Обява

Свий
Няма добавени обяви.

El Cars - изцяло електрическиавтомобили.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
    Имам спомен че резултатите от краш-тестовете на 2CV не бяха за гледане. След монтажа на още половин тон акумулатори едва ли ще се подобрят...
    Добрите резултати от краштестовете не помогнаха на Милен Цветков...

    П.П. Не знам точно на базата на какъв регламен се беше случило, но и двете фирми си имаха абсолютно всички необходими документи, за да работят необепокоявани от контролните органи, включително Спецов и компания

    П.П.2. https://youtu.be/-n5qDOrt-NA
    Последно редактирано от коко келеша; 23-04-22, 13:36.
    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
    Из "Златния телец"

    Коментар


    • #17
      Но са помогнали на много други...
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • #18
        Технологията трябва да има накъде да се развива, за да е жива. В този смисъл, не ме притеснява това, че нещата са още в началото и, видиш ли, като ги донатаманят, тогава ще си купя. Няма да има такова нещо като "е тва е, почвайте да купувате вече, направихме най- доброто". Най- много да се стигне до ъпгрейд от вида LTS, ама колко лонг тайм да е... немного.
        Притеснява ме друго. Докато е вид "екзотика", концепцията е интересна, завладяваща въображението, изглежда много смарт. Стане ли масова, тогава започва да проявява слабостите си. Тия работи с освобождаване от данъци и безплатно паркиране ще умрат в момента, в който делът на електромобилите стане... примерно 1% от всички автомобили. Аре, 2% да са. Осмислянето на екологичния ефект от тях, ще дойде малко по- късно. Засега, само опитваме да изнесем въглеродните емисии извън населеното място (още с тролеите и трамваите) иначе не правим нищо друго. В общ план, дори правим още по- голяма беля, защото всяко преобразуване на енергията е съпроводено със загуби... и т.н. Докато делът на "зелените енергии" не стане по- голям от делът на "незелените" (а на каква цена ще се случи това, не знам) концепцията електромобил си остава един маркетингов трик, ползващ нагласите на обществото да направи нещо природосъобразно. Не е ясно точно какво правим, ама да направим нещо.
        Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

        Коментар


        • #19
          https://autobild.bg/%d0%bf%d1%80%d0%...0%d0%b8%d1%87/ Това го наблюдаваме и при смартфоните,въпреки развитието им през последните години-къс живот на батериите,саморазреждане.Но цената на батерията за автомобили е стотици пъти по-скъпа...Струва ми се изключително лоша "инвестиция",поне в обозримо бъдеще.Прекалено много пари,за недоизкусурен продукт

          Коментар


          • Пламен Атанасов
            Пламен Атанасов коментира
            Редактиране на коментар
            Зависи , в момента с бонусите и по големите цени не е лоша инвестиция . Погледни цените в немското мобиле за употребявани тесли на около година . Карат ги по около година , и ги продават за по добра цена от тази която са я платили като нова . Отделно са гушнали и бонуса . Разбира се това е враменно , но за сега работи . Купуват се основно за износ.

        • #20
          Индустрията се нуждае от бета-тестери и свежи пачки, затова нека мераклиите за електрокари да си пупят такива.
          След това да не забравят да споделят премеждията си. Дано да не е срамно: чаках на светофара в елпесето, беше студено и аз си сложих ушанката, всички с МПС ми се присмиваха, публикуваха ме у твитъра и фейсбука..
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • Пламен Атанасов
            Пламен Атанасов коментира
            Редактиране на коментар
            Не ме притеснява въобще . Писал съм вече , не съм им фен и не им вярвам на глупавите технологии . Имам си две стандартни дизелови МПС , които ще си останат . Смятам че в момента просто е икономически изгодно да се вземе , покара и след около година продаде . Малко коли могат да предложат на пазара продажба в описания вариант без загуба . При посочената съм убеден че дори ще изкара и печалба . Дори и да греша можеш да си сигурен , какъвто и да е резултата ще го напиша без притеснение . Това просто ще един експеримент , от наистина не пристрастен потребител.

        • #21
          Бъдещето ще е мааалко по различно....то вече е. Онзи ден племеника ми закъснявал за работа(студент във Виена), влезнал в приложението(не го знам кое), в близост имало една Тесла....отишъл на време...😉

          Коментар


          • s_s1
            s_s1 коментира
            Редактиране на коментар
            Колко струва това удоволствие?

          • artefekt
            artefekt коментира
            Редактиране на коментар
            Ще го питам, но не е скъпо.

        • #22
          В горния разказ можем да заменим тесла със скутер, велосипед, тротинетка, рикша, такси или банален автомобил с ДВГ и краят отново щеше да е същия...
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • #23
            Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
            В горния разказ можем да заменим тесла със скутер, велосипед, тротинетка, рикша, такси или банален автомобил с ДВГ и краят отново щеше да е същия...
            https://profit.bg/zashto-v-badeshte-...kupuvame-koli/

            Така по ясно ли е?

            Коментар


            • #24
              За ясно е ясно. Да пускам ли линк, че ние живеем в настоящето, а не в бъдещето или това се знае?
              А какво ще е то, предстои да видим, живот и здраве. Може и да е съвсем различно...
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • artefekt
                artefekt коментира
                Редактиране на коментар
                Ние да....някои обаче вече са в бъдещето. И тук ще дойде, живот и здраве....
                И мен не ме кефи особено...

            • #25
              Доколкото си спомням, авторът на темата се беше ориентирал за живот в къща на село...
              Какво стана бе, Ник? Много внимателно следях напредъка там и ти стисках палци. Къде отпраши на електрокари?
              Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

              Коментар


              • #26
                Много зависи за какво и колко ще се ползва колата. Втора ръка засега са скъпи, просто защото не са особено стари и няма наличности, а търсенето е голямо. В момента например Тесла 3 или Y са в определени случаи по-скъпи употребявани, отколкото нови. Причината е че за нова се чака с месеци. При Тесла поне чакането е малко ( в момента са за юни/юли) докато за други марки е над 6 месеца.
                В общия случай, втора ръка най-изгодно излиза Рено Зоуи или БМВ i3. Нисан Лийф също са евтини, но там има 2 проблема - по-старите са с малки батерии (100-120км макс.), а по-новите са вече по-скъпи, а пробегът им не е толкова голям (~250км), за сметка на това нямат бързо зареждане на CCS, a само ChaDeMo, което вече се среща по-рядко, отделно че е и по-бавно (до 50кВт) и батерията е само с пасивно въздушно охлаждане, което води до по-бърза амортизация, особено при често бързо зареждане. Бързото зареждане е важно за по-дълги пътувания, защото позволява междинно зареждане за 15-20 минути (при над 100кВт, вместо за 45-60 (при под 50). С нисък разход се славят моделите на Киа/Хюндай, в определени случаи е около 10кВтч/100км (скорошен пример от Киа еНиро София-Монтана през Петрохан преди няколко дни). Това прави над 450км при вариантите 64Квтч батерия, което си е доста причлично. Първото поколение Киа Соул обаче са с по-малка батерия и само ЧаДеМо бързо зареждане. За дълъг път е най-добре Тесла, първо е най-приятна като динамични характеристики, второ зарежда доста бързо, а за пътуване в чужбина има доста добре развита собствена зарядна мрежа. В България и балканския регион дори в момента теслите зареждат безплатно на техните станции. Както писах по-напред, всичко зависи от нуждите на собственика - ако не се планират дълги пътувания (примерно над 100км), почти всеки електромобил е подходящ. Споменатото по-горе Рено Флуънс е от най-първобитните модели - малка батерия, няма никакво бързо зареждане и не знам дали пряко сили може да направи 100км с едно зареждане. От друга страна, ако ще се зарежда само вкъщи и ще се кара по 20-30 км на ден, може и да е изгоден вариант, предвид че се намират и за под 10000лв. При моделите на Рено трябва да се провери дали батерията не е била под наем, защото тогава прехвърлянето е проблемно, а обикновено такива са най-примамливите оферти. Друго което е добре да се гледа е дали има термопомпа за отопление - това подобрява пробега при зимни условия.
                Общо-взето при втора ръка е както и при ДВГ - трябва да се гледа конкретният екземпляр за съответните нужди - важен параметър е SOH (State of Health) - деградацията на батерията. При новите изборът е малко по-лесен, но предвид развиващата се технология винаги е по-добре да се вземе най-последния възможен модел, за който обикновено се чака най-много. За съжаление, у нас развитието на зарядната мрежа е по-бавничко и това ограничава изполването на някои от по-евтините модели до околградски (примерно София-Варна първото бързо зарядно е в Търново, на 230км, което е предела за немалко модели, особено зимата). След това има станция в Шумен, но точно тя често е извън строя и пак става интересно).

                Коментар


                • #27
                  https://autobild.bg/%d0%be%d1%82-800...2%d1%80%d0%be/ Очевидно е,че поне засега,втора употреба електрокарче, не е оферта.Но и електричките са за хора,които карат и хвърлят,както е с телефоните.За любителите на старите коли идат лоши времена.Планираното остаряване ще доведе до невъзможност да вземеш нещо прилично,2-ра употреба

                  Коментар


                  • #28
                    Първа, втора, трета употреба, пак ще се пречкат на пътя. Забелязал съм, че най-много ми се пречкат електрички, хибриди и малолитражки. Явно бързо свършва тока. Роботите зад волана отделно 😄. Ужас направо.
                    "Ob Arm, ob Reich, im Tode gleich“
                    Русофилия: Тежка, наследствена незаразна болест, която не се лекува и от която за съжаление не се умира. Същата е дефиницията и за шизофрения.

                    Коментар


                    • s_s1
                      s_s1 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Като карам спокойно и не бързам за никъде и с 5,7 под капака пак дразня бързащите.

                    • Dilyan Zagorchev
                      Dilyan Zagorchev коментира
                      Редактиране на коментар
                      Там е работата, че аз карам с 84,чат пат с 90,и пак се пречкат

                  • #29
                    След като понавъртях няколко хиляди тестови километра с разни модели:

                    1. Skoda Citigo-e iV electric
                    2. BMW i3
                    3. Renault ZoE


                    изглежда мога да оформя мнение.

                    Колите от един и същи модел се комплектоват обичайно с три типа акумулаторни батерии.
                    Long / Medium / Short (City) - Range.
                    С тези батерии съответно, електричките карат между зарядите 350 / 250 /150 километра реално.
                    Скоростта на зареждане на конкретните модели,е еднаква за единица мощност на акумулаторите, но е много различна за различните модели електромобили. Това очевидно зависи от метода на охлаждане на батериите при заряд.
                    Рено се зареждат най бавно, BMW то значително по бързо. Под BMW се образува направо локва при заряд, вследствие работата на охлаждащия климатик. Което ме кара да мисля, че не бива и прекалено бързо да се ускорява Реното.
                    Големите зарядни и разрядни токове водят до загряване на акумулаторните батерии, и ако не са добре охладени деградират. Фирмите производители, очевидно ограничават ампеража на токовете от и за батериите, което пък оказва влияние върху динамичните характеристики ( демараж ) на автомобила.
                    При всички случаи ускорението превишава в пъти това на петролните коли. BMW то се ускорява като шмиргел. Засега не зная дали имат скоростна кутия (автоматик) или нямат. Само при Реното засякох едва забележимо придърпване при ускорение, което може да бъде от някаква комутируема трансмисия. Ще разуча и ще споделя тук.
                    Няма много източници за техническа информация, или поне аз не откривам.
                    Всичките коли имат следене на осевата линия и маркировка на пътя, което се изключва опционално. Ако не го изключиш, се усеща като придърпване на волана, супер неприятно е.
                    Реното пък има и опционно бръмчене, за да плаши пешеходците, Супер тъпа работа. Все едно ти вие диференциала. Добре, че се изключва от бутон.
                    Зоната за бързо зареждане на батерии е между 0 и 80 %. Аз винаги започвам зареждане от 10 до 20% и никога не изчаквам повече от 80 %. Просто няма смисъл.
                    Имам още впечатления, ще пиша пак.


                    Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                    Коментар


                    • genadi.tsvetkov
                      genadi.tsvetkov коментира
                      Редактиране на коментар
                      Кажи им цените,защото без тях задачата остава без отговор.

                    • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
                      ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
                      Редактиране на коментар
                      Тази Шкода къде я намери, защото аз на сайта за България изобщо не я виждам ?

                    • nigell
                      nigell коментира
                      Редактиране на коментар
                      Много по-нови неелектрически коли имат следене на осевата линия и съответно вибриране/придръпване на волана, така че това за мен не е критерий за оценка на ел. колите. Мен пък много ме дразни почти стандартната вече старт-стоп система на новите ДВГ коли и факта, че не може да се изключи перманентно (поне при тези които съм карал деактивирането е само до следващото ръчно загасяне).
                      genadi.tsvetkov ако говорим за втора употреба, цените на всички изброени започват от около 30-35000

                  • #30
                    А? Как се навъртят хиляди километри за тест??

                    Защо си включил точно тези коли?? Те са в най ниския клас ??
                    Ако умишлено се търси това - защо я няма Опел Мокка?? изглежда страхотно цената 65 к (поне толкова беше преди) и е около 300 пробег?

                    Няма ли нещо реално около 450-500км ?? Кона мона нещо друго?

                    Коментар


                    • Nik Nikolov
                      Nik Nikolov коментира
                      Редактиране на коментар
                      До това съм се добарал, това съм карал.
                      Моите възможности са в ниския клас. Цените на подобни коли са между 15 000 и 30 000 лв.
                      Въпроса е: "Можеш ли да си избиеш парите, вложени в подобно начинание ? "
                      Инак, както знаем един от девизите на Оффруда: " Кеф цена няма. Гъзарията па Ич!!!".
                      Ако навърташ всеки ден по 200 км. кога би постигнал рентабилност ?
                      Дали автомобила ще издържи толкоз дълга експлоатация, заедно с ремонтите, че да се окаже на ниво - печалба ?

                    • mishomishev
                      mishomishev коментира
                      Редактиране на коментар
                      Ааааааа прав си ! Извинявай. Аз не съм те разбрал.
                      Ама то точно при твоя случай пак ще е нещо мешано - полурентабилност и полукеф.
                      И пак се получава сметката - да не е хептен мизерно...
                      За печалба не говорим - просто трябва да ти върши работа - ама с определения кеф(иначе щеше да вземеш "петролка")

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X