Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Най-големият двигател в света!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Най-големият двигател в света!

    Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
    ...,иначе мощността е уникална...
    И въртящия момент - "7,603,850 Нм максимален въртящ момент"
    HONDA CR-V RD1 126 hp Auto JDM
    Mitsubishi Pajero 2.5 intercooler turbo EX

    Коментар


    • #17
      От: Най-големият двигател в света!

      Яката работа е този двигател, всичките му данни са чудо на инженерите.
      LZ1ZAH

      Коментар


      • #18
        От: Най-големият двигател в света!

        Първоначално публикуван от Живко Костадинов Преглед на мнение
        Финландска,а на снимките само дръпнати очички???

        поздрави
        Фирмата Зулцер Sulzer - e швейцарска! А фабриката е във Вартзила..

        Ето едно видео за това двигателче

        Последно редактирано от Veni1; 22-05-12, 11:46.

        Коментар


        • #19
          От: Най-големият двигател в света!

          Първоначално публикуван от Calico Преглед на мнение
          ...Купиха ги Варцила, ...
          Купили са... нещо си. Братя Зулцер е швейцарска. В Швейцария се правят само разработки, а производство на подобни двигатели няма от вече почти 30 години. Двигателите се произвеждат на място в съответната корабостроителница. Зулцер е не компания за дизелови двигатели, а международен консорциум с дейности покриващи всички области на тежкото машиностроене.

          Коментар


          • #20
            От: Най-големият двигател в света!

            Така и така тоя двигател се пуска тука за осми път, поне да използвам случая да наругая цялата технологична култура на флота.

            Тия 80 мегавата са много извън областта, в която дизелът е смислен.
            1. Защо почти не се използват турбини?
            2. Защо почти не се използва ядрена енергия?

            Коментар


            • #21
              Re: Най-големият двигател в света!

              Турбината едва ли ще гълта същата мизерия дето тоя само примлясква сладко, сладко.
              А за реакторите руснаците не дават сигурно.

              Коментар


              • #22
                От: Най-големият двигател в света!

                А де? Ядрен търговски флот не знам да има друг, ОСВЕН руснаците. А при този мащаб турбината може да е парна.

                Коментар


                • #23
                  От: Най-големият двигател в света!

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  А де? Ядрен търговски флот не знам да има друг, ОСВЕН руснаците. А при този мащаб турбината може да е парна.
                  А турбината не иска ли и редуктор? И ойде КПДто. Почти не мога да си представя, някой от когото зависи, да не е проиграл възможните варианти.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Най-големият двигател в света!

                    Турбината в общия случай върти генератор. Обичайна ситуация във флота - и с дизелите, и с турбините, доколкото се ползват.

                    А ще се смаяш в колко случаи някой НЕ Е проиграл всички варианти. По разни причини.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Най-големият двигател в света!

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      А де? Ядрен търговски флот не знам да има друг, ОСВЕН руснаците.
                      След справка: В момента само Русия има действащ търговски ядрен флот (5 ледоразбивача), а опити са имали още САЩ, Япония и Германия.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Най-големият двигател в света!

                        Първоначално публикуван от GN2355 Преглед на мнение
                        Купили са... нещо си. Братя Зулцер е швейцарска. В Швейцария се правят само разработки, а производство на подобни двигатели няма от вече почти 30 години. Двигателите се произвеждат на място в съответната корабостроителница. Зулцер е не компания за дизелови двигатели, а международен консорциум с дейности покриващи всички области на тежкото машиностроене.
                        Колега,
                        ако бяхте погледнали профила ми, щяхте да прочетете че професията ми е корабен механик. 12 години по корабите, после пак в бранша, но на брега и ПРЕКРАСНО знам кой по света произвежда части за тези двигатели и кой и къде ги конструира - такава ми е сега работата.

                        Тъй че, преди да въведете и други в заблуждение, съвсем спокойно направете справка в нета, ако нямате достатъчно познания в областа.

                        Прави се така.


                        Темата е интересна, а за мен рутинна.
                        Поздрави.
                        Харесвам хората с претенции. В повечето случаи са ужасно забавни.

                        www.facebook.com/BgOffroadPhotographer

                        Коментар


                        • #27
                          От: Най-големият двигател в света!

                          Ясене, турбините като двигател в търговския флот са адски нерентабилни.
                          За едно корито от тоя вид му трябва винт който да се върти бавно, колкото по-бавно - толкова по-икономично. Както и да се направи, и газовата и парната турбини са нерентабилни като разход на гориво. Освен това не подлежат на ремонт и подръжка в корабни условия - спре ли - викаш влекачи по средата на океана и чакаш да те спасяват.

                          Турбината в общия случай върти редуктор. Зъбен, хидродинамичен - няма значение, КПД-то пада значително. Номера с генератор - електродвигател е била ползвана в пасажерския флот, ама е още по-голяма трагедия - там редукторите са дори повече /само си представи един генератор да се развърти с няколко хиляди оборота, какво му става с намотките/


                          Това, разбира се, не важи за военния флот - там не се интересуват от икономичност, а им требе пауър, малка маса и скорост, предимно скорост.


                          В търговския флот бавно оборотните двутактови кръстоглавни двигатели са без алтернатива.
                          Засега.
                          Ако цената на горивото продължи да расте, кой знае, може пак да опнем платната .
                          Харесвам хората с претенции. В повечето случаи са ужасно забавни.

                          www.facebook.com/BgOffroadPhotographer

                          Коментар


                          • #28
                            От: Най-големият двигател в света!

                            Първоначално публикуван от Calico Преглед на мнение
                            ...
                            Засега.
                            Ако цената на горивото продължи да расте, кой знае, може пак да опнем платната .
                            В края на 70те си спомням зяпах някакви картинки на проекти на танкери с огромни пластмасови платна с компютърно управление. Идеята беше да им помагат в открито море за снижаване на разхода, или съвсем да поемат работата в открито море когато не се търси скорост. Не е ли реализируема подобна схема ?
                            Издъних се на Тюринг теста

                            Коментар


                            • #29
                              От: Най-големият двигател в света!

                              Може и да се наложи в скоро време, стига някой да си сложи главата в торбата и да подкара така кораб пълноценно и икономическия ефект да си заслужава.
                              Пак 70-те, Кусто джиткаше научно изследователския си кораб с вертикални вятърни турбини, които генерират ток и въртят винта чрез ел двигатели, но това е друга бира - водещата му идея беше опазването на околната среда.
                              Постоянно се пръкват разни зарибявки, които твърдят че ще снижат разхода на корабните двигатели с нам колко процента, то не бяха силиконови бои за корпуса, присадки за горивото, нови движители /не казвам винтове/... какво ли не. И въпреки всичко, концепцията на корабния двигател, както и на движителя, не са се променили от десетилетия, само се доусъвършенстват, за да се изцеди някаква част от процента КПД.
                              Примерно - производителите на главни бавно обортни двигатели бяха два /най-големите/ - Бурмайстер§ Вайн и Зулцер. Разликата междудвете конструкции беше, че Зулцер бяха без изпускателен клапан. За разлика от моторите, турбокомпресорните агрегати обаче доста се развиха и Зулцер трябваше да се откажат от своя дизайн, тъй като конструкцията им не можеше вече да използва пълноценно новите възможности на съвременните турбини. Сега конструктивно различните производства двигатели си приличат като близнаци - доказано е че това е оптималната и най-ефективна схема.

                              Обаче цените на петрола растат. Тия двигатели кльопат възможно най-евтиното и гадно гориво, но то поскъпва с всеки изминат ден. А като се има предвид, че кльопат и т.нар. цилиндрово масло, което се впръсква по стените на цилиндъра и изгаря на всеки бутален ход, а то е доста доста по-скъпо от горивото... нещо принципно ново и ефикасно може и да се появи скоро, знам ли.
                              Харесвам хората с претенции. В повечето случаи са ужасно забавни.

                              www.facebook.com/BgOffroadPhotographer

                              Коментар


                              • #30
                                От: Най-големият двигател в света!

                                Първоначално публикуван от Calico Преглед на мнение
                                кльопат и т.нар. цилиндрово масло, което се впръсква по стените на цилиндъра и изгаря на всеки бутален ход
                                Тъкмо се чудих как се маже това. Вече знам и знанието не ме прави много по-щастлив.

                                Опъването на платната със сигурност ще се случи. Те са изоставени малко по емоционални причини с настъплението на парната машина, но имат своя смисъл като основни или най-добре допълнителни източници на тяга. При съвременното количество метеоданни и съвременната изчислителна техника, нищо чудно да ги преоткрият като ценова ефективност.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X