Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Капачка на радиатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • cnc82
    коментира - отговор
    Това са и моите наблюдения на начина на работа на охладителните системи на над 20 японски автомобила. Всичките са били със същия принцип на действие.

  • Двигателист
    отговори
    Първоначално публикуван от Иван Жоров Преглед на мнение
    Да допълня за да е по-разбираемо.
    Не знам колко се разширява антифриза. Ако е примерно 30% от 15 градуса до 90 градуса и съответно 1,0 бар го свива със същите 30% няма да отива нищо в разширителния съд.
    Лятото в жегата когато антифриза стига 100 градуса(и се включват перките да помагат) съответно вече има излишък в системата и той отива в казанчето.

    За масов автомобил с капачка 0,9-1,1 и термостат на 80-90 градуса бих направил следното за да е по-сигурна проверката:
    - закачам телефона с диагностиката и гледам показанието на температурата.
    - След някакво обикаляне(примерно прибрал съм се от работа) на загряла кола гледам въпросните показания на температурата. Очакваната температура е около работните 90 градуса. Оставям на място колата със запален двигател. Ако не вдига градуси помагам леко с газта(1500-2000 оборота). Когато приближи 100 градуса трябва да започне да отваря капачката(да се стопли маркучето към разширителния съд). На около 100 градуса трябва да включат вентилаторите и да спре да качва градуси, съответно да спре да вкарва още в казанчето.
    Течност не може да се свие. При никакво налягане. Свива се газ. По-скоро, както казва Паджеровод, част от разширението може да се компенсира от еластични елементи (разни маркучи, особено с по-голям диаметър), въздух някъде...
    Аз не мога да кажа как е при всички, но поне при мен (бензинова Тойота с капачка на радиатора 0.9 бар, оригинална) колкото е по-висока температурата на антифриза, толкова е по-високо нивото на течността в разширителния съд. Обратно, при изстиване, антифризът се връща обратно в радиатора и нивото в разширителя се понижава.
    Уточнявам, че говоря за старите японски традиционни системи с клапан на капачката на радиатора и разширителен съд с атмосферно налягане (обикновенно шише )

    Остави коментар:


  • cnc82
    отговори
    За наш късмет намерихме от един познат оригинална работеща капачка Митсубиши, та утре ще разберем в капачката ли е проблема.

    Остави коментар:


  • Паджеровод
    отговори
    "Антифризът се разширява. Все някъде трябва да отиде излишното количество, ако радиатора е пълен догоре на студено."

    Точно. "Излишното" количество се обира от еластичните места в системата. Това са капачката и клапана в нея на първо място, но също и маркучите се разширяват и могат да го поемат без да прелее в казанчето. А също и въздушен джоб някъде по системата, ако не е обезвъздушена правилно, играе същата роля като разширителния съд в локално парно.

    Остави коментар:


  • Иван Жоров
    отговори
    Да допълня за да е по-разбираемо.
    Не знам колко се разширява антифриза. Ако е примерно 30% от 15 градуса до 90 градуса и съответно 1,0 бар го свива със същите 30% няма да отива нищо в разширителния съд.
    Лятото в жегата когато антифриза стига 100 градуса(и се включват перките да помагат) съответно вече има излишък в системата и той отива в казанчето.

    За масов автомобил с капачка 0,9-1,1 и термостат на 80-90 градуса бих направил следното за да е по-сигурна проверката:
    - закачам телефона с диагностиката и гледам показанието на температурата.
    - След някакво обикаляне(примерно прибрал съм се от работа) на загряла кола гледам въпросните показания на температурата. Очакваната температура е около работните 90 градуса. Оставям на място колата със запален двигател. Ако не вдига градуси помагам леко с газта(1500-2000 оборота). Когато приближи 100 градуса трябва да започне да отваря капачката(да се стопли маркучето към разширителния съд). На около 100 градуса трябва да включат вентилаторите и да спре да качва градуси, съответно да спре да вкарва още в казанчето.

    Остави коментар:


  • cnc82
    отговори
    Ради, нещо не мога да се съглася с теб или поне от опита който имам с японски коли. Но все пак може и да си прав де...
    Днес за пробата взехме една Джапанпартс, абсолютно по същия начин се държеше, грам течност не отиде в разширителния съд.
    П. П. Колата се кара само градско и спокойно, ако има значение.
    Последно редактирано от cnc82; 01-11-22, 17:06.

    Остави коментар:


  • Двигателист
    коментира - отговор
    Антифризът се разширява. Все някъде трябва да отиде излишното количество, ако радиатора е пълен догоре на студено.

  • Иван Жоров
    отговори
    Изобщо не е задължително нивото в казанчето да мърда при кола с добро охлаждане. Когато се вдигне температурата се вдига и налягането, но изобщо не е задължително да стига това на капачката, че да отваря. Сега не е чак толкова топло, доста зор трябва за да се загрее колата до спепен да вдига нивото.

    Останалото го върши термостата.

    Остави коментар:


  • Паджеровод
    коментира - отговор
    Това ясно, като сложи нова капачка имах предвид.

  • kameno karp
    коментира - отговор
    При него, на преливника, манометъра ще е все на нула.

  • Паджеровод
    коментира - отговор
    Може и на изхода към преливника, но трябва да се следи за момента на отваряне и после да се махне

  • cnc82
    отговори
    Сегашната капачка явно не отваря въобще. Аз поне друго обяснение нямам. Къде го закачахте този манометър ?

    Остави коментар:


  • Juiced
    отговори
    Аз пролетта като имах драми с главата на теракана сменях с нова оригинална на 0,9 бара. Ми отлива си в преливника, викам си тук има нещо гнило. Мерим с манометър и капачката отваря на 0,75бар. Купих някаква на 1,1бар ама не оригинал а заместител и тая на а1,1 държеше 0,9 бар, това обаче беше достатъчно да не ми пълни преливника постоянно.

    Остави коментар:


  • kameno karp
    коментира - отговор
    Иначе това свръх налягане може да избие от някъде - маркуч, съединение, радиатор...

  • cnc82
    коментира - отговор
    Ще се изтръмбушва сегашната значи.

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X