Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво е необходимо за захранване на хладилник на 220v

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    Така и не можах да разбера, защо ползването на LPG не влиза в разглежданите възможности.
    Става и за работа на хладилник, за готвене, за топла вода за къпане, пране, та дори и за отопление в по-студени дни.

    Коментар


    • Пенчо
      Пенчо коментира
      Редактиране на коментар
      Ама бутилката винаги е налична, за разлика от слънцето.
      Особено на мъгливия Албион.

    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      На мъгливия албион имаме 24/7 магазини на всяка крачка а тук не съм се засилил да седя с дни офф грид, нещата за гледане и забавления на тия острови са около грида, каравана ми трябва за България.

    • BENZBOSS
      BENZBOSS коментира
      Редактиране на коментар
      Точно па винаги е налична

      Не ми се спори,много е просто уравнението

  • #62
    Има готови камионджийски 24В, компресорни. Ако един не ти стига - сложи 2! Като изпразниш единия, го изключваш и пестиш ток.
    Доколкото хладилника ще е една от джаджите на ток - избери си тип инсталация - 12 или 24В. И двете имат преимущества и недостатъци.
    Без да ти знам арсенала от джаджи - поради инверторите за солари и тн. може би най-ефективно ще е на 24В , с идеята всичко основно да е на 24в. Само някои маломощни екстри да са на 12в

    Коментар


    • #63
      Регулатори на зареждането на панелите Виктрон МППТ с блутуут мрежа, няколко малки в паралел. Примерно 15 амперови. Избери най-ниската цена, ако има варианти.
      Хладилника - купува се нормален и се сменя компресора с правотоков, или се строи цялата кутия на хладилника с изолация. Правотоковият компресор харчи към 5 - 7 А на 12 В и 4-4,5 А на 24. През инвертор консумираната енергия се удвоява, поне. А хладилникът е най-големия консуматор. Изолацията трябва да е херметично изолирана от околната среда и може да има някоя дупчица към студената страна. Силно препоръчително е външната кутия да се разглобява и изолацията да може да се суши, или направо да се сменят листите стиропор или каквото е.
      Литиеви или оловни - ако искаш да зареждаш бързо, за няколко часа - литиеви. Ако искаш да нямаш проблеми и има възможност за над 10 часа пълно зареждане на всеки няколко седмици, или има слънчеви панели - оловни. Оловните - залети, с течен електролит., обслужваеми. Може и с вата или гел, на четворна цена...твой избор. Залетите издържат доста години.
      Качество на кабели и окабеляване - свързването на потделните акумулатори в обща батерия е важно и се прави съобразно принципите на компенсация на загубите. Останалото окабеляване е по твой вкус и за твоя сметка.

      Коментар


      • #64
        Благодаря на всички за съветите и подкрепата.

        Не се инатя, просто дълбая в една посока, където явно няма много информация реално проверена и с технически характеристики, и измервания.

        Ето какво казва един от нашите камионски кемперджии:

        My 93L 240v fridge and 500w victron phoenix inverter uses about 25.48 amp hrs in 24hrs. Most 12v fridges are half the size of mine and use the same or more power in 24hrs

        Моя 93Л 240В хладилник с 500вата Виктрон инвертор използва около 25.5Ампера за 24 часа, повечето 12В хладилници са на половината на размерите на моя и ползват толкова или повече за 24часа.

        12V Waeco 110litre uses 45 amps every 24 hours, 12В хладилник 110Л харчи 45А за 24часа, реални данни в местния климат.

        Ето и диаграма на свързването.

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:118192047_2804360006507911_5728235958013207938_o.jpg Прегледи:0 Размер:37.0 КБ ID:6722234
        Последно редактирано от BatGeorgeone; 19-03-21, 21:48.
        Бъдете живи и здрави!

        Коментар


        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          4 ампера на 12 волта хранят 64 литра фризер с 10 см изолация и компресора работи 30% от времето на 28 градуса външна температура.

          90 литра хладилник кога ми изхарчи 25 ампера за 24 часа ще .......напълня моя с бира и ще я изпия топла.
          Ампер на час за 100 литра хладилник - това е нова физика,това не го хваща електромера,прати му на тоя мечтател много поздрави.

        • BatGeorgeone
          BatGeorgeone коментира
          Редактиране на коментар
          Босе => Ампер на час за 100 литра хладилник - това е нова физика,това не го хваща електромера,прати му на тоя мечтател много поздрави.

          Хладилника работи строго по-време контролирано от термостата като инвертора се изключва, хладилника е в добре изолиран кемпер не на слънцето и разликата с теб е, че това му е консумацията засечена след като съдържанието на хладилника е вече охладено, а ти буаш две каси бира и мериш тока, сам виждаш разликата.

          Аз исках да направя реални измервания ама вчера не успях да взеха фризер за малко парици, като ми изпадне нещо за 40-50 кинта ще взема и ще тествам и тогава ще говорим в реални мерки, до тогава всички обсъждаме и спекулираме

        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          Ми не съм в нас да ти снимам и засека моя пълен и включен на 110 волта та да видиш,че сметките са точни

      • #65
        Инверторът обикновено има вход за ключе за пускане и спиране, където не е нужно никакво реле. Колко е мощността на нормален хладилен компресор? 200 - 300 Вт? Правотоковият ползва 100 Вт и работи примерно през половината време.

        Коментар


        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          А така как си ги смяташ съм изненадан,че не са 200-300

          Единия компресорите на един волтаж ли са,един и сьщ волтаж ползват? И как сметна кое колко време работи?

          Въртиш от 12 волта на 220 волта и нямаш загуби,че и компресора е тройно по-ефективен.......давай по-сериозно и ти

        • Stbd
          Stbd коментира
          Редактиране на коментар
          Чакай, и аз казвам същото !
          А инверторите са много ефективни. На теория.
          Търсеното сравнение е дали два еднакви хладилника с правотоков и с променливотоков съответно компресор консумират различно количество енергия. Първото, което бие на очи е разликата в максималната консумирана мощност. На теория ако се използва ефективно ще охлади по-бързо.

        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          На теория 100 литра на 220 волта харчи грубо 150 киловата на година,а сметни го сега

          Ампер на час ще изпапка само инвьртьра

      • #66
        На теория 100 литра на 220 волта харчи грубо 150 киловата на година,а сметни го сега Ампер на час ще изпапка само инвьртьра
        Излиза по половин киловатчас на ден. И правотоковият е там някъде, малко повече, но пък на практика.

        Коментар


        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          А така,25 ампера на 24 часа на един друг волтаж няма да ти врътнат електромера даже.

          Ако сметките ти са верни то всичко живо щеше да ползва 110 или 220 волтови хладилници през инвьртъри пък последните 20 години това не съм го забелязал да е така.

          Оправи сметките с волтажа, само инвьртьра за да е включен и загубата по кабелите ще е ампер,хладилника с компресор 220 волта 100 литров му остава.......от въздуха да работи,е няма как

        • Stbd
          Stbd коментира
          Редактиране на коментар
          Има някакво неразбиране. Правотоковият компресор изразходва 0,5 - 1 киловатчас на ден, не е по-малко от нормалния. Инверторът щял да тръгва и спира с терморегулатора и отпадат загубите от празния ход. Но това няма значение за обсъждания въпрос. За да се сравнят двата варианта трябва да се премери разходът на енергия на практика.

      • #67
        Като имаш 220В е редно и да имаш заземяване и дефектнотокова защита на уредите за твоя безопасност.

        По документи на модерен кемперски хладилник му дават 75W компресор за 150л вместимост. Отделно, конструктивно той има фланец за херметично отделяне на топлоотдаващата част и изкарването навън на тази топлина.
        Проектното натоварване на инсталацията за 24в е 5А.
        За този модел макс 75Ah за денонощие. Реално в режим около 40-50 Ah.

        Аз бих заложил на 24в инсталация:
        - 4 пъти по-тънка спрямо 12в.
        - около 4 пъти по-ниски загуби и вероятност за греещи/лоши връзки.
        - почти всички уреди могат да са на 24в "родно" захранване.
        - 24в е индустриален стандарт и има голямо разнообразие на компоненти и автоматика на 24в.

        проблеми :
        - 2 последователни 12в акумулатора - може да е нужна схема за баланс на заряда им.
        - винаги ще трябва да ги сменяш и двата заедно.
        - радиокасетофони на 24в не съм виждал. В камионите ползват DC-DC конвертор към 12в.

        Коментар


        • BatGeorgeone
          BatGeorgeone коментира
          Редактиране на коментар
          На там отивам и аз, виждам предимно ползи и преимущества пред всичко останало.

      • #68
        Става объркващо.
        Заземяване има при източника на ток, в инвертора. А неговия корпус трябва да се заземи към шасито. Не е трудно.
        Сечението на 24 В кабели два пъти по-малко от същото при 12 В. Загубите са същите, но във всички случаи са пренебрежими при такива малки токове, защото почти без разходи може да се увеличи сечението на проводниците.

        За енергиразхода на хладилника се бяхме зачудили.

        Коментар


        • #69
          Първоначално публикуван от Stbd Преглед на мнение
          Става объркващо.
          Заземяване има при източника на ток, в инвертора. А неговия корпус трябва да се заземи към шасито. Не е трудно.
          Сечението на 24 В кабели два пъти по-малко от същото при 12 В. Загубите са същите, но във всички случаи са пренебрежими при такива малки токове, защото почти без разходи може да се увеличи сечението на проводниците.

          За енергиразхода на хладилника се бяхме зачудили.
          Заземяването в един кемпер е към шасито, да. Другаде няма къде. Дефектнотокова (даже по-ефективна) защита обикновено има в инвертора (поне в що-годе читавите инвертори).

          И добре че има, защото доста от инверторите изкарват постоянна съставка на напрежението която е 200-250 волта спрямо маса. На ел. уредите не им пречи защото това постоянно напрежение им идва в common mode, но по отношение на риска от поражение от ел. ток това добавя проблеми.


          Сечението на кабелите за 24 волта е двойно по-малко ако търсиш еднаква плътност на тока и четворно по-малко ако търсиш еднакви загуби по кабелите, спрямо 12 волта. И даже още по-малко, ако търсиш еднаква пожароопасност. Колкото по-високо е напрежението, толкова по-ефективни са бушончетата (поне докато не стигнеш напрежения в които имаш да се бориш с дъговия разряд в бушона).

          Изобщо 24 волта си е блага работа ама по исторически причини леките коли си седят на 12.

          Коментар


          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Абсолютно

            Повечето стари бангии идват с 36 волта електрика,много от големите машини вече са на 24 волта,а повечето на 12.......за едното хладилниче да се прави 24 волтова система......ми то 2 метра кабели там и 5 ампера пряко сили,само врътки

          • Stbd
            Stbd коментира
            Редактиране на коментар
            48 волта е идеята за заместване на 12 в системите при нови малки и среедни напудрени лодки, имало такова нещо и за колите. При първите се търси еднаквост с електрически главен двигател и намалена маса и цена на кабели, електродвигатели, зарядни и инвертори. В интернет има писано, без да става ясно кои доводи са журналистически видения, кои реални https://www.popularmechanics.com/cars/a2198/4226979/

          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Е тук вече не са прави ма никак,виждали са лодка и те през крив макарон

        • #70
          Впрочем като си говорим за консумацията на ток на 12, 24 и на 220 - в момента имам при мене 55л китаец alpicool на 12/24 и обикновен домакински хладилник (пак китаец, разбира се) 67л - разпространен модел, продава се под марки нео, мидеа и каквото още там.

          Ще взема да им закача по един ватметър, само да измисля как да направя сравнението равностойно. Единият е с електронен термостат в градуси, другият просто има врътка от min до max.

          Коментар


          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Ще ма няма да е по-евтин и зависи къде си се намират много по-трудно за разлика от другия

          • Stbd
            Stbd коментира
            Редактиране на коментар
            По много субективна оценка най-икономични са 12 В, 5-6-7 А. 24 В консумират 4,5 - 5 А, но не и наполовина.
            230 В май са по-мощни, но дали разходът води и до повишена производителност?

          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Не знам как ги оценяваш,аз слагам 4 ампера от опит,е горе го писах

        • #71
          Според инвертора, хладилника може да харчи различно.
          Инвертора прави "стъпаловидна" апроксимация на синусоида. Важен момент са броя кванти. Евтините инвертори използват малък брой кванти и асинхрония мотор на компресора грее и харчи повече отколкото на мрежа.

          Читав инвертор с около 3% нелинейни изкривявания не е много бюджетен.
          Това, което съм мерил - УПС на 24В на празен ход харчи 0.450А с добра синусоида. Т.е. само оттук имаш 10-ина W загуба.

          Коментар


          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Точно така и когато махнеш тия 10тина Вата консумация от инвертора защото го включваш САМО когато имаш нужда, да кажем 10 мин на всеки час + добавиш тройно по-дебелата(спрямо автомобилен аналог) изолация на домашен А+ фризер и започва да става ясно защо и как такава конфигурация може би ще е енерго по-ефективна.

          • stefsab
            stefsab коментира
            Редактиране на коментар
            На битов фризер тип ракла ще имаш доста творчество, за да му осигуриш адекватно топлоотдаване от кондензера в размерите на кемпер.
            Хладилните системи се проектират да работят дълго време с малка мощност, най-често 20-20 мин, 30-30 мин, когато само поддържат температурата вътре.
            Трябва да помислиш "корпуса" на хладилника към кой обем ще е "приобщен" вътрешния или външния?
            За консумацията на ток - имаш винаги 6-7-8 W за "лични нужди" на инвертора и 10-на % от преобразуването загуби. Съвсем грубо за 100W компресор, ще се харчат 115-118 W

          • Stbd
            Stbd коментира
            Редактиране на коментар
            Инверторът с консумация само 0,4 Вт съществува и няма нужда от изключване. С 10% загуби.
            Какви са наличните инвертори?

        • #72
          Гледам едни суми по-назад по темата за 150W панели, акумулатори и инвертор. Само инвертора е над 600лв. А на мен автомобилният хладилник (40 литра) ми излезе около 400 и малко лева с доставката. Да, китайски, ама работи на 12V и има уж читав китайски компресор. Отделно, че е мислен за кола и:
          1) Не му е нужно прецизно нивелиране за да работи.
          2) Компактен е.
          3) Лесен за транспортиране (пълня го у нас и като дойде ред за тръгване го свалям в джипката).
          4) Отваря се от горе.
          5) Почиства се с лекота - има отвор за отичане на дъното и директно го вкарвам в банята като е нужно да се измие.

          Да помъкнеш 220V хладилни и всичките магарии около него е безумие.

          А да харчи 2 пъти по-малко е абсурд. За тая цел трябва да има два пъти по-малко загуби или да е с двойно по-дебела изолация. А тази изолация го прави голям и неудобен за транспортиране. Ако толкова търсиш вариант да харчи по-малко вземи си автомобилен хладилник и му налепи още 5см изолация отвън. Но при 150W панели ще е излишно.

          Коментар


          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Ти ги върна в началото на темата или как се шие покривало от стар спален чувал,другото е точно как го казваш.
            Всеки път когато събираш едни ампери в 12 волта и го прехвърляш към 220 волта имаш загуба на енергия и парици,имаш солари,зареждачка,батерия........и вместо да и вържеш хладилника ........прааааас един 220 волтов ма през инвьртьр за 500 пари,релета,включвате ли,сензори.......мамоу,ужас

          • brum
            brum коментира
            Редактиране на коментар
            И ако много се държи на нормален хладилник - по-евтино е да се сложи 12/24V компресор отколкото да се купи приличен инвертор.

            Виж, ако се прави инвертора е друга бира, щото частите вътре я имат 30лв, я не. Пък радиатор и кутия все ще се намери от какво да се извади (стар автомобилен усилвател примерно).

        • #73
          Първоначално публикуван от veskov Преглед на мнение
          От: Какво е необходимо за захранване на хладилник на 220v

          http://www.ebay.com/bhp/dc-watt-meter
          Любителски поне за достатъчно точен ориентир стига. Несъответствията се прецизират и следва командирско решение. Като се осигури и вентилация се пооправят нещата.
          Какъв е уредът? Връзката не работи.

          Коментар


          • veskov
            veskov коментира
            Редактиране на коментар
            Не знам по какъв повод съм го пускал, да не би да е нещо такова
            https://www.ebay.com/itm/200A-DC-LCD....c101103.m3021

          • Stbd
            Stbd коментира
            Редактиране на коментар
            Може би е било. Щеше да е добре да може да замества контролерите за акумулатори от рода на виктрон бмв, ксснтрекс и други по 300-400 лв но пише "за модели"

          • veskov
            veskov коментира
            Редактиране на коментар
            Не, отдавна ползвам за бърз ориентир подобни между панели с контролери или разни зарядни и акумулаторите. Включени са постоянно, евтини и достатъчно точни.

        • #74
          Здравейте на всички.

          Трябва да обясня точно какво искам да постигна при какви условия, защото виждам, че има недоуточнени неща и темата отиде в няколко посоки, които са важни и интересни, но не актуални към момента в точно моя случай.
          1. На първо място и най-важно за мен е при вече наличните неща, какво мога да сглобя, което да ми даде най-МНОГО часове автономна работа при нормално ползване в условия, които съм описал малко по-горе? Най-важното е колко часове/дни работа може да ми даде конфигурацията както я описвам аз в идеите си по-горе.
          2. Второто нещо, което търся и е - какъв точно контролер да взема и какви точно батерии, всичко, може би абсолютно всичко останало (без фризера/хладилника) го имам налично.
          3. Трето по важност е крайна цена за придобиване и изисквания за съхранение, ще поясня. Караваната с втора ръка фризер и няколко солара на покрива не ме е страх да оставя в който и да е от моите имоти. Хладилник на 12/24волта за четирицифрена сума, + батерия на стойност колкото караваната + контролер на стойност колкото батерията, ме е СТРАХ мега много да оставя сами, тоест, тия последните две, батерия и контролер ще трябва да са на отговорно пазене. Ако взема скъп 12/24В хладилник, те са обемни, трябва да се подсушат и съхраняват някъде на сигурно място, това ми е проблем.
          Сега, след като вече обясних целите и приоритетите, нека обсъдим варанти за батерии, какви точно, колко големи, какви клетки, какви БМС, какви нагреватели за батериите(клетките), какви монитори, ТНТМ или готови; какви контролери, 2 в 1 или 3 в 1 контролер(230В, Солар + генератор на входа), с инвертор или без инвертор(защото имам вече 3 такива, 2 на 12В и един на 24В? Склонен съм да си сглобя сам LIFEPO4 батерия от клетки с БМС + нагревател, а контролер може би отивам на към Виктрон.

          Благодаря предварително.
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            В едни сезони когато температурите са много под нулата е нужно, и това не го казвам аз а го правят едни фирми, които продават с палетите такива батерии отвъд океана за нуждите на Канада и северните щати.

          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Аз вярвам на Виктрон зареждачки и инвъртъри
            Батериите AGM
            Монитор Ксантрекс

          • s_s1
            s_s1 коментира
            Редактиране на коментар
            Към BatGeorgeone: Е да, но нали Вие ще ползвате батериите тук, а не в Канада и северните щати?

        • #75
          По точката за батериите - 100 Ач не стигат за хладилник и слънчеви панели. Хладилникът за ден е 50 Ач в идеалния случай, и лесно стига 100 Ач.
          [Батерии. Мога да си позволя за евтина около 100Ач LIFEPO4 или средно-скъпи 2-300Ач оловни
          . Най-евтините оловни са най-изгодни в твоя случай, според по-горе.
          Какви са уредите 3в1? Това е тип "когато спрат, умира всичко". Цената ли е добра? Функцията на избор между генератор и 220 В е почти безмислена.

          Компресорът на 12 В струва 250 лв и никой няма да го види, докато връщат на вторични суровини 2/3 от караваната.
          Батерии - една клетка 160 Ач е 200 долара и трябват 4 или 8 плюс доставка, бмс май 450 евро.
          Накрая ще се наложи сам да се запознаеш с вариантите и ще излезе верния. Преди или след като сглобиш системата, обикновено е след.
          Последно редактирано от Stbd; 22-03-21, 13:03.

          Коментар


          • veskov
            veskov коментира
            Редактиране на коментар
            s_s1
            #75.2
            s_s1 коментира
            Вчера, 15:08
            Да помоля линк за нужния БМС.
            https://www.ebay.de/itm/10-8V-14-4V-...wAAOSwH1Vat1PY
            Този тип работи добре, има и за повече елементи

          • dancoo
            dancoo коментира
            Редактиране на коментар
            Този последния БМС ми се вижда мижав.
            Ето един вариант и от мен https://www.ebay.co.uk/itm/Smart-BMS...Cclp%3A2334524

          • veskov
            veskov коментира
            Редактиране на коментар
            Не се вписва в доктрината, излишно учено, а и самО нищо не прави, предполага още много подобни в конфигурацията. Като бмс с нищо не превъзхожда другото.
            пп дори в Бг интернета не е сигурен по чукарите, другаде има 220

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X