Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Диференциални и трансмисионни масла?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    С тънкото ще стане съвсем тряс, сега е жега. То в един мост да влиза литър и нещо най-много, едва ли ще фалираш ако го смениш.

    Коментар


    • #17
      Стефане и при мен стана нещо като "тряс". В задния диф съм с Кастрол 75W-140. Оня шум от Бухово, докато стигна до Разград през хижа Мургана и още малко баири стана не само невъобразим, но и нетърпим. Дакато почна от 5, постепенно стигна и до 2 предавка. Видях се в чудо. Колкото повече газ даваш, толкова по-силен ставаше, а по инерция изчезваше. Свалих задния кардан и всичко изчезна. Сега карам само на преден мост и чувам само шума от гумите. Дифа още не съм го отворил, ама с помощта на Фулдата вече търся небходимите лагери, но ги намирам не за по 100-120 лв., а ми ги предлагат за 250-270 лв. бройката. Другото ще бъде отделно. Лошо уе нещо да каже "тряс"!

      Коментар


      • #18
        Мамка му и прасе! Нямат ли номер тия лагери бе??? Що да не ги правят в Сопот?

        Коментар


        • #19
          аз карам дайхацу роки с LSD, но не знам от какъв тип е диф-ла. смених маслото и на двата с Texaco EP-C GL-5 80W-90, но не съм сигурен дали е подходящо, а не ми се ще да го строша че много боли глава от това.

          Коментар


          • #20
            аз карам дайхацу роки с LSD, но не знам от какъв тип е диф-ла. смених маслото и на двата с Texaco EP-C GL-5 80W-90, но не съм сигурен дали е подходящо, а не ми се ще да го строша че много боли глава от това.

            Коментар


            • #21
              Първоначално публикуван от IvanZ
              аз карам дайхацу роки с LSD, но не знам от какъв тип е диф-ла. смених маслото и на двата с Texaco EP-C GL-5 80W-90, но не съм сигурен дали е подходящо, а не ми се ще да го строша че много боли глава от това.
              И аз съм с LSD и карам с 75W-80 с керамична добавка мисля, че нямаш грижи с твойто масло.
              no signature no problems

              Коментар


              • #22
                Хей хора не си правете експерименти с SLD диференциалите използувайте само масло което е предназначено за тези механизми.В противен случай скоро ще сте с обикновен диференциал/ограниченото преплъзване ще се износи и диф. ще работи в най добрият случай като обикновен/
                Всяк уважаваща се компания за производство на мсло прави такъв продукт.Друг е вупроса че в масларниците на дали някой ще може да те насочи или да ти предложи такова масло.За справка А90SL e масло на Шел точно за такива диференциали.

                Коментар


                • #23
                  имах някаде една статия по въпроса, но немога да я намеря. в общи линии пише това .... маслата според американските стандарти се обозначават с означението GL /gear lubricant/ и след него има съответния индекс 1, 2, 3, 4, 5, 6. всичко до 4 е минерално, самото 4 е полусинтетика, а 5 и 6 синтетика. GL6 в българия, както се оказа след дълго търсене от моя страна няма, затова няма да пиша за него.

                  таааа за диф с ограничено приплъзване трябва синтетика задължително, значи GL5, но това нестига, в зависимост от вида на дифа трябва добавка за намаляване на триенето, добрите марки автомобили си имат такава добавка и тя се купува от дилъра, по - лошите нямат и всеки ползва каквото намери, което скъсява живота на механизма.

                  значи който има самоблокиращ диф и държи на това му свойство сипва синтетика + добавка

                  означението GL и съответната цифра е по - удобно за използване защото неможе да станат грешки, ако е 5 значи е синтетика, за разлика от разните SAFx, SA, SAXf.... MG, и тн. европейски глупости, които зада разбереш ти трябва справочник.

                  знам, че сега повечето хора ще кажат, че никога не са слагали такива работи в колата си пък тя е вече на хххххх километри и нищо и няма. това е принципното положение, така се прави, пък всеки се спасява поединично
                  drive alive

                  Коментар


                  • #24
                    който се интересува да прочете това: http://www.performanceoiltechnology....lubricants.htm

                    на английски е разбира се
                    drive alive

                    Коментар


                    • #25
                      Първоначално публикуван от go go go
                      .... маслата според американските стандарти се обозначават с означението GL /gear lubricant/ и след него има съответния индекс 1, 2, 3, 4, 5, 6. всичко до 4 е минерално, самото 4 е полусинтетика, а 5 и 6 синтетика.
                      Предполагам, че имаш предвид разработената в САЩ класификация API (American Petroleum Institute). Това всъщност е комплексна оценка на трансмисионните масла по експлоатационни характеристики, а не по това дали са минерални или синтетични. Означенията са следните:

                      Клас по API:

                      GL-1 - минерално масло без добавки (за ненатоварени автомобилни спирално-конични и червячни предавки)
                      GL-2 - с допълнителни противоизносни присадки (използва се за червячни предавки и индустриално оборудване).
                      GL-3 - съдържа противозадирни присадки (за трансмисии работещи при високи скорости и натоварвания).
                      GL-4 - съдържа противозадирни, противоизносни и други присадки (за трансмисии работещи при високи скорости и въртящ момент вкл. хипоидни предавки).
                      GL-5 - съдържа комплекс от ефективни присадки с различно предназначение (за хипоидни предавки работещи при високи скорости и ударни натоварвания).

                      Масло GL-6 няма да откриеш не само в България ами и никъде другаде тъй като тази класификация беше отменена и не се използва официално. Принципно това са масла чиято характеристика надвишава изискванията на GL-5. Някой производители понякога все още използват това обозначение за специализирани (racing) масла.
                      По някое време в техническата литература се срещаше и група масла GL-7, но това обозначение също не се използва.

                      Тази класификация е само един от параметрите обуславящи избора на подходящо масло. Много важно е да се подбере и правилния вискозитет на маслото . Означенията там са също по една от най-разпространените ситеми SAE J306 и са от вида 75W,80W,85W,90, 140,250 както и например 75W-90.

                      За диференциали с ограничено приплъзване се използват масла удовлетворяващи изскванията на клас LS (Limited Slip - ограничено приплъзване). В днешно време не е прието да си сипвате допълнително добавка към маслото осигуряваща правилното функциониране на агрегата, поради проблеми свързани с правилното дозиране и подбор на съответните компоненти от нормалния потребител. Просто се използва съответното масло.

                      По отношение на системите използвани за обозначаване на съответните класове масла - няма нищо особено сложно нито в американските нито във военните, европейските, руски или други всичките се базират на някаква логична подредба, а за улеснение има и приравнителни таблици и ако не сте сигурни дали продукта който купувате е този който ви трябва преди да го вземете направете съответната справка, като основно трябва да се водите от предписанията на производителя на съответната машина.

                      Коментар


                      • #26
                        за това за добавките изобщо не си прав, защото знам поне 10тина съвременни коли, за които сипването на добавки е задължително /по препоръка на производителя/, а другото е кратък превод на сайта който постнах

                        все пак прочетете линка, полезно е, там говорят хора, които това им е работата
                        drive alive

                        Коментар


                        • #27
                          GL6 масла има и то не са малко, просто тук в българия хората неса на ясно
                          drive alive

                          Коментар


                          • #28
                            Първоначално публикуван от go go go
                            за това за добавките изобщо не си прав, защото знам поне 10тина съвременни коли, за които сипването на добавки е задължително /по препоръка на производителя/

                            Прави разлика между използването на масла с определени добавки (съгласно спесификация на производителя) и наливането на добавки към трансмисионото масло .

                            Първоначално публикуван от go go go
                            а другото е кратък превод на сайта който постнах
                            Не съм си правил труда да превеждам каквото и да било, цитираната информацията за стандартите по API и SAE е широко достъпна и я има и в тънките и в дебелите книжки и в интернет, а и съм убеден, че всеки който има по-сериозен интерес към автомобилите я знае.

                            Първоначално публикуван от go go go
                            все пак прочетете линка, полезно е, там говорят хора, които това им е работата
                            Това е сайт на който има полезна информация за масла. На който му липсва базова информация за тези продукти може да я получи от там. В това отношение линка е наистина полезен особено ако се чете внимателно.

                            Първоначално публикуван от go go go
                            GL6 масла има и то не са малко, просто тук в българия хората неса на ясно
                            Ами може би и
                            Първоначално публикуван от go go go
                            хора, които това им е работата
                            не са наясно защото са написали:

                            GL-6: This classification is obsolete and/or was never formally adopted by the API, although I have seen some racing type gear lubes advertised as “high-performance GL-6”. It is more than likely advertised this way for marketing purposes.

                            Пак повтарям - няма спесификация за масла GL-6 т.е. не би могло и да се произведе такова масло, защото това означава то да не отговаря на съответно приетите стандарти по API.
                            Както написах и по-горе има производители маркиращи продукцията си с това означение но от това не следва, че такъв стандарт съществува, а просто се ползва ефекта на рекламата.
                            Някой производители на автомобили и компоненти в неактуализирана и остаряла документация също са използвали това означение, но това вече не е актуално .

                            Коментар


                            • #29
                              Знае ли някой какво масло се препоръчва за предния мост на Нисан Патрол GR?

                              Коментар


                              • #30
                                GL е класификация която засяга натовареността на предавката а не мажещите и вискозните И свойства. Ако мислиш че дифовете на тия джипчета са натоварени агрегати, тогава кво да правим с големите самосвали и кариерните багери, а?))
                                GL-5 е нещо, което не можеш да използваш току-така! Съдържа гадост, която изяжда бронзовите детайли.
                                Вярата в присадките е като вярата в Дядо Мраз - несъстоятелна. Обаче ако това те успокоява - от 20 до 80% от състава на съвременните масла са "присадки", колко мислиш са базовите масла? Никоя съвременна кочина не може да излезе и от паркинга с базово масло, това да не ти е Вилис или УАЗ? Или ТЛК-40))

                                Коментар

                                Четат темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 4,057 в 14:19 на 14-06-16.

                                Зареждам...
                                X