От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед
Прехода от колело към мотор, като че ли по-лесно се прави. Аз, както и други познати, сме минали по този път, и както каза колегата Ежко - като се кача на колелото забравям за съединителя, като се кача на мотора се сещам за крачната задна и т.н.
Има разни спускачи, които си разменяха преди спирачките, защото в дясната ръка имат повече сила. При продължителни спускания това става проблем, когато загрее феродото и стискаш, ама няма никой... От доста време обаче хидравличните спирачки за колела станаха далеч по ефективни и това отпадна като мода и нужда.
Но определено опита с безмоторното ми помогна доста бързо, да свикна да дозирам по-правилно спирачната сила при мотора.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед
Свий
X
-
От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед
Стигнал съм до извода, че на колелото най-устойчиво бързо/ефективно спиране става с леко обиране на задната спирачка (наистина съвсем лек натиск), и стискане на предната до момента в който задната започне да приплъзва - така хващаш идеално момента, в който задната гума почти е отлепила.. При мен дясната е предна спирачка... Но наистина трябва да се внимава със стереотипа - някои хора по-трудно се адаптират към подобни промени (съпругата ми така щеше да ме изкара през предното стъкло на магистралата като се качи на автоматика - добре че винаги съм с колан )
Остави коментар:
-
От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед
Карам колела от както се помня. Винаги на всичките ми колела предната спирачка е била отляво (с уточнението, че с баща бивш колоездач, вкъщи никога не е имало от масовите балканчета, украйни, туристи, бмх или нещо с контра).
В последствие като си взех първия мотор и аз имах подобни притеснения. Оказа се, че без особени напъни или някакви периоди за свикване, се оправях без проблеми и с дяна ръка за предна спирачка.
Междувременно не съм спирал да карам и колело - пак не съм имам проблеми при размяната ляво - дясно.
От друга страна, не бих казал, че съм критерий, защото примерно съм чел и слушал много за проблеми и сакатлъци при преминаване от ръчни на автоматични скорости. Аз и в това отношение никога не ми се е налагало да внимавам, привиквам, да си припомням и т.н...
Сега като се замисля, не знам дали защото повече време съм карал колело, отколкото мотор, ама някак си по-удобно ми се струва вело разположението
Също така, при карането на велосипед не мисля, че на масовия колоездач ми се налага да дозира различно усилие на предна и задна спирачка. Да, при някакви технични спускания, специфичен терен, препятствия и т.н. има някакво значение. Обаче съм сигурен, че дори и Danny Macaskill при нормално и спокойно каране си спира равномерно стискайки и двете.Последно редактирано от -= OXYGEN =-; 06-04-15, 21:44.
Остави коментар:
-
От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед
Първоначално публикуван от Ilarioncho Преглед на мнениеЯсене, става за 5 минути
Той не кара по покривите на колите в задръстванията не защото не може, а защото е добър гражданин. Но не изпитва много задръжки да мине върху вертикална крайпътна подпорна стена из дефилетата или по парапета на някой мост.
Остави коментар:
-
От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед
Едно време колелетата имаха контра... олд скул.
Остави коментар:
-
От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед
Ей сега ги размених (Ясене, става за 5 минути, не го мисли много ). Струва ми се далеч по добре, като стисна дясната ръка, да усещам запъване отпред, а не суркане отзад (навика от мотора). Все пак трябва да покарам малко наистина за да имам окончателно впепчатление.
Продължавам да събирам мнения и ще съм благодарен на всички споделили.
Остави коментар:
-
От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед
Първоначално публикуван от Shider Преглед на мнениелогично и обективно мнение защо ги правят така?
При велосипедите изобщо спирачката е ново изобретение и първите които са имали спирачка са били с една - задна, като по-дуракоустойчива (пак ще паднеш ама поне не на глава) и конструктивно по-проста (комбинирана с еднопосочната муфа). Когато се появили няколкото скорости, с тях се появил обтегачът и променливият корем на веригата. Спирачката не можела вече да е в еднопосочната муфа, станала ръчна и се е озовала на дясната ръка като единствен ръчен орган за управление. После на някого му хрумнало че същата спирачка може да се сложи отпред и предната отишла отляво защото там било свободно.
Аз дето никога не съм карал мотор на велосипеда са ми неудобни (ползвам главно предна) и съм го мислил ама не съм си надвивал мързела да ги разменя. Пък и винаги има риска да дадеш колелото на някого и той да се търкулне през глава.
Остави коментар:
-
От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед
Да - има и други като тебе. Например аз
Но след 500 км. ми стана условен рефлекс - на мотора така, а на колелото - иначе.
Не го мисли - и ти ще свикнеш...
Остави коментар:
-
От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед
От преди десетина години имам две колела - в началото на първото се чудих за кратко защо е така и набързо си ги размених, да са както при мотора и скутерите. Няколко години по-късно, като си купих следващото - същото - първата работа преди какви да е настройки ми беше да си направя спирачките както е правилно за мен.
Та аз нямам никакви проблеми, свързани с въпросите ти по свикване, смяна на мпс-та и т.н.
И на мен ми е чудно защо сега ги монтират така - лявата е предна, а задната е отдясно?!? Едно време на Балканчетата и Украйните с контри предната спирачка си беше отдясно... а и след това на първите ВМХ-ове, които навлязоха тук май пак си бяха така - лявата беше задна, а дясната предна...
П.п. И с велосипеда спирам приоритетно с предната спирачка и също съм на мнение, че за нея трябва по-добър контрол, който при повечето хора не е в лявата ръка.
Интересно ми е да чуя логично и обективно мнение защо ги правят така?Последно редактирано от Shider; 06-04-15, 19:21.
Остави коментар:
-
От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед
При мотора основно се ползва предната спирачка при рязко спиране , докато при колелото се ползва повече задната заради високия център на тежестта , и възможността да прескочиш кормилото при рязко натискане на предна спирачка. За повечето хора ,контрола с дясната ръка е по-добър , затова и ръчката за газ е от дясно. Разбира се , че можеш да ги размениш , важното е да ти е удобно на теб.
Остави коментар:
-
От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед
Аз си ги размених и си реших проблема
Остави коментар:
-
Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед
Темата е повече за велосипеди, но е свързана с навика идващ от мотоциклетите (основен при мен), затова си позволявам да я постна. Срещам трудности с манипулирането на спирачките на велосипеда, понеже на дясната ръчка, където на мотоциклета е предната спирачка, на колелото е задната. От друга страна, силно се изненадвам всеки път, понеже навика ме кара, при спиране, да стисна рязко лявата ръчка (съединител при мотора), която всъщност на велосипеда е предната, по-силно хващаща спирачка. Та вече няколко пъти аха да прескоча кормилото. Върти ми се в главата да разменя жилата на колелото за да си дойдат нещата "на място" - дясна ръчка-предна спирачка, лява ръчка-задна спирачка.
В тая връзка и преди да правя потенциални глупости имам няколко въпроса към колегите каращи колело и мотоциклет.
Срещал ли е някой подобни трудности при преминаване от мотоциклет на колело?
Свиква ли се бързо?
Срещате ли подобен проблем при преминаване обратно на мотоциклет? Това май ме вълнува най-много
Има ли смисъл, според вас, да се обърнат жилата на спирачките на велосипеда?Последно редактирано от Ilarioncho; 06-04-15, 20:42.Тагове: Няма
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Остави коментар: