Написаното е по молба на съфорумник и се отнася единствено за търговски отношения с емаг (не важи за клиенти)
Поначало емаг не допуска отрицателни мнения (каквито и да било) но мисля че няма да има влияние върху този форум..т.е надявам се!
Накратко:
След процедура за оторизиране (имаше много проблеми и лични ходатайства) най накрая една от нашите фирми започна да продава стока в Румъния.
Поначало румънския пазар е много по голям от нашия и стандарта е по висок и избрахме стоки които нямат гаранция и много конкурентни -България струва 100 единици - Румъния 150-160 и нашата идея беше че ще го пуснем на 130 единици от които 20 ще отидат за логистика и за нас остават 110...
Принципа е същия както Българската - само че влизаш в румънска платформа и всичко е същото...
Когато имаш поръчка - приготвяш и пращаш - като е твоя грижа как ще изпратиш по кой куриер плащане и така нататък.Емаг не ти помага по никакъв начин - просто ти дава място в платформата и се оправяш сам.
Ние бяхме извършили предварително проучвания имахме опит(отделни клиенти) и знаехме доста...
Старта беше отличен - всеки ден продажби голям интерес изобщо повече от отлично...
Проблемите обаче започнаха на третия четвъртия месец ...
Сега казвам лично мое мнение(сиреч може и да не е вярно но си е мое)
Румъния е особен пазар и не трябва да се изпраща без потвърждение от клиента.
Второто нещо - имат особена адресна система и не може да се довериш само на написания адрес в емаг който често пъти куриера не може да го намери.Съответно ти връщат стоката - познай кой плаща...
Когато има казуси(а то има) - подчертавам че емаг не съдейства по никакъв начин - изобщо.
И се получава около 20-30% неуспешни сделки - къде сбъркан адрес къде клиента се лигави къде куриера се забавил...
Това е огромен процент брак за нас...
И като капак - самия емаг започна да се подиграва с нас буквално.Начисляваше двойни комисионни - отговаряше на въпросите след 2-3 дни -ами то не е актуално вече.
Специално наехме човек с румънски (много е трудно) да търси румънски началник с цел да решим проблемите (защото продажбите бяха значителни и имаше потенциал).
Колежката се специализира само с тях...отне и месеци...
Проблема с комисионните е много прост.
Ако имаш стандартна продажба - няма проблем - т.е има поръчка - изпратил си - получена - платена - накрая на месеца имаш фактура за комисиона - няма проблеми.
Ако обаче има проблеми с поръчката - става тегаво.
Нашите случаи (документирани и признати)
1.Изпратил си пратката на посочения румънски адрес - но адреса не е верен.Отказ - съответно комисионната обаче е прибрана и ще се приспада следващия месец - ама не се случва.
2.Вече си си научил урока и преди да изпратиш - прозвъняваш с румънскоговорящ - клиента директно ти казва че не иска пратката и да не изпращаш - молиш ги те да откажат(клиента да откаже) а румънеца директно ти се изсмива и затваря-просто не му се занимава. Съответно емаг взима комисион - нищо че няма доставка .Иди се обяснявай..или избирай няма да платиш комисион но плащаш две доставки заради товарителница.
3.Следва много много фрапиращ случай - една румънска баба решила да зарадва внучето..Съответно поръчала наш продукт.Ама не ги разбирала тия компютри и пробвала пак и пак и пак..
В резултат имаме 3 еднакви поръчки от един човек.За едно и също нещо. Съответно по телефона казва че иска само един продукт и да анулираме другите 2.. тя не разбирала от компютри изнервена и няма да се занимава. Документирахме този случай и го пратихме на румънския началник ама и на българския. За голямо наше учудване - накрая на месеца - 3 комисионни... мамка им...
След усилена кореспонденция (поне месец) накрая получихме признание и : следващия месец ще приспадаме... Ами следващия месец нямаше приспадане - и пак старата песен: то системата такава пишете на еди кой си.. колежката полудя ... то половината и ден отива в бюрокрация...
4.Пак фрапиращ случай - значи и в Румъния има луди (аз бих казал че са повече) има поръчка - прозвънява се - вдига дете и си иска поръчаното... В процес на разговора обаче (а и ние малко късмет да имаме) телефона се взема от майката и тя обяснява че поръчката трябва да се анулира защото сина и не е с всичкия си и скучае.Той няма пари и тя няма да плаща - цитирам: Той прави по десетки поръчки по сайтовете и се забавлява аз не мога да платя това. А сега иди го обясни това на Емаг.
Тоя румънски идиот (буквално е такъв) всеки ден правеше поръчка - полудяхме - Емаг направи над 20 комисионна - естетвено стоката не е изпращана ние пишем обяснение защо не изпращаме - колежката се научи да псува на румънски и най накрая дойде отговор от велик румънски емагски началник (подозирам че е брат на клиента) : Съгласно правилата на емаг - вие изпратете стоката - клиента няма да я вземе - съответно после ще предоставите товарителница че не е във вас проблема и комисионната ще отпадне - какъв ви е проблема?
Да платиш в двете посоки заради едната товарителница не е опция - много по скъпо е.. Освен това се насърчава клиента за нови фалшиви поръчки.
Всичко това е бюрокрация бюрокрация бюрокрация...
За нас - не си заслужава. Просто спряхме да продаваме чрез румънския емаг като колежката е извадила документирала писмено най фрапиращите случаи когато сме платили комисион който е за нереална недействителна поръчка.
Тези нереализирани (не по наша вина) поръчки са около 20 (според колежката) но са натрупани за няколко месеца.Това за нас е огромен процент проблеми.Емаг не съдейства по никакъв начин - по скоро работи срещу нас а ние положихме изключително много усилия и ресурси за успешни продажби в Румъния. И те бяха такива - провала е единствено от румънския отдел на емаг .Можеше да ни помогнат - най малкото с адресите и примерно бърза реакция на фрапиращите случаи..Но не...те предпочетоха да си замълчат и накрая на месеца да има няколко комисионни за една продажба...
Към днешна дата - колежката е купила една рамка за картина - където е принтирала най драстичните случаи(една продажба 2-3комисиона) и просто дебне румънски емагски началник да се появи някъде в България - и просто да му подари тази картина - да се знае че са некоректни към търговците и ни дължат пари.
Между другото - загубената сума не е голяма но ядовете бяха огромни - и това беше страхотно унижение за нас (да вярно че сте прави ама системата е такава-следващия месец) изобщо трябва да се молиш постоянно...
Накрая научихме достатъчно,за да създадем наша система и сега продажбите са на същото ниво - брака е незначителен (мисля че една-две върнати на 100 успешни) и удовлетворението е голямо. Ааааа и нещо много много важно...При нашия вариант - след като клиента поръча -поръчката му е при него за 24 часа - буквално един работен ден -(ако не е от селата).
Бързината и директния контакт са изключително важни...
Та това е нашия печален опит с румънската платформа.Това директно уби мерака на колежката за Унгария и други.. Искам да отбележа че същите продукти в българската платформа се движат добре и имаме пълно съдействие.Ако има подобен проблем - директно звъним на момичето което отговаря за нас и тя реагира буквално за часове.И винаги справедливо. Всъщност май заради нейния морал все още имаме продукти в българската платформа..
По рано главния шеф беше българин един Конторов или Кунторов(не си спомням) - абе чешит си беше, ама държеше на думата си и спазваше някакви правила договорки.Откак той си отиде-на негово място има едно румънско .... и проблемите се увеличиха..
Така или иначе както наши колеги казват : Ако не можеш да продадеш нещо - пускай го в Емаг но ако имаш хубава стока - тя сама се продава няма нужда от посредници..
Надявам се Венцислав Петров да не ме санкционира - все пак давам достоверна информация която може да е много ценна на съфорумец и не се среща другаде в нета.
Поначало емаг не допуска отрицателни мнения (каквито и да било) но мисля че няма да има влияние върху този форум..т.е надявам се!
Накратко:
След процедура за оторизиране (имаше много проблеми и лични ходатайства) най накрая една от нашите фирми започна да продава стока в Румъния.
Поначало румънския пазар е много по голям от нашия и стандарта е по висок и избрахме стоки които нямат гаранция и много конкурентни -България струва 100 единици - Румъния 150-160 и нашата идея беше че ще го пуснем на 130 единици от които 20 ще отидат за логистика и за нас остават 110...
Принципа е същия както Българската - само че влизаш в румънска платформа и всичко е същото...
Когато имаш поръчка - приготвяш и пращаш - като е твоя грижа как ще изпратиш по кой куриер плащане и така нататък.Емаг не ти помага по никакъв начин - просто ти дава място в платформата и се оправяш сам.
Ние бяхме извършили предварително проучвания имахме опит(отделни клиенти) и знаехме доста...
Старта беше отличен - всеки ден продажби голям интерес изобщо повече от отлично...
Проблемите обаче започнаха на третия четвъртия месец ...
Сега казвам лично мое мнение(сиреч може и да не е вярно но си е мое)
Румъния е особен пазар и не трябва да се изпраща без потвърждение от клиента.
Второто нещо - имат особена адресна система и не може да се довериш само на написания адрес в емаг който често пъти куриера не може да го намери.Съответно ти връщат стоката - познай кой плаща...
Когато има казуси(а то има) - подчертавам че емаг не съдейства по никакъв начин - изобщо.
И се получава около 20-30% неуспешни сделки - къде сбъркан адрес къде клиента се лигави къде куриера се забавил...
Това е огромен процент брак за нас...
И като капак - самия емаг започна да се подиграва с нас буквално.Начисляваше двойни комисионни - отговаряше на въпросите след 2-3 дни -ами то не е актуално вече.
Специално наехме човек с румънски (много е трудно) да търси румънски началник с цел да решим проблемите (защото продажбите бяха значителни и имаше потенциал).
Колежката се специализира само с тях...отне и месеци...
Проблема с комисионните е много прост.
Ако имаш стандартна продажба - няма проблем - т.е има поръчка - изпратил си - получена - платена - накрая на месеца имаш фактура за комисиона - няма проблеми.
Ако обаче има проблеми с поръчката - става тегаво.
Нашите случаи (документирани и признати)
1.Изпратил си пратката на посочения румънски адрес - но адреса не е верен.Отказ - съответно комисионната обаче е прибрана и ще се приспада следващия месец - ама не се случва.
2.Вече си си научил урока и преди да изпратиш - прозвъняваш с румънскоговорящ - клиента директно ти казва че не иска пратката и да не изпращаш - молиш ги те да откажат(клиента да откаже) а румънеца директно ти се изсмива и затваря-просто не му се занимава. Съответно емаг взима комисион - нищо че няма доставка .Иди се обяснявай..или избирай няма да платиш комисион но плащаш две доставки заради товарителница.
3.Следва много много фрапиращ случай - една румънска баба решила да зарадва внучето..Съответно поръчала наш продукт.Ама не ги разбирала тия компютри и пробвала пак и пак и пак..
В резултат имаме 3 еднакви поръчки от един човек.За едно и също нещо. Съответно по телефона казва че иска само един продукт и да анулираме другите 2.. тя не разбирала от компютри изнервена и няма да се занимава. Документирахме този случай и го пратихме на румънския началник ама и на българския. За голямо наше учудване - накрая на месеца - 3 комисионни... мамка им...
След усилена кореспонденция (поне месец) накрая получихме признание и : следващия месец ще приспадаме... Ами следващия месец нямаше приспадане - и пак старата песен: то системата такава пишете на еди кой си.. колежката полудя ... то половината и ден отива в бюрокрация...
4.Пак фрапиращ случай - значи и в Румъния има луди (аз бих казал че са повече) има поръчка - прозвънява се - вдига дете и си иска поръчаното... В процес на разговора обаче (а и ние малко късмет да имаме) телефона се взема от майката и тя обяснява че поръчката трябва да се анулира защото сина и не е с всичкия си и скучае.Той няма пари и тя няма да плаща - цитирам: Той прави по десетки поръчки по сайтовете и се забавлява аз не мога да платя това. А сега иди го обясни това на Емаг.
Тоя румънски идиот (буквално е такъв) всеки ден правеше поръчка - полудяхме - Емаг направи над 20 комисионна - естетвено стоката не е изпращана ние пишем обяснение защо не изпращаме - колежката се научи да псува на румънски и най накрая дойде отговор от велик румънски емагски началник (подозирам че е брат на клиента) : Съгласно правилата на емаг - вие изпратете стоката - клиента няма да я вземе - съответно после ще предоставите товарителница че не е във вас проблема и комисионната ще отпадне - какъв ви е проблема?
Да платиш в двете посоки заради едната товарителница не е опция - много по скъпо е.. Освен това се насърчава клиента за нови фалшиви поръчки.
Всичко това е бюрокрация бюрокрация бюрокрация...
За нас - не си заслужава. Просто спряхме да продаваме чрез румънския емаг като колежката е извадила документирала писмено най фрапиращите случаи когато сме платили комисион който е за нереална недействителна поръчка.
Тези нереализирани (не по наша вина) поръчки са около 20 (според колежката) но са натрупани за няколко месеца.Това за нас е огромен процент проблеми.Емаг не съдейства по никакъв начин - по скоро работи срещу нас а ние положихме изключително много усилия и ресурси за успешни продажби в Румъния. И те бяха такива - провала е единствено от румънския отдел на емаг .Можеше да ни помогнат - най малкото с адресите и примерно бърза реакция на фрапиращите случаи..Но не...те предпочетоха да си замълчат и накрая на месеца да има няколко комисионни за една продажба...
Към днешна дата - колежката е купила една рамка за картина - където е принтирала най драстичните случаи(една продажба 2-3комисиона) и просто дебне румънски емагски началник да се появи някъде в България - и просто да му подари тази картина - да се знае че са некоректни към търговците и ни дължат пари.
Между другото - загубената сума не е голяма но ядовете бяха огромни - и това беше страхотно унижение за нас (да вярно че сте прави ама системата е такава-следващия месец) изобщо трябва да се молиш постоянно...
Накрая научихме достатъчно,за да създадем наша система и сега продажбите са на същото ниво - брака е незначителен (мисля че една-две върнати на 100 успешни) и удовлетворението е голямо. Ааааа и нещо много много важно...При нашия вариант - след като клиента поръча -поръчката му е при него за 24 часа - буквално един работен ден -(ако не е от селата).
Бързината и директния контакт са изключително важни...
Та това е нашия печален опит с румънската платформа.Това директно уби мерака на колежката за Унгария и други.. Искам да отбележа че същите продукти в българската платформа се движат добре и имаме пълно съдействие.Ако има подобен проблем - директно звъним на момичето което отговаря за нас и тя реагира буквално за часове.И винаги справедливо. Всъщност май заради нейния морал все още имаме продукти в българската платформа..
По рано главния шеф беше българин един Конторов или Кунторов(не си спомням) - абе чешит си беше, ама държеше на думата си и спазваше някакви правила договорки.Откак той си отиде-на негово място има едно румънско .... и проблемите се увеличиха..
Така или иначе както наши колеги казват : Ако не можеш да продадеш нещо - пускай го в Емаг но ако имаш хубава стока - тя сама се продава няма нужда от посредници..
Надявам се Венцислав Петров да не ме санкционира - все пак давам достоверна информация която може да е много ценна на съфорумец и не се среща другаде в нета.