Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Леко износен първичен вал на скоростната кутия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Леко износен първичен вал на скоростната кутия

    Привет,тръгнах да сменям съединител на галопера ,и стигнах до често срещания проблем при галопер Паджеро...

    Вътре в маховика има лагер 6203 в който влиза опашката на първичния вал на скоростната кутия.

    Обичайно за галлопер-паджеро ,тоя лагер ако при някоя смяна на съединител не е сменен,той не издържа до по следващата смяна на съединителя и съответно блокира.Вала превърта и съответно се получава износване в лагера и вала.


    При мен вала в незасегнатата част е 17 мм.Толкова е и отвора на лагера d=17 mm.

    В износената част, диаметърът на вала е 16.7 мм.Тоест 3 десети износване на вала .

    Лагера също е износен,не съм го мерил и затова хлопа доста.

    Въпросното износване по думи на руснаците ,се усеща като леко притракване при работа на място.

    Лекуват го по три начина

    1.Нов първичен вал
    2.Пристъргване и набиване на втулка
    3.Наваряване на опашката и пристъргване

    Всички варианти са свързани с отваряне на ск.кутия...

    При мен не чувам нито тракане,нито чукане,никакъв проблем не съм забелязал...

    Но ми се ще да елеминирам хлабината колкото е възможно.

    ​Ето клипче

    https://youtu.be/z2zjHPuo_XU



    Та,с новия лагер ,хлабината ще е по малка,но 3 десети ,са си три десети,незнам много ли е,добре ли е...и т.н

    Вариант да набутам пръстен от тънка ламарина или нещо подобно като така наречения течен метал и шлайфане ...или други идеи,без сваляне на вала.

    Колко нютона се стягат болтовете на маховика на паджеро галопер ?
    Последно редактирано от Roninn; 30-08-20, 23:46.
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 г.
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/


  • #2
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200830_172953_resize_61.jpg Прегледи:0 Размер:449.7 КБ ID:6640089
    Така извадих диска,колата си вървеше без никакви признаци за проблем,претрисане и т.н

    Незнам от кога е така,но два дни по рано ,минах 1000 км.с колата,вчера в гората и кал,никакви проблеми

    Само почна трудно да отделя и то рядко ....

    Скъсаното парче метал,не го откривам никъде в кожуха? Четирите пружини си се разхождаха свободно ..

    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 г.
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

    Коментар


    • #3
      Аз съм със същият проблем, и бях за втулка, но приятел измъкна от някъде 6202 на който поради някакви причини беше направил втулка 1mm и вътре беше 13, но поради недоглеждане на материала ли, поради друго ли, изкара малко и явно втулката се е разпаднала, та сега на място тресе, и то различно при всяко пускане на съединителя.

      Следя темата да видим как ще си решиш проблема и какво ще стане после, че и аз съм за същото.
      ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

      Коментар


      • #4
        А вместо лагер ако се направи втулка от калаено фосфорен бронз по износения вал . Вала може да се шлайфа на място колкото да няма грапавини. Със сигурност циментацията е "чао" . Ако се стигне до отваряне на кутията, аз бих заложил или на втулка или нов вал. Всякакви заварявания/греения е почти сигурно, че ще изкривят първичния вал. Та в резултат ще имаш и виеща кутия освен претрисане .

        Коментар


        • #5
          Аз бих набил центри по износената чат на вала. Дивашки метод от времената когато се спасявахме поединично поради липса на части за колите...
          Това защото казваш, че не наблюдаваш никакви признаци от износената шийка, а искаш да намалиш луфта доколкото е възможно. А с центрите точно това ще направиш.

          Обаче този вал си е достатъчно дълъг за да не му се отрази по никакъв начин едно преместване от 0,3 мм в единия край. Аз не бих си усложнявал живота с разглобяване на кутия. Центри по-нагъсто, с по-як център, и с по-голям чук-за да изпъкне повечко "кратера", и толкова. Даже ми се струва, че ако се набият яко центрите-може да не влезе лагера, този луфт не е толкова голям.

          П.П. Центрите се бият задължително на подпрян отдолу вал, иначе рискуваш да повредиш лагер в кутията, а там сатава вече неприятно.
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • viperr
            viperr коментира
            Редактиране на коментар
            Е после как, ще сложи първо лагера на първичният вал и тогава ще слага кутията ? Иначе ще падне едно блъскане на таа кутия .....

          • kameno karp
            kameno karp коментира
            Редактиране на коментар
            Е няма как лагера да мине през съединителя.Или поне така си мисля де.

          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Абе не бе, искам да кажа, че с набиване на центри може да се оправи и по-голям луфт от 0,3 мм. Естествено, че няма как да сглоби кутията към двигателя ако вала не влиза в лагера.
            Просто ако центрите се предобрят-да пробва първо дали лагера влиза на вала.

        • #6
          Според мен смени лагера и не прави нищо повече.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #7
            Или нищо, или калайдисай лагера
            А тези простотии се правят от името на всички ни.
            Даника
            Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

            Коментар


            • #8
              Локтайт 270 - зелен е за тая работа , ама при следваща смяна на съединителя - жална ти майка...
              Фиат Купе
              Опел Фронтера В
              Мицубиши Паджеро Пинин

              Коментар


              • Джоу (x3mrjoe)
                Джоу (x3mrjoe) коментира
                Редактиране на коментар
                Което ще рече трите варианта от #1.

              • veskov
                veskov коментира
                Редактиране на коментар
                На място с вала не бих се заигравал много, най- много да го предОбри. В случая предпочитам калайдисване пред набиване на центрове (заради набий, то сигурно няма да се вади повече, че..) и край, но всеки си знае

              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                Калайдисването иска доста стопляне на детайла, който и да е от двата-вала или лагера. А това стопляне може да се отрзаи лошо. Аз си предпочитам варианта с центрите.
                Ама и без нищо да се прави-не би трябвало да има някакво лошо.
                Той този лагер се върти само когато съединителя е натиснат, през другото време се вози.

            • #9
              Недей, за втулка на полуоска го грееш 2 пъти повече, за набиване във вала на няколко тонен ротор и повече. А кога се върти зависи от масла, водач и др, + техн изправност.
              А тези простотии се правят от името на всички ни.
              Даника
              Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

              Коментар


              • Roninn
                Roninn коментира
                Редактиране на коментар
                Кольо е прав,лагера се върти само при натиснат съединител.През останалото време,вала през феродовия диск се въртят със маховика 1:1

              • veskov
                veskov коментира
                Редактиране на коментар
                Всичките ти коли с и без съединител еднакво ли рабоят, или палиш през годината? Излишна теория в случая.

              • Roninn
                Roninn коментира
                Редактиране на коментар
                Това не го разбрах

            • #10
              Новия лагер със шублер средна хубост ,дава 16,93 мм ,тоест на практика ,хлабината става 0.23 мм.....
              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
              Kawasaki Versys 650 2008 г.
              Анатолий Пейчинов o8875о9815
              https://dvrbg.com/

              Коментар


              • #11
                Калайдисването с нищо няма да навреди на лагера, взимаш си 2RS лагер с метален сепаратор, разкапсуловаш го внимателно с ножче, измиваш греста и с мощен поялник калайдисваш.Ако вала на кутията е много засран включваш я на скорост, викаш един помощник отзаде с дрелка и камък да върти, а отпред с дремелче и абразив внимателно поправяш щетите.Мястото не е толкова отговорно и отрпед можеш да направиш шийката на вала леко под конус, за по-лесно подвеждане на лагера.По принцип тези валове са предвидени да влизат "мазно" в лагера, съвсем допустимо е и да превъртат леко.

                На предната ми кола този лагер практически липсваше, тоест блокирал е по някое време, капачките и сепаратора са заминали, съчмите са се изсипали и бяха останали само вътрешната и външната гривна.Това го установих като ми се скапа съединителя, при каране нямаше никакви признаци за проблем.Последствия за кутията нямаше никакви.

                Коментар


                • Кольо
                  Кольо коментира
                  Редактиране на коментар
                  Не е само при теб.

              • #12
                Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
                Колко нютона се стягат болтовете на маховика на паджеро галопер ?
                Да спестя излишно търсене,според аутодатата ,130-140 нютона

                Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                Kawasaki Versys 650 2008 г.
                Анатолий Пейчинов o8875о9815
                https://dvrbg.com/

                Коментар


                • #13
                  Колата от снощи е в движение,лагера го смених и нищо не тропа ,скърца и т.н

                  Съединителя е толкова мек,че първоначално натискане,имам чувството че на педала е изпуснала помпа.

                  Двете помпи са нови,течноста също.

                  Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                  Kawasaki Versys 650 2008 г.
                  Анатолий Пейчинов o8875о9815
                  https://dvrbg.com/

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 7,066 в 14:57 на 11-07-20.

                  Зареждам...
                  X