Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с автоматична CVT кутия.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с автоматична CVT кутия.

    Здравейте. Автомобила е Ford Focus C Max 1.6 tdci, 109 к.с. 2005г. с вариаторна СК cft 23. От известно време се получава следния проблем. На таблото до дисплея на компа светва жълтата лампа и изписва "неизправност в трансмисията". Колата влиза в авариен режим, като СК не превключва а двигателя работи в определени обороти. След спиране, гасене и запалване на двг всичко е О.К лампата не свети, на дисплея нищо не пише и СК работи перфектно. При закачане на диагностика излизат комбинация от грешки p0700, p0701, p741.
    ============1==============
    P0700
    Raw code: 0700
    ECU: Блок управления двигателем
    Статус: Подтвержденная
    OBDII: Неисправность в системе контроля трансмиссии
    Ford: Transmission Control System Malfunction
    ============2==============
    P0701
    Raw code: 0701
    ECU: Блок управления коробкой передач
    Статус: Подтвержденная
    OBDII: Неправильно отрегулирована система контроля трансмиссии
    Ford: Transmission Control System Range/Performance
    ============3==============
    P0741
    Raw code: 0741
    ECU: Блок управления коробкой передач
    Статус: Подтвержденная
    OBDII: Неправильно отрегулирована муфта сцепления
    Ford: Torque Converter Clutch System Performance Or Stuck Off
    След множество проби и тестове установих че проблема се появява единствено когато се подава много нежно газ и при много плавно отнемане на газта. При самото отнемане. Ако педала на газта се отпуска малко по-рязко, няма никакви проблеми. Въпроса ми е къде да търся проблема? Някой сблъсквал ли се е с подобно нещо? Пропуснах да кажа че маслото и филтрите на кутията са сменени.

  • #2
    Туй ми изглежда на някакъв проблем с торк конвертор локъП съединителя, или с управлението му компютъра не го харесва, иска да го управлява обаче не може и възниква грешка.... Възможните причини по Т.И.С. са,......
    P0741 code definition


    Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off
    What the P0741 code means


    The Powertrain Control Module (PCM) will set the P0741 diagnostic trouble code when it notices a difference between the rotational speed of the torque converter and the transmission input shaft that is greater than 200 revolutions per minute (RPM).

    The rotational speed of the torque converter and the transmission shaft should be equal when the torque converter lockup engine engages. If the torque converter RPM and the transmission input shaft RPM are not equal, the required 1:1 ratio has not been achieved, and the P0741 diagnostic trouble code will be set by the PCM as an indication that the torque converter clutch circuit is out of performance or stuck off.

    Related diagnostic trouble codes:
    • P0740 OBD-II Trouble Code: Torque Converter Clutch (TCC) Circuit Malfunction
    • P0742 OBD-II Trouble Code: Torque Converter Clutch Circuit Stuck On
    • P0743 OBD-II Trouble Code: Torque Converter Clutch Solenoid Circuit Electrical
    What causes the P0741 code?
    • Faulty TCC
    • Faulty torque converter lockup solenoid
    • Internal short in the TCC solenoid
    • Wiring to the TCC solenoid that is damaged
    • Faulty valve body
    • Faulty Transmission Control Module (TCM)
    • Faulty Engine Coolant Temperature (ECT) sensor
    • Damage of the wiring harness to the transmission
    • Restricted hydraulic passages from dirty transmission fluid
    What are the symptoms of the P0741 code?
    • Check Engine Light is on
    • Increase of fuel consumption
    • Symptoms that resemble those of a misfiring condition
    • Car may stall out after driving at high speeds
    • Car is unable to shift into high gear while at high speeds
    • It is rare, but sometimes there are no symptoms present
    How does a mechanic diagnose the P0741 code?
    • Uses an OBD-II scanner to get all of the diagnostic trouble codes stored by the PCM

    Freeze frame data corresponding to each code is also stored by the PCM and is used to determine what conditions were present when the code first came on.
    • Clears codes then completes a test drive, using free frame data, to see if the P0741 code returns
    • Inspects the wiring harness to the transmission for damaged and/or loose connections
    • Checks fuses or relays for transmission (if applicable to vehicle)
    • Checks the transmission internal wiring harness for short to ground at the TCC solenoid

    If a short is present, the wiring should be repaired, or the solenoid replaced.
    • Inspects the wiring to the TCM for damaged wiring or shorts to ground

    If the wiring to the TCM and the TCC solenoid pass inspection and testing, an advanced scan tool will be able to show when the TCC solenoid is activating the torque converter, and when the torque converter is operating.

    Advanced scan tools range in price from $1000-$3000, therefore it may be necessary to take the car to a shop or dealership that has it, so the P0741 code can be diagnosed properly.
    Common mistakes when diagnosing the P0741 code


    The P0741 diagnostic trouble code can be difficult to diagnose. Be sure to check all of the transmission wiring, the TCM, and the TCC solenoids.

    Keep in mind that the transmission pan may have to be dropped to get to all of the wiring. It is common for the torque converter to be replaced when a faulty TCC solenoid or valve body is the actual problem.
    How serious is the P0741 code?


    When the P0741 diagnostic trouble code is present, it is an indication that the transmission is not operating properly. Driving a vehicle under this condition may cause damage to other internal transmission parts. For this reason, the P0741 trouble code is considered serious and should be addressed as soon as possible.
    What repairs can fix the P0741 code?
    • Replacing the torque converter lockup solenoid
    • Replacing the TCC solenoid
    • Repairing damaged wiring to TCC solenoid
    • Replacing the valve body
    • Replacing the TCM
    • Repairing damaged wiring to the transmission wiring harness
    • Replacing ECT sensor
    • In some cases, the transmission itself will need to be replaced or rebuilt
    Additional comments for consideration regarding the P0741 code


    Take your time when checking all of the wiring, including the wiring to the transmission wiring harness, TCC solenoid wiring harness, and the TCM wiring harness.

    In some cars, the transmission pan will need to be dropped and if this is the case, make sure the transmission pan is dropped properly. It may be necessary to take the car to a transmission shop or to a dealer to have the P0741 diagnostic trouble code diagnosed, because of the special scan tool that may need to be used during diagnosis.
    Последно редактирано от Traqn Savov; 11-11-20, 21:59.
    Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от gsp Преглед на мнение
      Здравейте. Автомобила е Ford Focus C Max 1.6 tdci, 109 к.с. 2005г. с вариаторна СК cft 23. От известно време се получава следния проблем. На таблото до дисплея на компа светва жълтата лампа и изписва "неизправност в трансмисията". Колата влиза в авариен режим, като СК не превключва а двигателя работи в определени обороти. След спиране, гасене и запалване на двг всичко е О.К лампата не свети, на дисплея нищо не пише и СК работи перфектно. При закачане на диагностика излизат комбинация от грешки p0700, p0701, p741.
      ============1==============
      P0700
      Raw code: 0700
      ECU: Блок управления двигателем
      Статус: Подтвержденная
      OBDII: Неисправность в travle системе контроля трансмиссии
      Ford: Transmission Control System Malfunction
      ============2==============
      P0701
      Raw code: 0701
      ECU: Блок управления коробкой передач
      Статус: Подтвержденная
      OBDII: Неправильно отрегулирована система контроля трансмиссии
      Ford: Transmission Control System Range/Performance
      ============3==============
      P0741
      Raw code: 0741
      ECU: Блок управления коробкой передач
      Статус: Подтвержденная
      OBDII: Неправильно отрегулирована муфта сцепления
      Ford: Torque Converter Clutch System Performance Or Stuck Off
      След множество проби и тестове установих че проблема се появява единствено когато се подава много нежно газ и при много плавно отнемане на газта. При самото отнемане. Ако педала на газта се отпуска малко по-рязко, няма никакви проблеми. Въпроса ми е къде да търся проблема? Някой сблъсквал ли се е с подобно нещо? Пропуснах да кажа че маслото и филтрите на кутията са сменени.
      Недавно столкнулся с этой проблемой и до сих пор не могу ее решить. Вы нашли это решение

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от gsp Преглед на мнение
        Здравейте. Автомобила е Ford Focus C Max 1.6 tdci, 109 к.с. 2005г. с вариаторна СК cft 23. От известно време се получава следния проблем. На таблото до дисплея на компа светва жълтата лампа и изписва "неизправност в трансмисията". Колата влиза в авариен режим, като СК не превключва а двигателя работи в определени обороти. След спиране, гасене и запалване на двг всичко е О.К лампата не свети, на дисплея нищо не пише и СК работи перфектно. При закачане на диагностика излизат комбинация от грешки p0700, p0701, p741.
        ============1==============
        P0700
        Raw code: 0700
        ECU: Блок управления двигателем
        Статус: Подтвержденная
        OBDII: Неисправность в системе контроля трансмиссии
        Ford: Transmission Control System Malfunction
        ============2==============
        P0701
        Raw code: 0701
        ECU: Блок управления коробкой передач
        Статус: Подтвержденная
        OBDII: Неправильно отрегулирована система контроля трансмиссии
        Ford: Transmission Control System Range/Performance wordle
        ============3==============
        P0741
        Raw code: 0741
        ECU: Блок управления коробкой передач
        Статус: Подтвержденная
        OBDII: Неправильно отрегулирована муфта сцепления
        Ford: Torque Converter Clutch System Performance Or Stuck Off
        След множество проби и тестове установих че проблема се появява единствено когато се подава много нежно газ и при много плавно отнемане на газта. При самото отнемане. Ако педала на газта се отпуска малко по-рязко, няма никакви проблеми. Въпроса ми е къде да търся проблема? Някой сблъсквал ли се е с подобно нещо? Пропуснах да кажа че маслото и филтрите на кутията са сменени.
        Неправилно регулиране на системата за управление на трансмисията (TCM): Грешките P0700 и P0701 указват, че има проблем с регулирането на трансмисията. Вероятно това изисква диагностика и пре-програмиране на TCM от страна на квалифициран сервиз.

        Проблем с муфтата за сцепление (Torque Converter Clutch - TCC): Грешката P0741 показва проблем с муфтата за сцепление. Това може би се дължи на нестабилна работа на TCC. Проверете свързаните с това компоненти като TCC соленоида и вижте дали са правилно настроени.

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X