Отварям тази тема, в която да споделя моя опит от новата придобивка и интересни неща на които съм попаднал.
Аз съм отскоро собственик на едно WK (WH) 2008 година и сега съм се захванал с профилактика и ремонти.
Попаднах на един проблем и искам да го споделя.
Проблемът засяга WK-тата с дизеловия мотор и попаднах на него ровейки се из разни американски форуми.
Проблемът се причинява от теча на масло (което кондензира от масления отдушник на двигателя, който е свързан с маркуча на турбото), и от маркуча, който влиза в турбото. Когато си сменях горивния филтър свалихме така наречения (Elephant Hose) . Забелязах, че има няколко капки масло на входа на турбото. Само че, явно оригиналният маркуч има проблем и маслото почва да се стича под турбото, като накрая намокря актуаотора (swirl motor), който дефектира. Вероятността да се случи това е много голяма. Мопар са произвели нов маркуч който е подобрен и доколкото разбрах има допълнителни уплътнителни пръстени. Парт номера му е 53013672AE. Явно Мерцедес отдавна са направили това, защото тези пръстени от подобрения маркуч подлежат на смяна и са съвместими с тези на Мерцедес. (A6420940580).
Някои хора, които актуатора им дефектира го bypass-ват с резистор и по този начин турбината остава отворена, но не знам дали това е добре за разхода на гориво. Смяната на актуатора не е много лесна, още повече че самия актуатор сигурно е около 300 лв, а за труд нямам представа.
Подобрената версия на маркуча към турбото излиза около 200 -300 лв, но аз съм решил превантивно да си го поръчам. Незнам дали няма някакво друго решение.
Имам още няколко неща, които ще споделя.
Аз съм отскоро собственик на едно WK (WH) 2008 година и сега съм се захванал с профилактика и ремонти.
Попаднах на един проблем и искам да го споделя.
Проблемът засяга WK-тата с дизеловия мотор и попаднах на него ровейки се из разни американски форуми.
Проблемът се причинява от теча на масло (което кондензира от масления отдушник на двигателя, който е свързан с маркуча на турбото), и от маркуча, който влиза в турбото. Когато си сменях горивния филтър свалихме така наречения (Elephant Hose) . Забелязах, че има няколко капки масло на входа на турбото. Само че, явно оригиналният маркуч има проблем и маслото почва да се стича под турбото, като накрая намокря актуаотора (swirl motor), който дефектира. Вероятността да се случи това е много голяма. Мопар са произвели нов маркуч който е подобрен и доколкото разбрах има допълнителни уплътнителни пръстени. Парт номера му е 53013672AE. Явно Мерцедес отдавна са направили това, защото тези пръстени от подобрения маркуч подлежат на смяна и са съвместими с тези на Мерцедес. (A6420940580).
Някои хора, които актуатора им дефектира го bypass-ват с резистор и по този начин турбината остава отворена, но не знам дали това е добре за разхода на гориво. Смяната на актуатора не е много лесна, още повече че самия актуатор сигурно е около 300 лв, а за труд нямам представа.
Подобрената версия на маркуча към турбото излиза около 200 -300 лв, но аз съм решил превантивно да си го поръчам. Незнам дали няма някакво друго решение.
Имам още няколко неща, които ще споделя.