Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Топографски карти(калибрирани и готови за ползване от GPS)

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Топографски карти на България

    За колегите,които разполагат с навигация,тези карти съм ги конвертирал и превързал към Ozi,с точност +-4м.Линк за теглене тук http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=11462
    TLC 120 Executive 3.0 D-4D,163 h.p.
    Honda CBR 4cyl/4str/105 h.p.
    Honda Boad 4m/Yamaha 15 h.p.
    Всички превозни средтсва за мен са просто начин да ида за риба

    Коментар


    • #17
      До: Топографски карти на България

      Значи, има 3 недостатъка на Натовските карти според мен (тези, които съм виждал):

      1. Информацията им е стара, събрана по разни измислени начини и т.н.
      2. Сканирани (вероятно даже снимани) са кофти: на парчета, които са снаждани. Често не са на фокус, и има даже леки разминавания при снаждането.
      3. Имената са на някакъв турско-английски диалект, на практика си е зор да се разберат някои имена!


      Иначе, най-подходящо е, както са сканирани, да се калибрират, и да се ползват с Ozi Explorer на VGA екран. Аз съм така, и съм сравнявал с QVGA - просто.. за растерни картинки трябва по-голям. Картите са чудесни. Има един момент при калибрирането, че като се дадат в Пулково - има леко отместване, поради измислените параметри за грансформация, които май в покет-версията не могат да се пипат. И съответно трябв ада се направи една конверсия на координатите и да си се прехвърлят във WGS84. но аз още не съм го направил това (говоря за МАР-файловете).

      Коментар


      • #18
        До: Топографски карти на България

        ynopum, съвсем точно си описал недостатъците на нато-вските карти. Това са причините заради които предпочитам тия на ГенЩаба. Иначе имат някой подробности, липсващи в последните, но те касаят най-вече диверсионна дейност, или чисто военни операции, примерно подземни газопроводи, подходящи площадки за кацане и десант и т.н.
        Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
        Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

        Коментар


        • #19
          Топографски карти(калибрирани и готови за ползване от GPS)

          Позволих си с да подредя и подготвя топографските карти обсъждани тук така че на всеки да му е лесно да ги свали и заради в покета си и да не се занимава с калибриране и нагаждане,благодаря страшно много на giorgio за оказаната помощ и за това че ме светна за тези карти надявам се да съм полезен не съм пропуснал и колегите който са със Симбиан за тях за сега съм дал само софтуера за прехвърляне от TIF към ОGF формат които се ползва от Симбиана тая нощ ще им направя готови OGF фаилове и ще ги кача.Всичко е подредено и сложено тук,позволих си да ползвам полезната обяснителна карта която е дал колегата denislav колега надявам се не се сърдиш.Приятно ползване.
          ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
          тел.088четири 9едно9 4нула4
          -------------------------------------------------------

          Коментар


          • #20
            До: Топографски карти(калибрирани и готови за ползване от GPS)

            Добавени са вече и OGF файлове за работа със Симбиан.
            ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
            тел.088четири 9едно9 4нула4
            -------------------------------------------------------

            Коментар


            • #21
              До: Топографски карти(калибрирани и готови за ползване от GPS)

              Здравейте.Като стана дума за symbian аз имам SE P900.Прецаках се май като си купих VitoSmartMap защото картата им на България е доста грозновата.Та търся най-удачният софтуер за този модел с който мога да подкарам картите които създалият темата любезно е направил за новаци като мен.Ако може някой по-търпелив да ми обясни подробно откаде и как,ще съм му много благодарен.Благодаря предварително.

              Коментар


              • #22
                До: Топографски карти на България

                Аз имам друг въпрос - нали като се сложат тези карти в покет , ОЗИ трябва да ги сменя само - т.е при движение като минеш от един лист в друг то само да ги сменя . А при мен не става - трябва ли да настроя нещо в ози-то или има друга причина ? В рамките на един лист работи ОК .

                Коментар


                • #23
                  До: Топографски карти(калибрирани и готови за ползване от GPS)

                  На мен ми е любопитно как и откъде взимате координати на еталонни точки за калибрирането на тези карти ... !?

                  Коментар


                  • #24
                    До: Топографски карти(калибрирани и готови за ползване от GPS)

                    Първоначално публикуван от rumbata777 Преглед на мнение
                    ...търся най-удачният софтуер за този модел с който мога да подкарам картите които създалият темата любезно е направил за новаци като мен...
                    За тези карти, за симбиан се ползват SmartComGPS, или MapViewGPS. Двете програми са почти еднакви, но май SmartComGPS имаше някакви допълнителни екстри.

                    Първоначално публикуван от optron Преглед на мнение
                    На мен ми е любопитно как и откъде взимате координати на еталонни точки за калибрирането на тези карти ... !?
                    Това е едно от големите предимства на топографсите карти - точните координати, които са си нанесени върху тях.
                    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Топографски карти(калибрирани и готови за ползване от GPS)

                      Картата, която е в растерен (пикселен) формат, отговаря на някаква реална част от земята.

                      Реалната част от земята при GPS-ите е вързана с географските координати - ширина (север, юг), дължина (изток, запад). Всяка точка от земята има тези координати (освен полюсите, там няма дължина ). Щом картата отговаря на някаква част от земята, то и всяка точка от картата трябва да може да има такива координати.

                      Понеже в стандартните растерни файлове, а и след сканирането, или въобще пикселните картинки не знаят кой пиксел с какви координати е, трябва да им се "помогне" - т.е. да се калибрират. Това значи, че трябва да покажем поне две точки от картата, и да им знаем истинските координати - къде на земята се намират. Колкото повече точки - толкова по-добре. За картите, които показват малка част от територията, не са необходими много точки, но ако имате една карта на цялата Русия, малкото точки ще доведат до "изкривявания", понеже на север се събират меридианите, и съответно паралелите започват на изглеждат като дъги.

                      В OziExplorer и GlobalMapper калибрирането е свързано с последователно посочване на точки от растера (кликат се с мишката) и после им се задават координатите (колко на север, колко на юг). В OziExplorer растера не се изкривява и се показва на монитора така, както е записан - т.е. точките от растера в техните си XY координати се показват в същите координати на пикселите на монитора. С две думи - растера не се обработва, изкривява, проектира и т.н. В този случай, ако се движите с GPS то програмата изчислява позицията ви върху този растер, имайки предвит калибрационните точки. GlobalMapper-а може да деформира растера в избрана проекция.

                      За руските (военни) карти, тези които са в мащаб 1:50 000, има 5 точки с известни координати - това са четирите ъгъла, и една в средата (между другото, тя понякога липсва). На всичките са написани координатите им в градуси (сев. ширина, изт. дължина). Т.е. при калибрирането могат да бъдат показани тези точки и въведени техните координати.

                      По принцип тези координати в градуси представляват ъглите на отклонение на точката спрямо Грийнуйчкия меридиан и Екватора. Това отклонение е ъгъл, спрямо "центъра на земята". Сещаш се, че този център не е един пирон, за да може да мери от него. Освен това земята не е сфера, а е сплесната, при това не е и елипсоид, и не може да се опише с някакви формули. Поне не цялата. Затова всяка държава си е привела територията си до някакъв елипсоид, така отместен и завъртян, че да описва най-добре релефа й (тук участва и гравитацията, ама.. да не навлизаме надълбоко). Картите на хартия се проектират до този елипсоид, по "точни" математически формули, и съответно тези координати на картите се отнасят до екватора, центъра и Грийнуйча на елипсоида. Дотук проблеми няма (освен ако не пресичаш границата).

                      Проблемът се получава от спътниците, които съставят GPS. Те се дивжат по орбити, които опасват земята, и с две думи "кръжат" около един ИСТИНСКИ център (леко размит, и изменящ се), който няма нищо общо с този на елипсоидите, които са използвани за картите. Затова трябва да се направи преход ок координатите на "картния елипсоид" в координатите на "спътниковия елипсоид". За руските карти е използван елипсоида на Красовский, а американските спътници дават координатите си в американския WGS-84, който описва добре цялата земя (но пък има големи локални отклонения при територии различни от Тихия океан ), но не става за карти на хартия, понеже 1000 метра от терена ще ти станат 999 на картата (примерно). Нищо не пречи обаче, картите да са разграфени във WGS84 (но проекцията върху хартията си остава в "местния геоид" за по-голяма точност). На руските карти се използа този геоид на Красовский, и системата се нарича Пулково (там им е на Руснаците началната обсерватория).

                      Така че, като се вкарват координатите на клинатата с мишката точка, те трябва да се укажат че са в система Пулково (или Красовски - зависи от чужденците, че и там са объркани едни работи..). Ако не се напарви това, може да имаш отклонение между позицията според GPS-а и тази на картата до над 100~200 метра. Проблем на повечето програми, писани от не-руснаци, е че не знаят точните параметри на системата Пулково, и използват едни леко грешни, които дават грешка примерно за БГ до около 5 метра. Това обаче не е фатално и не трябва да те притеснява, щото грешката на GPS-а понякога е по-голяма.

                      Ако не стана ясно - вината е в мен. Нещата са много прости, но са объркани, най-вече поради намесата на военни в картографията. Иначе къде и как се клика - за всяка програма е различно, има обикновено Help меню, и не е нещо сложно. Но за 1000 карти си представи колко труд е на всяка да дадеш по 4 точки.
                      Последно редактирано от ynopum; 11-12-07, 15:18.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Топографски карти(калибрирани и готови за ползване от GPS)

                        Това обеснение за руските военни карти е супер точно и подробно,НО НЯКОИ ЗНАЕЛИ как след като ги обработиш с "ОЗИТО" - калибрираш ги по точките,можеш да ги направиш във формат за МапСорса за да ги качиш след това в Гармена
                        "Докато умните се намъдруват,лудите се налудуват"
                        "LZ1WAN"

                        Коментар


                        • #27
                          До: Топографски карти(калибрирани и готови за ползване от GPS)

                          Първоначално публикуван от vnsh Преглед на мнение
                          НО НЯКОИ ЗНАЕЛИ как след като ги обработиш с "ОЗИТО" - калибрираш ги по точките,можеш да ги направиш във формат за МапСорса за да ги качиш след това в Гармена
                          Не може. Картите са от различен тип.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Топографски карти(калибрирани и готови за ползване от GPS)

                            Първоначално публикуван от vnsh
                            НО НЯКОИ ЗНАЕЛИ как след като ги обработиш с "ОЗИТО" - калибрираш ги по точките,можеш да ги направиш във формат за МапСорса за да ги качиш след това в Гармена...
                            Пак може да се измисли нещо
                            Garmin до момента не са имали, нямат и вероятно няма да имат възможност да работят с растерни карти.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Топографски карти на България

                              а с каква програмка мога да сменя формата на картите от .Tif в .map
                              Защото Озито ми открива само .map , нз как е при вас ...

                              Коментар


                              • #30
                                До: Топографски карти на България

                                sk.svetlio, въпреки, че съмнявам, че ще прочетеш това, ще обясня подробно:
                                За да зареди карта и навигира Ози се нуждае от два файла, единия с разширение map, който се създава с помоща на OziExplorer и съдържа информация относно координатите на всяка точка от картинката, а другия с разширение ozf (възможно е и ozf2, или ozf3), представлява копие на самата картинка, обърнато в този подходящ за Ози формат, с помоща на Img2ozf, примерно... Необходимо условие е двата файла да са с еднакви имена. Aко ще ползваш Ози под symbian, то тогава разширението на файла носител на картинката не е ozf, а ogf, a за конвертиране на картинката се ползва img2ogf. Файлът, носител на координатите е един и същ, с разширение map.
                                Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                                Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 7,747 в 09:48 на 20-03-21.

                                Зареждам...
                                X