Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Оръжията през обектива...

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ЖП разрушител. Тип "Червяк", по ГОСТ




    През ПСВ руската армия като тръгнала да отстъпва в Полша и Галиция дошъл приказ да унищожават пътищата. Взривчето обаче било дефицит и някой си прапоршчик Червяк от N-ския желдорбат предложил да сгънат една релса на място, да я подпъхнат под линията, закачат на паровоза и газ. Това на снимката горе са немци през ВСВ, но няма данни котструкцията те ли са я сделали или като трофей от някой склад са я прибрали. През 43-та започва голямото отстъпление, а както знаем никой не може да отстъпва така както отстъпва немецът. Германският инженерен гений и фирма Круп започват производство на разрушител тип Крюк /пак по ГОСТ/ Екипаж около 10 човека, тегло около 30 тона, от походно в бойно положение от 10 до 20 минути, работна скорост 7-8 километра.. За разлика от Червяка тоя разрушава целия път - релси, траверси, баласт, особено ако го закачат на чифт локомотиви.







    За Апенините са направили олекотен вариант, там явно всичко е някак си по-нежно.
    ..


    Цял целеничък разрушител и резултатите от работата му е виждал дядо през есента на 44-та някъде в района Куманово-Скопие. Зловеща гледка било.

    Коментар


    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      С подобен крик - латерна работя до ден днешен . Оцелеят ли що годе прави релсите сравнително лесно се възстановява . Дървени траверси не е да са липсвали в Русия / СССР .

    • Mais
      Mais коментира
      Редактиране на коментар
      Същия тип латерна се е ползвала при ремонт на немска бронетехника . Купих такава от вторични. Малко ремот, боя и в боя. Има си и табелка с инвентарен номер на бундесвера от 1942 година. Ползва се редовно.

    • Самодържец
      Самодържец коментира
      Редактиране на коментар
      Моята е същата само че съветска

  • Така е. Дървени траверси има навсякъде, важни са ръчичките.





    Затова и американците в края на 40-те са разработили "скоростен" разрушител, направо комбайн. На базата на танк Патън, вътре 6 картечници Браунинг с бронебойни патрони дупчат релси и траверси. Стигнали са само до прототип.

    Коментар


    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Типична американска глупост .

  • Камиона е м2, оръдието зис 3

    Да видим дали някой ще познае от къде е снимката

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:FB_IMG_1599804248881.jpg
Прегледи:863
Размер:43.0 КБ
ID:6643904
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • davc
      davc коментира
      Редактиране на коментар
      Е то па дали някой няма да познае.

    • big_dragon
      big_dragon коментира
      Редактиране на коментар
      На жълтите павета...


      "M2 half-track APC towing 76mm ZIS-3 gun. Sofia, September 9'1944.
      The vehicle belongs to the 15th Gds. Mechanised Brigade/4th Gds. Mechcorps "

      M2 полугусеничен APC, теглещ 76 мм оръдие ZIS-3. София, 9 септември 1944 г.
      Превозното средство принадлежи на 15-ти Гвардейска Механизирана бригада / 4-ти Гвардейски мех. корпус.

  • Кой се интересуваше:




    Тракийско лято 2020. C-130J Hercules на разширен участък от пътя някъде между Поройна и Леново.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:tl2020.jpg Прегледи:0 Размер:109.0 КБ ID:6644205
    Последно редактирано от ЕМО; 12-09-20, 07:42.
    Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


    "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
    Джон Кенеди

    Коментар


    • Изделие ЖДТ-3.



      ЖП торпедо. Някъде от 35-та до 40-та година броневлаковете от РККА по щат са носели пет бройки такива. 100 кила тротил, два стартера, два акумулатора, собствен ход около десетина километра, скорост към 60 км.

      Коментар


      • turtey
        turtey коментира
        Редактиране на коментар
        Не са го ползвали щото е безперспективно.
        Смисъл обезврежда се елементарно. Това си го казват рашките, нали.
        Стартер, щото това имали под ръка. Лошо няма.

      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Като му гледам конструкцията това нещо е ефективно само ако удари челно локомотива и се взриви . На тази височина на която е торпедото в най добрия случай ще унищожи десетина метра релсов път .

      • Чавдар (V93)
        Чавдар (V93) коментира
        Редактиране на коментар
        Това може да е било мислено като средство против противников броневлак.

    • През втората световна са използвани и много тежки железопътни оръдия .
      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

      Коментар


      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Никакво значение няма с какво ще го закараш до релсите .

      • davc
        davc коментира
        Редактиране на коментар
        Ама самото то само по релси може да върви.

      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Така де . А с какво ще го закараш до релсите няма никакво значение .

    • Без думи

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:FB_IMG_1600703710203.jpg
Прегледи:403
Размер:76.8 КБ
ID:6648064
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • jordanov sv
        jordanov sv коментира
        Редактиране на коментар
        Ами жаден е войникът... Някоя и друга глътка или капка все е останала, може би...
        Като се знам аз на най, най-обикновено тактическо батальонно занятие какво ми е било, па и на тия около мене от липса на вода - и аз бих залягал така...

    • Абсолютно безперспективно още преди началото на ВСВ, виждало се е вече каква роля ще играят танковете и самолетите през новата война, а и все още не се е предвиждало да се взривява дистанционно. Основният замисъл на това нещо е евентуално ако се отвори удобен случай да се атакува най-важния елемент на противников БП /бронепоезд - броневлак/ - бронирания локомотив /щото по правило в състава на БП има и "черен", неброниран локомотив който е за основен транспорт и маневра/. Още една скоба отварям - за бронелокомотив стават само някои серии локомотиви - с ниско осево натоварване и с по-малки размери, за да могат да се впишат в габарита и товароносимостта на пътя след бронировка, затова и в Руската армия са били много ценни трофейните машини от Австро-Унгария например и т.н. През Гражданската война в Русия и бели и червени са имали /по различни сведения и в различно състояние/ около 50-80 БП и има няколко случая когато едната страна успява да извади от строя бронелокомотив на противника с таран от друг локомотив . Как става - на някоя гара при разкачена композициия, зареждат обикновен локомотив с достатъчно взрив и му дават достатъчно налягане и скорост за да се блъсне в бронирания и да се взриви. Ясно е че тук башка другото трябва разузнаване и контрол на стрелките от наши хора. В бойно или походно положение това няма как да се случи - отпред и отзад на композицията има "контролна" площадка - открит вагон с траверси, баласт, въобще материал за ремонт на ж пътя и някоя картечница, евентуално десант.
      Та затова е и мислено това торпедо, но не е влязло въобще в употреба щото е закъсняло не знам с колко години.
      Оня случай с партизаните дето го споменах горе, сега не мога да намеря статията - но по спомен - важен жп мост някъде в Украйна, и непристъпен отвсякъде. Отлично охраняван от малък гарнизон и на два дена или два пъти в седмицата /не помня/ проверяван от комендант или командир някой си.. Същият пристига с малка мотодрезина, 4 или 3 местна по едно и също време. Та, подривниците правят една самоделка съща на външен вид, натоварена с авиобомби и с достатъчно кабел. Пускат я малко преди да пристигне началството и успяват да я прекарат през охраната и взривят върху моста... Нещо такова беше, по спомен.

      П.п. Това е по въпросите с изделието ЖДТ-3.

      Коментар


      • turtey
        turtey коментира
        Редактиране на коментар
        Знам.
        Нямах предвид теб, а какво разказва руската легенда.

      • jordanov sv
        jordanov sv коментира
        Редактиране на коментар
        Възможно е и да е така, но в края на краищата няма значение какво казва легендата. Даже и в наши дни - за да има успех едно такова начинание /теракт да речем/ - добра предварителна подготовка на база информация, хитрост, бързина, дързост, решителност и изненада са задължителни фактори в уравнението.

      • turtey
        turtey коментира
        Редактиране на коментар
        Определено.

        Просто, що се касае до ВСВ, ако руснаците кажат колко е часа задължително си поглеждам часовника

    • Войска регулярно выполняли запуски торпед ЖДТ-3 в учебных целях и тренировались правильным образом применять такое оружие. Тем не менее, с каждым учебным пуском солдаты и офицеры все больше разочаровывались в новом оружии. Оно было слишком сложным в эксплуатации, а также имело недостаточную эффективность. На практике выяснилось, что торпеда имеет крайне уязвимую конструкцию, из-за чего противник может уничтожить ее на подходе к своему бронепоезду. Кроме того, включение в состав бронепоезда нескольких контрольных площадок, практиковавшееся во избежание подрыва на минах, резко снижало эффективность торпеды или даже делало ее бесполезной.

      В начале 1940 года военные вновь провели испытания железнодорожных торпед ЖДТ-3 в условиях, приближенных к реальным. Эти тесты полностью подтвердили все опасения: если противник применял самые простые средства защиты, торпеды оказывались бесполезными. Результатом эксплуатации и испытаний стало письмо начальника АБТУ Д. Павлова от 16 мая 1940 года. В этом документе руководитель Автобронетанкового управления предлагал Наркомату обороны отказаться от торпед ввиду их крайне низких характеристик.
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • jordanov sv
        jordanov sv коментира
        Редактиране на коментар
        Именно. Само един пример на стотици и може би хиляди такива изделия които не са намерили практическо приложение. Някои са си изпреварили времето, други са закъснели, трети просто мъртвородени.



    • #6,428.1
      turtey коментира
      Вчера, 19:13
      Такава е легендата. Качили две униформи напълнени със слама и тъпите фрицове на поста ги проспали.


      Абе не че нещо, ама фрицовете имат доказана история за проспиване на доста по големи неща от мотодрезина, и то на доста по охраняеми места от мост насред нищото.

      Кембълтаун е бил дълъг близо 100 метра, а Сен Назер едно от най охраняемите, ако не и най охраняемото пристанище на Атлантическия вал. И всички знаем кво е станало накрая...
      Синьо небе над златни жита. Ако някой се чуди - Добруджа е. Южна. Българска.

      Коментар


      • davc
        davc коментира
        Редактиране на коментар
        Спряганият тук Сен Назер, минава ли за част от Атлантическият вал, а като така и част от стационарна отбранителна система? Защото е устискал до 11 май ('45-та!) т. е. изобщо не е паднал, ми германците го предават три дни след края на войната - просто тогава разбират, че е свършила...
        Линията Манерхайм - много рехава и съвсем недостроена - много успешно спира руснаците.
        Линията Мажино - всъщност така и непреодоляна, а заобиколена.

      • windwarrior
        windwarrior коментира
        Редактиране на коментар
        Ако не ме лъже паметта - Сен Назер е основна оперативна база на германските подводници в Атлантика след 1940. Това стига достатъчно че да бъде свръх-защитена. Освен това - преди нападението от командосите, тя е била единственото пристанище на Атлантика под германско влияние със сух док достатъчно голям за ремонт на Тирпиц.

        Поради което екипажа на Тирпиц, вместо да безчинства из Атлантика и Северно море, прекарва няколко години ловейки риба и слънчев тен забутани във фиордите на Норвегия. И накрая РАФ тъпо ги разбомбират, като шаран в кофа.

      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        На практика през 1944 година Сен Назер е съоръжение без някакво особено стратегическо значение та за това никой не си е давал зор да го превзема . Всички германски големи военни кораби са унищожени а в края на войната над 70 % от подводниците също . Германските подводничари са по зле и от воюващите на източния фронт от 40 000 около 30 000 са загинали . Та Сен Назер колкото и удобна база да е била в един момент просто е нямало кой да я използва по предназначение .
        Последно редактирано от sek.1; 25-09-20, 08:36.

    • Оф
      ся па не мое да се качват снимки 
      Земе го затворят тотално да не се мъчим
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • Ако някой има познания, време и желание - https://books.google.bg/books?id=wet...%D0%B0&f=false
        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
        Из "Златния телец"

        Коментар


        • ​​



          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg
Прегледи:309
Размер:100.9 КБ
ID:6649028

          /Оръдието поне изглежда интересно. /

          Коментар


          • Първоначално публикуван от BulAf Преглед на мнение
            ​​



            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg
Прегледи:309
Размер:100.9 КБ
ID:6649028

            /Оръдието поне изглежда интересно. /
            Пускано е и преди. Оръдието е самоходна гаубица Бофорс, ако не се лъжа.

            При целия комизъм на подскачащите войничета - тия комици от време на време водят пълноценни бойни действия с пакитата (а напоследък и с Кетайците) на едни над морски височини... Дето на тях аз (а може би и ти) ще се задъхаме само докато си го извадим да се изпикаем.
            Синьо небе над златни жита. Ако някой се чуди - Добруджа е. Южна. Българска.

            Коментар


            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              Покрай закупуването от Индия на тия гаубици гръмна голям корупционен скандал щото шведите въобще не раздават подкупи . В крайна сметка след дълги години дела всички замесени са оправдани . Досущ като у нас . https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%94...80%D1%81%D0%B0

          • Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Untitled-46.jpg
Прегледи:214
Размер:72.8 КБ
ID:6651019

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Untitled-45.jpg
Прегледи:226
Размер:275.1 КБ
ID:6651020
            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
            Из "Златния телец"

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X