Обява

Свий
Няма добавени обяви.

K2 зима 2018

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ВладиЧ
    отговори
    Тълпите идват!!!!
    Една статия от французи, (преведена на български език), които повдигат много сериозни въпроси, относно алпинизма и изкачването на осемхилядници. Става въпрос за Анапурна, а не за К2, но проблемите са едни и същи. https://www.climbingguidebg.com/inde...splay&sid=8160
    Последно редактирано от ВладиЧ; 25-04-21, 09:45.

    Остави коментар:


  • chrichri
    коментира - отговор
    Няма как да е спорт нещо с 46% смъртност...

  • Fraxinus
    отговори
    Алпинизмът е особен спорт ,ако изобщо е такъв. За разлика от спортното катерене ,което си е състезание в алпинизмът е състезание основно със себе си. За нетрениран нов алпинист е постижение да се стигне осемхилядник дори и с помощ.Да има и по-добри които могат и без шерп и без кислород , но новакът не се състезава с тях.
    Последно редактирано от Fraxinus; 11-02-21, 22:23.

    Остави коментар:


  • jordanov sv
    отговори
    Мдаа, сега я прочетох и аз, благодаря! А и коментарите надолу...
    Модерни времена, филм на Чарли Чаплин.

    Остави коментар:


  • 19R
    отговори
    И аз я прочетох, много ми хареса и ми беше интересно. Разбрах за неща ,които не съм подозирал.

    Остави коментар:


  • trapper
    коментира - отговор
    Отлична статия, браво!

  • ВладиЧ
    отговори
    Ми не само зимните изкачвания са далавера. Ако ти имаш, около 70 000 $ и нямаш някакви тежки болести, плащаш и отиваш на Еверест. С двама персонално прикрепени към теб шерпи. Ще ти опънат въжетата, ще ти носят раницата и кислорода, единият ще те бута, а другият ще те тегли и ще имаш много голяма вероятност да качиш, или според журналистите "да покориш" Еверест... Ама това алпинизъм ли е? На някои им показват как да си сложат котките и как да се включат в парапета чак на базовият лагер?!?!?!
    "Има вече разни версии, защо Скатов е паднал. Тъй, като е ясно, че никой не го е бутнал... Става дума за грешка, или техническа с превключване на въжета, или грешка при откатерване, или използване на старо въже, което се е скъсало. Едва ли има значение, когато човекът вече го няма. Грешки правят и много по-опитни алпинисти, особено на слизане." Това е цитат от Ники Петков.
    Ами всеки сега дърпа чергата към себе си. Започнаха и теориите на конспирацията. Докторите в болницата в Пакистан били определили, че се е скъсало въжето и така написали в смъртният акт!?!?! Били си късали дрехите и от тях правели въжета?!?!?! Всякакви знайни и незнайни герои ще си чешат устата сега и ще търсят медиино внимание, а хора, които разбират и знаят, за какво точно става въпрос, ще се опитат да зададат и да повдигнат сериозни и важни въпроси, какво е това алпинизъм. Дано да им обърнат внимание и да има дискусия.
    А загиналите няма да се върнат!

    Ето една статия от Ники Петков, в която той прави разбор на някои изкачавния на осемхилядници от българи и разглежда много въпроси, относно, какво е това алпинизъм. https://www.climbingguidebg.com/inde...splay&sid=8136
    Последно редактирано от ВладиЧ; 11-02-21, 05:54.

    Остави коментар:


  • jordanov sv
    отговори
    Абе вярно ли ще излезе тая приказка дето я говорят тия дни - че тия зимни изкачвания са си бизнес и далавера на организатори, спонсори и шерпи? Някъде мярнах или чух някой по телевизията да го нарича "височинен туризъм" това нещо, плащаш си и тръгваш по въжетата...
    Застрахователите на Скатов що се дърпат пък сега?

    Остави коментар:


  • pan_rt
    отговори
    не разбирам грам и нямам топки за това,прочитайки че зимно изкачване на тия върхове си е направо самоубийство или огромна доза късмет,исках Скатов да от тия с огромния късмет и да прослави България

    Остави коментар:


  • ВладиЧ
    отговори
    Жесток връх. То няма лесно и безопасно над 8000 м нмв, а пък и това е К2, и то през зимата... Тези действия по прехвърлянето на осигуровката трябва да са докарани до автоматизъм и в същност ти не оставаш никога без осигуровка при прехвърлянето от едното въже на другото, защото осигуровките са две, и се прехвърлят последователно. Това са ни го набили в главите още от първите курсове по алпинизъм и още от първите преминати парапети... Но все пак на 7400 м нмв, зимата, на К2, когато си неадекватен и зверски уморен се допускат грешки, които в случая са се оказали фатални. Възможно е, (макар, че е по-малко вероятно) и двете въжета да са били на известно разстояние едно от друго, което също затруднява прехвърлянето. На такива височини и места и най-малката грешка е фатална!
    Лека му пръст на момчето!

    Сега прочетох, че вече 30 часа няма вест от 3-ма човека над 8000 м нмв. Със сигурност и те вече не са между живите!
    Последно редактирано от ВладиЧ; 06-02-21, 17:12.

    Остави коментар:


  • icerunner
    отговори
    Да, при липса на движение от спот тракера след падането не са добри переспективите... Дано да не е това...

    Остави коментар:


  • pan_rt
    отговори
    лоши новини тук за Скатов

    Остави коментар:


  • icerunner
    отговори
    Всичките 10 от щурмовата група са слезли благополучно до лагер 4!

    Остави коментар:


  • icerunner
    коментира - отговор
    С кислород са, но в случая най-важно е времето да се задържи ясно и тихо.
    За съжаление по време на тяхното изкачване друг член на експедицията - Sergi Mingote, чиято цел е била безкислородно изкачване, е загинал при 600 метрово падане в района на лагер 1...
    Дано щурмовата група слезе безавариййно, че няма да е лесно е ясно...

  • mitko 53
    отговори
    Разчетите и бяха в 1часа местно време да са на върха, дано се спуснат безпроблемно. Има ли някаква информация с кислород ли са или без?

    Остави коментар:

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X