Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ладога 2010 и BG Мисията

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Таня Кълева
    отговори
    От: Ладога 2010 и BG Мисията

    ДПС и Вушев
    Прикачени файлове

    Остави коментар:


  • Таня Кълева
    отговори
    От: Ладога 2010 и BG Мисията

    Русия, необятна, различна и красива по своему... Нещо ме жегва под лъжичката, част от кръвта ми заговори...!
    А тате кара ли кара-до Питер са около 400 км. Имаме шанс да пристигнем още тази вечер. Мечтая за душ и истинско легло и някаква течна топла храна.
    ДПС - знаете ли какво е това? В Русия това е контролната пътна инспекция(като нашето КАТ). Не пропуснаха да спрат Вушев. Влезе в колата, говориха си нещо и тате излезе засмян и каза:"Искаха да ме пратят на дело на 4 юни...ама им обясних, че бързаме и подадох портмонето...не знам колко рубли са си взели...!"
    Продължихме и около 23.30 пристигнахме в Питър. Боби и Сергей вече се бяха видяли в хотела и ни чакаха.


    Остави коментар:


  • Таня Кълева
    отговори
    От: Ладога 2010 и BG Мисията

    Рейд, яко каране, нещо като “марш на скок” (мисля, че така му казваха в Армията). И аз като в армията(нали съм “Барабар Петко с мъжете”), когато спирахме само, за да се сменят чувах “Скачай в буса (или в Тойотата)” Отначало на шега, а после вече по навик отговарях: “Слушам”.
    Само като факт ще отбележа, че на това пътуване “До Ладога и назад” изминахме над 7200 км през цяла Източна Европа: Румъния, Словакия, Унгария, Полша, прибалтийските Литва и Латвия, Русия-до Санкт Петербург, после самото състезание (1200 км. обиколка на Ладожкото езеро , Карелия) …и обратно до България.
    Нали сме вече обединени европейци, бързо минаваме границите с Полша и с Литва. Показваш паспорта, купуваш винетка … митничарите гледат кервана и се кефят на Сотьо, разказваме за състезанието и минаваме. Между Литва и Латвия даже нямаше граница-една полицейска кола си стоеше на един завой за респект. Малко преди руската граница Гери каза по станцията:”Скапан съм, трябва да поспя. Спирам “. Минаваше полунощ се оказа, а беше светло…с Тони се усетихме…белите нощи!
    Добре дремнахме, после руската граница. Минахме сравнително БЪРЗО(както се оказа) само за седем час!!! Митничарите бяха добронамерени, даже готини, но бумащината и бюрокрацията-отчайващи. Друго си е Обединена Европа, ама руснаците пък искат визи.


    Остави коментар:


  • Таня Кълева
    отговори
    От: Ладога 2010 и BG Мисията

    Към полунощ чаканата платформа пристигна, заедно с проливния дъжд и …започна товаренето…. Имаше проблеми със светлините на новата платформа, Тони(Антон) ги оправи, но беше се измокрил до кости. Веднага се качи да кара буса, без дори да се преоблече. Караше бос, с мокри панталони и гол до кръста – така цяла нощ, а сутринта с неизменната си усмивка каза: “Ето, сух съм”
    Най-обичах да пътувам с Тони!
    Прикачени файлове

    Остави коментар:


  • Таня Кълева
    отговори
    От: Ладога 2010 и BG Мисията

    На този паркинг в Унгария престояхме 21 часа. Момчетата предимно спяха, а мене сън не ме хващаше и реших да си направя кафе и опис на багажа, да го преведа за пред руските митничари. Потърсих газовата бутилка…, но я нямаше..беше забравена в България. Направих си нес кафе със студена вода(после все така го пиех и то , когато имаше време). Купуването на нова газова в бутилка в Питър беше първата ми мисъл, защото в гората без “огън”….!



    Прикачени файлове

    Остави коментар:


  • Таня Кълева
    отговори
    От: Ладога 2010 и BG Мисията

    Време е да отворим по една бира – продължаваме с “разказа”.

    Дунав остана зад гърба ни, а с него и България. Карахме в керван –буса с платформата отпред, а Тойотата ги следваше неотлъчно. През румънско, докато имаше обхват(на моя телефон-без роуминг), говорих с любимите си същества. Следващият сеанс на връзка с тях щеше да бъде в Питер, когато си купя руска карта(заради скъпия с Русия роуминг). Слушахме българско радио..беше 24 май…, а надписите на всички табели по пътя бяха вече само на латиница.. после и радиото се загуби, пуснахме си флашката с бг музика.
    Появи се проблем с “чуването” по радиостанията… оправихме го и продължихме. Момчетата бяха решили да карат без да спират, докато издържат и да се сменят периодично, така че един от тях да може да дремне. Гонеше ни времето, на 28 май сутринта трябваше на всяка цена да сме в Питер за техническата комисия…но ни се искаше да пристигнем още на 27 май, когато и Боби щеше да долети от България.

    Минаваше полунощ, Гери мълчеше, както обикновено, стана ми скучно, че нищо не се виждаше по пътя, пък и какво да видиш в Румъния, извиних се на Гери и заспах(предната седалка на Тойотата беше много удобна за спане) Вушев караше буса и искаше да мине цяла Румъния без смяна. За тези, които го познават няма да е изненада, ако кажа, че той (нашият Тате) си кара доста бързичко по принцип.Даваше газ и задминаваше всичко по пътя си, а платформата със Сотьо се гънеше като опашка на змия. Минавайки през един жп прелез…, както се беше залетял, платформата подскочи към десет сантиметра от земята, а горкия Сотьо се разлюля като млада фиданка при лятна буря(добре, че беше добре спънат).После Тате(нали водеше кервана) мина по един мост, преди който имаше знак до 1,5 тона и незнайно откъде се появи Полицията…искаха 300 Евро, е накрая “изгоряхме” само със 100 Евро.
    Минахме унгарската граница. След около 70 км. се установи, че има проблем с платформата. Бяхме почти на един паркинг, спряхме и вече беше ясно-скъсана ос. Беше 3 часа след полунощ Вушев се обади на Боби да изпрати друга платформа, с която да можем да продължим и заспахме.


    Остави коментар:


  • Таня Кълева
    отговори
    От: Ладога 2010 и BG Мисията

    За “клипчетата”! Когато преглеждах видеото, вкарвайки го в компютъра, мислех да направя “истински клипчета”, все по-често установявах, че покрай всички странични шумове(като звук) на определени места има и много автентична информация, която отразява ситуацията и то “в атмосфера” и е най-реалистична.Реших да “не пипам” материала и той не претърпя никакъв монтаж: без рязане и колажи, без ефекти и пудри, без наслагване на допълнително аудио.. дори оставих местата, в които камерата, залита и се люшка, или съм забравила да натисна паузата, а тя продължава да снима и.т.н Видеото, което гледате тук, е всъщност нарязания на отделни(избрани) части суров материал(силно компресиран за Нета, разбира се..,и с доста влошено качество).

    В тази връзка…
    Първо да благодаря на всички, които ми писаха на ЛС за дисковете с материала от Ладога…изненадана съм приятно от големия интерес!
    Второ. Колеги-приятели, ще се наложи да ме изчакате поне две седмици. Причината-шефът ми излиза във “ваканция.” Той беше изключително благосклонен към молбата ми за отпуск, свързан с Ладога и отсъствието ми от работа в най-натоварения за нас период от годината и каза само: “Добре, заминаваш, аз ще работя сам, но после реванш.. работиш ти сама и правиш “филмче” за кабелната!” Та дойде времето да се реванширам…!” През следващите две седмици ще адаптирам материала за зрителска аудитория, та да изглежда като филмче, и мисля него да ви запиша на дисковете, защото целия видеоматериал е огромен, а и на него има много неща, които съм снимала повече за личен архив( и едва ли ще представляват интерес за вас). Държа на думата си и всички ще получите обещаните дискове, пак повтарям –безплатно. Как , ще се разберем допълнително на ЛС …пък ще почерпите някъде, някога!

    Остави коментар:


  • maystor
    отговори
    От: Ладога 2010 и BG Мисията

    Ти мани строежа - пущи Ладогата. Че ни се изчака чакалото.

    Остави коментар:


  • Таня Кълева
    отговори
    От: Ладога 2010 и BG Мисията

    Първоначално публикуван от Вико Преглед на мнение
    В някаква отделна тема или може би тук, ще може ли да се даде някаква информация за самия туниг и подготовката на Самурая. Двигател, карбуратор, диференциални ... кутии. Ще е интиресно на всичси, които не знаят какъв точно е Сотьо, всъщност.

    Благодарим за снимките и клипчетата. "Пътуваме" към Ладога вече...
    Почти нищо не мога да разкажа за строежа на машината, по простата причина, че живея в Тетевен и нямам никакви преки наблюдения и конкретна текуща информация за това, което се е случвало в Пловдив. Ама, “строители” много…може пък някой да изяви желание и да разкаже… и на мене ще ми бъде интересно.
    Иначе, за нашата любима самурайка …мисля, че е “уникален(нов) модел на “Suzuki” , което символично е заложено в името й: СО- от созуки ( ..ясно Самурай) и ТЬО от Тойота.. По-правилно би било да се нарича “Сутьо”… не знам, кой е кръстника, но си остана по-благозвучното “Сотьо”.
    Та, Сотьо тръгна за Ладога 2010 без да е тестван( защото се работеше до последно). Видях го в Пловдив, един ден преди заминаването, когато още се работеше по ел. инсталацията; Витаров двигател(бензин) 1,6 – 90 к.; тойотови мостове, правена раздатка, ладов карбуратор… Сега се сещам, че в пост 34 на колегата Arsey( албума в профила му), има доста интересни снимки от сглобяването на шасито...

    Подозирам, че Дявол Коледа има доста «скрити козове» и ако реши , може и цяла тема да пусне за строежа...

    Остави коментар:


  • bochkata
    отговори
    От: Ладога 2010 и BG Мисията

    Прекрасни,снимки и клипчета.Благодаря.

    Остави коментар:


  • Вико
    отговори
    От: Ладога 2010 и BG Мисията

    В някаква отделна тема или може би тук, ще може ли да се даде някаква информация за самия туниг и подготовката на Самурая. Двигател, карбуратор, диференциални ... кутии. Ще е интиресно на всичси, които не знаят какъв точно е Сотьо, всъщност.

    Благодарим за снимките и клипчетата. "Пътуваме" към Ладога вече...

    Остави коментар:


  • Таня Кълева
    отговори
    От: Ладога 2010 и BG Мисията

    Във Видин ни чакаше Киро, а той имаше рожден ден!
    После се разделихме и напуснахме България.

    Прикачени файлове

    Остави коментар:


  • Таня Кълева
    отговори
    От: Ладога 2010 и BG Мисията

    Две клипчета, в които се обясняват някои неща.



    Остави коментар:


  • Таня Кълева
    отговори
    От: Ладога 2010 и BG Мисията

    24 май. Големият ден!

    Тръгнахме рано сутринта с Гери от Тетевен с “Върви народе възродени”.В Ябланица ни чакаха Вушев и Антон.Боян щеше да долети със самолета до Питер след три дни. С Гери подкарахме Сотьо и много му се изкефих, но не за дълго.Нещо понамирисваше в кабината, но решихме, че понеже всичко е ново…да, ама не , след няколко метра някъде около Правец подпуши и спряхме.Някаква тръбичка се беше спукала и капеше масло. Пак натоварихме Сотьо на платформата и продължихме за Лом. Там ни чакаше Боби.
    Прикачени файлове

    Остави коментар:


  • Таня Кълева
    отговори
    От: Ладога 2010 и BG Мисията

    23 май. Боян и Антон дойдоха от Пловдив. Аз използвах деня да си събера багажа, да купя някои неща-знамена и други български символи , да запиша две флашки с българска и рок музика за из път и др. такива. Герака цял ден се занимаваше със Сотьо и неговата профилактика. Оставаше да се монтира бордовия компютър и т.н. борд камера, но за нея се оказа, че няма място на таблото, където и да се сложи ще пречи. Е, ще сме и без борд камера, какво да се прави.
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от Таня Кълева; 30-06-10, 23:49. Причина: добавяне на снимките

    Остави коментар:

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X