор над дросела и щуцер.Проблем-празен ход перфектен ,подаваш газ и гасне-за едно газаджиите се оказаха прави-моноинжекциона няма разреждане-т.е при подаване на газ сместа обеднява до толкова, че мотора гасне.Решение-кутията на филтъра има клапа за управляване студен-топъл въздух.Отвора за топлият въздух е на 1/3 от този на студения.Управлява се чрез вакум.При 30 минутни опити при застопорена клапа към топлият въздух и пръсче влизащо-излизащо в отвора ,от който мотора в момента диша, емперично получих верният просвет-резултат-набита капачка от пбц кока-кола с калибриран отвор.Пробно кръгче-върви задоволително.Махане на застопоряването на клапата, събиране на филтъра,монтаж на винтил/в случая имах под ръка ел.вентил за бензин от АГУ, който да командва положението на клапата във филтъра/резултат при подаване на газ-гасне.Съответно спо..наване по български както се полага....Кратък размисъл-мотора прави такова разреждане, че преодолява натискът които оказва вакумът върху управляващата мембрана на клапата.Последва разглобяване на управляващият модул,подмяна на пружината с многократно по-невинна такава.
Вече два месеца карам по този начин.Разходът ми падна с около 1 лв което на метан си е сума на 100 к.м.Преди трябваше да я режа на 3500оборота за да мога да превкюча на по-висока предавка/скоростната ми кутия е wr-f16-безкрайно дълга/.Сега си джиткам при 2600-2800,определено в ниските е много по-добре от преди.На бензин си върви както преди метановото.Има и неприятни страни-при прекалено рязко подаване на газ отново разреждането съдавано от мотора, успява да преодолее натикът на мембраната въпреки по- детската пружина-малко кофти, ако се опиташ да изтеглиш рязко от светофар ,защото забива.Смятах да разрешавам този проблем с електромеханично задействане/елктромотор за централно заключване/ на въпросната клапа,но след като покарах седмица реших,че на метан карам заради икономията,а неин върл враг са рязките ускорения.Сега като реша да я пържа си я обръщам на бензин и няма никакви изненади.Настоящ разход градско 6 до 7лв в зависимост от трафика,много по- приятна за каране.Преди 7-8лв много нервна и с безбожно вяло ускорение/при цена на метана с 16ст. по-ниска от моментната/.Надявам се да съм дал тема за размисъл.
п.п. харесва ми сузуки самурай, някакви предложения?
След монтажа на обикновена метанова уредба,"милите"газаджии ми заявиха че пълно щастие няма, т.е. каруцата ми ще се влачи и изпреварванията, особенно извънградско шофиране ще са една мъкааа....
Всичко това благодарение на остроумната им плочка-смесител,която намалява отвора над дросела от 48мм на 28мм.Е как да върви каталяската като си я стиснал за гърлото.След маршрута Варна-Елена-Варна, където до Елена стигнах на метан, но алтернативата да се върна на метан беше разходка до Търново/100 к.м +/с ревящо дете на борда, естествено избрах алтернативата на бензин и във Варна.В това лошо няма, ако поне колата вървеше нормално, но не би.Все едно че си джиткаш на метан...Та след като се прибрах поразсъждавах и реших, че метана не е нищо по-различно от пропан-бутана/от към смесообразуване,което не е точно така/.Извод-разпробиване на отвор над дросела и щуцер.Проблем-празен ход перфектен ,подаваш газ и гасне-за едно газаджиите се оказаха прави-моноинжекциона няма разреждане-т.е при подаване на газ сместа обеднява до толкова, че мотора гасне.Решение-кутията на филтъра има клапа за управляване студен-топъл въздух.Отвора за топлият въздух е на 1/3 от този на студения.Управлява се чрез вакум.При 30 минутни опити при застопорена клапа към топлият въздух и пръсче влизащо-излизащо в отвора ,от който мотора в момента диша, емперично получих верният просвет-резултат-набита капачка от пбц кока-кола с калибриран отвор.Пробно кръгче-върви задоволително.Махане на застопоряването на клапата, събиране на филтъра,монтаж на винтил/в случая имах под ръка ел.вентил за бензин от АГУ, който да командва положението на клапата във филтъра/резултат при подаване на газ-гасне.Съответно спо..наване по български както се полага....Кратък размисъл-мотора прави такова разреждане, че преодолява натискът които оказва вакумът върху управляващата мембрана на клапата.Последва разглобяване на управляващият модул,подмяна на пружината с многократно по-невинна такава.
Вече два месеца карам по този начин.Разходът ми падна с около 1 лв което на метан си е сума на 100 к.м.Преди трябваше да я режа на 3500оборота за да мога да превкюча на по-висока предавка/скоростната ми кутия е wr-f16-безкрайно дълга/.Сега си джиткам при 2600-2800,определено в ниските е много по-добре от преди.На бензин си върви както преди метановото.Има и неприятни страни-при прекалено рязко подаване на газ отново разреждането съдавано от мотора, успява да преодолее натикът на мембраната въпреки по- детската пружина-малко кофти, ако се опиташ да изтеглиш рязко от светофар ,защото забива.Смятах да разрешавам този проблем с електромеханично задействане/елктромотор за централно заключване/ на въпросната клапа,но след като покарах седмица реших,че на метан карам заради икономията,а неин върл враг са рязките ускорения.Сега като реша да я пържа си я обръщам на бензин и няма никакви изненади.Настоящ разход градско 6 до 7лв в зависимост от трафика,много по- приятна за каране.Преди 7-8лв много нервна и с безбожно вяло ускорение/при цена на метана с 16ст. по-ниска от моментната/.Надявам се да съм дал тема за размисъл.
п.п. харесва ми сузуки самурай, някакви предложения?