Обява

Свий
Няма добавени обяви.

1 моточас?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: 1 моточас?

    все пак зависи и от машината, вие конкретно за някоя машина ли питате или обшо казано

    Коментар


    • #17
      До: 1 моточас?

      Първоначално публикуван от Enduromaniqk Преглед на мнение
      все пак зависи и от машината, вие конкретно за някоя машина ли питате или обшо казано
      Най-общо казано,не зависи от машината.
      Различните машини имат различен разход за един моточас но понятието си е общовалидно за всички двигатели.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #18
        До: 1 моточас ??

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Ако въпросът ти е сериозен, пусни го в раздел двигатели и ще получиш сериозен отговор (има такъв).
        Доста се порових в темата,но не намерих такъв отговор.
        0осем9осем7шест0осем7едно
        Миро

        Коментар


        • #19
          До: 1 моточас ??

          Първоначално публикуван от bochkata Преглед на мнение
          Доста се порових в темата,но не намерих такъв отговор.
          То и в тази тема има сериозни отговори-виж малко по нагоре-има една формулка и един линк към форум за селскостопанска техника...
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #20
            До: 1 моточас ??

            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
            То и в тази тема има сериозни отговори-виж малко по нагоре-има една формулка и един линк към форум за селскостопанска техника...
            Колега,ако имаш възможност да се убедиш,колко минути е един моточас,просто запали,трактор,мотокар и засичай с часовника.
            Държавата казва 105,минути.
            0осем9осем7шест0осем7едно
            Миро

            Коментар


            • #21
              До: 1 моточас ??

              Първоначално публикуван от bochkata Преглед на мнение
              Колега,ако имаш възможност да се убедиш,колко минути е един моточас,просто запали,трактор,мотокар и засичай с часовника.
              Държавата казва 105,минути.
              Бре,тая държава бре...Как ще ми казва и колко ми е работил трактора
              Като е така,защо са сложили жило за оборотите на мотора?!Да беха турили прост часовник,с друг циферблат и прекъсвач от контакта,а те се изсилили,та моточасовник слагат...

              Един моточас,работа може да се отчете,за един астрономически час работа,на двигател,но на номинални обороти....
              Или за два астрономически часа,при работа с половината от номиналните обороти.
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • #22
                До: 1 моточас?

                От опит ще ти кажа че един мото час може да варира от 45мин. до 60мин. всичко зависи от натоварването с което работи двигателя.И друго сравнение ще ти кажа ако ти е от полза 300 м/ч при тракторните ДВГ се равняват приблизително на 10000 км. при леките автомобили

                Коментар


                • #23
                  До: 1 моточас?

                  Вие или не четете горните постове, или ... ?!?

                  Хората са ви написали формула!

                  Сега ще поясня:
                  -ако един двигател има номинални обороти 3000
                  -ниски 1500
                  -а когато върти роторна косачка е на 4500 об./мин.

                  1. коси трева 40 мин. с обороти 4500 - това е един моточас за него
                  2. стой на ниски обороти(1500) 2 часа - това е един моточас
                  3. дърпа с либедката други закъсал джипки при (3000 об.) в продължение на 1 час- то това си е също и един моточас
                  Biagini Passo Powered By VW Syncro

                  Коментар


                  • #24
                    До: 1 моточас?

                    Първоначално публикуван от bat_vanko Преглед на мнение
                    Вие или не четете горните постове, или ... ?!?

                    Хората са ви написали формула!
                    Така е формулата....
                    Обаче какво е определението за номинални обороти(честота на въртене)?
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • #25
                      До: 1 моточас?

                      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                      Така е формулата....
                      Обаче какво е определението за номинални обороти(честота на въртене)?
                      Дава се от производителя. В зависимост от машината, може да е честота на максимален въртящ момент, на максимална мощност, на максимална ефективност, фиксираната работна честота или някаква друга.

                      Коментар


                      • #26
                        До: 1 моточас?

                        Първоначално публикуван от bat_vanko Преглед на мнение
                        Вие или не четете горните постове, или ... ?!?

                        Хората са ви написали формула!

                        Сега ще поясня:
                        -ако един двигател има номинални обороти 3000
                        -ниски 1500
                        -а когато върти роторна косачка е на 4500 об./мин.

                        1. коси трева 40 мин. с обороти 4500 - това е един моточас за него
                        2. стой на ниски обороти(1500) 2 часа - това е един моточас
                        3. дърпа с либедката други закъсал джипки при (3000 об.) в продължение на 1 час- то това си е също и един моточас
                        Колега,да предположим,че работиш в фабрика и караш мотокар.
                        Как ще отчиташ моточасовете,без да пипаш моточасовника?
                        0осем9осем7шест0осем7едно
                        Миро

                        Коментар


                        • #27
                          До: 1 моточас?

                          Първоначално публикуван от bochkata Преглед на мнение
                          Колега,да предположим,че работиш в фабрика и караш мотокар.
                          Как ще отчиташ моточасовете,без да пипаш моточасовника?
                          Това не го рзбрах?
                          Моточасовника си има показания.
                          Какво да му пипаш, какво да отчиташ ?!?!
                          Biagini Passo Powered By VW Syncro

                          Коментар


                          • #28
                            До: 1 моточас?

                            Всеки дава различни доводи,колко е един моточас.
                            60.мин.120.мин.и други.Засичал съм мотокар и багер ЮМЗ-БХ-25
                            за 105.мин.работа на двигателя,и на двете моточасовниците,
                            отчитат един моточас.
                            0осем9осем7шест0осем7едно
                            Миро

                            Коментар


                            • #29
                              До: 1 моточас?

                              Ми нормално за 1 моточас на ниски обороти да приближи 120мин.(2ч.).
                              Ама вие май се бъркате в принципа на цялата работа.
                              Ще се опитам да изразя последно мнение (не налагам че съм прав просто разсъждавам за разлика от някой който стой до трактора и се мъчи да опрличи моточас на час).

                              1. спрете да му казвате моточас, защото май зацикляте на думата, кажете примерно мотоцикъл или мотоброй, както искате, но това с цел да не го мислите за час
                              2. това е мерна единица за отчитане на времето на работа на двигателя
                              -най лесно ще е да си е обикновен час, но нестава защото двигателя работи в различни режими, заради това не е едно и също работа 5 мин. на ниски обороти и работа 5 мин. в максимални
                              -при различни режими на работа двигателя гори различно, износва се различно, изхабява смазочни материали, лагери, и др. различно
                              -затова хората са измислили мерна единица която да отчита това еднакво
                              -измислили са го така, при номинални обороти ще го оеднаквим на час, колкото се натоварва става по малко от час, колкото повече работи на свободен ход ще става повече от час
                              -и така вече имаме мерна единица за работа на двигателя която произлиза от час, но няма нищо общо и не може да се оприличи на час, защото ако работи в постоянно променливи режими
                              -вече някой ако е разбрал, ще продължим с това за какво ще ползваме мото...бройката
                              -производителя е смятал изчислявал и ни е казал че на 500 часа сменяш филтър, на да речем 1000 масло, следователно не ви интересува колко дена е работел трактора по 10 часа на ден, а си гледате мотоброяча и си обсужвате машината
                              -последен пример "500 часа сменяш филтър"
                              -- 1. машината ми работи на максимални обороти има много работа и къди борията на макс - тогава филтъра ще го смените точно на 500 мото, но реално ще е може би 200-300 часа
                              -- 2. машината ми работи на свободен ход има малко работа за по 5 мин. на ден а кютка по цял ден без работа само ми хаби горивото - тогава ще видите 500 моточаса може би след 800 истински такива

                              Извод:
                              Обслужваш по мотоброяч (забравяш да се опитваш да му викаш часове).
                              Колкото по-леко работи машината, толкова по-малко ти гори, по-рядко сменяш масла и лагери.
                              Колкото по-натоварена е, толкова по-често правиш обслужването.
                              Biagini Passo Powered By VW Syncro

                              Коментар


                              • #30
                                До: 1 моточас?

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                Дава се от производителя. В зависимост от машината, може да е честота на максимален въртящ момент, на максимална мощност, на максимална ефективност, фиксираната работна честота или някаква друга.
                                Точно така,дава се от производителя,но за другото не е точно...
                                Номиналната честота на въртене в двигателите с вътрешно горене е при номинална мощност.Увеличаване на честотата след номиналната(до максимално възможната) води до намаляване на произвежданата ефективна мощност.В зависимост от начина на регулиране,превишаването на номиналната честота на въртене,е възможно в различна степен.
                                С използването на различни регулировки на ДВГ,е възможно постигането на по-висока ефективна мощност,от номиналната,дадена от производителя.Това е възможно(без изменения в конструкцията,а само в регулирането),когато декларираната номинална мощност е по-ниска от максималната,гранична мощност(в съвременните ДВГ,това е често срещано).
                                Номиналната мощност също се определя и гарантира от производителя.
                                В зависимост от предназначението на ДВГ,номиналната мощност се декларира по различен начин.Тя може да се декларира,като крайна максимална,временна максимална,условно максимална или гранична максимална.За ДВГ на селскостопански машини,локомотиви,строителни и пътни машини,номиналната мощност се определя,от крайната максимална-тази мощност може да се отдава за определен период от време(определен от предназначението на двигателя).Тази мощност се декларира,при такова положение на регулиращия орган,че превишаването и,е невъзможно.А двигателя не трябва да работи на границата на възможностите си-т.е.тази мощност е по-ниска от граничната максимална мощност.
                                За ДВГ на автомобили се декларира за номинална,граничната максимална мощност.Тя се определя,като най-високата ефективна мощност,която ДВГ може да развива,в продължение на 15min,без термично или механично претоварване
                                Номиналната мощност се дава в спецификацийте на всеки ДВГ,както и броя на оборотите за минута,при които тя се достига.
                                В съвременните ДВГ,мощността,често се ограничава до определени стойности,само от управляващия софтуер или от регулатор.Така че,тяхната декларирана номинална мощност,се определя като крайна максимална мощност(определена от регулатора)-т.е,тя може да се превиши до граничната максимална мощност,но само с използването на друг определен софтуер или регулатор.
                                С условна максимална мощност,се декларира, мощността на бавнооборотни,корабни и стационарни двигатели...

                                P.S.Накратко,искам да кажа,че номиналните обороти не могат да се превишават,в голяма степен(зависи от начина на регулиране).И дори когато това се случва(ако е възможно),то е нецелесъобразно.
                                Друг е въпросът,когато се внасят промени в конструкцията на двигателя(и регулатора му).Тогава данните,давани от завода производител,не са валидни.

                                В практиката номиналната честота на въртене на коляновия вал на ДВГ(в транспортни машини и трактори) е с около 10% по-ниска от максималната честота на въртене на празен ход-това обаче,също зависи от характеристиките на регулатора и от наличието на отделен ограничител на оборотите(при бензинови и газови ДВГ).
                                До тук за Ясен...

                                За моточасовника....
                                Ако оставиш мотокара да работи на празен ход,за колко време,ще отчете 1 моточас?
                                А,ако му сложиш една тухла на газта,за колко ще бъде?
                                Е,има ли разлика?
                                Има-на празен ход,ще му трябват повече от два часа и нещо,та да превърти на часовника един моточас.
                                А,когато работи с максималните си обороти,времето,ще е по-малко от един астрономически час(зависи от характеристиката на регулатора,и от определените номинални обороти).
                                Познайте и кога ще е по-нисък разхода,за един моточас?
                                Моточасовника се върти от двигателя.Устройството му е същото,като на одомера(брояча за изминатото разстояние на класическия километраж).Колкото по-бързо се върти,вала на ДВГ,толкова по-бързо се навъртат и показанията.
                                Моточасовника,отчита,"изминатите" обороти от двигателя-предавката на старите моточасовници,даже е напълно механична.Примерно за 100 хил.оборота на коляновия вал,барабана с цифри(единиците) на моточасовника се завърта само на една една десета от оборота и отчита един моточас.
                                Формулката за изчисление на,моточасовете е дадена по-нагоре...
                                Моточасовника не може да отчита натоварването на двигателя,той отчита само изминатите от него обороти.
                                За това,на празен ход разхода за един отчетен моточас,е един(много млък-двигателя не се товари),а при голямо натоварване с ниски обороти е друг(много по-висок).
                                Нормата за разхода на моточас се съобразява с предназначението и експлоатационните условия на ДВГ.

                                Често,в определени машини се приемат за номинални,различни обороти от номиналните на двигателя.Сверяването на моточасовника се прави,съобразно областта на приложение на двигателя.
                                Тези обороти са условни и не са номиналните за конкретния двигател.
                                Това се прави,с цел отчитане на особеностите на експлоатация.
                                Последно редактирано от cecoa1; 23-01-10, 14:11.
                                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X