Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Охлаждане на автоматици тунинг, кога, как, защо?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • cecoa1
    отговори
    От: Охлаждане на автоматици тунинг, кога, как, защо?

    Не се занимавай, сметнати са си нещата, тоя не е проблемен...
    И си е ОК диапазон от 70 до около 100 градуса, че и отгоре.
    Отделно, не си ги доизмислил нещата, топлообменника в радиатора също охлажда кутията, когато температурата на маслото се покачи над температурата на антифриза. Демек при 96 градуса на маслото, и 85 на антифриза, ясно в каква посока е топлообмена. Като го махнеш, остава само другия радиатор, който е с много променлива ефективност(И още на теория по-лоша от при топлообмена между течности в топлообменника В основния радиатор). Демек със сигурност ще си на доста на 96 градуса...
    Това с лок-ъп-а и мен ме дразни, а и колата уж сравнително съвременна, може би може да се промени софтуерно...
    Иначе от тия години, примерно Рекстън ползва мерцедесова кутия(https://en.m.wikipedia.org/wiki/Merc...c_transmission ) и заключва от втора, което е добре и за икономията.

    Остави коментар:


  • Охлаждане на автоматици тунинг, кога, как, защо?

    Прочетох за час два темите във форума на тая тема и не намерих това което търся. Струва ми се че се пропуска една много голяма разлика в автоматиците и тя е колко често и кога те "лок-ъпват"(с думи прости заключват хидро трансформатора) защото именно това е източника на загряване при тях. Ще дам два приемра все с мои коли:
    -Ауди Олроуд 2,7т при него в охл.на авт.тра. имаме стандартния топлообменник във водния радиатор с виско и допълнителен малък маслен радиатор с враден термостат. При каране на целия потенциал аз поне не можах да загрея автоматика над 79 градуса, по-вероятно щеше да счупя мотора. Обяснението за мен за тези 79 градуса е следното...Ауди ползват ЗФ трансмисия която в режим Д заключва 3-4-5-та скорост. а когато захлючим хидр.тран. той вече не буксува и не произвежда топлина! На режим С-спорт въпросното Ауди заключвало от 2-ра което не съм проверил лично но все тая. Размерите на охл.на авт. са сравнително малки като за мощността 250к.с.
    -Гранд Чероки 4.0 и Хюндай Теракан 2,9црди и двата джипа лок-ъпват само 4-та скорост при режим Д. Двата джипа заключват 3-та скорост само при включен O/D off съответно за мен това са коли предразположени към по-голямо загряване от Аудито защото хидр.тран. боксуват 80-90% от времето за движение, докъто Аудито е заключило в 60% от времето. Когато карах Гранда не разбирах нищо, но сега при Теракана си направих заключенията с достатъчно време наблюдение на повечедението на температурата. Няма да навлизам в подробности за режимите на конкретно на джипките само искам да кажа, че преди 3 дни за 1 час каране натоварено Софийско градско Теракана вдигна 96 градуса на маслото при околна температура 18 градуса!

    След опита ми за обяснение на съществена поне за мен разлика в работата на скоростите мисля да преправя Теракана като на първо време просто изолирам допълнителния топлообменник във водния радиатор. Четох противоречиви мнения "Защото на студено той топлел автоматика", на студено термостата на охл.течност на двигателя е затворен много дълго време и това не е вярно. Автоматика си стопля много бързо ако е Д и чакаме на място или се движим с ниска скорост и хидр.тран. не е лок-ъпнал. "След загряване изравнява температурата на маслото на автоматика с тази на охл.теч. на мотора", да най-често това се случва, но при "тежки" режими тръгни-спри или изкачване на наклони с ниска скорост хидр.тран. е много натоварен и той започва да произвежда топлина в изобилие, но няма въздушен дебит който да помогне и температурата успява да премине тази на охл.течност и вече нещата поне за мен не са добре. Извода ми за това дето съм написал е на база реално наблюдение на няколко автоматика и смятам, че е достатъчно да обори необходимостта от допълнителни подгреви на автоматика.
    Две думи за същността и на охл.на автоматика. За мен трябва да съобразим една основна зависимост имаме ли виско или не.
    -Ако нямаме виско то според мен е добре да имаме по-голям радиатор способен да отдава повече температура заради площа и обема си. Като тунинг на коли с авт.тран. без виско бих посъветвал колегите да сложат по-голям радиатор, да се прескочи топлообменника, да монтират вентилатор с термо шалтер на охл.радиатор на авт.тран., а може би и увеличаване на количеството масло в картера на самия автоматик. Разбира се ниво и количество са две различни неща, надявам се да не спорим за това.
    -Ако имаме виско то нещата според мен би трябвало да са значително по-лесни. Мисля си, че тогава най-лесен мод е просто премахването на топло обменника. На Теракана обаче масления радиоатор на авт. изглежда много добре, но пък е доста надолу и зад бронята. В първа стъпка ще кажа наблюдения от премахнатия топлообменник във водния радиатор. Като втора стъпка мисля да сложа радиатора по-близо до този на климатика така че струята на виското да обхване радиатора на скоростите. След всичко това ако температурата продължи да е много над 60-70 градуса просто махам орг.мас.рад. и слагам по-тънък централно пред виското. При вас колеги е аналогично.

    Най-вече искам да кажа, че се нямам за ментор или нещо от сорта. Занимавам се ремонти и диагностика написаното е в знак на добра воля. Нека всеки който мисли разлчно каже според него как са неща и така достигнем до истината. Настоящата тема иска да си помагаме с идеи за реализация на относително не многото модели джипове дето караме.

    Скоро ще дам снимки какво съ свършил

    А последно само колко е добрата температура за работа на автоматик Според мен 50-60 градуса без отклонения нагоре

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 7,066 в 14:57 на 11-07-20.

Зареждам...
X