Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проект за бодилифт на КИА Спортидж 1999

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проект за бодилифт на КИА Спортидж 1999

    Здравейте,
    След много чудене започвам проект за повдигане на Киата за да се гарантира висока проходимост в гората. Искам да съм сигурен, че ще се получи нещо задоволително и ще споделя какво съм намислил:

    1. Джанти от фероза, благодарение на Янко и бате Жоро от Раднево.
    2. Сафари 510 с размер 215/90/15
    3. Тампони купе комплект от Гума Трейд Пловдив.
    4. Предни подложки на 35 мм.
    5. Нови предни пружини, вероятно оригинални за КИА Спортидж от Базис М.
    6. Нови задни пружини от вектра комби дизел 2.2
    7. Нови задни амортисьори, все още не е решено какви. Очаквам някакви предложения.

    Безпокоя се основно от изпадане на пружините, за което се оплакват доста познати.

    Ако изпускам нещо, очаквам всякакви препоръки, предложения и кой каквото се сети.

    Поздрави!
    Последно редактирано от Time2Burn; 03-11-19, 18:25. Причина: Сгрешено е заглавието. Да се чете Бодилифт

  • #2
    Това е лифт на окачването и по-големи гуми. Боди лифт е друга история.
    За изпадането на пружините си има методи. Или колани, или "кули" ( конуси) на горните опори.
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • #3
      Направих фланците от полиамид на 35 мм височина. Сега се чудя отзад амовете кои биха паднали и да са с по - къс ход. Ако трябва да се удължават не е проблем. За предните пружини също имам чудене дали да остане с оригиналните или да търся малко по - високи. Ако взема от 190 вероятно ще се наложи да удължавам и ама отпред?

      Коментар


      • crazyjob83
        crazyjob83 коментира
        Редактиране на коментар
        Ако са ти здрави амовете може да си направиш само удължители и си готов.

    • #4
      Да удължаваш амортисьора отпред+и без това вече изместена начална раб.точка на окачването заради 35мм.фланци=счупване на каре при първото увисване на предно колело!
      Незнам при положение,че от години има тема за лифт тук защо се коментират едни и същи неща в нова тема...
      Темата е:"С какво да повдигна КИАта с около 10см.?"
      Последно редактирано от Янко Желязков; 15-11-19, 08:00.

      Коментар


      • #5
        Извинявам се, че отворих тема, може би наистина трябваше да пиша в съществуващата. Може би търсачката не работеше, защото не намираше нищо от търсенето ми за тампони на купе или щанга на панхарда.
        И така, смених тампоните на купето и се получи около 2 до 2,5 см лифт на купето, което освобождава допълнително място за големи гуми. Гумите са Сафари 510, 195/90/15, а джантите са стокофи от Фероза.
        Отпред подложки от полиамид на 35 мм заспаха идеално. Промени се работния ъгъл на картата, но да видим през колко време ще ги чупи. Тъй или иначе имам резервни полуоски с карета и шенкели. Ако много проблеми прави ще намаля фланците с 5 мм или ще търся вариант леко да сваля кардана.
        Отзад драмата е пълна. Сложих пружини от вектра Б комби дизел 2.2 мотор. От евтините. Преместих леглата на амортисьорите откъм ухото с около 5 сантиметра нагоре. Оказа се, че колата е видимо наклонена назад и сякаш пружината идва мека. При първата разходка се появи невероятно блъскане желязо в желязо при все че не возя никой отзад. Веднага обвиниха пружините и взех същите, но каяба, резултатът е същият. Явно пружините са с еднакви качества и твърдост, да речем че каябите ще имат по - дълъг живот и затова са по - скъпи. Добавих гумени тампони над задната пружина - 30 милиметра. Вече лифта е значително по - добър. При първата разходка чукането на желязо е незначително, о още го има. Спирам колата под наклон и се оказва, че пружините са толкова меки, че се смачкват докрай и свършва хода на амортисьора в долна точка, та от там се чува и чукането на желязо. Решавам, че ще търся пружини с 4 сантиметра по - дълги от вектра Б комби и с 2 милиметра по - дебела стена на тела. В един гараж намерих стари пружини с дължина 38.5 сантиметра и 14 мм дебелина на тела. От някакъв джип са, но не се знае какъв. Ясно е, че ще ги слагам тях, да видим какво ще се получи. По - късно ще пиша резултата и ще кача снимки.
        Последно редактирано от Time2Burn; 28-11-19, 06:32.

        Коментар


        • #6
          Не ми дава да редактирам повече, за това пиша нов коментар. Хвърлих пружините от вектрата.
          Намерих предни пружини от чероки. Нагрях и свих една витка, за да станат бъчвовидни. В другия край отрязах по една витка. Сега всичко е супер. Вози меко и удобно. Не блъскат амовете. С 4 човека и пълни бутилка и резервоар, возенето в гората е сякаш си по асфалт. Уникално изживяване, сякаш си в някой скъп джип с много скъпи гуми.
          В момента задницата е много малко по - вирната от предницата. След като монтирам лебедката, ако се навири още малко ще резна половин витка, за да се изравни всичко. Ей ги снимките.
          https://drive.google.com/folderview?...PDQ0p2wQYcAa72
          Последно редактирано от Time2Burn; 01-12-19, 18:49.

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X