Обява

Свий
Няма добавени обяви.

4x4 Шумен 2010

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • 4x4 Шумен 2010

    Остават 10 месеца до 10то юбилейно, традиционно, международно състезание "4х4 Шумен 2010" !

    Състезанието ще се проведе от 3ти до 5ти Декември 2010, традиционно в околностите на град Шумен !

  • #2
    От: 4x4 Шумен 2010

    Първоначално публикуван от 4x4shumen
    Желаещите
    Толкова ли не ви е увряла тиквата на цялата рода, че вместо да пуснеш текста тук - пускаш линка към сайта ви......

    От там:

    4х4 Шумен 2010 - 3 - 5 Декември 2010
    Накратко:
    В състезанието могат да участват мъже и жени, над 18 годишна възраст, с високо проходими 4х4 автомобили до 3.5 тона. Екипажите ще мерят сили в навигационни задачи, майсторско водене на автомобила, подход и стратегия на каране. В състезанието участват най-добрите екипажи от България, Гърция, Турция, Албания , а интересът от централна Европа нараства ежедневно с всяка допълнителна информация.
    През 2010та - 3 дни офроуд ! :
    Екипажите ще бъдат разделели в 2 класа: EXTREME и TOURIST, като всеки екипаж ще има шанса да усети какво е да участваш в едно от най-трудните комплексни трофи-траял офроуд изпитания на Балканите.
    Ден 1ви от надпреварата, екипажите от клас EXTREME ще трябва да се конкурират в навигация по пътна книга по изключително разнообразен терен. По трасето, екипите ще трябва да преминават трудни секции, като на места ще им бъде необходимо използването на лебедки и пътечки. Екипажите от клас TOURIST ще се запознаят от близо с това какво е да караш по пътна книга и докъде стигат възможностните на екипажа, като по специалните и екстремните участъци ще бъдат наблюдатели.
    Ден 2ри, ще изправи клас EXTREME пред къси технични траял трасета с множество места за майсторско шофиране и правилно използване на оборудването в автомобилите, като допълнително ще има навигация по пътна книга до секциите. Клас TOURIST ще имат възможността да наблюдават от близо като ползват навигация по пътна книга до секциите и да се учат, като пожелание след финала на последните, те сами могат да опитат да преминат етапите.
    Ден 3ти, ще бъде традиционната надпревара тип "италианско преследване" по бавно и изискващо голяма маневреност, точност, и прецизност в карането за клас EXTREME. Клас TOURIST ще има възможност отново да премине по трасето и да събере опита от 3 те дни за да усети какво е необходимо за да бъдеш победител в най-трудното международно офроуд изпитане на Балканите!
    За да участвате:
    Екипаж се сформира от пилот /водач/ и помощник пилот /водач/ заедно с високопроходим автомобил 4х4 с обща маса до 3.5 тона. Вие трябва да се регистрирате успешно в периода за регистрация, като предварително се запознати с това какво ви очаква, познавате правилата и как трябва да подготвите автомобила си спрямо класа в който желаете да участвате. В деня на регистрация, се заплаща стартовата такса, задължително се подписва декларация от членовете на екипажа, автомобила се проверява от квалифицирани съдии за техническа изправност и след преминаване на техническият брифинг сте готови да се впуснете в
    приключението 4х4 Шумен !


    ПП. Не ми трий поста. Достатъчно упорит съм.......
    Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
    Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

    Коментар


    • #3
      От: 4x4 Шумен 2010

      Ето ви правилника, стига сте рИвали...

      За клас Екстрийм:

      - 1 -
      Предварителен правилник
      – 4х4 Шумен 2010

      клас
      EXTREME

      Валидност за
      : състезанието оф-роуд” ” 4х4 ШУМЕН 2010” за излъчване на победител в 4х4 Шумен

      2010” , 3-5.12.2010
      1. В състезанието:
      1.1 В състезанието могат да участват моторни превозни средства 4х4, 6х6 с максимална маса до 3.5
      тона
      , категория В,С - притежаващи необходимите документи по «закон за движение по пътищата» в
      Република България
      .. МПС тип SIDE BY SIDE , АТВ не са разрешени.
      1.2 Екипът се сформира от пилот, навигатор и автомобил. Пилотът /водача/ трябва да има валидна
      шофьорска книжка за категорията автомобил
      . Навигаторът да има навършени 18 години до деня на
      старта на състезанието и притежава лична карта за индификация
      .
      1.3 Екипажът има право да участва с най-много 3 МПС, преминали техническият преглед, със
      състезателни номера
      , като те трябва да отговарят на изискванията за безопастност и да бъдат
      предварително заявени в денят на административният и технически преглед
      . Екипът има право да
      използва само заявен автомобил за етап
      .
      1. 4 Автомобилите, с които ще се състезава екипажа, трябва да имат готовност да бъдат проверявани
      ежедневно и без предупреждение
      .
      1.5 Административен и технически преглед:
      1.5.1 Административни документи – Заявка за участие, Декларация, Платена стартова такса, всички
      необходими документи по
      «Закона за движение по пътищата».
      1.5.1.1 СВИДЕТЕЛСТВО ЗА УПРАВЛЕНИЕ НАМПС /Шофьорска книжка/ , талон за МПС, лична
      карта за индификация на навигатора
      .
      1.5.1.2 Застраховка Гражданска отговорност или зелена карта за международните автомобили

      1.5.1.3 Валиден годишен технически преглед

      1.5.1.4 За АГУ –проверка на документите за технически преглед!
      1.5.2 Проверка по автомобила

      1.5.2.1 Проверка на изправността на предпазните колани

      1.5.2.2 Изправна осветителна система

      1.5.2.3 Изправна спирачна система

      1.5.2.4 Изправни стоп светлини.
      1.5.2.5 Изправна сигнална система

      1.5.2.6 Изправна стъкломиячна система

      1.5.2.7 Изправно предно стъкло

      1.5.2.8 Сверяване на документите на АГУ с тези на поставената АГУ в автомобила

      1.5.3 Проверка на задължително оборудване:
      1.5.3.1 Прахов пожарогасител минимум 2 литра

      1.5.3.2 Предпазни каски и предпазни колани за пилота и навигатора и тяхното използване по ЗДП.
      1.5.3.3 Автомобилът трябва да бъде оборудван с необходимите по ЗЗПБ уреди: сигнална жилетка,
      аптечка по БДС
      , пожарогасител, триъгълник , крик, резервна гума,
      1.5.3.4 Задължително Rollbar / дъга с диагонал/ зад пилота и навигатора

      1.5.3.5 Минимум едно GPS устройство, задължително - Garmin, имащо функцията да записва маршрут
      поне
      3000 точки с възможност за качване на карти, да бъде използвано от членове на екипажа по време
      на навигация посредством
      GPS точки, да има USB интерфейс ( за комуникация с компютър) и по
      желание резервни батерии
      .
      1.5.3.6 Широки меки колани за захващане около дървета и храсти при използване на лебедки.
      1.5.3.7 Тежест върху въжето на лебедката разположено около средата независимо от типа въже което
      се използва
      .
      1.5.3.8 Широк колан за теглене.
      - 2 -
      1.5.3.9 Работеща лебедка

      1.5.4 Препоръчително оборудване:
      1.5.4.1 Компас

      1.5.4.2 Rollcage за безопастност

      1.5.4.3 4ри и повече точкови предпазни колани

      1.5.4.4 Trip master / устройство за измерване на дистанции

      1.5.4.5 Лебедка и аксесоари за нея

      1.5.4.6 Земна котва / pull-pall
      1.5.4.7 Крик тип Hi-Lift
      1.5.4.8 Резервни части

      1.5.4.9 Поставка за GPS устойството/та

      1.5.4.10 Храна и вода за 24 часа престой в гората

      1.5.4.11 Полеви вилица, лъжица, канче за всеки член от екипажа.
      1.5.4.12 2бр. Тоалетна хартия.
      1.5.4.13 Пътеки

      1.5.4.14 Каквото може да ви потрябва в нестандартни условия за преминаване с автомобил.
      1.5.5 Забранено оборудване:
      1.5.5.1 Пренасянето на резервно гориво в автомобила

      1.5.5.2 Всяко незакрепено ободурдване в автомобила

      1.6 Награден фонд

      1.6.1 Купи и материални награди от организатора и спонсорите за 3те дни+ генерално класиране.
      2. Етап 1 - навигация - 03Декември 2010
      2.1 Основи

      2.1.1 Навигация : самостоятелно преминаване на автомобил + екипаж по маршрут описан в пътна
      книга
      , трасета маркирани с колчета и лентова маркировка и преминаване през предварително зададени
      точки
      , полета по GPS.
      2.1.2 При движение по / асфалтови / пътища - се спазва закона за движение по пътищата на Република
      България
      (ЗЗПД).
      2.1.3 Контролът за преминаване на трасето се осъществява чрез GPS /виртуални контроли / , съдии за
      времеизмерване
      , съдии на контролен пункт /С P / и състезателен карнет .
      2.1.4 Ограничаване на скоростта - при забележка в пътната книга и асфалтови пътища (ЗЗПД)

      За клас Турист:

      4х4 Шумен 2010
      Предварителен правилник клас
      TOURIST
      1. В състезанието:
      1.1 В състезанието могат да участват автомобили 4х4 с максимално тегло до 3.5
      тона
      , МПС тип SIDE BY SIDE са разрешение в този клас. Те трябва да са
      преминали годишен технически преглед и да притежават необходимите документи
      .
      1.2 Забранява се пренасянето на гориво в автомобила. Всички предмети в колата
      трябва да бъдат здраво закрепени
      .
      1.3 Организаторът не поема отговорност за щетите, които могат да възникнат по
      време на състезанието
      .
      1.4 Екипът се сформира от пилот и навигатор/и , и пожелание до 2ма пасажери с
      осигурени за тях седящи места и предпазни колани
      , автомобил, платена стартова
      такса
      , подписана декларация от всички членове на екипажа, като пилотът трябва да
      има валидна шофьорска книжка за категорията автомобил
      . Навигаторът и
      пасажерите да има навършени
      16 години до деня на старта на състезанието и ако не
      е пълнолетен
      , декларация от родителите за съгласието им, че същият може да
      участва
      .
      1.7 Технически преглед:
      1.7.1 Административни документи

      1.7.1.1 /Шофьорска книжка/ „СВИДЕТЕЛСТВО ЗА УПРАВЛЕНИЕ НАМПС” и
      талон

      1.7.1.2 Застраховка Гражданска отговорност или зелена карта за международните
      автомобили

      1.7.1.3 Валиден годишен технически преглед

      1.7.1.4 Визуална проверка на верността на документите

      1.7.1.5 За АГУ –проверка на документите за технически преглед!
      1.7.2 Проверка по автомобила

      1.7.2.1 Проверка на изправността на предпазните колани за всички лица в
      автомобила
      !
      1.7.2.2 Изправна осветителна система

      1.7.2.3 Изправна спирачна система

      1.7.2.4 Изправни стоп светлини

      1.7.2.5 Изправна сигнална система

      1.7.2.6 Изправна стъкломиялна система

      1.7.2.8 Сверяване на документите на АГУ с тези на поставената АГУ в автомобила

      1.7.3 Проверка на задължително оборудване:
      1.7.3.1 Прахов пожарогасител минимум 2 литра

      1.7.3.2 Предпазни каски и предпазни колани за пилота, навигатора и пасажерите и
      тяхното използване по ЗДП
      .
      1.7.3.3 Автомобилът трябва да бъде оборудван с необходимите по ЗЗПБ уреди:
      сигнална жилетка
      , аптечка по БДС, пожарогасител, триъгълник , крик, резервна
      гума
      ,
      1.7.3.5 Поне едно GPS устройство, имащо функцията да записва да има USB
      интерфейс
      ( за комуникация с компютър ), задължително е Garmin устройства и
      резервни батерии
      .
      1.7.3.6 Широки меки колани за захващане около дървета и храсти при използване
      на лебедки
      .
      1.7.3.7 Тежест върху въжето на лебедката разположено около средата независимо
      от типа въже което се използва
      .
      1.7.3.8 Широк колан за теглене.
      1.7.4 Препоръчително оборудване:
      1.7.4.1 Компас

      1.7.4.2 Полеви вилица, лъжица, канче за всеки член от екипажа.
      1.7.4.3 2бр. Тоалетна хартия.
      1.7.4.4 RollBar за безопастност

      1.7.4.5 4ри и повече точкови предпазни колани

      1.7.4.6 Trip master / устройство за измерване на дистанции

      1.7.4.7 Лебедка и аксесоари за нея

      1.7.4.8 Земна котва / pull-pall
      1.7.4.9 Крик тип Hi-Lift
      1.7.4.10 Резервни части

      1.7.4.11 Поставка за GPS устойството/та

      1.7.4.12 Храна и вода за 24 часа престой в гората

      1.7.4.13 Каквото може да ви потрябва в нестандартни условия за преминаване с
      автомобил
      .
      1.7.5 Забранено оборудване:
      1.7.5.2 Пренасянето на резервно гориво вътре в автомобила

      1.7.5.4 Всяко незакрепено ободурдване в автомобила

      1.8 Награден фонд

      1.8.1 Грамоти от организатора и награди спонсорите на този етап.
      2. Етап 1 - Състезание: навигация - 03 Декември 2010
      Целта на етап
      :навигация е да запознае клас TOURIST с работата с пътна книга,

      работата в екип и тестване на автомобила с нестандартни условия
      . Време не се
      измерва за клас
      TOURIST, но всеки екипаж ще бъде проверен за неговото
      представяне и преминаване по време на трасето чрез
      GPS трака си!
      2.1.1 При движение по / асфалтови / пътища - се спазва закона за движение по
      пътищата на Република България
      (ЗЗПД).
      2.1.2 Контролът за преминаване на трасето се осъществява чрез GPS
      2.1.2.1 Движение в обработваеми полски площи / ниви, засети и не засети, изорани

      / - ЗАБРАНЕНО С НАКАЗАНИЕ: ДИСКВАЛИФИКАЦИЯ ОТ СЪСТЕЗАНИЕТО
      ЗА ПЕРИОД ОТ
      3 ГОДИНИ !!!
      2..1.2.2 При проявила се ситуация налагаща блокирането на трасето, екипажите
      могат да си помагат взаимно за преодоляване на препятствието или преход около
      него ако не нарушават друго правило
      !
      2.2.2 Използването на каски от пилота ,навигатора и пасажерите е абсолютно
      задължително по време на цялото състезание
      .
      2.2.3 Задължително е автомобилът да бъде оборудван с необходимите по ЗЗПБ
      уреди
      : сигнална жилетка, аптечка, пожарогасител, триъгълник...
      2.2.4 При използване на допълнително оборудване за извличане на автомобила, то
      не трябва да пречи на останалите екипажи да преминават безопасно покрай
      авариралия автомобил
      .
      2.2.5 Забранява се навигатора да бъде „тежест” върху автомобила с цел
      балансиране
      , дърпане, бутане и др. За целта трябва да се използва колан !
      2.3 Старт

      2.3.1 Стартовата решетка се взима поредността на заявката за участие.
      2.3.2 Автомобилите стартират през 1мин. след сигнал от съдията стартьор. При
      желание може група от автомобили да стартира едновременно
      .
      2.3.3 Стартирането след почивка /сервизна зона/ се осъществява по времето на
      пристигане на автомобилите
      , след сигнал от съдията стартьор.
      2. 4 Навигация

      2. 4 .1 Трасето не е отцепено и не е обезопасено!
      2. 4 .2 Задължително е преминаването на точно определен маршрут, описан в
      пътна книга
      , трасета - маркирани с колчета и лентова маркировка.
      2. 4 .3 Маршрутът преминава през асфалтови, черни, коларски пътища, населени
      места
      , пътеки и места без съществуващ път.
      2.4.4 Екипажите трябва да преминат през виртуални контроли.
      2.4.5. Съдията на СР при необходимост може да поиска да му се отвори врата за
      проверка на колани
      , каски и оборудване. При нежелание на изпълението на съдията
      или констатирано нарушение
      , съдията има право да дисквалифицира екипа.
      2.5 Финал

      2.5.2 Предава се пътната книга, GPS устройството. При не предаване на
      съответните елементи състезателят не му се зачита етапа
      .
      2.5.3 При финал след затваряне на трасето, екипажът е задължен да намери
      организатора и да му предаде пътната книга
      , карнета и GPS устройството за
      проверка
      ,в противен случай не му се зачита етапа

      2.5.4 Екипажите трябва да спазват ЗЗПБ.
      2. 6 Наказания

      2. 6 . 1 Закъсняване за старт: Стартира след последния по стартов списък

      2. 6 . 2 Не носене на каски върху главите и закопчани колани по тялото в
      автомобила
      : Дисквалификация от цялото състезание.
      2. 6 . 3 Неспортсменско поведение към организатори, съдии, публика, други
      изпитатели
      , уронване престижа на състезанието - дисквалификация от цялото
      състезание за период от
      3 години .
      2. 6 .4 Умишлено блокиране на изпитваното трасе - дисквалификация от цялото
      състезание
      .
      2. 6 .5 Не предаване на пътна книга , GPS устройство до 5 минути след финал на
      екипажа
      : не зачитане на етапа.
      2.6.6 Помощ на екипаж от клас EXTREME е забранена и се наказва с
      дисквалификация на двата екипажа
      .
      2. 7 Класиране
      Клас
      TOURIST има за цел обучение и приятни емоции с приятели. За това, целта на
      етапа е успешно преминаване на цялото трасе
      , като за това се взима в предвид GPS

      следата на отбора
      . Не се измерва време затова етапа не е за скоростно шофиране.

      Екипажите съумяли да преминат
      100% от трасето ще получат индивидуални
      специални грамоти и сертификати
      .
      3. Етап 2 -Състезание: траял - 04 Декември 2010
      Екипажите имат право да преминат през секциите пожелание след преминаването
      на последният екипаж от клас
      EXTREME. ВРЕМЕ НЕ СЕ ИЗМЕРВА !!!При
      желание за преминаване на секциите
      , екипажа трябва да съблюдава всички мерки
      за безопастност

      4. Етап 3 - Състезание: скоростен траял - 05 Декември 2010
      Екипажите имат право да преминат през етапа пожелание след преминаването на
      последният екипаж от клас
      EXTREME или след разрешение от съдиите по време на
      почивките
      . ВРЕМЕ НЕ СЕ ИЗМЕРВА !!!При желание за преминаване на секциите,

      екипажа трябва да съблюдава всички мерки за безопастност

      Всичко това съм го копирал от сайта на състезанието, и може да се прочете там, ама щом трябва да е сложено бъква по буква и тук...

      Очаквам наказания...
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар

      Активност за темата

      Свий

      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

      Зареждам...
      X