Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    Аз лично , карам колело от малък , мотори съм карал няколко пъти, а по сериозно се заех ск олелелетат преди 5-6 години. Тогава почнах да карам "DH" ( даун хил ) Всичките ми приятели , които са ми давали съвети , твърдят , че се спирало повече със предната спирачка , аз обаче спирам повече със задната , тоест използвам задната , да та въртя задницата , докато предната само за убиване на скоростта , моята предна е настроена , да блокира , само при крайно натиснато лосчте , това на DH колелото , което е със хидравлични спирачки и с дискове 203 мм. В града и при леко докосване колелото остава на място , защото е с 2,5 гуми, но в планината е друго , при скорост от 40-60 км/час и мек грунд , и топли дискове .. нещата се променят. За мен една приплъзната задница , настрани , убива доста по добре скоростта от колкото само предна спирачка , особено ако се направи , както аз о наричам " тик-так" , мах в едната посока със задната гума и после веднага в другата посока.
    Градското ми колело е с механични дискови спирачки със 160 мм дискове , оито в града пак спират с едно пръстче, на него спирам с двете едновреммено.
    Има обаче и едно друго нещо , има едно момче , оето е левичар и на него му е удобно , да кара с обърнати спирачки.
    Нагоре някой спомеан за градкосто каране и подаването на сигнали за маневриране , в което има доста смисъл.
    Лично моя извод е - КАРАЙТЕ , както ви е удобно, просто КАРАЙТЕ
    Весели дни

    Остави коментар:


  • Димо
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    Я чакаите да ви споделя и моя опит ...
    С едно ултралеко и ултраскъпо чуждо ралиджийско колело в парка (с хидравлични дискови спирачки), със съвсем ниска скорост и доста приведена стойка, като треснах дясната (за мен по навик задна)спирачка вдигнах задника си на поне 45' и понеже нямах скорост стана "бавно" и успях да я пусна ...
    После разбрах, че "ние моторджиите" като си купим колело трябвало веднага, ама веднага да обърнем спирачките. И как можело аз да не съм го направил на моето
    А да, накладките бяха керамични

    Остави коментар:


  • ВладиЧ
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    Първоначално публикуван от Ilarioncho Преглед на мнение
    Интересно ми е, че никой не каза, че му е пречело, но е свикнал. Мненията са или "Не ми е правило впечатление" или "Обърнах ги веднага".

    Това според мен е доста показателно. Каква ли е причината, би трябвало да има.

    P.S. Всъщност ezhko, каза че е свикнал. но само той.
    Това наистина е интересно!
    Например слизам от бегача си, на който дясната предна ръчка задейства задната спирачка и се качвам на мотора си, на който предната дясна ръчка задейства предната спирачка... После се качвам на колата си, на която задействам всички спирачки с десният си крак и това странно защо, но не е предизвиквало у мен неудобство и не ми прави особено впечатление... Даже май не съм му обръщал внимание до сега?!?! Говоря за спирачки с калодки на бегача ми, който е професионален и с него 30 км/час си ги поддържам без проблеми на равно, а на спускания 60 км/час са нормална скорост. Освен това винаги спирам и с двете спирачки и на бегача, и на мотора си едновременно, като винаги се стремя задната спирачка да задействам поне части от секундата преди предната, а не обратното.
    Интересно е и друго. На БМВ моторите на по-старите модели мигачите се изключват с копче от дясно на кормилото с десният палец. Случвало ми се е на колата да включа мигач с лявата ръка и после да посягам с десният палец да се опитвам да го изключа, което няма как да стане при положение, че лостчето за мигачите на всяка кола е от ляво на волана. Или при спирачките не се замислям и за секунда, когато действам и спирам, а за другите работи нещо не се получава...

    Остави коментар:


  • go6o
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    Чак се замислих и за моето колело, май си е отдясно задната. Проблема изниква явно при по сериозен поглед върху велосипеда и ползването му. Аз и по навик си натискам двете спирачки, но при лежерно каране, не ме бъркат неща като дозиране на спирачно усилие и други такива, каране на усет.

    Остави коментар:


  • motor_men
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    Причината може би е в това , че като участници в движението и велосипедистите и мотористите трябва да подават сигнал с ръка при завиване. Левия завой е много по-опасен от десния , представяш ли си велосипедист с вдигната лява ръка , и да му се наложи да спира в завоя с дясната/ако там е предната/. Та може би за това е приет този стандарт.

    Остави коментар:


  • Ilarioncho
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    Интересно ми е, че никой не каза, че му е пречело, но е свикнал. Мненията са или "Не ми е правило впечатление" или "Обърнах ги веднага".

    Това според мен е доста показателно. Каква ли е причината, би трябвало да има.

    P.S. Всъщност ezhko, каза че е свикнал. но само той.
    Последно редактирано от Ilarioncho; 07-04-15, 12:55. Причина: P.S.

    Остави коментар:


  • Ilarioncho
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    Пичове, карал съм колело откакто се помня (пунктирам, да)... и мотори от малко след като се помня и доста преди да успявам да стъпя на земята, когато съм на седалката им...
    После карах, тъй да го нарека, "истинско" колело няколко години (26", с колодки). Предполагам, спирачките му са били стандартно (дясна-задна), не помня, което значи, че и не ми е правило впечатление.
    След това го откраднаха, а аз минах на мотори. После минах на "истински" мотори. И те така... Факт е обаче, че сега изпитвам осезаемо неудобство и затова пуснах темата. Виждам, че има и други колеги, които карат с "обърнати" спиирачки поради съшата причина, очевидно е, че феномена го има и пречи на много хора.
    Последно редактирано от Ilarioncho; 07-04-15, 12:22.

    Остави коментар:


  • motor_men
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    Велосипедите които се продават масово в магазините са направени предимно за любители и начинаещи. А всеки любител или начинаещ при изникване на препядствие , кола , куче , човек , ..... , стиска ръчката предимно с дясната ръка , ако там е предната спирачка , може да пострада повече отколкото ако няма никакви спирачки. А и повечето започват първо с колело , после с мотор , много пък изобщо не се качват на мотор. Те и много хора качили се от автомобил на мотоциклет не знаят как да използват правилно спирачките , и при първата критична ситуация катастрофират. Тези които карат екстремно велосипеди и мотори , си монтират където искат и както им е удобно командите , на много мотори задната спирачка е изнесена или дублирана на кормилото.

    Остави коментар:


  • slowtraveler
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    Първоначално публикуван от Николай Календжиев Преглед на мнение
    ..
    Другото, което на няколко пъти се споменава и според мен е доста неточно - по думите ви хидравличните спирачки излизат едва ли не опасни за каране и ковящи моментално?
    Странно твърдение, предвид факта, че те, за разлика от механични дискови или старите типове с калодки контактуващи със стените на каплата, позволяват именно реална модулация. Точно с добре регулирана и обезвъздушена хидравлична спирачка е много по-лесно да се дозира усилието и да има много повече усещане преди последния етап на блокиране на гумата. А това на практика значи по-трудно блокиране....
    И никой не казва, че са опасни за каране. Но че са много по-ефективни от другите - предполагам не оспорваш...
    Ако с обикновена спирачка трябва да си голям ентусиаст (и як в ръцете) за да успееш да спреш интензивно, то при хидравличните дискови можеш да го направиш същото усилие и с един пръст...
    Съвсем не съм някакъв екстремен велосипедист, но тъй-като карам предимно на асфалт, много често се вдига задната гума, и то при условие, че спирам предната с леко натискане на лостчето..
    П.С. последния ми даунхил беше Ком-Берковица С лек автомобил са ми прегрявали спирачките, но на колелото нямаше проблем... Само дето при спиране за завой от над 60км/ч започваше да влиза в прецесия

    Остави коментар:


  • s_s1
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    Първоначално публикуван от Николай Календжиев Преглед на мнение
    ... Използвайте и двете равномерно и само с един или максимум 2 пръста. Тогава е без каквото и да е значение кое лостче от коя страна се намира. Все пак скоростите при велосипеда и инерционната му маса са такива, че дори и провлачени крака по земята или опряна подметка върху задната гума са достатъчни да се спре А това, без да иска човек да си блокира предната гума и да се отлепи задната/да се преметне, за мен е все едно новобранец шофьор който натиска спирачката на колата по същия начин, както и съединителя...
    Винаги като се кача на някакво превозно средство включително и на велосипед първо пробвам внимателно спирачките. После спирам интуитивно. Човешкия компютър се нагажда спрямо техниката. Не ми прави впечатление като има добри спирачки. Лошо е като липсват. През лятото качвам от моето село нагоре едно баирче 4.5 км. и спускам надолу. Спидометъра на велосипеда ми редовно показва над 60 км/ч. без да въртя педалите. Така, че за да спирам с подметки трябва да въртя педалите с кросовите ботуши. Предния диск след спиране грее като ауспуха на мотоциклет.

    Остави коментар:


  • -= OXYGEN =-
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    Така като гледам, само който в последствие се е качил на колело ги мисли толкова нещата.
    Другото, което на няколко пъти се споменава и според мен е доста неточно - по думите ви хидравличните спирачки излизат едва ли не опасни за каране и ковящи моментално?
    Странно твърдение, предвид факта, че те, за разлика от механични дискови или старите типове с калодки контактуващи със стените на каплата, позволяват именно реална модулация. Точно с добре регулирана и обезвъздушена хидравлична спирачка е много по-лесно да се дозира усилието и да има много повече усещане преди последния етап на блокиране на гумата. А това на практика значи по-трудно блокиране.
    Отделно пак да кажа, вие едва ли карате по някакви downhill трасета или страшно пресечен и техничен терен. Абсолютно безмислено и излишно е толкова да го мислите. Използвайте и двете равномерно и само с един или максимум 2 пръста. Тогава е без каквото и да е значение кое лостче от коя страна се намира. Все пак скоростите при велосипеда и инерционната му маса са такива, че дори и провлачени крака по земята или опряна подметка върху задната гума са достатъчни да се спре
    А това, без да иска човек да си блокира предната гума и да се отлепи задната/да се преметне, за мен е все едно новобранец шофьор който натиска спирачката на колата по същия начин, както и съединителя...

    Остави коментар:


  • slowtraveler
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    Навярно трябва да се уточни типа на спирачката
    Докато не се качих на хидравлични дискови спирачки (май са същите като на damon - Avir Elexir 5) си мислех, че е нормално при колелото да спираш със задната спирачка (е, това е от детските години и времената на контрата)....
    Обаче с дисковите спирачки нещата се промениха - изисква се точно дозиране на спирането, защото са учудващо ефективни - дори натискайки спирачката само един пръст можеш да се преметнеш през колелото...
    Та и затова практически повечето време спирам само на предна спирачка - чукна ли задна - тя почти веднага блокира. Докато предната логично поема доста по-голямо натоварване...

    Остави коментар:


  • ВладиЧ
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    От както се помня на този свят карам колело, а мотори от 1973 година. С тая тема направо ме размазахте. Сега ходих в гаража, за да проверявам, каква е схемата на велосипедите ми, за да не объркам нещо в този постинг. Аз винаги съм имал по няколко велосипеда за разлика от мотора, който пък обикновено ми е един...
    И на товарното ми колело, и на бегача ми, и на байка лявата ми спирачка е ПРЕДНА, а дясната е ЗАДНА и това на мен ми се струва правилното положение, защото дясната ръка е по-силна и чувствителна, и с нея по-добре да се стиска задната спирачка на велосипеда, като се замисля, според мен. Това разположение на спирачките на велосипеда на мен никога не ми е правило впечатление и не ми е създавало неудобства, когато сменям превозните средства. Даже до сега не бях се и замислял, защо е така... Но пък при тези велосипеди, които са с контра отзад предната спирачка е на дясната ръка вероятно за по-голямо удобство. Значи пак по-мощната и по-дозираната спирачка на тези велосипеди е отзад!
    Имам приятел майстор на спорта по колоездене, които е левичар. Лавата му ръка е по-силната и чувствителната (той даже пише с нея), та той винаги си обръща спирачките на неговите велосипеди с лява задна, но той определено е изключение от правилото. Не се сещам за друг мой приятел, запален колоездач, който да си обръща спирачките на велосипеда.
    И при моторите, на които съединителя се задейства с крак спирачката за дясната ръка е ЗАДНА, а тази за лявата ръка е ПРЕДНА. Който не вярва, когато отиде в Идилево да провери мотора на Дъг. Харлито Бобър с което той обикаляше.
    При съвременните мотоциклети предната спирачка е по-мощната и за да се дозира по-добре тя е изведена на дясната ръка. Така че всичко е правилно, и при различните превозни средства няма грешки при монтирането на спирачките!
    Последно редактирано от ВладиЧ; 07-04-15, 08:46.

    Остави коментар:


  • Roninn
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    Сега се замислих за това,не ми е проблем,аз спирам и с двете едновременно,колелото е с 29 цола и трудно ще се преметна през кормилото

    Остави коментар:


  • damon
    отговори
    От: Разположение лостове спирачки Мотор vs. Велосипед

    На мен колелетата винаги са ми били с обърната спирачка. Нямам никакво намерение да привиквам на велосипедни спирачки, доста по-интуитивно ми идва да спирам с дясна. Миналата година новото си колело го карах няколко седмици с предната отляво и си беше предизвикателство. Понеже е с хидравлики ми трябваха едни спринцовки за обезвъздушаване и ги чаках известно време. После си ги обърнах естествено. Има мотористи, които казват, че не им пречи да карат колелета с нормално разположение на вело спирачките, но на мен ми е по-добре да са като на мотора. Все пак обръщането им, дори и на хидравличнит,е не е кой знае какво. Да не говорим за жилата, където става дума за 2 мин. работа. Единствения недостатък е, като даваш колелото на някой, да го предупредиш, за да не се мята през кормилото.

    Между другото миналата седмица бях изненадан от английските колелета. Приятел си взе колело от там и спирачките му са като на мотор. Явно каквото могат обръщат и при велосипедите.

    Сетих се още нещо. Има дори хидравлични вело спирачки, на които лостчетата са универсални. Т.е. като се свали се завърта наобратно и се слага от другата страна. Такива са например Avid Elixir 5, като моите. Аз първо си скъсих маркучите и ги размених, и после разбрах за тая екстра. Явно са направени така с цел лесно обръщане на разположението на лостчетата без рязане и пълнене/обезвъздушаване.

    Остави коментар:

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X