Обява

Свий
Няма добавени обяви.

nuvi 1490T BG

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: nuvi 1490T BG

    Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
    Преди няколко седмици се повреди ГПС-а ми нюви 865Т занесох го за ремонт и вчера най-накрая казаха, че няма оправяне, а и е спрян от производство, т.е. няма заменяне и ми предложиха замяна за друг модел. Така се сдобих с Нюви1490Т БГ. Доста мислих с какво да сменя 865-цата и пробвах и Зумо 660, но 1490 ме спечели с Бързината си - несравнимо по-пъргава машинка!
    И сега да споделя първи впечатления - Бъгава работа, като Всичко на Гармин напоследък, тези хора ни ползват като Плащащи Бета тестери и ако не беше картата на Сабин (Браво на Сабин и Екипа му!!!), щях сериозно да оглеждам алтернативите!

    Започвам с Плюсовете:
    +Много голям и хубав дисплей!
    +Много Бърз процесор, Преизчисляването става Мигновенно!
    +Може да се предефинира показанието на едното от полетата за данни на картата (аз обичам там да виждам надморската височина!)
    +Има допълнителен режим за показване на повече полета с данни на картата!!!
    +Показва релефа - коректно и Бързо

    а сега няколко минуса
    -първите 10-15 старта Всеки път ме питаше каква локализация искам ????? (сега май е по-добре)
    -Първият опит за рутиране, не стана, следващите са Супер добри!
    -един път не записа трак, сега го прави бомба...
    -Най-големият минус за мен е, че Гармин като че ли се отказват от стоиките за кола и този ГПС се захранва с УСБ кабел - т.е. за да го закачиш в колата трябва да пъхнеш кабела и после да го сложиш на стойката - това беше Огромно прдимство в предишните модели - просто го слагаш на стойката и той е захранен и с антена за трафика - ставаше Бързо и Лесно, сега не е така
    -Хипер Бавна УСБ връзка (500КБ/с) (направих си един бекъп на устроиството който ми отне почти Час
    -от време на време забравя някой настройки, каква е клавиатурата и подоббни - досадно, но се надявам - Поправимо!
    -Все още няма аксесуари за него, като стойката за колата, а ми трябва поне още една две

    В същност основните минуси са ненадежден и бъгав фърмуеар, чакам следващият с надежда - защото Устроиството е СТРАХОТНО и много ме радва!!!

    П.С. Много ми липсва Автоматичнот регулиране на яркостта на екрана в зависимост от външната светлина (има го в Нюви 5000!)!
    Вчера карах вечерта с една Гарминска Силиконова стойка за табло (вместо на прозореца), уреда се клати а Отражението от екрана на стъклото през ноща е Ужазсно и Опасно - пак се връщам на тази залепена за стъклото под огледалото, тогава отражението е зад огледалото и не пречи


    Ето и повече информация за това Прекрасно устройство:
    https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=134&pID=36082#
    http://www.garmin.bg/?s=5&i=220

    Ползвам същия. За всичко си прав с изключение на USB-скоростта. При мен си хвърчи!
    Петър Събев

    Коментар


    • #47
      От: nuvi 1490T BG

      Хайде, излезна версия 5.10...

      Change History
      Changes made from version 5.00 to 5.10:

      * Added Brazilian Portuguese Language Support.
      * Corrected Greek Language Support.


      http://www8.garmin.com/support/downl...ls.jsp?id=4551

      http://www.garmin.com/software/nuvi1...eonly__510.gcd

      на пръв поглед нищо интересно.

      Коментар


      • #48
        От: nuvi 1490T BG

        Снощи го обнових през сайта на Гармин, и ми даде да обновя картата до CN Europe 2011.40.
        Което много ме учуди защото като го купих беше с карта CN Europe 2011.20 NT, ъпедеитнах го до CN Europe Deluxe 2011.32.
        Учуди ме факта че имам право само на един безплатен ъпдеит, а ми позволи втори.
        Гармин да не са станали щедри нещо?
        Р.П.(RFF) 0898677590
        Пътна помощ
        ДЕНОНОЩНО

        Коментар


        • #49
          От: nuvi 1490T BG

          Колеги, и аз ползвам такава навигация, ма нещо на последък хич не ми харесва как работи.
          Може ли някой да помогне.
          Идеята ми е някъде в София да я донеса и по-можещ от мен да я тества.
          Ще си заплатя за услугата.
          Поздрави!
          VITARA, SAMURAI
          FIAT PANDA 4x4 CABRIO
          RENAULT ESPACE QUADRA
          ...и едно сивикче за града...

          Коментар


          • #50
            От: nuvi 1490T BG

            От днес ползвам 1490Т, първите впечатления са ок но малко ми е тегаво да свикна (преди това имах 255W).
            Изпитвам проблем с блутута, имам 6230 и Е71 и двата се свързват нормално, адресните книги се четат нормално.
            Но в момента в които реша да набера някого от адресната книга през навигацията просто не го набира.
            Ако напиша номера ръчно през навито този проблем го няма.
            Имам и спомен че на старото нюви имах четири опции за детайлност на картата, тука са три?
            Също и не виждам когато се движа в свободен режим иконките на жилищните блокове.
            Обновил съм я до последния фърмуер от сайта 5.30, изключил съм 3д сградите и изо линиите.
            Европейската карта също съм я спрял.
            Nuvi 1490T DeLuxe 5.11

            Коментар


            • #51
              От: nuvi 1490T BG

              От вчера има ъпдейт на софтуера за Нуви 12хх/13хх и 14хх.

              Changes made from version 5.90 to 6.10:
              Improved map and content transfer speeds.
              Fixed an error that caused the device to shut down when using highly-detailed user-created maps.
              Fixed an error that sometimes caused the device to shut down in Europe.
              Fixed capitalization of highway names. Improved route calculations.

              Има и за Зумо 4хх/5хх.

              Changes made from version 4.90 to 5.00: Fixed an error that caused inaccurate screen touches.
              Nothing comes from nothing...

              Коментар


              • #52
                От: nuvi 1490T BG

                Не успях да намеря отговор на въпроса си, затова пускам поста. На 1490 може ли да се планира маршрут ? Обяснявам какво точно имам предвид.
                Искам от т.А да отида до т.Б, но маршрутът да мине през т.А1, А2, А3.... (има ли ограничения в броя).
                Ако става така, когато навигира може ли на екрана да показва не само следващата маневра, но и поредната точка (via point). Всъщност не държа да ми показва маневрата въобще, по-важна е точката и най-вече оставащото разстояние до нея. Планирам си маршрута предварително и искам да го следя точка по точка.
                Всичко това да не е в пешеходен режим.
                Ако някой знае, моля за отговор.
                Последно редактирано от zippel; 26-09-12, 13:13.
                Ако някой от компанията мълчи, причините може да са две : Или няма какво да каже или няма на кого да го каже.

                Коментар


                • #53
                  От: nuvi 1490T BG

                  Най-добре да отговори някой с 1490 ( по повод ЛС) . Моя е 1300 , но е моднат и с оригиналната версия никога не съм го ползвал. В момента прави маршрути с много точки , не съм се замислял дали има ограничение в броя и евентуално колко е максимума. А дали показва оставащото разстояние до междинната точка или само до крайната , никога не съм обръщал внимание , не ми се е налагало. В момента е в колата и не мога да тествам.

                  П.П. Като направиш маршрута с междинните точки , чукваш на горната зелена лента ( при мен е зелена) и влизаш в списъка на маневрите , като между тях са имеждинните точки. Чукваш върху междинната точка и виждаш колко е разстоянието до нея в новооткрилия се прозорец.
                  Последно редактирано от milstan; 04-10-12, 15:35.

                  Коментар


                  • #54
                    От: nuvi 1490T BG

                    Благодаря, Milstan. След като прочетох всичко това, го пробвах на 255W и безкрайно се изненадах, че и на него може да се задават междинни точки. Точно по начина, по който казваш. Малко ми е тъпо, че го имало като възможност, а аз питам, но въобще не очаквах да е по този идиотски начин организиран софтуера им. Нямам думи. Ето защо :
                    Междинни трочки можеш да задаваш без ограничения, но само ако имаш активен маршрут и ги задаваш една по една като допълнителни с GO TO. Във фаворитите можеш да си прехвърлиш от компа Waypoints, но не и Routes. С други думи ако планирам даден преход да речем в Истанбул с начална точка входа откъм БГ (гишетата при Махмутбей) и крайна точка Кадъкьой в Азиатската част, но искам да мина по моста Галата над Златния рог, после през Бешикташ край Долмабахче, в Азиатската част да избегна едно кръстовище, където често има задръствания (това означаава поне 6-7 междинни точки, за да мине точно по желаното трасе), трябва да му задам Кадъкьой, за да активира някакъв маршрут дотам, после да спра, да задам една по една междинните точки (за целта трябва да имам списък или хартиена карта, на която да са отбелязани) и пак да тръгна. Ако това е еднократно, няма проблем, но последния път бях в Истанбул с 15 предварително планирани маршрута и този алгоритъм меко казано е доста неудобен.
                    Накратко ако искаш от т.А да отидеш до т.Б и не те интересува откъде ще те прекара, уредът е идеален. Но какво пречеше да има възможност редом с Waypoints да заредя от компа тези 15 Routes и само да активирам който маршрут е наред. Ето това ме интересува в кой модел на NUVI е възможно и в частност дали става на 1450.
                    P.S. С тези 15 маршрута се оправих с NRoute. Там няма проблем - прехвърляш си колкото искаш точки и маршрути от MapSource и после си избираш който ти трябва. Само дето навигацията с лаптоп физически е неудобна (някой трябва да го държи, екрана блести ако не е матов и непрекъснато трябва да го нагласяш, звукът е тих и трудно се чува, ако е 15" доста пречи и т.н.)
                    Ако някой от компанията мълчи, причините може да са две : Или няма какво да каже или няма на кого да го каже.

                    Коментар


                    • #55
                      От: nuvi 1490T BG

                      Така или иначе вече си купих въпросния 1490 и няколко дена си правих експерименти за да разбера как работи. Вече всичко ми е ясно по отношение на предварително изработените машрути и тъй като никой конкретно не ми отговори на горния пост, предположих, че повечето от вас не са наясно. Това ме наведе на мисълта, че ще бъде полезно и инересно за тези, които не знаят кое как се прави да споделя до какви изводи стигнах аз.
                      И така за да може уредът да навигира по даден маршрут, този маршрут предварително трябва да бъде конструиран. Маршрут означава начална, крайна и няколко междинни точки, през които трябва да мине. Що се отнася за понятието "няколко" не установих да има ограничение, но максимума, който въведох бе 22 междинни точки. С повече не съм пробвал.
                      Маршрутът може да бъде конструиран в самия уред или с помощта на програми като MapSource, BaseCamp и вероятно и други. Задължително е те да генерират файл от типа GPX.
                      Точките могат да бъдат създадени от потребителя (Waypoints) или такива от самата карта (POI). Процедурата е следната :
                      Първo изчистваме от уреда всички предишни точки и маршрути. За целта от главната страница : Tools - My Data - Delete Favorite(s) и Delete Selected Route(s). След това създаваме маршрут да речем в MapSource и той се състои от начална, крайна и 5 мeждинни точки, които са кръстени от нас съответно 01 и 07 (начална и крайна) и съответно 02...06 за междинните. От MapSource чрез с опцията "Send to Device" и отметки "Waypoints" и "Routes" зареждаме всичко в уреда. Да не пропусна, че картовия продукт, с който работим в MapSource и този на уреда трябва да са еднакви за да няма изненади.
                      След зареждането точките 01...07 се намират във Favorites на уреда, но за маршрута трябва още една операция. Тя е : Tools - My Data - Import Route(s) и слагаме отметка на машрутите, които искаме да бъдат виждани от уреда (в нашия случай е само един). След като натиснем Import, маршрута (ите) се калкулира (т) и вече са видими за уреда. Забележете - видими, но не и активни. За да активираме даден маршрут трябва следното : Where To - Routes - и избираме маршрута, по който искаме да ни води. После е ясно.
                      Доколкото съм чел маскималният брой на заредените маршрути е 10 (активен може да бъде само един от тях). Всеки машрут може да бъде редактиран (преименуване, донавяне или изтриване на точки, разместване на точки и т.н.)
                      Пробвано на уред 1490 с firmware за 1450 от 2012 г. Вероятно се отнася по принцип за 14xx.
                      Мисля, че това е накратко. Дано да съм бил ясен и полезен. Ако някой иска да пита нещо, на разположение съм.
                      Ако някой от компанията мълчи, причините може да са две : Или няма какво да каже или няма на кого да го каже.

                      Коментар


                      • #56
                        От: nuvi 1490T BG

                        Вчера докато си играх забелязах странно нещо, преди това никога не съм го виждал!
                        Какво значи буквата D върху индикацията за силата на сателитният сигнал?
                        Като ту стават черни - ту бели , нещо ново е.... определено.
                        Но какво значи идея си нямам!






                        p.s намерих обяснението, поне да се знае какво е:

                        EGOS has been opened to the public. Use of this enhancer in EU is much the same as WAAS in the US, it increases accuracy from 10m to 2m. Apparently all Garmin products can use it by switching on the WAAS support and putting the receiver in standard (not power saving) mode as per extract below.

                        .. the EGNOS or ESTB signal is transmitted in WAAS compatible data format (SBAS mode 0/2). Since that time, the receivers from Garmin are able to use the data. It should be repeated that Garmin receivers are only capable of doing WAAS/EGNOS corrections if they are set to normal mode. It is not enough to switch to WAAS-yes, you also have to got to normal mode. Being in enery-saving mode they do not evaluate the WAAS/EGNOS data. Unfortunately, normal mode does use significantly more power and thus greatly reduces the life time of your battery. The picture on the right shows the satellite screen of Garmins extrex vista with EGNOS correction applied. The letter “D” in the signal bar indicates that the data from this particulate satellite is being corrected by the EGNOS signal. With an accuracy of 2 meters (RMS) the positioning is quite good.
                        Последно редактирано от SunShine; 04-01-13, 22:53.
                        Nuvi 1490T DeLuxe 5.11

                        Коментар

                        Четат темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 4,057 в 14:19 на 14-06-16.

                        Зареждам...
                        X