Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Регламент на състезание Смолян трофи 18 и 19 юни 2005 г.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Регламент на състезание Смолян трофи 18 и 19 юни 2005 г.

    РЕГЛАМЕНТ

    ТРЕТИ КРЪГ
    ОТ ШАМПИОНАТА НА БЪЛГАРИЯ ПО OFF-ROAD
    ЗА 2005 ГОДИНА

    “Смолян трофи" 18 и 19 юни 2005


    ОБЩА ИНФОРМАЦИЯ

    Състезанието “Смолян трофи" 2005
    е трети кръг от Националния шампионат на България по офроуд за 2005 година и е третото, от общо шестте състезания, валидни за Националния шампионат по офроуд на България.

    Организатори на трети кръг от Националния шампионат по офроуд са:

    "Община Смолян”
    Курортен комплекс "Пампорово"
    Офроуд РИСК Клуб - Габрово

    СПОРТНА ПРОГРАМА НА СЪСТЕЗАНИЕТО
    “Смолян трофи" 2005

    17 юни, петък

    19.00 ч. Регистрация в Хотел в “Перилик”- в Курортен комнплекс "Пампорово".
    21.00 ч. техническа конференция и теглене на старвовите номера.


    18 юни, събота

    9 ч. технически преглед, на паркинга пред комплекс "Малина".
    9:30 ч. Старт на ориентирането – на паркинга пред комплекс "Малина", на около 800 м по асфалтов път, от хотел Перилик
    18.00 ч. Финал на ориентирането – на мястото на старта.


    19 юни, неделя

    11 ч. старт на траял – в местността Теклен дол на около 10 км от град Смолян посока с. Мугла
    14 ч. Награждаване на победителите – старт-финала на състезателния полигон.

    Описание на състезателното трасе

    Трасето в първия ден е с нормална трудност и с приблизителна дължина около 137 км. Теренът е мек с на места каменисти участъци, а при дъжд – калта не е тежка. Качествата на навигатора са от решаващо значение за доброто класиране на екипажа.
    Трасето за “траял” през втория ден, може да бъде преодоляно без лебедка. То е дълго около 1 км. Ще се направи от една обиколка, независимо от метеорологичните условия. Наблюдава се в цялата си дължина от едно място.
    От Старт-финалният участък за първия ден, автомобилите стартират по стартовия списък в 10.00 часа. Цялото трасе се преминава за около 4 часа.



    ОФИЦИАЛНИ ЛИЦА НА СЪСТЕЗАНИЕТО

    БФАС
    …………
    Общна Смолян
    …………

    ОРГАНИЗАЦИОНЕН КОМИТЕТ

    директор на състезанието: Йосиф Лагадов GSM: 0888708408
    спортен директор: Росица Николова
    електронна обработка на информацията: Вера Лагадова

    СПОРТЕН КОМЕНТАТОР
    Катя Георгиева

    СЪСТЕЗАТЕЛНО ТРАСЕ
    Йосиф Лагадов

    ПЪТНА КНИГА
    Йосиф Лагадов

    ОБЩ ПРАВИЛНИК

    Състезанието е с нормална степен на трудност.
    То е предназначено за добре и не толкова подготвени автомобили и екипажи с опит!

    В състезанието “Смолян трофи" 2005 могат да вземат участие също и мотори Индуро и АРВ-та като тяхните трасета ще бъдат отделни от тези на джиповете. Трасето преминава през населени места както и през много красиви местности от Родопите.
    Автомобилите и екипажте трябва да отговарят на изискванията за сигурност поставени от организаторите.
    Критерий за оценка е времето за преодоляване на всички етапи, сумирано с натрупаните наказателни минути при направени нарушения и пропуснати контролни точки и етапи.
    Двата състезателни дни имат отделно класиране, с независимо награждаване.




    1 ИСИСКВАНЕ КЪМ АВТОМОБИЛИТЕ

    1.1. Автомобилите се разделят в различни класове
    1.2. До участие в състезанието се допускат само автомобили с оборудване за безопасност, описано в раздел “Задължително оборудване”.
    1.3. До втория състезателен ден ще се допускат само автомобили с допълнително оборудване за безопасност, описано в раздел “Задължително оборудване”.
    1.4. Те трябва да са технически изправни автомобили с повишена проходимост, от клас 4WD и да са с оборудване според изискванията на организатора.
    1.5. Препоръчва се автомобилите да са пригодени за нормален планински терен.
    1.6. В състезанието има странични наклони под 30 градуса, а изкачванията и спусканията н надминават 40 градуса.
    1.7. Всички превозни средства трябва да имат редовна регистрация и медицинска застраховка към трети лица, а техните водачи – валидни свидетелства за управление.
    1.8. От застраховка “Зелена карта” се нуждаят всички чуждестранни автомобили.
    1.9. Клас отворен
    1.10. Клас сериен, хоби
    1.11. Мотори Индуро
    1.12. АТВ-та


    ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ОБОРУДВАНЕ

    Всички предмети в автомобила, трябва да бъдат здраво закрепени за купето.

    1.13. Задължително оборудване за първи ден - офроуд навигация:

    1.13.1. Предпазни колани – 4 -точковите колани са препоръчителни;
    1.13.2. Каски – тип “шлем” /отворен или затворен/;
    1.13.3. Няма да се допуснат екипажи с колоездачни, строителни, войнишки и други каски, различни от гореупоменатите.
    1.13.4. Защитен рол бар, за всички открити автомобили – абсолютно задължителен. За затворените автомобили е препоръчителен;
    1.13.5. Пожарогасител – минимум 1 литър!
    1.13.6. Ремък за теглене – с дължина най-малко 10 м., с издръжливост поне 5 тона;
    1.13.7. Аптечка – според БДС стандарт;
    1.13.8. Компас в градуси.

    1.14. Задължително оборудване за втори ден – траял:

    1.14.1. Предпазни колани – 4 -точковите колани са задължителни;
    1.14.2. Каски – тип “шлем” /отворен или затворен/;
    1.14.3. Няма да се допуснат екипажи с колоездачни, строителни, войнишки и други каски, различни от гореупоменатите.
    1.14.4. Защитен рол бар, за всички автомобили – абсолютно задължителен.
    1.14.5. Пожарогасител – минимум 1 литър!
    1.14.6. Ремък за теглене – с дължина най-малко 10 м., с издръжливост поне 5 тона;
    1.14.7. Аптечка – според БДС стандарт;

    Подвижното задължително оборудване, трябва да бъде поставено върху предният капак на автомобила по време на техническия преглед. Липсата на елементи от това оборудване може да доведе до дисквалификация на отбора.


    2 ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО ОБОРУДВАНЕ

    Снабдяването с резервни части по време на състезанието не е гарантирано.

    2.1. Електрическа лебедка с подходяща мощност за автомобила;
    2.2. Котва тип “пул-пал”;
    2.3. Пътечки срещу затъване;
    2.4. Комплект макари и ленти за полиспасна система;
    2.5. Добър въздуховод за въздушния филтър на автомобила;
    2.6. Мобилен телефон;
    2.7. Лопата;
    2.8. Раменна и колянна защита;
    2.9. Ръкавици, очила;
    2.10. Въженца тип "ванта" от покрива към предния капак;
    2.11. Хладилна чанта.

    3 ЗАБРАНЕНО ОБОРУДВАНЕ

    3.1. В превозното средство е забранено да се носят резервни туби с гориво.

    3.2. До участие няма да се допускат екипажи, непокрили изискванията за сигурност от техническата комисия на състезанието !!!

    4 ИЗИСКВАНЕ КЪМ УЧАСТНИЦИТЕ

    4.1. До участие в състезанието ще се допускат само състезателни автомобили с екипаж от един пилот и един навигатор.
    4.2. Допълнителни пътници в състезателните автомобили няма да бъдат допускани! Изключения се допускат, само ако третият пътник е обезопасен с 4-точков колан и каска.
    4.3. Всеки екипаж стартира самостоятелно. Класирането е индивидуално.
    4.4. За сериен хоби клас е възможно комбинирането на няколко автомобила в отбор но без отборно класиране

    5 СТАРТОВИ НОМЕРА

    5.1. Екипажите спазили срока за записване, ще теглят жребий за своя стартов номер по класове. Екипажите записали се след указания срок или не присъствали на техническата конференция, ще стартират по реда на своето записване след основната група.
    5.2. Краен срок за записване: 17 юни 2005 г.


    6 ЕТАПИ - обща класификация

    6.1. Специален етап СЕ – основен състезателен етап. Преминаването му се извършва със засичане на време и се контролира от контролни съдии. Този етап съдържа навигационни, екстремни и технически участъци.
    6.2. Преходен етап – ВРЪЗКА. Етап за придвижване между отделните състезателни етапи. Преминава се за контролно време. Спазва се стриктно Закона за движение по пътищата.

    7 СТАРТИРАНЕ НА АВТОМОБИЛИТЕ

    Стартиране в първия ден – офроуд навигация.

    7.1. От хотела до мястото на старт на Специалния етап СЕ, екипажите се придвижват след пилотна кола на органите на КАТ.
    7.2. Екипажите стартират в Специалния етап СЕ с промеждутък от 2 до 5 минути.
    7.3. Състезателните автомобили трябва да бъдат в предстартовата зона на Специалния етап СЕ минимум 15 минути, преди обявеното време за своя личен старт.
    7.4. Стартовото време е с фиксиран час, от който, времето на екипажа започва да се отчита, дори и той да не стартирал.
    7.5. Екипаж пропуснал времето за стартиране определено му по регламент, стартира след последния стартиращ отбор.

    Формиране на стартовото време за втория ден

    7.6. Когато няма масов старт екипажите стартират, според класирането си от предходния състезателен ден. Класирането се обявява официално сутринта на втория ден - в 8.00 ч. на информационно табло.



    8 ДВИЖЕНИЕ ПО ТРАСЕТО

    ВНИМАНИЕ: трасето в специалните участъци на състезанието. не е обезопасено! Възможна е появата на превозни средства, хора и животни във всеки един момент!

    8.1. Движението в участъците за връзка се извършва при стриктното спазване на Закона за движение по пътищата. Нарушаването на този закон ще бъде санкционирано от органите на КАТ.

    8.2. Забранено е движението по трасето в обратна от указаната в пътната книга посока. При констатирано нарушение, виновният екипаж се дисквалифицира.
    8.3. Забранено е движението извън указания в пътната книга маршрут.
    8.4. Забранено е транспортирането, както и използжането на моторни резачки


    9 ФИНАЛ

    9.1. Финалът на състезанието е указан в пътната книга. На 100 метра след финала има знак “Стоп” и съдийски пост, където навигаторът трябва да спре и предаде своя карнет за заверка. След заверката на пътната книга, екипажът се изтегля бързо и безопасно към следващият етап за деня (ако има такъв).
    9.2. Забранено е спирането преди знака СТОП.


    10 ОЦЕНКА ЗА КЛАСИРАНЕ

    10.1. Класирането се извършва чрез степенуване на сбора от времето, получено при преминаването на цялото трасе и дадените наказателни часове при направени нарушения. Победител е екипажът с най-малкото крайно време.
    10.2. Най-малката мерителна единица при ориентирането е една минута.
    10.3. При траял, класирането се определя от времето за преминаване на обиколката.
    10.4. Класирането от двата състезателни дни е отделно и независимо едно от друго.
    10.5. Няма да се зачитат резултати от вторият ден без наличие на старт през първия състезателен ден

    11 МЕДИЦИНСКО И ТЕХНИЧЕСКО ОБСЛУЖВАНЕ

    ВНИМАНИЕ!
    11.1. Медицински екипи ще има само на старт-финалния участък на етапите. Останалата част от трасето не е обезпечена със специализирана медицинска помощ.

    11.2. След старта на последния автомобил, по трасето ще премине “затварящ“ автомобил.

    11.3. Евакуирането на аварирали автомобили става за сметка на техните екипажи, след приключване на състезанието.

    12 ЛИЧНА АСИСТЕНЦИЯ

    12.1. Всеки отбор има право на личен технически и битов асистиращ екип. Асистиращият технически екип изчаква своя отбор на мястото определено за технически парк, който е в близост до мястото за бивак или конкретно упоменати зони от етапите за преход. Ремонтните работи по автомобила извън техническия парк се извършват само от екипажите на отбора.


    13 СЪДИЙСКИ ЕКИПИ

    13.1. Стартиращ екип – контролира стартирането на отборите по предварително обявеното време. Стартиращият екип се състои от главния съдия на състезанието, секретар и времеизмервач.
    13.2. Финиширащ екип – удостоверява преминаването на отборите през финалната лента на всеки специален етап за време.
    13.3. Контролни съдии – съдийски екип, който седи на строго определено място и удостоверява коректното движение на отборите по пътната книга. Ако се налага прекъсва състезателното време.
    13.4. Подвижни съдии – съдийски екип, който се движи по и около трасето и контролира спазването на правилника.
    13.5. Съдийски комитет – разглежда подадени контестации, извършени нарушения и тълкувания на правилника. Състои се от Директора на състезанието, Спортния директор, Коменданта, Главния съдия и един контролен съдия.

    14 НАКАЗАНИЯ

    14.1. Допиране на маркировъчна лента или колче не се наказва.
    14.2. Пресичане на маркировъчна лента – 5 мин.
    14.3. Хазартно шофиране (шофиране по начин, застрашаващ собствения живот и живота на трети лица) се наказва с дисквалификация.
    14.4. Пропускане на контрола в екстремния етап – 2 наказателни часа.
    14.5. Пропускане на контрола в етапа за навигация – 2 наказателни часа.
    14.6. Пропускане на състезателен ден - времето на последния екипаж за деня + 1 наказателен час.
    14.7. Стартиране със закъснение – времето започва да тече служебно, според предварително зададения график.
    14.8. Финиширане на финална контрола от грешна посока – екипажа се връща, за да подходи от правилната посока, но не по-малко от 500 м. от финалната точка.
    14.9. Финиширане на междинна контрола от грешна посока – се наказва с 2 наказателни часа, ако е срещу посоката на движение от пътната книга, се наказва с дисквалификация.
    14.10. Движение срещу посоката указана в пътната книга се наказва с дисквалификация ако затруднява идващите от правилната посока според пътната книга.
    14.11. Пропускане на техническата конференция – служебно определен стартов номер.
    14.12. Пропускане на техническия преглед – недопускане до участие.
    14.13. Шофиране без предпазен колан, на член от екипажа – дисквалификация. Не важи за траяла.
    14.14. Шофиране без предпазна каска, на член от екипажа – в деня за навигация времето се умножава по две, а в деня за траял – по четири. Агресивно поведение към съдия или организатор – дисквалификация.
    14.15. Агресивно поведение към конкурент или публика – дисквалификация.
    14.16. Приемане на помощ от публиката се наказва с дисквалификация.


    15 КОНТЕСТАЦИИ

    15.1. Контестациите се разглежда при следните условия:
    15.2. Контестацията трябва да е написана на хартия формат А4 по образец.
    15.3. Заплатена такса от 150 лв. При уважена контестация, сумата се връща 80%.
    15.4. Срок за подаване на контестацията – не по късно от 2 часа след финала на състезателния ден.
    15.5. Контестацията се предава на главния съдия.
    15.6. Контестациите се разглеждат от съдийската комисия, която произнася своето решение до 30 мин. преди старта на следващия състезателен ден.

    16 ДОПЪЛНИТЕЛНИ УСЛОВИЯ

    16.1. Организаторите не са длъжни да дават каквато и да е информация на хора, които не са записани в стартовия списък и не фигурират в списъка с акредитираните журналисти !

    17 ТАКСИ ЗА УЧАСТИЕ

    Таксата за участие е 50 (петдесет лева) лв. за автомобил с екипаж от пилот и навигатор. Таксата за състезатели включва състезателните права и индивидуална пътна книга за всеки ден.
    Таксата за участие е 20 (двадесет лева) лв. за моторите Индуро и АТВ-тата.
    Задължително е наличието на валидна здравна застраховка към трети лица.
    Цена на хотела е около 35 лв. за двойна стая, за една вечер.
    Консумацията е за собствена сметка. на 18 юни ще има официална вечеря само за състезателите и техните навигатори спонсорирарана от Община Смолян.
    Официалната асистенция – поема своите разходи за спане и храна.
    Гостите на състезателите са добре дошли, но организаторите нямат абсолютно никакъв ангажимент към тях.


    19 РЕКЛАМА ПО АВТОМОБИЛИТЕ

    Върху всеки състезателен автомобил, организаторът има право да постави своя реклама на следните места:
    19.1. Двете предни врати, ако няма врати, ще се използват задните калници;
    19.2. Горната половина на предните калници;
    19.3. Сенника на предното стъкло;.
    19.4. Стартовият номер се поставя в горната половина на предната врата. Не се допускат изключения.

    Плаки от други състезания следва да бъдат покрити или свалени!
    Организаторът има право да задължи състезателите да заличат спонсорски стикери от други състезания, стига те да не са на личния спонсор на екипажа. Лично спонсорство на екипажа се доказва със служебна бележка от спонсориращата фирма.

    Упоменатите зони следва да бъдат освободени от други рекламни стикери. По останалата площ на автомобила няма ограничение за количеството и типа реклама, но само, ако тази реклама не нарушава обществената мярка за етика и няма оскърбителен характер.
    При нежелание за поставяне на стикерите предоставени от организатора, екипажът може да участва в състезанието след като заплати сумата от 200 лева.


    20. ДРУГИ

    20.1. За моторите Индуро и АТВ-тата ще бъде осигурено междинно зареждане с гориво на около 75-тия километър. Да се вземе това в предвид за количеството гориво необходимо до тази точка от състезателното трасе.

    ВНИМАНИЕ!!!
    Всеки който желае да участва в това състезание трябва да подаде своята заявка не по-късно от 20 ч, на 17 юни 2005 г.


    e-mail: beetle@globcom.net
    тел. +359 888708408


    Ето малко снимки от трасето:

    Снимка 1
    Снимка 2
    Снимка 3
    Снимка 4
    Снимка 5
    Снимка 6
    Снимка 7
    Снимка 8
    Снимка 9
    Снимка 10
    Снимка 11
    Снимка 12
    Снимка 13
    Снимка 14

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X