Здравейте колеги,
От около 4 месеца съм собственик на един симпатичен Renault RХ4 1.9 dci .Много си го харесвам и доста неща до момента съм му сменил с идеята да подменя всички известни слабости и възможни настоящи или бъдещи проблеми и да си я “търкалям” с кеф после. Kато цяло не съм пестил за колицата до момента-карам си ги едно подир друго нещата
Само за инфо:До момента съм сменил всички масла и ремъци (всички),Големия горен тампон на Двигателя,Задни Амортисьори и семеринга на задния диф.,Рециклирах виско-муфата и смених Големия гумен тампон(демпфер) в края на кардана.Като цяло вибрациите и ламариненото подрънкване в ниските обороти след последната интервенция понамаляха доста но не изчезнаха напълно - ясно ми беше че съм бъдещ клиент на г-на от ТехноКардан от Кубрат но малко ми се щеше да го отложа във времето.След последното ми пътуване обаче ми се усили много осезаемо едно виене в задната част на колата ,което като звук можех да се обзаложа де е от лагер главина но факта че не се променя при теста: ляв-десен-ляв -десен ме накара да се съмнявам в преценката си - днес бях при механика ,който до момента се грижи изцяло за колицата и на първо четене при потегляне и след като чу виенето и той беше сигурен че е лагер главина ,но и той потвърди, че по-скоро не е ,след като и той не усети промяна на звука при проба с "ляв-десен".Основен заподозрян останаха лагерите на кардана и евентуално задния диф.Оставих му колата да свали кардана и пак да я пробва - след като го е направил ме увери ,че за него виенето е изчезнало и аз зарадван ,че проблема е вече диагностициран си взех колата със свален кардан в края на деня с ясната идея ,че го пращам към ТехноКардан но усмивката ми се изпари, след като покарах малко и пак чух същото виене от към задницата (някак си променено но си го познах).Притеснението ми е ,че проблема е от задния Диференциал,от друга страна се чудя :след като звука е малко различен след свалянето на кардана -каква е вероятността да вие нещо от "вискомуфата" - тя изобщо врътка ли се ако кардана го няма ? Спорд мен страната ,която е вързана към дифа трябва да си се ротира,изобщо възможен заподозрян ли е ? Никъде не намерих във форума някой да е ремонтирал заден диференциал на такъв автомобил(ако съм търсил некачествено ме извинете
Моля,ако има някой ,който "се връща от там на където аз съм тръгнал" може ли да ми спести някой "проба-грешка" моменти
На път съм да сменя задните лагери на главините само за да ги отстраня,като евентуални заподозряни.
Нещо интересно - при пробата "ляв-десен-ляв-десен", когато съм на скорост и чувам виенето ,звука наистина не се променя , НО - при един почти 90 градуса , ляв завой на път ,по-който си бях достатъчно засилен да се чува осезаемо виенето (около 50 км/ч) буквално виенето изчезна за секунда-две .Колата яко се "натисна" на лявата страна и повдигна в дясната при този завой.
Та въпроса ми е :Възможно ли е евентуално виещи лагери в диференциала(на полуосите например) да се повлияват от усилие при остър завой ,подобно на лагерите на главините (доста остър завой ,"взет" с прилична скорост) и към кого бихте ме посъветвали (като сервиз) да се обърна за евентуални ремонти по диф-а.
Давам си сметка че подобен "паркетник" едвали е "плод на интерес" за активните в този форум ,но се надявам някой да помогне със съвет,за което Благодаря предварително
Поздрав
От около 4 месеца съм собственик на един симпатичен Renault RХ4 1.9 dci .Много си го харесвам и доста неща до момента съм му сменил с идеята да подменя всички известни слабости и възможни настоящи или бъдещи проблеми и да си я “търкалям” с кеф после. Kато цяло не съм пестил за колицата до момента-карам си ги едно подир друго нещата

Само за инфо:До момента съм сменил всички масла и ремъци (всички),Големия горен тампон на Двигателя,Задни Амортисьори и семеринга на задния диф.,Рециклирах виско-муфата и смених Големия гумен тампон(демпфер) в края на кардана.Като цяло вибрациите и ламариненото подрънкване в ниските обороти след последната интервенция понамаляха доста но не изчезнаха напълно - ясно ми беше че съм бъдещ клиент на г-на от ТехноКардан от Кубрат но малко ми се щеше да го отложа във времето.След последното ми пътуване обаче ми се усили много осезаемо едно виене в задната част на колата ,което като звук можех да се обзаложа де е от лагер главина но факта че не се променя при теста: ляв-десен-ляв -десен ме накара да се съмнявам в преценката си - днес бях при механика ,който до момента се грижи изцяло за колицата и на първо четене при потегляне и след като чу виенето и той беше сигурен че е лагер главина ,но и той потвърди, че по-скоро не е ,след като и той не усети промяна на звука при проба с "ляв-десен".Основен заподозрян останаха лагерите на кардана и евентуално задния диф.Оставих му колата да свали кардана и пак да я пробва - след като го е направил ме увери ,че за него виенето е изчезнало и аз зарадван ,че проблема е вече диагностициран си взех колата със свален кардан в края на деня с ясната идея ,че го пращам към ТехноКардан но усмивката ми се изпари, след като покарах малко и пак чух същото виене от към задницата (някак си променено но си го познах).Притеснението ми е ,че проблема е от задния Диференциал,от друга страна се чудя :след като звука е малко различен след свалянето на кардана -каква е вероятността да вие нещо от "вискомуфата" - тя изобщо врътка ли се ако кардана го няма ? Спорд мен страната ,която е вързана към дифа трябва да си се ротира,изобщо възможен заподозрян ли е ? Никъде не намерих във форума някой да е ремонтирал заден диференциал на такъв автомобил(ако съм търсил некачествено ме извинете

Моля,ако има някой ,който "се връща от там на където аз съм тръгнал" може ли да ми спести някой "проба-грешка" моменти

На път съм да сменя задните лагери на главините само за да ги отстраня,като евентуални заподозряни.
Нещо интересно - при пробата "ляв-десен-ляв-десен", когато съм на скорост и чувам виенето ,звука наистина не се променя , НО - при един почти 90 градуса , ляв завой на път ,по-който си бях достатъчно засилен да се чува осезаемо виенето (около 50 км/ч) буквално виенето изчезна за секунда-две .Колата яко се "натисна" на лявата страна и повдигна в дясната при този завой.
Та въпроса ми е :Възможно ли е евентуално виещи лагери в диференциала(на полуосите например) да се повлияват от усилие при остър завой ,подобно на лагерите на главините (доста остър завой ,"взет" с прилична скорост) и към кого бихте ме посъветвали (като сервиз) да се обърна за евентуални ремонти по диф-а.
Давам си сметка че подобен "паркетник" едвали е "плод на интерес" за активните в този форум ,но се надявам някой да помогне със съвет,за което Благодаря предварително

