Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем със скоростния лост

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем със скоростния лост

    Напоследък не съм майсторил нищо съществено по моята Фронтера, та ме засърбяха ръцете да оправя някои дребни проблеми, с които съм свикнал, но ме дразнят. Единият от тях е в лоста за скоростния лост. Когато е в неутрална позиция и съортветно трябва да вкараш трета или четвърта, не се позиционира правилно в средата и трябва да го насочиш. Докато свикна, се случваше често да не уцелвам, което не е много приятно за трансмисията.
    Имали ли сте подобен проблем? Според мен се дължи на износване на ябълката, която води скоростния лост. Открих в нета каталожния й номер (94462483), но цената в eBay не ме радва особено.

  • #2
    Днес остана малко време и се захванах със скоростния лост. Бях купил втулка втора ръка. Ако е по-добра, да я сменя или просто да експериментирам с нея. Ами оказа се, че за нищо не става, но поне ми даде някаква насока къде да търся проблема. Разглобих скоростния лост. Елементарна и бърза процедура. Сваляш пластмасовия панел с маншнона, после шумоизолацията и накрая гумения маншон. Има метален капак с три болта. Развиват се и целият лост излиза барабар с втулката. Моята обаче беше перфектна. Никакво износване, не можех да повярвам!
    Какво значи това? Или имам кола на четвърт век, но и наистина само на 250 000 км, или втулката е сменяна. Ама италианец да се занимава с такъв ремонт не ми се вярва... Ами ако е заменен целият скоростен лост или скоростна кутия? Но както и да е, връщаме се на основната тема!
    През ябълката на скоростния лост минава един вал, около 8 мм дебел. Той води самия лост, но същевременно в него се опират и пружините, които стандартно го държат в неутрална позиция. Установих, че при мен пружините не оказват никакъв натиск върху вала и затова се появява свободен ход на лоста. Пробвах с разни подложки, несеризоно беше. И реших да сложа върху този вал втулка. За съжаление нямах подходяща метална тръбичка, но открих една перфектна пластмасова. След леко нагряване влезе много стегнато. Сега вече пружините опираха във вала. Резултатът е точно позициониран в неутрална позиция скоростен лост. Предавките вече се включват прекрасно!
    Вероятно пластмасовите втулки ще се износят след време, но дотогава все трябва да ми падне някоя подходяща метална :-)

    Коментар

    Активност за темата

    Свий

    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

    Зареждам...
    X