Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проект за правилник (регламентиране на траял състезанията)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проект за правилник (регламентиране на траял състезанията)

    ПРОЕКТ ЗА ПРАВИЛА ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА СЪСТЕЗАНИЯ ПО ДЖИП-ТРАЯЛ


    Настоящите правила се явяват като основна нормативна база за подготовка и организация на състезания по Джип-траял, провеждани по Спортния календар на Федерацията.


    Раздел 1. Определения.

    1.1. Джип-траял:
    Автомобилно състезание, провеждано на закрито естествено или изкуствено трасе, в силно пресечена местност, разделена на междинни контроли.
    Основен критерий на състезанието е безпогрешното преминаване на разположените по трасето ограничителни жалони.

    1.2. Участък:
    Част от трасето, оградено с ограничителна лента, в което е обособена предстартова зона и няколко Ограничителни врати.

    1.3. Ограничителна врата /стартова, финала, курсова/:
    Разстоянието между два ограничителни жалона, поставени максимално перпендикулярно на повърхността на трасето.

    1.4. Крило на вратата.
    Условна линия, свързваща точките на основата на поставените ограничителни жалони на вратите.

    1.5. Допиране на ограничителните жалони:
    Допирът на която и да е част на автомобила с жалона, без той да е паднал и/или счупен.

    1.6. Събаряне на ограничителните жалони:
    Падането или счупването на жалоните, вследствие на допирът им с автомобила.

    1.7. Контролно време:
    Определеният от Организатора интервал от време, за което всеки Екипаж трябва да приключи преминаването на Участъка.

    1.8. Предна част на автомобила:
    Разстоянието между двете плоскости, перпендикулярни на надлъжната ос на автомобила;
    -предна - преминаваща през крайната предна точка на автомобила;
    - задна - преминаваща през центровете на главините на предните колела на автомобила/при изправено положение на кормилния механизъм/.

    1.9. Задна част на автомобила:
    Разстоянието между двете плоскости, перпендикулярни на надлъжната ос на автомобила:
    - предна - преминаваща през центровете на главините на задните колела на автомобила/при изправено положение на кормилния механизъм/.
    - задна - преминаваща през крайната задна точка на автомобила;

    1.10. Финал:
    Засичане с хронометър при спиране на автомобила ,след като е преминала най-крайната му задна точка /на преден ход/ или най крайната предна точка/на заден ход/ през крилото на финалната врата.

    1.11. Преминаване на Ограничителните врати:
    По широчина – преминаване на предната или задна част на автомобила през крилото на вратата.
    По дължина- преминаване през крилото на вратата на най-малко едно от колелата на последната по посоката на движение на автомобила ос.

    1.12. Атакувани врати.
    Курсови врати, чието крило се пресича най-малко от едно колело.

    1.13. Движение през вратата в неправилна посока:
    Движението на автомобила през крилото на вратата в посока, противоположна на указаната.

    1.14. Промяна посоката на движение:
    Движението на автомобила, вследствие въртенето на колелата, в посока, противоположна на предишната.

    1.15. Паркинг:
    Местонахождение на автомобилите на Участниците, които в момента на състезанието не са по трасето.

    1.16. Брифинг:
    Инструктаж на Участниците и Пилотите, проведен от Ръководителя на състезанието или от негов заместник преди началото на състезанието.

    1.17. Жребий:
    Определяне реда на стартиране на Екипажите по участъци.

    1.18. Допълнителна помощ:
    Всяко действие на трето лице, способно да увеличи резултата на екипажа, намиращ се в междинните контроли.

    Раздел 2.Основни положения.

    2.1. Разрешени за участие автомобили.
    В класифицираните от федерацията състезания могат да участват само автомобили, отговарящи на класа автомобили, определен от Настоящите правила.

    2.2. Брой на участниците.
    Броя на участващите Екипажи не е ограничен, освен ако не е упоменато друго от Индивидуалния Регламент на състезанието.

    2.3.1. При повече от 10 Екипажа в контролна група, тя се разделя на подгрупи, по възможност от равен брой Екипажи, но не повече от 10 във всяка от тях.
    2.3.2. Време на провеждане. Продължителност.
    2.3.3. По естествени терени състезанията могат да се провеждат през деня.
    2.3.4. Продължителността на състезанието може да бъде до 9 часа за едно денонощие. За преодоляването на всеки участък Организатора определя контролно време.

    Раздел 3.Регламенти.

    3.1. Условия за публикация.
    3.1.1. Индивидуалните регламенти се съставят и публикуват в пълно съответствие с изискванията към тях, посочени :
    • В настоящите правила;
    • В Регламента на Шампионата;
    • Във всички следващи указания и тълкувания, официално публикувани в публикациите на федерацията.

    3.1.2. Регламента на състезанието трябва да съдържа следната информация:
    • Име, пощенски код, адрес, телефонен номер и факс, банкови реквизити на Организатора , начин за връзка със сътрудника, осъществяващ контакт с участниците;
    • Списък на Организационния комитет /председател и негови заместници/;
    • Списък на официалните лица;
    • Дневен ред на състезанието;
    • Място за Административна проверка и Техническа инспекция;
    • Условия и особености за контрол в рамките на традиционното състезание;
    • Условия за награждаване на победителите;
    • Парична вноска за участие;
    • Паричната вноска за участие при закъснение за регистрация /ако е предвидено, размерът й не трябва да надвиша 1,5 от заявителната вноска/;
    • информация за условията на застраховане
    • условия за прием на предварителни заявки;
    • заявителна сума в случай на опровержение;
    • задължителна и свободна реклама; условия на отстраняване на свободната реклама; схема за поместване и размер на рекламата;
    • информация за вариантите на влизане.

    3.1.3. Индивидуалния регламент, в който Организатора публикува допълнителните условия на състезанията , трябва да съдържа всички необходими изисквания и, ако е необходимо, допълнения, съответстващи и без да противоречат на регламента на федерацията.

    3.1.4. При провеждане на Официалното състезание /Шампионат/ два екземпляра от проекта с Индивидуалния регламент трябва да се подадат във федерацията за съгласуване, в срок от 2 месеца до датата на състезанието.В продължение на следващите две седмици след получаване на посочените проекти федерацията уведомява Организатора на Официалното състезание за направените забележки и издава санкционираща виза за публикация в Индивидуалния Регламент. Два екземпляра от публикувания окончателен вариант на Индивидуалния Регламент се изпращат във федерацията, в краен случай, седем дни до датата на приключване за приемане на заявки.

    3.1.5. Различните документи и в частност Индивидуални Регламенти, а също така и Бюлетини трябва да бъдат публикувани на български език, а регистрираните в Спортния календар, като международни, и на английски език. По желание на Организатора, той може да ги публикува на френски или всякакъв друг език.


    3.1.6. Индивидуалните регламенти трябва да посочват точно къде и кога ще се публикуват официалните резултати. Ако закъснеят публикациите на резултатите, се посочва друго време за оповестяване на официалното табло на състезанието.

    3.2. Внасяне на промени и добавяне на информация в Индивидуалните Регламенти на състезанията – Бюлетини.

    3.2.1. Всякакви промени и допълнения към реда на Индивидуалния Регламент се издават с номер и дата на Бюлетина, който е неотменна част от Индивидуалния Регламент.

    3.2.2. Бюлетините се съхраняват в Секретариата на състезанието, публикуват се на официалното табло и непременно се довеждат до знанието на Участниците.

    3.2.3. Всеки Бюлетин, издаден след началото на състезанието се подписва от Спортните съдии /виж т.4.1./.

    3.2.4. Терминът “Начало на състезанието” означава начало на Административни проверки и/или Техническа инспекция.

    3.3. Прилагане и тълкуване на нормативните документи.

    3.3.1. Цялата отговорност за точното прилагане на реда на настоящите Правила и Индивидуалния Регламент на състезанията се възлага на Ръководителя на състезанието. Още повече, той е длъжен да информира Спортните Съдии за всяко важно решение , което взема, според горепосочените документи.

    3.3.2. Всички несъгласия с решенията на Ръководителя на състезанието, подадени от Участниците по време на състезанието, се предават в Колегията на Спортните Съдии за обсъждане и вземане на Решение.

    3.3.3. Всички случаи непредвидени от регламентиращите документи, се проучват от Спортните Съдии, единствените упълномощени лица с право на решение по време на състезанието.

    3.3.4. При възникнали разногласия при тълкуване на регламентиращите положения, като основен се приема текста, публикуван в Ежегодника на федерацията, а за международните състезания – само английския текст публикуван в ежегодника.

    3.3.5. Цялата отговорност на Участника ,ако той не е член на Екипажа или не е в колата по време на състезанието, се възлага на пилота.
    3.3.6. Всяко некоректно или не спортсменско поведение, отстрана на Участник или член на Екипажа се разглежда от Спортните Съдии, които имат правото да наложат всякакво наказание или изключване от състезанието.


    Раздел 4. Официални лица.

    4.1. Спортни съдии.

    4.2. Колегията на Спортните Съдии в Официалните състезания на федерацията се състои от трима члена.
    Кандидатурата на Съдията с пълномощия от федерацията се определя от федерацията.

    4.3. Кандидатурите на другите двама Съдии, на Ръководителя на състезанието и Техническия съдия се съгласуват с федерацията.

    4.4. Наблюдател.
    За всяко официално състезание, състезания-кандидати, федерацията назначава Наблюдател.
    Назначеният от федерацията Наблюдател, няма право да изпълнява функциите на останалите Официални лица от това състезание.

    4.5. Технически делегат.
    На всеки етап от Шампионата на България, федерацията може да назначи Технически Делегат, който може да изпълнява функциите на Техническия Съдия.


    Раздел 5. Заявления, вноски за участие.

    5.1. Форми на заявка – заявления.

    5.1.1. Всеки Участник с лиценз от федерацията, и желаещ да вземе участие в състезанието, трябва до датата на окончателно приемане на заявленията да изпрати в Секретариата на състезанието /чрез пощата или по факс/ попълнено по образец Заявление..


    5.1.2. Детайлите отнасящи се до Навигатора могат да бъдат изпратени с по-късна дата, указана в Индивидуалния Регламент на състезанието. Ако заявката е направена по факс, оригиналът трябва да бъде връчен на Организатора не по-късно от началото на Административната проверка.

    5.1.3. Заявленията на международните участници могат да бъдат приети само на тези състезания, които са регистрирани като международни.

    5.1.4. В Заявлението не се приемат изменения, освен в случаите предвидени от Настоящите Правила.

    5.1.5. Всеки участник може преди началото на Техническата инспекция да смени автомобила си в същата Контролна група, както и заявения в Заявлението.
    • След приключване срока за предаване на Заявленията на Участника не се разрешава да променя Заявлението за участие, но един от членовете на Екипа може да бъде сменен със съгласието на:
    - Организатора – преди Административните проверки;
    - Спортните Съдии – след тези проверки и преди публикуването на списъка на допуснатите до старта на екипи.

    5.2. Ако по време на проверката се окаже, че автомобила не съответства на Контролната си група, в която е бил заявен, този автомобил по препоръка на Техническия съдия може да бъде пренасочен с решение на Колегията на Спортните Съдии в подходящата за неговата подготовка Контролна група.

    5.3. При несъгласие на Участника с решението на Колегията на Спортните Съдии за прехвърлянето на автомобила в съответстващата група, той не се допуска до участие в състезанието. Вноската за участие не се възстановява.

    5.4. С подписа си в Заявката Участника и всички членове на екипа попадат под спортната юрисдикция на СК на федерацията и неговите Приложения, настоящите Правила, Регламента на Шампионата и Индивидуалните Регламенти за етапите.

    5.5. Организаторът може да откаже на Участника или пилота приемането на Заявката без обяснение причината на отказа.

    5.5.1. В същото време Организаторът е длъжен да представи пред федерацията обяснение с посочените причини за отказ, в случай, че пилота , комуто е отказано има точки от Шампионата за предишната година.

    5.5.2. Аргументация с подобен тип отказ се представя пред Съвета на федерацията, или Спортния Съдия, упълномощен от федерацията.

    5.6. В Индивидуалния Регламент може да бъде посочен максималния брой на допуснатите за участие екипажи.

    5.7. Вноски за участие.

    5.7.1. Размерите и начина на плащане се посочват в Индивидуалния Регламент на състезанието. Вноските за участие се възстановяват напълно.
    • На кандидатите за участие, чиято заявка е отхвърлена;
    • Ако състезанието не се е състояло.

    5.7.2. Условията за частично възстановяване на вноските се уточняват в Индивидуалния Регламент на състезанието.


    Раздел 6. Екипажи.

    6.1. Екипажът се състои от не повече от двама души /Пилот и Навигатор/.

    6.2. Екипажът се състои от лица , навършили 18 години и притежаващи действащо удостоверение за водач на МПС или лиценз за състезател, издаден от федерацията. Със съгласието на Организатора може да бъде допуснат Навигатор, с навършени 14 години и с действащо удостоверение за състезател със съответната категория издадено от федерацията.

    6.3. Автомобилът може да бъде управляван от само от състезател, заявен като пилот. Състава на екипажа, на автомобила намиращ се Контролния участък трябва да съответства на посочения в заявката.

    6.4. На всеки от етапите за един автомобил могат да бъдат заявени не повече от два екипажа.

    6.5. Фамилията /Псевдонима/ и националния флаг на пилота се нанасят от двете страни на автомобила, отстрани на повърхността над двойката колелета. Всеки Участник, не спазил това изискване, подлежи на парична глоба, в размер определен от Индивидуалния Регламент на състезанието.

    6.6. При участие на два екипажа с един автомобил /т.6.4./ на участника се дава възможност за безпогрешна идентификация /например, надписване с двете фамилии/псевдоними/, едната, от които се покрива с непрозрачен материал/.



    Раздел 7. Автомобили. Контроли.

    7.1. За участие в класифицираните от федерацията състезания се допускат автомобили, отговарящи на изискванията на Приложение 1 от настоящите Правила /Технически изисквания за автомобили, допуснати до състезания по джипІтраял/.

    7.2. Състезанията се провеждат с автомобили с разрешена максимална маса до 3500кг и задвижване 4х4 в следните класове, разделени на Контролни групи:

    7.2.1.Клас Оригинален
    • Д1 – дължина на колесната база до 2500мм;
    • Д2 – дължина на колесната база над 2500мм;

    7.2.2.Модифициран.
    • Д3 – дължина на колесната база от 1900 до 2300мм;
    • Д4 – дължина на колесната база над 2300 до 2500мм;
    • Д5 – дължина на колесната база над 2500мм;

    7.2.3. Прототип.
    • Д6 – дължина на колесната база от 1900мм;

    7.3. Организаторът има правомощието да въведе допълнително отборно класиране.


    Раздел 8. Стартови номера, Емблеми, Реклама.

    8.1 Тризначния стартов номер трябва да започва с цифра , обозначаваща контролната група , към която принадлежи автомобила , с който участва дадения Екипаж.

    8.1.1 При участие на два екипажа с един автомобил / т.6.4/ на Участника се осигурява възможност за безпогрешна индентификация / например , залепване на два стартови номера,единия от които се покрива с непрозрачен материал/ .

    8.2. Организаторът е длъжен да осигури комплект от следните стикери , поставени върху повърхността на каросерията на автомобила:
    • Една лепенка, вписана в правоъгълник с широчина 430мм и височина 215мм /поставя се върху капака на моторния отсек/;
    • Един комплект стартови номера с правоъгълна форма с широчина 297мм и височина 210мм /поставят се на вратите или страничните части на каросерията. Цифрите върху тези номера (170мм високи и 25 мм широки) трябва да бъдат черни на бял фон.

    8.3. Пространството върху лепенките на стартовите номера, /с широчина 297мм и височина 140мм – ако е отгоре от цифрата на номера-или два реда с височина 70мм- ако е отгоре и отдолу от цифрата на номера/, а също и мястото върху лепенката на капака, са определени за Реклама на Организатора.
    Тази реклама е задължителна и не може да се отхвърли от Участника по никакви причини. Съдържанието на рекламата е обозначено в Индивидуалния Регламент на състезанието, или най-малко месец до началото му – в Официалния Бюлетин.

    8.4. Върху автомобилите на участниците може да присъства всякакъв вид реклама,при условие, че:
    • не противоречи на на българското законодателство;
    • не накърнява нечии интереси;
    • не е реклама с политически или религиозен характер;
    • не заема определените места за лепенки и стартови номера ;
    • не пречи на видимостта на членовете на екипажа през стъклото;

    8.5. Всяка друга реклама, предложена от Организатора не е задължителна.Отказът от поместване на реклама от подобен род може да повиши вноската за участие, но не повече от двойния размер на определената вноска.

    8.6. Участници, които разполагат Незадължителната реклама на Организатора, за нейното поместване трябва да запазят места, обозначени в Индивидуалния Регламент на състезанието.

    8.7. Отказът на Участника от Незадължителната реклама на автомобили, джанти, гориво или масло не води след себе си допълнително заплащане, ако той представлява производител на аналогични стоки.

    8.8. Не се допуска за използване Незадължителна реклама, закрепена върху повърхността на стъклото на автомобила.

    Раздел 9. Административна проверка и технически инспекции.


    9.1. До участие в състезанието се допускат юридически или физически лица с Лиценз за участие от федерацията.
    При административната проверка Участника трябва да покаже следните документи:
    • лиценз за участие;
    • действащ лиценз за правоуправление/за всеки член на екипажа/;
    • удостоверение за водач на МПС или аналогичен документ /само за водача/;
    • действаща застрахователна полица, потвърждаваща застраховката на всеки член от екипажа при травми и нещастни случаи, за сума определена от застрахования.
    • Действаща застрахователна полица Гражданска отговорност.

    9.2. Задължителната пред стартова Техническа инспекция се провежда непосредствено преди старта на състезанието.

    9.3. Автомобилите, с които участват състезателите се показват пред Техническата инспекция във вид, в които ще участват в състезанието.


    Раздел 10. Трасе. Опознаване на трасето. Паркинг.

    10.1. Състезанията се провеждат по трасета, съответстващи на изискванията от Приложение 2 на настоящите Правила.

    10.2. Състезанията с автомобили от Контролна група Д1 и Д2, не се провеждат в участъците от трасето, където се провеждат състезания с автомобили от Контролни Групи Д3-Д6.

    10.3. Опознаването на трасето се извършва пеша, заедно с Официалните лица на Състезанието. Реда и времето за опознаване на трасето се посочват в Индивидуалния Регламент на състезанието или се обявяват с отделен Бюлетин.

    10.4. Всякакви тренировки на Екипажа по трасето /несанкционирано влизане по трасето/ се забраняват.

    10.5. В непосредствена близост до трасето Организатора е длъжен да предвиди място за паркинг.

    10.6. Препоръчва се в паркинга:
    • Да се паркират автомобили на Участници от съответната Контролна група автомобили;
    • Да се уреди табло за информация.

    10.7. Автомобилите на участниците трябва да бъдат на паркинг до съобщаване на тяхната Контролна група по трасето и да се паркират отново веднага след преминаването й.

    10.8. В зоната на паркинга се разрешават всякакъв вид ремонтни и сервизни работи при спазване нормите за противопожарна, санитарна и екологична безопастност.

    10.9. Скоростта на движение на автомобилите на територията на състезанието, с изключение на контролните участъци, се ограничава на 5км/ч.


    Раздел 11. Условия за провеждане на състезанията. Старт.Движение по трасето.

    11.1. Автомобилите от всяка от изброените в т.7.2. Контролни групи стартират поотделно. При разделяне на Контролната група/т.2.2.2. ППС/, подгрупите стартират в различни участъци от трасето на контролната си група.

    11.2. Реда на стартиране на пилотите в контролната им група се определя с Жребий, проведен веднага след пред стартовия Брифинг, като участието е задължително за всеки Участник, или негов Представител.

    11.3. Във всеки следващ Контролен участък реда на старта се променя в обратен ред. Т.е. стартиралия последен в предишния участък екипаж, стартира първи, предпоследния-втори, и т.н.
    11.4. Екипажите се придвижват самостоятелно до предстартовата зона на Контролния участък, посочена в разписанието на тяхната Контролна група, и се подреждат в стартов ред.

    11.5.Екипаж, който не се яви в стартовата зона , или който се яви по-късно от 5 мин.след финиширане на предишния Екипаж, се счита за не преминал старта на този контролен участък .

    11.6. При преминаване на участъка Екипажът е длъжен да носи закопчани каски и да е пристегнат с обезопасяващи колани.

    11.7. Старта в участъка е “на място”, с работещ двигател.
    Автомобилът е разположен пред крилото на Стартовите врати.
    След като съдията отчете готовност на Екипажа за старт, той започва силно да отброява оставащите до “Старта” секунди “5-4-3-2-1”. При това се отброява от “5” до “1”- и с пръсти, а командата “Старт”-с вдигане на ръката нагоре.

    11.8. От момента на подаване на командата “Старт” започва отчитане на контролно време.

    11.9. Ако екипажът не е преминал през крилото на вратата до изтичане на контролното време се счита за Отказал се да стартира в Контролния участък и се налагат съответните наказателни точки.

    11.10. Екипаж, допуснал фал старт му се налагат наказателни точки.

    11.11.Намирайки се в Контролния участък, автомобилът може да се придвижва само с тягата на собствения двигател или под действието на инерцията или теглото.

    11.12. Оказването на странична помощ по всякакъв начин на Екипажа на автомобила намиращ се в контролния участък се забранява.

    11.13. На екипажа преминаващ контролния участък се забранява:
    • Да сваля и разкопчава защитните каски;
    • Да прави всякакви манипулации с обезопасителните колани /да ги разкопчава, да се промушва през тях, да сваля раменната част и т.н./,
    • Да отваря вратите;
    • Да напуска автомобила.

    Изключение са аварийните ситуации – преобръщане, запалване, а също и при конкретни указания на съдиите.

    11.14. Последователността на преминаване през курсовите врати не се регламентира. Екипажът сам определя маршрута си в Контролния участък.

    11.15.Всяка промяна на посоката на движение на автомобила в Контролния участък се наказва.
    Внимание! Пързалянето на автомобила с блокирани колела , а също промяната на траекторията чрез кормилното управление, не е промяна на посоката на движение.

    11.16. Посоката на преминаване на курсовите врати се определя от положението на ограничителните жалони с цветна маркировка. Този жалон трябва да се намира от лявата страна на автомобила при преминаването му с ход напред, или дясната му страна при движение назад през вратата.

    11.17. Неправилната посока на преминаване на курсовите врати се наказва.

    11.18. Допирът или събарянето на ограничителните жалони се наказва.
    Внимание! Падането на жалона, предизвикано от движението на опорната повърхност /земя, сняг/ или от препятствие, дори това движение да е предизвикано от автомобила, не се наказва.

    11.19. Преминаването на Курсови врати се зачита на дължина или широчина.
    • След преминаване през крилото на вратата с предницата /ход напред/
    или със задната част на автомобила /ход назад/ , вратите се считат за преодолени по широчина.
    • Наказва се промяната на посоката на движение, допир или събаряне на жалоните.

    11.20. При няколко последователни допира на жалоните на курсовите врати, при движение на автомобила в една посока се наказва само едно допиране. Ако при повторен допир на жалона той падне , се наказва само падането.

    11.21.За абсолютна обективност на съдийството на съдиите се препоръчва да бъдат от двете страни на автомобила, движейки се паралелно с него.

    Раздел 12. Съдийство, резултати.Съвпадение на резултатите.

    12.1. Главният съдия в участъка се явява съдия на факта.

    12.2.Наказателните точки на Екипажа, събрани при преминаването междинните контроли се сумират.

    12.3. Полученият резултат се изчислява от Главния съдия на Участъка в присъствието на Екипажа, непосредствено след финала.

    12.3.1. Когато Екипажа не е съгласен с резултата, той е в правото си да го оспори, като незабавно го впише в протокола.Главният съдия от своя страна е длъжен да информира за това Ръководителя на състезанието и /или Главния секретар на състезанието.

    12.3.2. Спорен въпрос се решава, ако Участникът е завил това писмено не по-късно от 20мин. след края на съревнованието пред Ръководителя на надпреварата и/или Главния секретар на състезанието.Решението на спорен въпрос е в компетенцията на Колегията на Спортните Съдии.

    12.3.3. При решаване на спорен въпрос Колегията на Спортните Съдии е в правото си да използва видеоматериали. Всяка информация отбелязваща нарушение, подадена от всяко лице, в т. ч. и видеозапис, се взима под внимание, но не се явява фактор, определящ окончателното решение на КСС.
    12.3.4. Наказателните точки на Екипажа, събрани при преминаване на всички контролни участъци се сумират.

    12.4. Победител става Екипаж , събрал най-малко наказателни точки.По-нататък местата се разпределят според нарастване броя на наказателните точки.

    12.5. При равенство в наказателните точки на два или повече Екипажа преимуществото е за този с най-добър резултат, на последния преодолян контролен участък. При ново равенство на предпоследния и т.н. При абсолютно равенство или когато този метод е невъзможен за прилагане, мястото се дели.

    Раздел 13. Протоколи. Анализи.

    13.1. Протоколи.

    13.2. Протоколите от заседанията на Колегията на Спортните Съдии са на български език във форма според изискванията на федерацията.

    13.3. Анализи.
    Според резултатите от Официалното състезание пред федерацията се представя отчет, който съдържа най-малко:
    • протоколи от заседанията на Колегията на Спортните Съдии;
    • изводи;
    • целият пакет от документи, издадени на Участниците;
    • всички писмени заявления и протести, получени по време на състезанието;
    • копия от Заявленията на шофьорите, получили точки от Шампионата/за купата;

    13.4. Представяне на резултатите и отчетите.
    Резултатите, показани от всички водачи, с точки от Шампионата, вкл. Анализите/ако са направени такива/, се подават във федерацията не по-късно от три дни след приключване на състезанието.

    Забележка: Анализ-протокол от Официалното заседание на федерацията трябва да бъде предаден на Главния Организатор по факс или куриер най-късно 24 часа след потвърждение от Спортните Съдии , а отчета посочен в т.14.2. се предава за най-кратко време.

    Раздел 14. Протести и апелации.

    14.1. Всички протести се подават според изискванията на федерацията.

    14.2. Всички опровержения се подават писмено персонално до Ръководителя на съревнованието заедно с паричната гаранция, която не се връща, ако опровержението е признато от официалните лица за неоснователно.

    14.3. Ако опровержението налага демонтаж и повторно монтиране на различните части на автомобила, протестиращия е длъжен да внесе една или две парични гаранции, чийто размер се уточнява от Индивидуалния регламент на състезанието.Посоченото се отнася към опроверженията за несъответствие на :
    • определени части на автомобила /двигател, трансмисия, кормилно управление, спирачна система, ел.оборудване, каросерия и т.н./;
    • целия автомобил.

    14.4. Разходите по необходимите работи за транспортиране на автомобила , се поемат от подалия опровержението, ако опровержението е неоснователно, или участника, против когото е подадено опровержението, ако то е напълно основателно.

    14.5. Ако опровержението е основателно, а разходите, възникнали по време на разглеждане на опровержението /техническа инспекция, транспорт и т.н./ са повече, отколкото внесената гаранция, разликата се поема от подалия опровержението.Ако разходите са по-малко, разликата се връща на подалия опровержението.

    14.6. Участниците могат да оспорват решенията по техните опровержения , според изискванията на федерацията.

    14.7. Сумата на паричната гаранция се уточнява от Индивидуалния Регламент на състезанието, а размерът и реда за внасяне на заплащането при оспорване се определят от Общите условия за провеждане на състезанията на федерацията.

    14.8. При нарушение на спортната етика не се подават опровержения , но докладите за такива нарушения могат да бъдат разгледани от КСС.

    Раздел 15. Определящ текст.

    15.1. Използване и интерпретация.

    15.2. При възникване на спорни тълкования на настоящите Правила, само федерацията има пълномощието да вземе решение.

    15.3. Определящ от настоящите Правила се явява текста, който е публикуван в Ежегодника на федерацията.
    VPetrov.photography

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X