Обява

Свий
Няма добавени обяви.

регламент на ВАРНА ТРОФИ 2006

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • регламент на ВАРНА ТРОФИ 2006

    РЕГЛАМЕНТ
    ПРОЛОГ
    Варна Трофи 2006 е офроуд състезание за автомобили с висока проходимост до 3,5 тона общо тегло. Състезанието се състои от скоростни отсечки, отсечки за майсторско управление и специални секции, заложени като елементи във всеки един етап.
    Състезанието се провежда на тежък терен.
    Поредността на стартиране за следващия ден е резултат от класирането от предишния. Всеки състезател получава на старта контролен карнет, който задължително се предава на финалния съдия без поискване.
    Манипулации, загуба и/или нечетливост на контролния карнет могат да бъдат наказани с дисквалификация. Подреждането на стартовата решетка за първия ден се определя чрез жребий.


    АВТОМОБИЛ, ПИЛОТ, НАВИГАТОР
    Всички автомобили участващи в състезанието трябва да имат постоянна регистрация и валидна застраховка "гражданска отговорност". Всички автомобили с чуждестранна регистрация трябва да имат и валидна "зелена карта".

    РЕГИСТАЦИЯ
    Подаване на попълнен регистрационен формуляр се извършва до 19.00h на 02.06.2006год.
    Техническият преглед ще се проведе от 19.00h до 21.00h na 02.06. пред механата на хотел “Авеста”.


    СТАРТОВА ТАКСА
    Един автомобил от състезателен клас - 150 лв.
    Един автомобил от хоби клас - 150 лв.
    Един автомобил, като асистенция по трасето - третира се като състезател - 150 лв.
    Задължителен застрахователен пакет, включващ застраховка Медик Асист и планинска застраховка за периода на състезанието, за един състезател - 10 лв.

    РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ ПО КЛАСОВЕ
    Състезателите са разпределени в два класа:
    · Състезателен клас - екипаж от пилот и навигатор с автомобил, снабден със задължителното оборудване за състезателен клас. За да може резултатът от това състезание да бъде валиден за Националния шампионат по офроуд на България, пилотът е задължен да притежава валиден личен състезателен лиценз издаден от БФАС или валиден международен "С" - лиценз по изисквания на FIA. В случай, че пилотът не притежава валиден личен състезателен лиценз, но автомобилът, с който стартира е снабден със задължителното оборудване за състезателен клас, той може да участва в състезателния клас, при условие, че стартира последен от състезателния клас. Класирането от Варна Трофи 2006 на участници от състезателния клас без валиден личен състезателен лиценз важи за самото състезание, но не важи за Националния шампионат по офроуд на България.
    · Хоби клас - екипаж от пилот и навигатор с автомобил, снабден със задължителното оборудване за хоби клас. Автомобилите от хоби клас стартират след автомобилите от състезателния клас. Маршрута на трасето на хоби клас може да се различава от този на състезателния клас. Класирането в хоби клас е съвсем отделно от това в състезателния клас и не важи за Националния шампионат по офроуд на България.
    ВАЖНО: Участниците в хоби клас са състезатели и имат същите задължения и отговорности като тези от състезателния клас в рамките на състезанието.



    ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ОБОРУДВАНЕ
    За автомобилите от състезателния клас са задължителни: клетка за безопасност (ролбар), 4-точкови колани за пилота и навигатора, прахови пожарогасители с общ капацитет минимум 2 кг. с валидна заверка, каски за пилота и навигатора по норма ЕСЕ, надеждни ремъци за теглене 2бр., автомобилна аптечка (DIN13164), сигнален триъгълник,лебедка.
    За автомобилите от хоби клас са задължителни: минимум серийни предпазни колани за пилота и навигатора, прахови пожарогасители с общ капацитет минимум 2 кг. с валидна заверка, каски за пилота и навигатора по норма ЕСЕ, надеждни ремъци за теглене 2бр., автомобилна аптечка (DIN13164), сигнален триъгълник,лебедка.
    ВАЖНО:автомобили от Хоби клас ще бъдат допускани до участие и без наличието на лебедка,но орагнизирани в група ,в която има поне един с такава.
    Товарът в автомобила трябва да бъде здраво закрепен и осигурен, за да не представлява опасност за пасажерите.

    ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО ОБОРУДВАНЕ
    Специфичните за автомобила резервни части са ангажимент на състезателите. Снабдяването с резервни части от страна на организатора не може да бъде гарантирано.

    РАЗРЕШЕНО ОБОРУДВАНЕ
    Раликомпютър - Tripmaster, GPS

    ЗАБРАНЕНО ОБОРУДВАНЕ
    Забранено е в кабината на автомобила да се транспортират резервни туби за гориво.

    ТРАСЕ
    Варна Трофи 2006 е 2-ри кръг от Националния Шампионат по Off Road на България с дължина на трасето 73 км навигация по Road book (пътна книга) през първия ден,като се стара през 5 минути интервал и затворено трасе тип траял през втория ден преминавано за време с обявено максимално време,след изтичането на което автомобила се извежда от трасето и се дава старт на следващия състезателен екипаж.
    Обявяването на трасето става единствено по следните начини:
    · пътна книга (road book)
    · официален брифинг (техническа конференция)
    Наличните по състезателното трасе ленти са само указателени и не задължителени.
    Там където преминаването ще се извърши по трасе с граници ленти се обявява на брифинга и се отбелязва в пътната книга.

    На свързващите етапи важи и е задължително спазването на Закона за движение по пътищата. Трасето не е обезопасено и не е отцепено.

    ТЕХНИЧЕСКИ ПРЕГЛЕД
    Всички автомобили, стартиращи в състезанието, задължително преминават през технически преглед. Прегледа включва:
    · проверка на функционалната изправност и безопасност
    · проверка на задължителното оборудване
    · проверка на рекламни стикери
    Техническият преглед е в услуга на сигурността на състезателите, на всички останали участници в състезанието и не на последно място е основа за феърплей.
    Залепен стартов номер удостоверява успешно преминат технически преглед.

    СПОРТНА ОРГАНИЗАЦИЯ
    Организацията е на разположение на всичките участници. Решенията на организацията са задължителни и неоспорими.

    СЪДИИ / СЪТРУДНИЦИ
    Съдии и сътрудници заемат места на старта и финала, по трасето и на контролните точки (СР). Съдиите съдействат на организацията при анализа на резултатите и изготвянето на класиране, а също и при въпроси касаещи регламента и при технически проблеми. На сътрудниците по трасето е забранено да дават информация относно маршрута на трасето или вида на специалните секции, както и да отговарят на въпроси относно регламента и класирането.

    МЕДИЦИНСКО ОБСЛУЖВАНЕ
    Състезанието се съпровожда от лекар. В случай на сериозно заболяване или произшествие, пострадалият се откарва в болница. Всеки участник в състезанието задължително сключва застраховка, покриваща риска. Условията на застраховката се разясняват от застрахователен брокер в деня на записването.
    Участниците, които се нуждаят от постоянен прием на специални лекарства сами отговарят за снабдяването си с тези лекарства. Като допълнение към автомобилната аптечка за първа помощ се препоръчва всеки участник да си носи лекарства от общ характер, като например против: главоболие, настинка, разстройство, зъбобол и т.н. Организаторите не поемат никаква отговорност за услугите на медицинското обслужване.
    Внимание: Хронични заболявания (алергии, диабет и др.) трябва да бъдат съобщени на лекаря преди състезанието.

    ЕТАПИ
    Варна Трофи 2006г. се състои от ? () състезателни етапа, разпределени както следва:
    Първи състезателен ден - 2 (два) етапа
    Втори състезателен ден - 2 (два) етапа


    ВРЕМЕИЗМЕРВАНЕ
    Времеизмерването на отделните етапи е описано в пътната книга (road book). Най-голямата мерна единица за време е час, а най-малката е секунда. Също така се измерва и времето за преминаване на свързващи отсечки от маршрута, като това време е критерий за класиране. Времената се записват в контролен карнет и се обработват вечерта в бивака. Всеки участник е задължен и отговорен да предаде личн контролния си карнет на финала или след пристигането си в бивака.
    За класиране се обработват контролни карнети предадени до 1 (един) час след затваряне на етапа.
    Времеизмерването и дължината на етапите се обявява в пътната книга (road book) или на официален брифинг.
    Затвореното трасе тип траял се кара за време с точност секунда и максимално време обявено на брифинга,след изтичането на което автомобила се извежда от трасето и се отбелязва точно достигнатото му място,като за такова се приема вертикалната проекция на оста на предното колело спрямо трасето.

    КЛАСИРАНЕ
    Класирането е различно за състезателен и за хоби клас.
    Класиране - състезателен клас:
    Критерий за класиране е най-малкото измерено време на автомобил за преминаване по маршрута на съответния етап.
    Измерените времена в съответния етап подреждат участниците в този клас по ранг, а след това, в зависимост от заетото място, се начисляват точки както следва:
    1 място - 25 точки
    2 място - 22 точки
    3 място - 20 точки
    4 място - 18 точки
    5 място - 16 точки
    6 място - 15 точки
    7 място - 14 точки
    8 място - 13 точки
    9 място - 12 точки
    10 място - 11 точки
    11 място - 10 точки
    12 място - 9 точки
    13 място - 8 точки
    14 място - 7 точки
    15 място - 6 точки
    16 място - 5 точки
    17 място - 4 точки
    18 място - 3 точки
    19 място - 2 точки
    20 място - 1 точка
    Победител в съответния етап е екипажът събрал най-голям брой точки. Класирането става по низходящ ред на събраните точки. Победител в състезанието е екипажът събрал най-голям брой точки от всички етапи.
    Максималният брой точки за един екипаж за цялото състезание е 125 точки.
    В случай, че след приключване на последния етап има екипажи с равен брой точки, критерий за по-предно класиране става броя на етапните победи.
    В случай, че и броя на етапните победи е равен се вземат за критерий времената за преминаване на етапите като сбор. По-малкото време означава по-предно класиране.
    Класиране - хоби клас:
    Критерий за класиране е постигането на точно време за преминаване по маршрута на съответния етап, съвпадащо с времето определено от организатора за преминаване на същия етап. Времената, определени за преминаване на етапите се обявяват в пътната книга (road book) или на официален брифинг. Най-голямата мерна единица за време е час, а най- малката е минута. Всеки екипаж така регулира скоростта си на движение по трасето, че се стреми да финишира точно в рамките на определеното време за съответния етап. При финиширане преди определеното време за етапа, към определеното време се прибавя времето на предварение измерено в минути и умножено по две. При финиширане след определеното време за етапа към определеното време се прибавя времето на закъснение измерено в минути. В последния етап от състезанието екипажите от хоби клас карат за най- малкото измерено време за преминаване по маршрута. За този етап най- голямата мерна единица е час, а най-малката е секунда. Измерените времена в съответния етап подреждат участниците в този клас по ранг, а след това, в зависимост от заетото място, се начисляват точки както следва:
    1 място - 25 точки
    2 място - 22 точки
    3 място - 20 точки
    4 място - 18 точки
    5 място - 16 точки
    6 място - 15 точки
    7 място - 14 точки
    8 място - 13 точки
    9 място - 12 точки
    10 място - 11 точки
    11 място - 10 точки
    12 място - 9 точки
    13 място - 8 точки
    14 място - 7 точки
    15 място - 6 точки
    16 място - 5 точки
    17 място - 4 точки
    18 място - 3 точки
    19 място - 2 точки
    20 място - 1 точка
    Победител в съответния етап е екипажът събрал най-голям брой точки. Класирането става по низходящ ред на събраните точки. Победител в състезанието е екипажът събрал най-голям брой точки от всички етапи. Максималния брой точки за един екипаж за цялото състезание е 100 точки. В случай, че за един и същи етап два или повече екипажа имат еднакво време те получават еднакъв брой точки, а именно броят точки за съответното място от ранглистата.
    Пример:

    1 място - номер 25 - 25 точки и номер 32 - 25 точки
    2 място - номер 35 - 20 точки
    3 място - номер 28 - 18 точки и номер 23 - 18 точки
    4 място - номер 24 - 15 точки
    В случай, че след приключване на последния етап има екипажи с равен брой точки, критерий за по-предно класиране е по-малкото време измерено за преминаване по маршрута на последния етап.

    СТАРТИРАНЕ
    Часът на стартиране на всеки етап се обявява в пътната книга (road book) или на официален брифинг. Също така се обявява интервалът, през който стартират автомобилите.
    В зависимост от изтегления жребий и обявения интервал за стартиране на първия етап автоматически се определят точните времена за стартиране на всеки автомобил в първия етап.
    В следващите етапи автомобилите стартират по реда на класирането от предишния етап. В зависимост от обявения час на стартиране на тези етапи и съответните интервали автоматично се определят точните времена за стартиране на всички автомобили. Всеки екипаж е задължен да стартира в точния час и да спазва реда на стартиране. Официалното астрономическо време валидно за състезанието се обявява на официален брифинг.
    Автомобилите от състезателен клас стартират преди автомобилите от хоби клас. Интервалът за стартиране между последния автомобил от единия и първия автомобил от другия клас остава същия като обявения.

    НАКАЗАНИЯ
    При закъснение за начален старт на етапа екипажът стартира последен от съответния клас, като времето му започва да тече от момента на определеното му време за стартиране.
    При закъснение за междинен старт в етапа екипажът стартира при първа възможност, но при условие, че има прозорец от най-малко 4 (четири) минути между два екипажа, т.е. 2 (две) минути след единия и 2 (две) минути преди другия екипаж. Единствено стартиращия съдия на междинния старт има правото да прецени ситуацията и да извика на старт закъснелия екипаж. Времето на закъснелия екипаж тече от момента на определеното му време за стартиране. Закъснелият за междинен старт екипаж няма право да оспорва решенията на стартиращия съдия. В случай, че това стане, съдията има право да наложи наказание от 15 минути на този екипаж.
    Загубата на контролния карнет означава незачитане на етапа.
    Непреминаване през контролна точка (СР) от трасето означава 2 (два) часа наказание за всяка контролна точка (СР). Неспазването на описаните в пътната книга особености, например: забрани за изпреварване, ограничения на скоростта, напускане на определения маршрут и други се наказват с 2 (два) часа.
    Етап от навигация(ориентиране) се приема за незавършен ако във времето определено за край на етапа и съобщено на официалния брифинг екипажът няма финал.При това положение според броя на участниците може да бъде получено класиране,но не и точки.Нестартирал в един от стартовете екипаж се дисквалифицира за състезанието.
    Екипаж получил авария или изпаднал в невъзможност да премине състезателен етап от навигация или екстремен участък,вследствие на което се наложи извеждането му от трасето със съдействие на организатора,участва в класирането за етапа,но не получава точки за съответния.
    Етапът се приема като не преминат, ако екипажът не стартира или стартира и не премине през една контролна точка (СР). Наказателното време в този случай е 4 (четири) часа плюс измереното време на последния участник от съответния клас. При непредаване на контролния карнет на финала или в случай на финиширане след затварянето на етапа и непредаване на контролния карнет в организационния офис, етапът се счита за непреминат.
    Освен това може да бъде търсена финансова отговорност от съответния екипаж, предизвикал разходи от ненужни акции по издирване.
    В специални случаи арбитражна комисия може да взема самостоятелни решения.

    НАЦИОНАЛЕН ШАМПИОНАТ
    Варна Трофи 2006 е втори кръг от Националния шампионат по офроуд на България за 2006г. и притежава коефициент 1 (едно). Резултатите от крайното класиране в състезателния клас на Варна Трофи 2006 носят точки за Националния шампионат по следната схема:
    1 място - 10 точки
    2 място - 8 точки
    3 място - 6 точки
    4 място - 5 точки
    5 място - 4 точки
    6 място - 3 точки
    7 място - 2 точки
    8 място - 1 точка

    КЛАСИРАНЕ ЗА НАЦИОНАЛЕН ШАМПИОНАТ
    Съгласно решенията, взети на конференцията по офроуд 2006, провела се в гр. Стара Загора на 10.03.2006г. относно провеждането на Националния шампионат по офроуд на България, с участници - организаторите на състезанията валидни за Националния шампионат, класирането за шампионата ще се направи както следва:
    · Резултатите от крайното класиране от всяко състезание се изразяват в точки по следната схема:
    1 място - 10 точки
    2 място - 8 точки
    3 място - 6 точки
    4 място - 5 точки
    5 място - 4 точки
    6 място - 3 точки
    7 място - 2 точки
    8 място - 1 точка
    · Присъдените точки от всяко състезание се умножават по коефициента на същото състезание.
    · Точките от всички състезания се сборуват.
    · Сборът на точките от всички състезания се дели на "коефициент", който е равен на сбора на всички коефициенти на отделните състезания и има числово изражение.
    · Резултатът, получен като частно е средноаритметичния брой точки, натрупан за Националния шампионат. Резултатът се закръгля до втория знак след десетичната запетая включително, като цифрата на хилядните закръгля стотиците надолу, ако е от 0 до 4 и нагоре, ако е от 5 до 9.
    · Средноаритметичният брой точки за Националния шампионат, калкулиран на база натрупаните точки от всички състезания, валидни за шампионата по гореописания начин, е критерия за класиране в Националния шампионат. По-големият средноаритметичен брой точки означава по-предно класиране. В случай, че след приключване на последното състезание от шампионата и калкулиране на резултатите за крайното класиране има екипажи с еднакъв средноаритметичен брой точки, критерий за по-предно класиране става броят на победите и съответно по-предните класирания от отделните състезания.
    ВАЖНО: На конференцията по офроуд от 13.03.2006г се взе решение чрез гласуване, относно въвеждането на специална клауза в Правилника за провеждане на Национален шампионат по офроуд на България, регламентираща класирането за Националния шампионат на състезателите, които са едновремено и организатори на състезания от шампионата. Състезателите, които организират състезание от шампионата не участват в това състезание и полагат всички усилия за перфектното протичане на мероприятието, като не получават точки за шампионата. Този факт автоматично намалява шансовете им за генералното класиране. Класирането на тези състезатели за Националния шампионат по офроуд става по същата схема, както при всички останали, като "коефициентът", с който се дели сбора от натрупаните от тях точки от всички други състезания е равен на сбора на всички коефициенти на отделните състезания, с изключение на това, което сами организират. Коефициентът също има числово изражение. Въвеждането на тази специална клауза има за цел да изравни шансовете за генералното класиране в шампионата на състезателите - организатори и на останалите състезатели. Единствено този справедлив компромис засега прави възможно провеждането на Националния шампионат по офроуд на България.




    ПРАВИЛА ЗА ДВИЖЕНИЕ / НАРУШЕНИЯ
    По време на цялото състезание участниците са задължени да спазват указанията на организаторите, на съдиите по трасето и на сътрудниците. Организаторите имат право да наложат наказателни времена в случай на неспазване на указанията, а в случай на екстремни нарушения на регламента и да дисквалифицират участника или да го отстранят от мероприятието. В случай, че екипаж се откаже от състезанието е задължен да информира организаторите.

    ДИСКВАЛИФИКАЦИЯ
    Санкцията дисквалификация се налага при безотговорно лудо каране в бивака или по време на свързващите етапи.Състезателите са отговорни за действията на обслужващите и съпровождащите ги лица, като могат да бъдат дисквалифицирани в случай, че тези лица проявят безотговорно, хулиганско поведение, преминат без разрешение маршрута по трасето или при шофиране със скорост по-висока от 10 км/ч в бивака. Участникът може да бъде дисквалифициран или да получи наказателно време от 1 час при:
    · Манипулация на контролния карнет
    · Манипулация на автомобила след техническия преглед, т.е. промени, които не отговарят на задължителното оборудване
    · Грубо, небрежно или преднамерено застрашаване на други лица.
    · Неоказана първа помощ
    · Шофиране без задължителните предпазни средства (каска, предпазен колан)

    ПРОТЕСТИ, ОПЛАКВАНИЯ, РЕКЛАМАЦИИ
    Протест срещу решение на организатора на мероприятието не може да бъде подаден. Рекламации за грешно отчетено време се подават вечерта след състезателния ден, но не по-късно от 1 (един) час след обявяване на класирането. Протест срещу участник при подозрение за нарушения на регламента или манипулация е възможен. Протестът се подава също вечерта след състезателния ден, но не по-късно от 1 (един) час след обявяване на класирането.
    Таксата за подаване на протест възлиза на 200 лв. и се внася в брой заедно с протеста. В случай, че протестът е основателен, таксата се връща. Организаторите вземат решение по протест след изслушване на обвиняващата и обвинената страна. Обжалване на взетото решение не е възможно!!!
    Протести внесени ненавреме и/или без такса не се разглеждат.

    РЕКЛАМА
    Всички участници с подаване на регистрационен талон за участие в състезанието се задължават да поставят рекламата на спонсорите на проявата върху автомобилите си, на предвидените за това места.
    Участникът може да се освободи от задължението си към рекламата, чрез заплащане на двойна стартова такса. Реклама на конкуренти на спонсорите на мероприятието и също така собствена реклама се позволява само след уговорка с организатора.




    МАРКИРОВКА
    Всеки автомобил от двата класа получава плакети със стартов номер.
    Тези плакети се залепват от двете страни на автомобила, а малкият плакет се залепва в дясно на челното стъкло.
    Всички плакети с номера от предишни състезания трябва да бъдат отстранени.



    ПОМОЩ / СЪДЕЙСТВИЕ
    Всеки участник е задължен, както по време на етапите така и извън тях да оказва помощ. Съдействието при технически проблеми не е задължение, но е показател за феърплей.
    МЕДИИ
    Медиите придружават цялото състезание. Те ще снимат на интересните места, ще вземат интервюта от участниците в бивака и ще правят съпровождащи репортажи. В интерес на мероприятието е медиите и участниците да си сътрудничат. Медиите по никакъв начин не трябва да възпрепятстват състезанието.

    ЛИЧНА АСИСТЕНЦИЯ
    Всички превозни средства на личната асистенция и нейния екип, участващи в класирането или не, се подчиняват на общия регламент. Лична асистенция, оказваща помощ по време на етапа не трябва по никакъв начин да възпрепятства състезанието. В противен случай екипажа може да бъде дисквалифициран.
    ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X