Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Гражданска отговорност

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Стоян Боюков-Sariones
    отговори
    От: Гражданска отговорност

    Не си съвсем прав! По една или друга причина автомобилът трябва да има валидна ГО. Дали лоби или не е се тая. Ако примерно се задвижи сам и нанесе щета ОК. Застраховател плаща. Ама, ако в масива на КАТ е със статут "прекратена регистрация (макар и служебно) и земеш, че изпляскаш някой, А да видиме дали застрахователя ще плати! Това май го бях посал вече!? Па ти си стискай полицата, колко ти е кеф.

    Остави коментар:


  • мишоци
    отговори
    От: Гражданска отговорност

    Първоначално публикуван от p-pleven Преглед на мнение
    Това със "спирането" е хубава градска легенда, за да могат възрастни и разбрал-недоразбрал да си цака на застрахователя, въпреки, че не ползват МПС-то . Не можах да го обясня на хора със 50 години зад волана (буквално!), на хора със автосервизи и т.н.
    Плащам, когато ползвам. Ако е на трупчета, ако съм на гурбет, ако съм в МЛС (недай Боже!) - няма как да платя.
    Даже си немаш на идея колку си се объркАл.

    Остави коментар:


  • мишоци
    отговори
    От: Гражданска отговорност

    Застрахователната полица е официален документ. Грам не ме интересува коя информация до кого е стигнала. Ако самата застрахователна полица няма никаква стойност като такава, тогава тя се обезсмисля, обезсмисля се и самото ѝ представяне пред контролния орган на пътя, или където и да е другаде.
    Няма никакви чаканици няколко дена за да се появи в компютъра и незнам си кво, това са глупости!
    А ако въпреки всичко някой гениален милиционер се опита да се издевателства над тебе - има съд, има и секс. Научете си правата най-после!

    Остави коментар:


  • kra_kra
    отговори
    От: Гражданска отговорност

    Пускането на спряна служебно кола става служебно след получаване на информация от гаранционния фонд в кат, но няма срок в който гаранционния фонд да изпрати тази информация.
    Става и лично в кат срещу 8 лв. И пускането е веднага.

    Остави коментар:


  • santaclash
    отговори
    От: Гражданска отговорност

    Нека не сравняваме климатиците по фасадите с автомобилите.
    Между другото задължителните имуществени застраховки са практика в много държави и са доказано работещ модел. Не излиза толкова скъпо.

    Остави коментар:


  • veskov
    отговори
    От: Гражданска отговорност

    Абсолютно прав е, но и останалото не е грешно, макар и хипотеза, стара тема е.

    Остави коментар:


  • jeko47
    отговори
    От: Гражданска отговорност

    Стоан е прав за четенето
    Що ли ми се струва , че е Застраховка гражданска отговорност за МПС
    За другите средста нанасящи щети и увреждания си има други застраховки и даже членове в НК
    А това дерегистрацията е малко повече от педерастки жест към застрахователите , би трябвало да касае само данъчните задължения

    Остави коментар:


  • veskov
    отговори
    От: Гражданска отговорност

    А гагичовите колеги? Щом за ледена висулка и счупена плочка може, ще го бъде и за климатик, може и за капка от пране на прашки

    Остави коментар:


  • сто
    отговори
    От: Гражданска отговорност

    Първоначално публикуван от veskov Преглед на мнение
    Ми не е логика, а истина, и не от сега.
    Че то е истина и че висят климатици, тежащи десетки килограми, по всички фасади над пешеходците, ма разрешително за поставяне не им се следва и не им се търси, гражданска - да не говорим.

    Остави коментар:


  • veskov
    отговори
    От: Гражданска отговорност

    Ми не е логика, а истина, и не от сега.

    Остави коментар:


  • krassitch
    отговори
    От: Гражданска отговорност

    Първоначално публикуван от santaclash Преглед на мнение
    Има една принципна постановка, че автомобилът ти може да причини щети дори когато не го управляваш. Конкретен пример- ако на паркинг се самозапали и изгори половината паркинг. Случвало се е.
    Сега,като си помисли човек,има логика...Ама ако се запали гарсониерката от късо съединение,може да изгори половината блок...Има ли апартаментът ГО-няма.А лепящите стиропори по фасадите,ако изпусне кофата с маТряла върху някоя бабка,има ли ГО-няма.Предлагам да се помисли за задължителна такава.Тези пари като се завъртят в икономиката,всички ще имат келепир-застрахователите ще си купуват повече банани например

    Остави коментар:


  • Стоян Боюков-Sariones
    отговори
    От: Гражданска отговорност

    п.п. И както е видно нищо ново няма! Поне от края на 2015-та.

    Остави коментар:


  • Стоян Боюков-Sariones
    отговори
    От: Гражданска отговорност

    Първоначално публикуван от kra_kra Преглед на мнение
    Някой, по-запознат със законите може ли да даде линк към въпросните поправки да ги прочетем?
    Заповядай!
    ЗДвП Чл. 143
    (10) (Нова - ДВ, бр. 102 от 2015 г., в сила от 01.01.2016 г.) Служебно се прекратява регистрацията на пътни превозни средства, за които е получено уведомление от Гаранционния фонд по чл. 574, ал. 11 от Кодекса за застраховането, и се уведомява собственикът на пътното превозно средство. Служебно прекратена регистрация на пътно превозно средство се възстановява служебно при предоставени данни за сключена застраховка от Гаранционния фонд по реда на чл. 574, ал. 6 или по желание на собственика след представяне на валидна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите.

    Остави коментар:


  • c0dy^
    отговори
    От: Гражданска отговорност

    От март 2018 вече са в сила новите правила за регистрация и дерегистрация на на автомобил, след като се обнародваха в държавен вестник промените и в Наредба № I-45 за регистрацията, отчета, пускането в движение и спирането от движение на моторни превозни средства и на ремаркетата, теглени от тях, март 2018 и промените в кодекса на застраховането 2018 от март 2018 г.





    Това означава, че служебно се прекратява регистрацията на пътни превозни средства, за които е получено уведомление от Гаранционния фонд (съгласно Кодекса за застраховането), и се уведомява собственикът на пътното превозно средство. Служебно прекратена регистрация на пътно превозно средство се възстановява служебно при предоставени данни за сключена застраховка от Гаранционния фонд или по желание на собственика след представяне на валидна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите. (Закон за движението по пътищата)


    За превозните средства, на които служебно е прекратена регистрацията (поради неплатена гражданска отговорност) продължава да се дължи годишен данък. Само връщането на регистрационните табели и свидетелството за регистрация освобождават собствениците на автомобили от плащането на данък. Ако, след служебната дерегистрация, собственикът върне регистрационните табели на автомобила, то данък не се дължи от месеца, следващ месеца на прекратяване на регистрацията за движение. (Закон за местнте данъци и такси)


    Гаранционният фонд разполага с база данни за всички автомобили с и без сключена застраховка „Гражданска отговорност“. Информационният център предоставя на Министерството на вътрешните работи данни за действащите и прекратените застрахователни договори по задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите.


    Процедура по дерегистрация
    Преди да се пристъпи към дерегистрация на автомобила има две уведомления до собствника на автомобила.


    Първото уведомление е от страна на Гаранционния фонд до собственика на автомобила. В срок до 14 дни след датата на уведомлението собственика на автомобила трябва да представи доказателства за наличие на сключен и действащ застрахователен договор за тази застраховка. Ако след този срок автомобила продължава да няма такава застраховка, Гаранционния фонд педоставя наличната си база данни (за автомобили без гражданска) на съответните 28 регионални структури на Пътна полиция.


    Регионалните структури на МВР уведомяват за втори път собственика на автомобила, че няма застраховка „Гражданска отговорност“ и че трябва да си я поднови. Ако в 14 дневен срок след това второ уведомление, собстеника не предприеме действия по сключването или подновяването на застраховката и не предостави доказателства за валидна таква застраховка, следва автоматична дерегистрация на автомобила (служебно прекратяване на регистрацията на автомобила – служебно спиране от движение на автомобила), като налагат и съответните административни наказания на собственика – глоба от 250 лв.


    Служебното прекратяване на регистрацията на автомобила (поради липса на валидна гражданска) НЕ означава сваляне на регистрационните номера. Когато един автомобил е служебно дерегистриран (поради липса на валидна застраховка Гражданска отговорност), той няма право да се движи. Ако въпреки това, този автомобил се движи и направи ПТП, тогава носи отговорност по отношение на процедурата процедурата за дерегистрация, която нарушава и по отношение на щетите, които нанася. След това, ако си плати „Гражданска отговорност” той отново служебно се регистрира, т.е. той пак да има връщане на табели, смяна на талони и т.н”.


    Възстановяване на регистрацията
    Служебно прекратената регистрация на автомобила се възстановява при представяне на данни, от страна на Гаранционния фонд, или по желание на собственика след представяне на валидна застраховка Гражданска отговорност.


    Ако изберем автоматичният вариант, при който Гаранционния фонд, уведомява КАТ за сключената застраховка, регистрацията ще бъде възстановена след като фонда подаде данните към КАТ, което става автоматично през няколко дни.


    Ако изберем да занесем сами полицата за сключената застраховка в КАТ, регистрацията се възстановява веднага.


    Застрахователен договор може да бъде сключен от разстояние само по един от следните начини:


    в електронна форма, подписан с квалифицирани електронни подписи на страните;
    на хартиен носител със саморъчни подписи на страните;
    чрез страница в интернет.
    Застрахователите разполагат със срок от три работни дни, за да изпратят на клиента сключения по интернет застрахователен договор на хартия, със собственоръчно поставен подпис, както и зеленият стикер, който трябва да бъде поставен на предното стъкло. За да упражни правото си на отказ (съгласно Закона за предоставяне на финансови услуги от разстояние), застраховащият, който е потребител е длъжен да върне на застрахователя получения препис, удостоверяващ сключването на застрахователния договор.


    При сключване от разстояние на застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите чрез страница в интернет на застраховател или застрахователен посредник писмената форма се смята за спазена и без подпис на застраховащия, ако той е заплатил застрахователната премия или съответната вноска по нея чрез същата страница, с кредитна или дебитна карта, издадена на името на застраховащия.


    Съгласно новия Кодекс за застраховането, срещу заплащането на една премия, се разширява териториалния обхват на покритието по задължителна застраховка „Гражданска отговорност на автомобилистите“ и по отношение на вреди, причинени на територията на трета държава, чието национално бюра на застрахователите е член на системата Зелена карта.


    Тъй като срещу плащането на такава една премия полицата за застраховката предоставя покритие и по отношение на територията на трети страни, към нея ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да се предостави и сертификат Зелена карта. Сертификатът е необходим, за да удостовери наличието на застрахователно покритие за територията на третите държави.


    Задължение
    Гражданска застрахова и дерегистрация 2016


    Договор за застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите е длъжно да сключи всяко лице, което:


    притежава МПС, което е регистрирано на територията на Република България и не е спряно от движение; това изискване не забранява и всяко друго лице, различно от собственика на моторното превозно средство, да сключи застрахователния договор;
    управлява МПС от трета държава при влизане на територията на Република България, когато няма валидна за територията на Република България застраховка. В този случай лицето е длъжно да сключи гранична застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите на граничния контролно-пропускателен пункт, от който влиза на територията на Република България. Лицето трябва да има валидна гранична застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите до напускането на територията на Република България. Ако лицето, при влизане на територията на Република България, притежава валиден сертификат „Зелена карта“, не е длъжно да сключва гранична застраховка.
    Не се сключва договор за гранична застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите за моторно превозно средство от друга държава членка или когато изплащането на обезщетение във връзка с гражданската отговорност на виновния водач е гарантирано от компетентна институция на държава членка и моторното превозно средство или съответното лице е включено в списък, изготвен от компетентния орган на държавата членка, посочващ освободените моторни превозни средства или лица от задължението за сключване на задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите, и предоставен на Република България.


    Наказания
    (съгласно Закона за движение по пътищата и Кодекса на застраховането)


    Водач, който управлява МПС без застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите (до предоставяне на сключена валидна застраховка) се наказва с временно отнемане на свидетелството за управление на моторно превозно средство.


    Служебно се прекратява регистрацията на ППС (временно се спират от движение), за които е получено уведомление от Гаранционния фонд за липса на затраховка Гражданска отговорност, и се уведомява собственикът на пътното превозно средство. Служебно прекратена регистрация на ППС се възстановява служебно при предоставени данни за сключена застраховка от Гаранционния фонд или по желание на собственика след представяне на валидна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите.


    На лице, което не изпълни задължението си да сключи задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите (съгласно Кодекса за застраховането), се налага:


    глоба от 250 лв. – за физическо лице. При повторно нарушение наказанието е 800 лв.
    имуществена санкция от 2000 лв. – за юридическо лице или едноличен търговец. При повторно нарушение наказанието е 4000 лв.
    Тези наказания се налагат и когато с автоматизирано техническо средство или система е установено управление на моторно превозно средство, за което няма сключен и действащ застрахователен договор за задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите, на собственика на моторното превозно средство се налага глобата или имуществената санкция.


    Лице, което не е собственик и управлява МПС, във връзка с чието притежаване и използване няма сключен и действащ договор за задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите, се наказва с глоба от 400 лв. (съгласно Кодекса за застраховането).


    Водач, който управлява МПС, което не е било спряно от движение и на което не е поставен валиден стикер „Гражданска отговорност“, и не носи валиден контролен талон от знака, издаден от Гаранционния фонд, за задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите, се наказва с глоба 50 лв. (съгласно ЗДвП).


    Наказва се с глоба 10 лв. водач, който, не носи документ за сключена задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите, но има поставен стикер Гражданска отговорност, валиден към датата на установяване на нарушението. (съгласно ЗДвП).
    Не гарантирам за достоверност на информацията.

    Остави коментар:


  • kra_kra
    отговори
    От: Гражданска отговорност

    Някой, по-запознат със законите може ли да даде линк към въпросните поправки да ги прочетем?

    Остави коментар:

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X