Обява

Свий

Правила на форум "Продавам"



Уважаеми колеги,


Любезно Ви приканваме, при публикуване на обяви в този форум, да спазвате следните правила:

1. Писането на български език на кирилица е задължително. Всички теми и мнения в тях, написани на латиница ще бъдат изтривани без предупреждение, а авторите им ще бъдат санкционирани за нарушаване на правилата за правопис.

2. Осъществяването на търговска дейност се извършва по следните правила:
Правила на Форум "Търговски Партньори"
Правила на Форум "Търговски отстъпки за членовете на форума"
Във всички други случаи е забранено публикуването на обяви с цел осъществяване на търговска дейност. При опит за такава, темите ще бъдат изтривани, а авторът им ще получи временна или постоянна забрана за посещение в портала.

3.
Заглавията на темите следва да носят максимална информация за обявения предмет, което не означава да изпишете цялата обява в заглавието на темата, но заглавия от рода на "гуми", "ATV" и "продавам" не са информативни.

4.
За случаите на обяви за замени (бартери), обявите следва да се публикуват във форум "Продавам", а авторът трябва да посочи в заглавието "Заменям…" или "Бартер…".

5. Задължителни елементи на всяка обява за продажба:
- телефонен номер за връзка, а по възможност и други средства за контакт (e-mail, skype, icq и др.);
- цена (ако е твърда и не подлежи на договаряне, трябва да се упомене в обявата);
- актуални реални снимки на конкретно предлагания предмет, независимо дали е нов или употребяван (във формат не по-голям от 800х600 пиксела, без рекламни логота)

- населеното място, в което се намира предметът.

6. Темите следва да съдържат обява за продажба само на един предмет или брой артикули, които съставляват един комлект. Когато се касае за автомобили, АТВ или мотоциклети не повече от един брой в съответната тема, цял или на части. Ако се продава екипировка до един комплект (каска, панталон, ръкавици...) Обявите за продажби на гуми и джанти да се свеждат до един комплект за съответния вид превозно средство. При наличие на повече предмети, те следва да бъдат разделени в отделни теми. Разрешава се в темите да се продават повече предмети само в раздел "Гаражни разпродажби". Същият може да се използва за разпродажба на дребни неща, които не е уместно да се разделят на много теми.

7. Участниците, които публикуват обяви за продажби от името на друг човек, трябва изрично да го посочат, както и да напишат дали гарантират за продаваните предмети или само публикуват обявата, без личен ангажимент, с уговорката, че покупката на такъв предмет е с неясен изход за купувача. Непосочването, че се продават чужди предмети, се счита за нарушение, при установяване на което, обявата ще бъде изтрита, а авторът официално предупреден.

8. "Повдигане" или "Ъп" на теми се позволява не по-често от един път на седем дни.

9. При приключване на сделки, пишете "продаден/а/о", за да бъде заключена темата и преместена в подфорум "Архив". Теми, по които не е регистрирана активност в продължение на повече от три месеца, ще бъдат заключвани служебно и премествани в подфорум "Архив".

10. Без налични разрешителни документи е забранено предлагането за продажба на вещи, за които се изисква определен вид разрешение от компетентни органи - например огнестрелни оръжия, боеприпаси, акцизни стоки и др. Не се разрешава публикуването на обяви за предлагане и закупуване на "регистрации" за МПС (свидетелство за регистрация и табели с регистрационен номер).

11. Бутонът "Уведоми за публикация" от форумните инструменти, не е предвиден като средство за връзка с участника, публикувал дадено мнение или тема. Той не може да прочете уведомленията Ви. Това е начин да уведомите администрацията на форума за забелязани от Вас нередности или неточности в публикуваните обяви.

12. Забранява се публикуване на обяви за продажба на МПС или други вещи с наложен запор или други обстоятелства, които пречат на продавача законно да се разпорежда с тях. Такива включват, но не се изчерпват с документи на чуждо име и всякакви "проблеми, не позволяващи прехвърляне" по нормативно установения ред. Съществуващи други тежести върху предлаганата стока (залог, неплатени данъци за минали периоди и подобни) следва да бъдат изрично посочени в обявата.


ВАЖНО !

1. При нарушение на една от горните точки, обявите могат да бъдат изтрити без предупреждение, а авторите на темите да бъдат санкционирани според нарушението!
2. Потребители, за които се установи, че присъстват във Форума само с цел осъществяване на продажби или са проявили крайно некоректно отношение в някоя обява, ще им бъде ограничаван достъпа до раздели Купувам и Продавам дори да спазват абсолютно всички правила на съответните раздели.
3. Прилагането на тези правила започва от датата на тяхното публикуване във форума.
4. Мненията, публикувани във форум "Продавам", няма да се отчитат от брояча на броя публикации.

Спазвайки горните правила, темите и информацията в тях ще са по-лесни за работа и ползване.


Надяваме се, че тези правила няма да Ви затруднят.

Въпроси, свързани с изтрити обяви, може да се задават тук: Защо ми е изтрита темата?

За контакти с модераторите на форум "Продавам", ползвайте лични съобщения
до: Plamen Alexandrov, silverfox, STROILи Malkiya Rumba.

Пожелаваме Ви успешни сделки!

Вижте повече
Вижте по-малко

Когато искаш да продаваш в Румъния чрез Емаг - особености

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Когато искаш да продаваш в Румъния чрез Емаг - особености

    Написаното е по молба на съфорумник и се отнася единствено за търговски отношения с емаг (не важи за клиенти)

    Поначало емаг не допуска отрицателни мнения (каквито и да било) но мисля че няма да има влияние върху този форум..т.е надявам се!

    Накратко:
    След процедура за оторизиране (имаше много проблеми и лични ходатайства) най накрая една от нашите фирми започна да продава стока в Румъния.
    Поначало румънския пазар е много по голям от нашия и стандарта е по висок и избрахме стоки които нямат гаранция и много конкурентни -България струва 100 единици - Румъния 150-160 и нашата идея беше че ще го пуснем на 130 единици от които 20 ще отидат за логистика и за нас остават 110...

    Принципа е същия както Българската - само че влизаш в румънска платформа и всичко е същото...
    Когато имаш поръчка - приготвяш и пращаш - като е твоя грижа как ще изпратиш по кой куриер плащане и така нататък.Емаг не ти помага по никакъв начин - просто ти дава място в платформата и се оправяш сам.
    Ние бяхме извършили предварително проучвания имахме опит(отделни клиенти) и знаехме доста...
    Старта беше отличен - всеки ден продажби голям интерес изобщо повече от отлично...

    Проблемите обаче започнаха на третия четвъртия месец ...
    Сега казвам лично мое мнение(сиреч може и да не е вярно но си е мое)
    Румъния е особен пазар и не трябва да се изпраща без потвърждение от клиента.
    Второто нещо - имат особена адресна система и не може да се довериш само на написания адрес в емаг който често пъти куриера не може да го намери.Съответно ти връщат стоката - познай кой плаща...

    Когато има казуси(а то има) - подчертавам че емаг не съдейства по никакъв начин - изобщо.
    И се получава около 20-30% неуспешни сделки - къде сбъркан адрес къде клиента се лигави къде куриера се забавил...
    Това е огромен процент брак за нас...
    И като капак - самия емаг започна да се подиграва с нас буквално.Начисляваше двойни комисионни - отговаряше на въпросите след 2-3 дни -ами то не е актуално вече.
    Специално наехме човек с румънски (много е трудно) да търси румънски началник с цел да решим проблемите (защото продажбите бяха значителни и имаше потенциал).
    Колежката се специализира само с тях...отне и месеци...
    Проблема с комисионните е много прост.
    Ако имаш стандартна продажба - няма проблем - т.е има поръчка - изпратил си - получена - платена - накрая на месеца имаш фактура за комисиона - няма проблеми.
    Ако обаче има проблеми с поръчката - става тегаво.
    Нашите случаи (документирани и признати)
    1.Изпратил си пратката на посочения румънски адрес - но адреса не е верен.Отказ - съответно комисионната обаче е прибрана и ще се приспада следващия месец - ама не се случва.

    2.Вече си си научил урока и преди да изпратиш - прозвъняваш с румънскоговорящ - клиента директно ти казва че не иска пратката и да не изпращаш - молиш ги те да откажат(клиента да откаже) а румънеца директно ти се изсмива и затваря-просто не му се занимава. Съответно емаг взима комисион - нищо че няма доставка .Иди се обяснявай..или избирай няма да платиш комисион но плащаш две доставки заради товарителница.

    3.Следва много много фрапиращ случай - една румънска баба решила да зарадва внучето..Съответно поръчала наш продукт.Ама не ги разбирала тия компютри и пробвала пак и пак и пак..
    В резултат имаме 3 еднакви поръчки от един човек.За едно и също нещо. Съответно по телефона казва че иска само един продукт и да анулираме другите 2.. тя не разбирала от компютри изнервена и няма да се занимава. Документирахме този случай и го пратихме на румънския началник ама и на българския. За голямо наше учудване - накрая на месеца - 3 комисионни... мамка им...
    След усилена кореспонденция (поне месец) накрая получихме признание и : следващия месец ще приспадаме... Ами следващия месец нямаше приспадане - и пак старата песен: то системата такава пишете на еди кой си.. колежката полудя ... то половината и ден отива в бюрокрация...

    4.Пак фрапиращ случай - значи и в Румъния има луди (аз бих казал че са повече) има поръчка - прозвънява се - вдига дете и си иска поръчаното... В процес на разговора обаче (а и ние малко късмет да имаме) телефона се взема от майката и тя обяснява че поръчката трябва да се анулира защото сина и не е с всичкия си и скучае.Той няма пари и тя няма да плаща - цитирам: Той прави по десетки поръчки по сайтовете и се забавлява аз не мога да платя това. А сега иди го обясни това на Емаг.
    Тоя румънски идиот (буквално е такъв) всеки ден правеше поръчка - полудяхме - Емаг направи над 20 комисионна - естетвено стоката не е изпращана ние пишем обяснение защо не изпращаме - колежката се научи да псува на румънски и най накрая дойде отговор от велик румънски емагски началник (подозирам че е брат на клиента) : Съгласно правилата на емаг - вие изпратете стоката - клиента няма да я вземе - съответно после ще предоставите товарителница че не е във вас проблема и комисионната ще отпадне - какъв ви е проблема?

    Да платиш в двете посоки заради едната товарителница не е опция - много по скъпо е.. Освен това се насърчава клиента за нови фалшиви поръчки.
    Всичко това е бюрокрация бюрокрация бюрокрация...
    За нас - не си заслужава. Просто спряхме да продаваме чрез румънския емаг като колежката е извадила документирала писмено най фрапиращите случаи когато сме платили комисион който е за нереална недействителна поръчка.
    Тези нереализирани (не по наша вина) поръчки са около 20 (според колежката) но са натрупани за няколко месеца.Това за нас е огромен процент проблеми.Емаг не съдейства по никакъв начин - по скоро работи срещу нас а ние положихме изключително много усилия и ресурси за успешни продажби в Румъния. И те бяха такива - провала е единствено от румънския отдел на емаг .Можеше да ни помогнат - най малкото с адресите и примерно бърза реакция на фрапиращите случаи..Но не...те предпочетоха да си замълчат и накрая на месеца да има няколко комисионни за една продажба...
    Към днешна дата - колежката е купила една рамка за картина - където е принтирала най драстичните случаи(една продажба 2-3комисиона) и просто дебне румънски емагски началник да се появи някъде в България - и просто да му подари тази картина - да се знае че са некоректни към търговците и ни дължат пари.

    Между другото - загубената сума не е голяма но ядовете бяха огромни - и това беше страхотно унижение за нас (да вярно че сте прави ама системата е такава-следващия месец) изобщо трябва да се молиш постоянно...
    Накрая научихме достатъчно,за да създадем наша система и сега продажбите са на същото ниво - брака е незначителен (мисля че една-две върнати на 100 успешни) и удовлетворението е голямо. Ааааа и нещо много много важно...При нашия вариант - след като клиента поръча -поръчката му е при него за 24 часа - буквално един работен ден -(ако не е от селата).
    Бързината и директния контакт са изключително важни...

    Та това е нашия печален опит с румънската платформа.Това директно уби мерака на колежката за Унгария и други.. Искам да отбележа че същите продукти в българската платформа се движат добре и имаме пълно съдействие.Ако има подобен проблем - директно звъним на момичето което отговаря за нас и тя реагира буквално за часове.И винаги справедливо. Всъщност май заради нейния морал все още имаме продукти в българската платформа..
    По рано главния шеф беше българин един Конторов или Кунторов(не си спомням) - абе чешит си беше, ама държеше на думата си и спазваше някакви правила договорки.Откак той си отиде-на негово място има едно румънско .... и проблемите се увеличиха..

    Така или иначе както наши колеги казват : Ако не можеш да продадеш нещо - пускай го в Емаг но ако имаш хубава стока - тя сама се продава няма нужда от посредници..

    Надявам се Венцислав Петров да не ме санкционира - все пак давам достоверна информация която може да е много ценна на съфорумец и не се среща другаде в нета.


Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X