Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на първа лодка и начин за транспортирането и

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Всъщност, не съм сигурен дали го превъзхожда - просто не искам да си продавам двигателя, които е с къс ботуш. Иначе цената им с отстъпката е доста приятна - около 6 хил. За нов алуминиев Риб мисля, че е Ок. P. S. - този гръцкия неупотребяван ли е?

    Коментар


    • RIB-овете и въобще надуваемите от няколко години са MERCURY - Quicksilver остана като бранд само за стъклопластовите лодки на холдинга...
      Вальо, не бързай да купуваш - ноември ще дойдат нашите алуминиеви RIB-ове... Специално съм поръчал за случаи като твоя да има и за S-транец от 420см...
      Гръцки алуминиев не съм виждал - според мен е чист китаец този от снимката.
      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

      Коментар


      • Вальо
        Вальо коментира
        Редактиране на коментар
        Щом ще има 420 см. алуминиев РИБ, значи имаме сделка. :-) утре пускам моята да се продава. Гръцкият РИБ не е китаец- те си правят балоните, виж коритото е ясно, че го поръчват от някъде...

    • Тедо - не съм много сигурен относно брандирането, но се продават алмунииеви Риб - ове с лого Quicksilver като нов модел. S - 420 Alu каква скорост би развила с Mercury efi 20 Hp? (Говоря за вашите, предполагам Зандер).

      Коментар


      • Тедо /LJ73/
        Тедо /LJ73/ коментира
        Редактиране на коментар
        около 40кмч с 20кс сам или с двама не-дебели

    • А какво е предимството на алуминиевия РИБ? До колко метра се предлагат?

      Коментар


      • По- леки, по-евтини, по-здрави. Единствено ме притеснява евентуалната корозия, въпреки че са от "морски" алуминий. Предполагам, че може да им се слагат анодни защити за всеки случай. Аз бих избрал алуминиева,

        Коментар


        • И така: последното сгъване (от мен) на лодката вече е факт. От днес си има нов собственик- да му е честита и да му донесе поне толкова радостни моменти, колкото донесе и на мен. Аз пък си имам друга задачка: да намеря нов транец, където да закача Ямашката... :-)

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:7A18D2F1-86A0-42D3-881F-C9E65ABA9151.jpeg
Прегледи:720
Размер:847.3 КБ
ID:6651870
          08седемшест5едно513четири

          Коментар


          • За цяла зима все ще успееш да намериш решение на задачката
            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
            Из "Златния телец"

            Коментар


            • Вальо
              Вальо коментира
              Редактиране на коментар
              Цяла зима ?! Без лодка??? Абсурд!!! :-)
              Зная, че зимата е най- подходящото време за купуване на лодки, ама дали ще устискам Ямашката да не стои на транец е под въпрос...

            • Пламен Атанасов
              Пламен Атанасов коментира
              Редактиране на коментар
              Аз съм фен на това , тази е 420 . Новия модел е по хубав около 5 евро за нова , или около 7 за хипалонов вариант . Като дойде време да взимам , ще е това в размер 500 .
              https://www.youtube.com/watch?v=HgS1sZfOE6s

            • Вальо
              Вальо коментира
              Редактиране на коментар
              Пламене, чудесна е! Единственото криво нещо и е цената... Не съм сигурен дали хипалнона за толкова малка лодка е оправдан- така или иначе винаги един метър не ни достига на лодките и ако решиш да я сменяш след година за по- голяма, трудно ще и извадиш парите, дадени за хипалон.

          • Преди няколко години търсихме лодка-оказион за приятел. Най-много и евтино се предлагаха по адриатическото крайбрежие на Италия, на юг от Пезаро. А малки лодки и екипировка имаше дори на тротоара до работещите хотели.
            ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

            Коментар


            • Вальо
              Вальо коментира
              Редактиране на коментар
              Вярно, че цените им са доста добри! Превозът до тук не е проблем, но без да ида на място и да огледам лично не ми се нрави... Иначе, същите лодки тук ги продават с една горница от минимум 5 хилки.

          • Време е за нова лодка, но докато изчаквам Тедо да получи новите попълнения се оглеждам и набелязвам разни джаджавки, които също ще са нужни.

            Всъщност, тази лодка в Солун не е никак лоша, за къс ботуш е, а и бай грък предложи да бутне още малко цената от 2 евра на долу. Мислех, че ги сглобяват там, но човека чистосърдечно си призна, че е чистокръвен китаец :-) , който обаче не е лепен, а е термично "заваряван". Не го взех, понеже дължината на Зандера ще е 4.20, докато тази е 3.90- ако не друго, то поне това лято разбрах, че всеки сантиметър в морето е от значение. Ще изчакам на Тедо лодките, ще сравнявам и ще мисля. Ето го Тайфуна, с Китайски правопис :-)

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:121070583_1557727591101529_5777319271099989402_n.jpg
Прегледи:786
Размер:95.6 КБ
ID:6655017

            Всъщност, едно от основните неща, което ме привлече в тази лодка е цвета- това сиво изглежда доста лесно за почистване, докато старата с тоя бял цвят след 20 минути употреба ставаше с цвета на монтьорски парцал.
            Има ли някаква боя/ пигмент с която могат да се боядисват балоните???
            В търсене на решение за справяне с мизерията, стигнах до т.нар. "chaps", които представляват покривала за балоните докато си караш лодката- хванати са от едната стана за буртика, а от другата за пода на лодката. Изглежда не лоша идея, която пази балоните от нараняване, слънце (остаряване на материала), рибарски кукички, а като се изцапа- заминава в пералнята:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screen Shot 2020-10-09 at 19.00.42.png
Прегледи:575
Размер:360.3 КБ
ID:6655018

            Понеже този път мисля да има и едни водни ски в лодката, та максимално бързото излизане на глисаж ще е важно попаднах на едни урутки, които ги водят по- ефективни от хидрофойлите. Какво мислите по въпроса:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screen Shot 2020-09-13 at 18.13.52.png
Прегледи:571
Размер:172.0 КБ
ID:6655019

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screen Shot 2020-09-13 at 18.13.04.png
Прегледи:574
Размер:123.8 КБ
ID:6655020

            Мисля да сложа един допълнителен (резервен) двигател, за да мога в Гърция да плавам малко по- далеч от брега. Колко коня смятате, че са достатъчни и какъв модел да избирам: стандартна 1, 2, 3 коньова Ямашка, Хонда и пр. или има едни китайчета, дето са като тример или резачка, ама с перка- изглеждат по- малки и по- леки от "нормалните"? Другият въпрос е как е по- добре да го закача на транеца- директно или през подвижен транец, като това:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screen Shot 2020-09-30 at 10.12.24.png
Прегледи:620
Размер:564.7 КБ
ID:6655021

            Мисля да добавя и една отводнителна помпа за всеки случай- тази година ползвах една ръчна (като за колело), ама беше голям зор- нея ли да държа, маркуча ли да насочвам, да помпя ли... Понеже нямам акумулатор (няма и да имам) трябва да е отново ръчна, та се замислих за такава, като и окачването и ми допадна:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screen Shot 2020-10-09 at 19.22.11.png
Прегледи:573
Размер:603.4 КБ
ID:6655022

            Давайте идеи за размисъл, моля!
            08седемшест5едно513четири

            Коментар


            • Вальо
              Вальо коментира
              Редактиране на коментар
              Че няма да е, като лодка проектирана за водни спортове е ясно- това лято, обаче лично видях как една гуменка по- малка от моята, с 20 коньов двигател, как успя да извади на ски един по- дебел от мен.

            • trapper
              trapper коментира
              Редактиране на коментар
              Търси 2-тактов. Втора ръка са евтини. Закачи го на транеца и го вози наклонен, да не пречи. Да не забравиш шише с 2Т.

            • KingofROAD
              KingofROAD коментира
              Редактиране на коментар
              Тези плоскости отляво и дясно на двигателя се вдигат и се прибират, така ли? Или стоят постояно спуснати и фиксирани?

          • Вършат същата работа като хидрофойлите .Които ако пробваш съм убеден , че ще си доволен от резултата . Иначе и този вариант съм ползвал на един надуваем зодиак . Моите бяха неръждаеми , в комбинация с хидрофойлите старта е много по добър .

            Коментар


            • Помпа аз не бих сложил,кофичка 5 литра върши прекрасна работа,останалото с гьбата
              Плоскостите са си супер за скорост
              2.5 коня вьздухар на Хонда ще му паснат идеално за резервен или мотор за влачене
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • Tранцеви плочи и постоянно закачен резервен двигател са малко несъвместими. По-скоро ще се налага да го возиш някъде из лодката, добре овързан и с подходящ наклон заради маслото.

                П.П. Иначе на по-малките ветроходни яхти двигателите обикновено са поставени на такива паралелограмни транцеви стойки, за да не създават допълнително съпротивление, както и за да не заемат място вътре в яхтата.
                Последно редактирано от коко келеша; 10-10-20, 08:54.
                Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                Из "Златния телец"

                Коментар


                • Здравей Вальо! Извинявай , че се обръщам на малко име,но и двамата сме клиенти на Тедо и това дава някаква близост:-))
                  Следя твоите описания и премеждия с интерес , защото съм вървял по твоя път и съм правил същите грешки. Още в самото начало
                  Тедо ме предупреди ,че пътят е стръмен и финансово тежък:-)). Аз бях уверен ,че с "дюшека " с който започнах ще приключа
                  но не би. Спомням си ,че тогава точно бях сменил колата и Тедо ми каза ,че който си купува лодка си сменя и колата. Уви оказа се
                  и за това прав. Сега съм с 5.40 стъклопластова. При интерес можеш да я видиш при Тедо на паркинга. Пиша ти всичко това за да
                  те посъветвам да помислиш преди да отидеш на РИБ или АРИБ. Аз този етап го прескочих и не съжалявам. Основното , което ме отказа
                  от РИБ-чето са надуваемите балони и малкото пространство. Трайност на балоните в най-добрият случай 6-7 години и то ако няма инциденти. Т.е. след време отново ще си
                  пред дилемата с какво да сменяш. Не съм в позицията да ти давам съвети.В този форум има къде по-големи капацитети. Тедо е един от тях .
                  Просто вървял съм по твоя път , много ми харесаха твоите пространни описания и за това си позволявам да изразя само едно мнение.
                  Желая ти успех и с молба да продължиш да пишеш:-))

                  Коментар


                  • Вальо
                    Вальо коментира
                    Редактиране на коментар
                    alexdubal, балгодаря за споделения опит! Със сигурност в думите ти има много истина и аз самият се чудя по кой път да поема... Гледам усилено и стъклопластови/ алуминиеви лодки, но все още не съм намерил моята. Основното препиятствие (за мен) е тежестта на самата лодка, която изисква подходящ терен за вкарване, както и известно неудобство при често шофиране с колесар по пътищата. За това лято навъртях няколко хиляди километри по пътищата- практически всеки уикенд дърпах лодката до някоя локва или море. Повечето читави стъклопластови лодки отиват към 500 кила чисто тегло, без двигателя. Ако сложа и съответното и оборудване, сигурно ще прескоча лесно 7-800 кила... Дърпането дори да му свикна, вкарването, директно през пясъка на плажа ще е тегаво: с моето оборудване (стотина кила колесар, стотина кила лодка седемдесетина кила двигател и още 50 кила инвентар) на няколко пъти щях да бера ядове при изтегляне от водата.
                    Въпреки тези условности, продължавам да разглеждам и обявите за твърди лодки така, че ако ти изпадне в полезрението нещо интересно, ще ти бъда благодарен да пуснеш линк или някаква информация!

                • Дойде трудният избор на втора лодка. Този избор е по- труден даже от избора на първа...

                  Към настоящия момент имам един чисто нов двигател "Ямаха" с къс ботуш, който ми умаля и бюджет за корито, да речем в размер на около 10000 лева.

                  Имам сериозна нужда от странични мнения, така че предлагайте и отхвърляйте смело.

                  Вариант 1: Highfield, чисто нова

                  Балони: пвц, термично споени
                  Корпус: алуминий
                  Дължина: 380
                  Ширина: 173
                  Килограми: 83
                  Цена: 7600

                  Цената е за гола лодка. Със седалката и кормилото цената е 10300.

                  Плюс: перфектна изработка; двигателя пасва страхотно
                  Минус: висока цена; вероятно е да ми е една идея по- малка и ще друса като каруца

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screen Shot 2020-10-23 at 10.26.47.png
Прегледи:555
Размер:594.4 КБ
ID:6660611



                  Вариант 2: Adventure V450HD, чисто нова

                  Балони: пвц, термично споени
                  Корпус: стъклопласт
                  Дължина: 450
                  Ширина: 195
                  Килограми: 175
                  Цена: 7000


                  Плюс: много добра изработка; троен буртик; усилени балони и корпус; дълбоко V
                  Минус: транеца е за дълъг ботуш; мноооого тежка

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screen Shot 2020-10-23 at 10.23.54.png
Прегледи:457
Размер:677.0 КБ
ID:6660612



                  Вариант 3: Zander, чисто нова

                  Балони: пвц, лепени
                  Корпус: алуминий
                  Дължина: 420
                  Ширина: 197
                  Килограми: 115
                  Цена: около 5000


                  Плюс: най- добрата възможна цена; алуминиев корпус; транец за къс ботуш; перфектен размер за мен
                  Минус: лепени балони и аксесоари, бял цвят зацапващ се много лесно

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screen Shot 2020-10-23 at 10.32.07.png
Прегледи:473
Размер:369.3 КБ
ID:6660613



                  Вариант 4: Mercury 420 hypalon, чисто нова

                  Балони: Hypalon
                  Корпус: стъклопласт
                  Дължина: 420
                  Ширина: 192
                  Килограми: 120
                  Цена: 8900



                  Плюс: Хипалон; добра изработка; точен размер
                  Минус: транец за дълъг ботуш; висока цена; бял цвят

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screen Shot 2020-10-23 at 12.02.15.png
Прегледи:447
Размер:87.7 КБ
ID:6660614



                  Вариант 5: Mercury 420, втора употреба

                  Балони: пвц, термично споени
                  Корпус: стъклопласт
                  Дължина: 420
                  Ширина: 192
                  Килограми: 120
                  Цена: около 15000

                  Цената е за лодка с двигател Mercury 30, конзола за управление и другите джаджавки.

                  Плюс: не се занимавам да сглобявам- всичко е готово за употреба.
                  Минус: Въпреки, че са на по 2-3 години знам ли как са я юркали и поддържали, пък и Mercury не е Yamaha...

                  Горният вариант е примерен: няколко продавачи в мобиле-то ми предлагат на бартер готови лодки с двигатели 30- 50 коня за моята Ямашка в кутийката и десетина или малко повече кеш.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screen Shot 2020-10-23 at 10.30.23.png
Прегледи:463
Размер:645.8 КБ
ID:6660615

                  Ваш ред е: давайте мнения, акъл и други предложения, ако пропускам нещо.

                  п.п.

                  Дългият транец може ли да се резне с триона и да му се залепи стъклопласт или друго от горе, за да го преправя на къс???


                  08седемшест5едно513четири

                  Коментар


                  • Адвенчьра - една педя по-дълга и 50 кила горница на другите,по-яко ше е направена,а на теб за втора лодка това ти трябва за да не подкараш пак темата другия сезон,като ще е гарга.......

                    Ще има разни малки екстрички от които има много смисъл и улесняват живота.

                    0 опит с тия,е така на 😳 съм за голямото и тежко
                    Последно редактирано от BENZBOSS; 23-10-20, 18:29.
                    TOYOTA SEQUOIA ‘11
                    W140 S420 '99

                    Коментар


                    • Вальо
                      Вальо коментира
                      Редактиране на коментар
                      Ще ми се да вярвам, че другия сезон няма да има нова тема “избор на трета лодка”, ама като гледам как се развиха до тук нещата- едва ли... :-)

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X