Здравейте,
Имам вече няколко АТВ'та (за децата) и сите са бракми в различна фаза на умиране и ми се иска да взема да пробвам поне на едно да направя миграция от ДВГ към правотоков електро-мотор, не с екологични присантимани ами просто заради шума, а и ей така от личен интерес, но възникват следните въпроси:
1. Как да избера мотор, има ли доказана формула/калкулатор, примерно размер гуми, брой зъби на задна ос, обща маса, търсена скорост и т.н.? В Алиекспрес има всичко ама кое става кое е правилно, кое е надежно и т.н.?
2. Иска ми се волтовете да са ниски, нещо като 24волта, защото имам налични такива батерии/клетки, имам ли опции тук или се иска по-високо напрежение? Ако се иска високо (30-40-70+)мисля да ползвам Сименс цилиндрични клетки и някакъв БМС и тогава волтажа не ме притеснява, капацитета ме притеснява, че ще падне голямо запояване и т.н. докато на 12/24 волта имам готови батерии ЛиПо.
3. Т.н. ESC, кои са надежните и дали това реално не ми е определящо за предишните точка 1 и 2 или имам опции много, хабер си нямам от къде да почна точно за това?
4. Има ли опция за съживяване от скрапа, гледах един тип от някаква лека кола извади двигатели, които освен всичко имаха и възможност да генерират ток при спиране/баир на долу? Примерно скутери, велосипеди, колични за инвалиди, нещо достъпно като цена и с ресурс/потенциал?
5. И без да се смеете - мога ли да ползвам повече от един двигател за да го докарам на мощност, примерно на ниските обороти и на баир на горе - два/три мотора, а след като набере скорост само един, като всичко това е закачено през центробежни съединители за металната верига задвижваща задния мост, мога да го нарисувам ама мисля, се схваща идята
В резюме - кабели, връзки, батерии + АТВ'та имам, само двигател/и + управление ми е силно неясно. Имам някакъв опит с правотокови безчеткови мотори и управление, но не и в мощности, достатъчни за АТВ.
Излишно е да споменавам, че всичко това е в раздел хоби и цените трябва да са трицифрени в лева, инак не е финансовано обосновано цялото упражнение.
Имам вече няколко АТВ'та (за децата) и сите са бракми в различна фаза на умиране и ми се иска да взема да пробвам поне на едно да направя миграция от ДВГ към правотоков електро-мотор, не с екологични присантимани ами просто заради шума, а и ей така от личен интерес, но възникват следните въпроси:
1. Как да избера мотор, има ли доказана формула/калкулатор, примерно размер гуми, брой зъби на задна ос, обща маса, търсена скорост и т.н.? В Алиекспрес има всичко ама кое става кое е правилно, кое е надежно и т.н.?
2. Иска ми се волтовете да са ниски, нещо като 24волта, защото имам налични такива батерии/клетки, имам ли опции тук или се иска по-високо напрежение? Ако се иска високо (30-40-70+)мисля да ползвам Сименс цилиндрични клетки и някакъв БМС и тогава волтажа не ме притеснява, капацитета ме притеснява, че ще падне голямо запояване и т.н. докато на 12/24 волта имам готови батерии ЛиПо.
3. Т.н. ESC, кои са надежните и дали това реално не ми е определящо за предишните точка 1 и 2 или имам опции много, хабер си нямам от къде да почна точно за това?
4. Има ли опция за съживяване от скрапа, гледах един тип от някаква лека кола извади двигатели, които освен всичко имаха и възможност да генерират ток при спиране/баир на долу? Примерно скутери, велосипеди, колични за инвалиди, нещо достъпно като цена и с ресурс/потенциал?
5. И без да се смеете - мога ли да ползвам повече от един двигател за да го докарам на мощност, примерно на ниските обороти и на баир на горе - два/три мотора, а след като набере скорост само един, като всичко това е закачено през центробежни съединители за металната верига задвижваща задния мост, мога да го нарисувам ама мисля, се схваща идята

В резюме - кабели, връзки, батерии + АТВ'та имам, само двигател/и + управление ми е силно неясно. Имам някакъв опит с правотокови безчеткови мотори и управление, но не и в мощности, достатъчни за АТВ.
Излишно е да споменавам, че всичко това е в раздел хоби и цените трябва да са трицифрени в лева, инак не е финансовано обосновано цялото упражнение.