Здравейте,
Искам да се похваля че закупих преди няколко дена Derbi Senda Xtreme SM 50 2005 и съм ужасно щастлив.
Да си призная винаги съм имал страст към моторите, но поради финансови възможности чак сега успях да си взема мотор. Не съм много запознат с двигателите, поддръжка и сервизи в които мога да карам мотора за преглед и поддръжка за което бих желал малко просветление(сервиз, нещо за четене, каквото и да е само да помогне). От скорошните ми търсения из интернет намирам много форуми из Европа където има информация за Дербито, но все на различни езици от Английски.
Намерих че двигателя на 2005 модела е Дерби EBS 050, но така и не излиза много информация за двигателя в интернет (или моето търсене не е правилно). Ако може да дадете малко информация какъв е точно двигателя и ако някои знае къде има сервиз за тези двигатели както и цялостна поддръжка за мотора ще ви бъда много благодарен. Не казвам че мотора има проблеми поне не съм ги забелязъл за сега, просто искам да мине през сервиз за да съм спокоен че всичко е наред и да разбера как да го поддържам в идеалено техническо състояние.
От ровенето в интернет също забелязвам че много хора правят тунинг на тези моторетки, както силов така и оптичен и видях че били ограничени фабрично двигателите. Според сайта които гледах има сложен диск на скоростната кутия които не позволява на двигателя да използва целия си потенциал:
'Variomatic ring restriction'
...
Интересно ми е дали някои се е занимавал да инспектира какви точно ограничения има Дерби-то и евентуалното им премахване. Също си мислех дали това би износило двигателя по бързо, защото по информация в интернет това даже допринася двигателя да работи по-добре. Друго което си мислех е да сменя ауспуха с на пример "Leo Vince X-fight" , но се чудех ако се купи ауспух и се сложи други промени трябва ли да се правят на двигателя и как би помогнал един тунингов ауспух. Предполагам би трябвало двигателя да може да освобождава по добре изгорелите газове, да работи по леко и евентуално по бърз мотор, но това с бързината дали се усеща.
Последното ми чудене е за което бих желал вашето менение е дали в София се крадът мотопеди и дали вие оставяте моторите си на открито, заключвате ли ги и какви мерки за сигурност взимате. През деня и евентуално през ноща ако мотора не е в гараж.
Благодаря ви предварително.
Ето и снимка на мотора :
Искам да се похваля че закупих преди няколко дена Derbi Senda Xtreme SM 50 2005 и съм ужасно щастлив.
Да си призная винаги съм имал страст към моторите, но поради финансови възможности чак сега успях да си взема мотор. Не съм много запознат с двигателите, поддръжка и сервизи в които мога да карам мотора за преглед и поддръжка за което бих желал малко просветление(сервиз, нещо за четене, каквото и да е само да помогне). От скорошните ми търсения из интернет намирам много форуми из Европа където има информация за Дербито, но все на различни езици от Английски.
Намерих че двигателя на 2005 модела е Дерби EBS 050, но така и не излиза много информация за двигателя в интернет (или моето търсене не е правилно). Ако може да дадете малко информация какъв е точно двигателя и ако някои знае къде има сервиз за тези двигатели както и цялостна поддръжка за мотора ще ви бъда много благодарен. Не казвам че мотора има проблеми поне не съм ги забелязъл за сега, просто искам да мине през сервиз за да съм спокоен че всичко е наред и да разбера как да го поддържам в идеалено техническо състояние.
От ровенето в интернет също забелязвам че много хора правят тунинг на тези моторетки, както силов така и оптичен и видях че били ограничени фабрично двигателите. Според сайта които гледах има сложен диск на скоростната кутия които не позволява на двигателя да използва целия си потенциал:
'Variomatic ring restriction'
...
Интересно ми е дали някои се е занимавал да инспектира какви точно ограничения има Дерби-то и евентуалното им премахване. Също си мислех дали това би износило двигателя по бързо, защото по информация в интернет това даже допринася двигателя да работи по-добре. Друго което си мислех е да сменя ауспуха с на пример "Leo Vince X-fight" , но се чудех ако се купи ауспух и се сложи други промени трябва ли да се правят на двигателя и как би помогнал един тунингов ауспух. Предполагам би трябвало двигателя да може да освобождава по добре изгорелите газове, да работи по леко и евентуално по бърз мотор, но това с бързината дали се усеща.
Последното ми чудене е за което бих желал вашето менение е дали в София се крадът мотопеди и дали вие оставяте моторите си на открито, заключвате ли ги и какви мерки за сигурност взимате. През деня и евентуално през ноща ако мотора не е в гараж.
Благодаря ви предварително.
Ето и снимка на мотора :