Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Художественият аспект в съвременните обективи (октомври 2020)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Художественият аспект в съвременните обективи (октомври 2020)

    Започнах интересни тестове на съвременните топ обективи и камери, темата е с продължение...


    Художественият аспект в съвременните обективи (октомври 2020)

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG7708-scaled-uai-2064x811.jpg Прегледи:0 Размер:279.4 КБ ID:6658471
    VPetrov.photography

  • #2
    Ще е интересно.
    Абонат ))
    Ради Стоянов; 0885284389; radikyokushin@abv.bg

    Никога не забравяй, че истинността на казаното няма отношение към компетентността на говорещия!

    Коментар


    • #3
      Честно казано, аз самият не очаквах темата да ме заинтригува толкова. Включването на двата кино обектива особено ме изненада с техните резултати... В момента обработвам, правя профили на всяка камера и обектив за да е обективно доколкото е възможно сравнението.
      VPetrov.photography

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
        ... В момента обработвам, правя профили на всяка камера и обектив за да е обективно доколкото е възможно сравнението.
        Дали няма да е по-обективно ако се ползват "служебните" програми, които вървят с всяка камера, настроени на един и същи сюжет?

        П.П. Само малка разлика в експонирането дава забележима разлика в цветовете....
        Искам винаги да съм най-бързия, дори и на паркинга!
        Колин Макрий

        Коментар


        • #5
          Не, "служебните" доколкото може да се каже, че има такива не е въпрос да са настроени на някакъв "сюжет" Разликите са огромни, всеки разбира по различен начин и интерпретира, както намери за добре.
          Калибриране имам предвид преди всичко останало като привеждане на линейните данни от RAW файла в една гама т.е. кривата следва да е максимално близко. Цветовете, по-точно привързването на определени области към еталон се извършва на етап преди "дебайеризацията" и няма нищо общо с експонацията. (когато не се работи с ICC профилиране) Процесът за съжаление е сложен преди всичко поради липсата на установени и ясни стандарти, като в киното да речем... Но си има начини. А и цветовете в това изследване нямат водеща роля, най-малкото защото съм убеден, че и без това малцина са тези, които гледат на монитор от класът на този с който работя, 100% AdobeRGB, калибриран съответно и прочее... А ако не е така, но въобще няма значение какво виждат... и едва ли ще стане ясно какво имам предвид...

          Но иначе да, за отделните камери понякога няма избор освен конкретна програма, примерно за Hasselblatt си е неговата Phocus, която впрочем е изключително добра...
          VPetrov.photography

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
            .

            Но иначе да, за отделните камери понякога няма избор освен конкретна програма, примерно за Hasselblatt си е неговата Phocus, която впрочем е изключително добра...
            Като спомена Hasselblatt - каква ли е причината да е такива пари:




            https://magazin.photosynthesis.bg/bg...SAAEgKaufD_BwE
            Спортидж 2.0 ТДИ 2000г. Ceed 1,6 CRDI 2010г.Каравана Антарес 390 2015г.
            Карайте ПРЕДВИЖДАЙКИ!!!! Така и спирачки ще сменяте по- рядко.

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
              ...100% AdobeRGB, калибриран съответно и прочее...
              Моя милост. Вкъщи е такъв, в работата просто са калибрирани, макар и не "100% Adobe RGB". Чак след като се направят тия работи, много ясно светва как 90% от мониторите са на светлинни години от правилното възпроизвеждане на цветове, даже и да оставим всичко останало, като обкръжение, осветеността му и т.н.

              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение

                Като спомена Hasselblatt - каква ли е причината да е такива пари:




                https://magazin.photosynthesis.bg/bg...SAAEgKaufD_BwE

                Аз тествах не H6D а този: https://magazin.photosynthesis.bg/bg...1d-ii-50c.html
                камерата в интерес на истината си е ОК за парите, направена е отлично, качествено и работи според очакванията.

                А защо са толкова скъпи според мен има няколко причини. Първо фотографията като бизнес с продукти за масова употреба умря. 95% от хората си вършат там каквито имат нужди с телефоните, останалите не правят достатъчно голям сегмент. Това естествено напълно премахва ниският, че и среден клас камери. Просто на никой вече не са му нужни. Аз ако искам като фотограф някой да ми плати, трябва да мога със сигурност да му представя продукт принципно различен от снимка с телефон. При това различен още на пръв поглед... Което иска от моя страна да работя с възможно най-висока технология, допълнително светлина и прочее... Камерите определено са висока технология, както се вижда са от малкото продукти, които не е лесно да получат заместители произведени от трети фирми... Оптиката от висок клас също. Ей я една Южна Корея колко години и още не могат да направят обектив от поне среден клас... При цялата си промишленост и прочее... А високо технологичен продукт, който не се произвежда масово няма как да не е скъп. Ако примерно един айфон се произвеждаше само в няколко хиляди бройки колко ли ще му е цената...?

                Хаселблат преди години фалираха, купиха ги DJI. Което помогна да оцелеят технологично и даже да дръпнат напред. DJI нямат причина да искат да влизат в масовият клас, за там правят дронове... И оставиха марката само за премиум продукти. И като възможност да направят нов дрон и да му вдигнат цената защото на обектива му ще напишат Хаселблат технология...

                Отделно Hasselblatt имат много сериозна история по отношение на репродукциите и заснемането в контролиран процес. Това е много know how, много музеи по света я използват тази технология. В предвид на световните реалности само ще се засилва бих казал това. Още една причина да продават скъпо, просто никой друг няма наблизо...

                Въобще мисля, че много скоро ще останат само камери и оптика висок клас на съответните цени.

                А ако питаш дали мисля, струва ли си? Да, определено! В момента пряк конкурент със сходни параметри на по-добра цена няма. Трудно е в България разбира се, няма ги тези клиенти, но при определени условия бих я купил камерата...



                VPetrov.photography

                Коментар


                • Пенчо
                  Пенчо коментира
                  Редактиране на коментар
                  Благодаря за коментара и инфото.

                  п.с. Последно съм снимал с Хаселблад някъде 1973г. ама от модела 6х6см филм и с манивелата за презареждане...........

                • Венцислав Петров
                  Венцислав Петров коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ти само кажи, че още го пазиш :-) Да го вкарваме в тестове?

                • Пенчо
                  Пенчо коментира
                  Редактиране на коментар
                  За съжаление не беше лично мой, а на киноклуба при читалище Петър Берон в София.
                  Не зная от къде се появиха, но имаше и Яшика и Мамия и разни други, за които нямам спомен.

              • #9
                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                Моя милост. Вкъщи е такъв, в работата просто са калибрирани, макар и не "100% Adobe RGB". Чак след като се направят тия работи, много ясно светва как 90% от мониторите са на светлинни години от правилното възпроизвеждане на цветове, даже и да оставим всичко останало, като обкръжение, осветеността му и т.н.

                Да в началото и аз ентусиазирано влизах с дискусии и спорове, но с течение на времето като видях колко хора нищо не виждат разбрах, че ако ги няма тези условия каквато и да е дискусия става съвършено безсмислена...
                VPetrov.photography

                Коментар


                • #10
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Сметана-визия-3_final.jpg
Прегледи:121
Размер:2.32 МБ
ID:6658777


                  В тази връзка да дам пример колко ми е важна и оптиката и камерите. Една комерсиална реклама, която скоро ще излезе на пазара. Който от вас има добър монитор ще разбере какво имам предвид...
                  Прикачени файлове
                  VPetrov.photography

                  Коментар


                  • Alexr
                    Alexr коментира
                    Редактиране на коментар
                    Без да съм с добър монитор се вижда качеството на изображението. Това само филтри и настройки на апарата ли са или сте правили и последваща обработка?

                  • Венцислав Петров
                    Венцислав Петров коментира
                    Редактиране на коментар
                    Апарата служи само и единствено за да снима в RAW. Всичко останало е дело на оптиката, светлината, конкретно тази сцена е снимана с 6 източника на допълнително осветление, 2 постоянни и 4 импулсни... И разбира се, всичко това се "сглобява" по-късно на компютър... Филтри и т.н. чалги във фотоапаратите бих премахнал с удоволствие стига да мога, същото важни и за възможността да се снима в JPG...

                • #11
                  Тя разликата още на покривката на снимката на апаратите и обективите е доволно голяма между Wide Gamut и обикновен монитор. И подозирам че цвета на покривката не е съвсем случаен.

                  Впрочем, може да пробваш да снимаш порция добре изпържени картофки (ако вече не си), дето уж като цвят не са по ръбовете на Gamut-а. Въпреки това в единия случай изглежда все едно можеш да бръкнеш в монитора и да си вземеш, в другия никак.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #12
                    Така е! Честно казано, ако от мен зависеше, бих прокарал една резолюция на ООН за пълна забрана на монитори, които да не са поне 100% SRGB. С подобни аргументи като току що приетата резолюция забраняваща хидрогенизираните мазнини... Примерно: "Трайно увреждане на визуалната естетика..." :-)
                    VPetrov.photography

                    Коментар


                    • сто
                      сто коментира
                      Редактиране на коментар
                      Извинявай, sparkybg, ма RGB e само цифрова реалност. Инак трябва да не вярвам на очите си. Изкуственото моделиране на реалността си има основания, особено в комерса, но реалното осветяване на обекти, които окото вижда, не е с шест източника на светлина.

                    • sparkybg
                      sparkybg коментира
                      Редактиране на коментар
                      Не е до източниците и какво е снимано и с каква техника, а до това да виждаш това, дето е снимано, с истинските му цветове. И на всички монитори де е максимално еднакво. Може и изобщо да не става въпрос за снимки или нещо снимано.

                      Има драстични разлики и масово има монитори МНОГО далече от истината.
                      Последно редактирано от sparkybg; 22-10-20, 13:23.

                    • Венцислав Петров
                      Венцислав Петров коментира
                      Редактиране на коментар
                      Ние сме заобиколени от източници на светлина, в повечето случаи отразена но във всички случаи твърде малко вероятно е, в реалният живот източникът на светлина да е един... Освен ако не е в напълно безоблачен ден, и вие да сте в кладенец, а слънцето точно над вас... Всеки облак е един по-голям или малък дифузор. Всеки предмет отразява и се явява източник на светлина, всеки прозорец и т.н. Всъщност едно от най-големите предизвикателства в това да се направи едно изображение да изглежда естествено е, че в реалността е осветено от множество източници, които обаче не са неутрални, а имат цвят... И съответно техният дял в осветяването е по-различен...

                  • #13
                    Оооо... Венци, най голямото "престъпление" в това отношение от години се върши в т.н. "социални мрежи", където се разреши да се качва видео снимано в портретна ориентация.
                    Пълна малоумщина. Вече масово се снима видео така, заради телефоните, ама телефона можеш да си го завъртиш в ръцете както искаш и не е никакъв проблем да снимаш правилно (пейзажно), докато телевизора и монитора вкъщи не можеш да го завъртиш "портретно".

                    Аз, като видя такова видео и ми се повръща. А защо е "нормално" да се снима видео пейзажно, смятам всеки би трябвало да знае. Или ако не знае поне да го усеща.
                    Еволлюционно са се ноложили хората, на които двете очи са едно до друго. Тези, на които очите са били едно НАД друго отдавна са изчезнали

                    П.П. Дайте да направим някаква петиция по този въпрос! Само не знам към кой трябва да я отнесем.
                    Ради Стоянов; 0885284389; radikyokushin@abv.bg

                    Никога не забравяй, че истинността на казаното няма отношение към компетентността на говорещия!

                    Коментар


                    • Alexr
                      Alexr коментира
                      Редактиране на коментар
                      Просто така се държи по-лесно телефона. И ако за снимка това е що-годе поносимо, то такова видео е все едно се гледа през пролука на поткрехнат прозорец и всички обекти влизат в екрана изненадващо и изчезват изненадващо. Ама като за снимано с телефон - толкова.
                      Последно редактирано от Alexr; 22-10-20, 16:55.

                  • #14
                    Аз много отдавна се чудя, каква е причината толкова лесно малоумни идеи (ама буквално като за идиоти) толкова бързо и ефективно да завладяват общественото пространство... Понеже не вярвам, че другояче мога нещо да направя, се старая във всички места където мога да показвам, убеждавам и т.н. Колкото мога толкова. Поне да не ми е съвестно, че нищо не съм направил, не че мога кой, знае колко, но все пак...
                    VPetrov.photography

                    Коментар


                    • #15
                      Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                      Аз много отдавна се чудя, каква е причината толкова лесно малоумни идеи (ама буквално като за идиоти) толкова бързо и ефективно да завладяват общественото пространство... Понеже не вярвам, че другояче мога нещо да направя, се старая във всички места където мога да показвам, убеждавам и т.н. Колкото мога толкова. Поне да не ми е съвестно, че нищо не съм направил, не че мога кой, знае колко, но все пак...
                      Причината?
                      Причината е ентропията.
                      Явно това не е само физично явление, а и умствено.

                      Всъщност за много хора (и аз включително вярвам, че е така) съзнанието е част от физическата вселена. По-точно няма разлика между едното и другото.

                      Въобще - не се ли полагат някакви целенасочени усилия, по естествен начин всяко нещо се стреми към хаос..

                      Темата е много интересна за мен и като цяло касае много аспекти от реалноста, такава каквато я виждаме днес, но е по-скоро за друг раздел, че тук ще оспамим тази, ако продължим да ръсъждаваме в тая посока
                      Ради Стоянов; 0885284389; radikyokushin@abv.bg

                      Никога не забравяй, че истинността на казаното няма отношение към компетентността на говорещия!

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 7,747 в 09:48 на 20-03-21.

                      Зареждам...
                      X