Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Охлаждане на автоматици тунинг, кога, как, защо?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Охлаждане на автоматици тунинг, кога, как, защо?

    Прочетох за час два темите във форума на тая тема и не намерих това което търся. Струва ми се че се пропуска една много голяма разлика в автоматиците и тя е колко често и кога те "лок-ъпват"(с думи прости заключват хидро трансформатора) защото именно това е източника на загряване при тях. Ще дам два приемра все с мои коли:
    -Ауди Олроуд 2,7т при него в охл.на авт.тра. имаме стандартния топлообменник във водния радиатор с виско и допълнителен малък маслен радиатор с враден термостат. При каране на целия потенциал аз поне не можах да загрея автоматика над 79 градуса, по-вероятно щеше да счупя мотора. Обяснението за мен за тези 79 градуса е следното...Ауди ползват ЗФ трансмисия която в режим Д заключва 3-4-5-та скорост. а когато захлючим хидр.тран. той вече не буксува и не произвежда топлина! На режим С-спорт въпросното Ауди заключвало от 2-ра което не съм проверил лично но все тая. Размерите на охл.на авт. са сравнително малки като за мощността 250к.с.
    -Гранд Чероки 4.0 и Хюндай Теракан 2,9црди и двата джипа лок-ъпват само 4-та скорост при режим Д. Двата джипа заключват 3-та скорост само при включен O/D off съответно за мен това са коли предразположени към по-голямо загряване от Аудито защото хидр.тран. боксуват 80-90% от времето за движение, докъто Аудито е заключило в 60% от времето. Когато карах Гранда не разбирах нищо, но сега при Теракана си направих заключенията с достатъчно време наблюдение на повечедението на температурата. Няма да навлизам в подробности за режимите на конкретно на джипките само искам да кажа, че преди 3 дни за 1 час каране натоварено Софийско градско Теракана вдигна 96 градуса на маслото при околна температура 18 градуса!

    След опита ми за обяснение на съществена поне за мен разлика в работата на скоростите мисля да преправя Теракана като на първо време просто изолирам допълнителния топлообменник във водния радиатор. Четох противоречиви мнения "Защото на студено той топлел автоматика", на студено термостата на охл.течност на двигателя е затворен много дълго време и това не е вярно. Автоматика си стопля много бързо ако е Д и чакаме на място или се движим с ниска скорост и хидр.тран. не е лок-ъпнал. "След загряване изравнява температурата на маслото на автоматика с тази на охл.теч. на мотора", да най-често това се случва, но при "тежки" режими тръгни-спри или изкачване на наклони с ниска скорост хидр.тран. е много натоварен и той започва да произвежда топлина в изобилие, но няма въздушен дебит който да помогне и температурата успява да премине тази на охл.течност и вече нещата поне за мен не са добре. Извода ми за това дето съм написал е на база реално наблюдение на няколко автоматика и смятам, че е достатъчно да обори необходимостта от допълнителни подгреви на автоматика.
    Две думи за същността и на охл.на автоматика. За мен трябва да съобразим една основна зависимост имаме ли виско или не.
    -Ако нямаме виско то според мен е добре да имаме по-голям радиатор способен да отдава повече температура заради площа и обема си. Като тунинг на коли с авт.тран. без виско бих посъветвал колегите да сложат по-голям радиатор, да се прескочи топлообменника, да монтират вентилатор с термо шалтер на охл.радиатор на авт.тран., а може би и увеличаване на количеството масло в картера на самия автоматик. Разбира се ниво и количество са две различни неща, надявам се да не спорим за това.
    -Ако имаме виско то нещата според мен би трябвало да са значително по-лесни. Мисля си, че тогава най-лесен мод е просто премахването на топло обменника. На Теракана обаче масления радиоатор на авт. изглежда много добре, но пък е доста надолу и зад бронята. В първа стъпка ще кажа наблюдения от премахнатия топлообменник във водния радиатор. Като втора стъпка мисля да сложа радиатора по-близо до този на климатика така че струята на виското да обхване радиатора на скоростите. След всичко това ако температурата продължи да е много над 60-70 градуса просто махам орг.мас.рад. и слагам по-тънък централно пред виското. При вас колеги е аналогично.

    Най-вече искам да кажа, че се нямам за ментор или нещо от сорта. Занимавам се ремонти и диагностика написаното е в знак на добра воля. Нека всеки който мисли разлчно каже според него как са неща и така достигнем до истината. Настоящата тема иска да си помагаме с идеи за реализация на относително не многото модели джипове дето караме.

    Скоро ще дам снимки какво съ свършил

    А последно само колко е добрата температура за работа на автоматик Според мен 50-60 градуса без отклонения нагоре

  • #2
    От: Охлаждане на автоматици тунинг, кога, как, защо?

    Не се занимавай, сметнати са си нещата, тоя не е проблемен...
    И си е ОК диапазон от 70 до около 100 градуса, че и отгоре.
    Отделно, не си ги доизмислил нещата, топлообменника в радиатора също охлажда кутията, когато температурата на маслото се покачи над температурата на антифриза. Демек при 96 градуса на маслото, и 85 на антифриза, ясно в каква посока е топлообмена. Като го махнеш, остава само другия радиатор, който е с много променлива ефективност(И още на теория по-лоша от при топлообмена между течности в топлообменника В основния радиатор). Демек със сигурност ще си на доста на 96 градуса...
    Това с лок-ъп-а и мен ме дразни, а и колата уж сравнително съвременна, може би може да се промени софтуерно...
    Иначе от тия години, примерно Рекстън ползва мерцедесова кутия(https://en.m.wikipedia.org/wiki/Merc...c_transmission ) и заключва от втора, което е добре и за икономията.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #3
      От: Охлаждане на автоматици тунинг, кога, как, защо?

      При извън градско температурата е 55-67 градуса което ОК. Ама в градско знаех, че така ще стане. Най-тъпото е че когато върна гаста с над 90км/ч и хидр.тран. почва да работи като като моторна спирачка пак температурата се двига Което ми показа защо не е добре да държи автомата на скорост като ръчката, освен ако не е заключено хидрото. Принципно да заключваш всичките предавки значи, че ще пострада комфорта на колата. Когато не сме заключили всичко е плавно, а при заключено се случва да се усети пускане или подаване на газ.
      Без топлообменик все си мисля, че няма да достигне тия температури по начало. ПРинципно си прав, но мисля че няма да мине 60 градуса ако се топли сам.

      А как така 100гр. са ок, това най-малкото за електрониката в автомата не е добре. За фрикционите също мисля не е ок.

      Ще го модвам и ще давам инфо какво става?

      Като цяло се надявам да видя дали само аз се тормозя с излишни занимавки.

      Коментар


      • #4
        От: Охлаждане на автоматици тунинг, кога, как, защо?

        Аз на комбито имам датчик за температурата на маслото в трансмисията,загрява до нормална температура по-бързо от мотора.
        Задьлжително радиатор на трансмисията,тя от студено масло не се бои пък и няма как да го изстудиш там,виж спокойно обаче може да го прегрее- та радиатор и то по-голям си е задължително.
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S500 '99
        W140 S420 '99

        Коментар


        • #5
          От: Охлаждане на автоматици тунинг, кога, как, защо?

          Сложи си допълнителен радиатор, след топлообменника
          В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

          Коментар


          • #6
            От: Охлаждане на автоматици тунинг, кога, как, защо?

            Мислех да цапам твоята тема, но реших да пусна нова. Как е при теб с модифицираното охлаждане?

            Коментар


            • #7
              От: Охлаждане на автоматици тунинг, кога, как, защо?

              От както е с радиатор, лампата на автомата не ми е светвал нито веднъж. Преди това макар и много рядко се е случвало.
              В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

              Коментар


              • #8
                От: Охлаждане на автоматици тунинг, кога, как, защо?

                Следващата ми кола ще е непременно с автомат, затова се абонирам за хубавата засега тема. Мисля си по нея, че без топлообменник масло->антифриз няма да се мине. От една страна заради по-добрия топлообмен, от друга водният обем го играе като буферен съд, който обира резки температурни промени и натоварвания в маслото на автомата, които после по-мудно се отделят към въздуха?

                Коментар


                • #9
                  От: Охлаждане на автоматици тунинг, кога, как, защо?

                  Е има автомати като zf който лок-ъпват хидрото почти постоянно и там с някакви мизерни радиаторчета 60 градуса не се минават. На приятел Ланчията Дезис или каквото е там на място на Д освобождаваше хидр.тран. като на позиция Н.

                  Мен ме вбеси факта, че знаех за това и се оказах прав. Карам го и както го накарам да заключи така 5 градуса изчезват. Ето иначе как гледам температурата.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_20190322-192443.jpg
Прегледи:1
Размер:48.6 КБ
ID:5811197

                  Коментар


                  • #10
                    От: Охлаждане на автоматици тунинг, кога, как, защо?

                    Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                    Следващата ми кола ще е непременно с автомат, затова се абонирам за хубавата засега тема. Мисля си по нея, че без топлообменник масло->антифриз няма да се мине. От една страна заради по-добрия топлообмен, от друга водният обем го играе като буферен съд, който обира резки температурни промени и натоварвания в маслото на автомата, които после по-мудно се отделят към въздуха?
                    Освен това е особено важно в студените климати, докато позагрее двигателя да позагрее и трансмисията, защото когато маслото е с друга консистенция от предвидената кутията не работи както трябва и ако има голямо натоварване в неправилни температурни граници знаете резултатите.
                    Бъдете живи и здрави

                    Коментар


                    • #11
                      От: Охлаждане на автоматици тунинг, кога, как, защо?

                      Това, че го гледаш, значи че има датчик...Значи е нещо важно, и значи че има някъде допустими стойности на тая температура, над които нещо се променя, или барем се сигнализира...
                      Като намериш тези стойности, ще знаеш за какви температури е предвидена кутията, и чак тогава можеш да съдиш измерените при теб дали са вредно високи.
                      Под ръка имам(на телефона) ръководство за подобна кутия в подобно возило, за която пише следното:
                      If the transmission sump temperature exceeds 135°C, the TCU will impose converter lock-up at lower vehicle
                      speeds and in some vehicles flashes the mode indicator lamp. This results in maximum oil flow through the
                      external oil cooler and eliminates slippage in the torque converter. Both these actions combine to reduce the oil
                      temperature in the transmission.
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #12
                        От: Охлаждане на автоматици тунинг, кога, как, защо?

                        135 градуса е критичната граница и на Фронтерата...
                        В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

                        Коментар


                        • #13
                          От: Охлаждане на автоматици тунинг, кога, как, защо?

                          Според мен е излишно влзане във филм да започнеш да махаш топлообменници, и да преправяш каквото и да е по коя да е кола.
                          Това при положение,ч е колата си работи добре.
                          В завода цяла глутница инжинери са смятали и пресмятали, разглобявали и експериментирали докато намерят оптималното решение.
                          Не мисля, че който и да е човек може да направи нешо по-добро от това което е измислено от цял екип специалисти.

                          Е, случват се и издънки, но както казаха-този автомат не е проблемен, значи в завода са си свършили работата.
                          Има ли желание-има и начин!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Охлаждане на автоматици тунинг, кога, как, защо?

                            Аз не разчитам на това,моите инжинери една щека за маслото не са сложили пък и твърдят,че маслото в автомата не се сменяло.......ебем ти глутницата аз
                            TOYOTA SEQUOIA ‘11
                            W140 S500 '99
                            W140 S420 '99

                            Коментар


                            • #15
                              От: Охлаждане на автоматици тунинг, кога, как, защо?

                              И аз съм се чудил на това масло "for life", но от друга страна съм виждал и съсипани коли от " обслужване".
                              А 135 гр сигурно е границата за маслото, на електрониката нищо й няма при толкова

                              Коментар

                              Четат темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 4,057 в 14:19 на 14-06-16.

                              Зареждам...
                              X