Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Втулки на бутало за по-малък палец - къде?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Втулки на бутало за по-малък палец - къде?

    Някой правил ли го е и знаете ли къде могат да ми свършат такава работа? Буталата са за 28мм палец, биелата - 25. Палецът минава през биелата свободно, за да влезе в буталото трябва нагряване.

  • #2
    Нещо бъркаш , в буталото винаги е плаващ. Ако е със стегнатост то е в биелата. В ухото на буталото трябва да е със зегерка.
    Фиат Купе
    Опел Фронтера В
    Мицубиши Паджеро Пинин

    Коментар


    • #3
      Каква е целта на заниатието ?
      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

      Коментар


      • #4
        Не знам какво е палец първо! Вероятно бутален болт? И вероятно са неоригинални бутала. По-малък размер от челото на буталото до буталния болт? Ще се монтира компресор?
        Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

        тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

        Коментар


        • Стоян Боюков-Sariones
          Стоян Боюков-Sariones коментира
          Редактиране на коментар
          Не било това. Прочетох другата тема.

      • #5
        Целта е да се ползват по големи бутала, които са със по-голям бутален болт /палец е на руски, моя грешка/, който не е плаващ към буталото ,а влиза след като се нагрее последното. Двигателят е съветски, така са го измислили. При работата му и стигане на работна температура най-вероятно има движение ,защото виждам леки следи.

        Коментар


        • #6
          Именно заради топлинното натоварване и различните материали никой не прави така. Ако беше да стесняваш дупката на биелата съм по-склонен да приема че може да се случи, ама към набиване на втулки в буталото съм силно скептичен.

          И да, най-вероятно след загряване буталото "охлабва". Пробва се лесно с горелка. Масовия случай при тая конструкция е да има зегерки или някакво друго странично ограничение, за да не отива където си иска и да дращи цилиндъра.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #7
            Аз ако разбирам правилно, ти трябва лагер на биелата. С мазане и пр. Прав ли съм?
            3 мм баш на такова прилича.
            ...че описанието горе е объркано. "за да влезе в буталото, трябва нагряване" а на биелата по-малка дупката.
            Виж се уточни.
            Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
            Вальо. О888 557Ч7Ч
            Silverado 1.3 i

            Коментар


            • #8
              Горната глава на мотовилката няма ли да позволи престъргване до 28 мм? Предполагам, че там има втулка, щом казваш, че лагерува?

              Коментар


              • #9
                Втулка с дебелина на стената 1.5мм от алуминий... дори да се навие някой да ти я прави, после при набиването ще я смачкаш. Ако се направи от бронз, стават три метала, при работа с нагряване е източник на проблеми.
                Взел си грешните бутала, или търси такива с 25 отвор за буталния болт, или биели с 28.

                Коментар


                • #10
                  Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение
                  Горната глава на мотовилката няма ли да позволи престъргване до 28 мм? Предполагам, че там има втулка, щом казваш, че лагерува?
                  Проблема е че втулката обикновено е с някъде милиметър дебелина. Другия проблем е че се случва да е многослойна и да позволява стъргане като за номинал, и то пак с риск да прекалиш.

                  Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                  Взел си грешните бутала, или търси такива с 25 отвор за буталния болт, или биели с 28.
                  Точно!

                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #11
                    Да. Не се изразих точно. Ясно е, че най-добре друго бутало, или мотовилка, но според мен ще е трудно да се намери, защото трябва да се спазят много други размери. По-скоро визирах престъргване и набиване на нова втулка в горната глава. Като втулката да се търси подходяща от модел, който я предлага като резервна част, а не да се изработва. Само като идея - доколкото помня буталните болтове на на Мерцедес ОМ602, 603 с принудително пълнене са 28 мм и въпросната лагерна втулка се предлагаше като резервна част. Може би, ако има каталог на Kolbenschmidt, Mahle, Glyko, където може да се търси по размер, защото все пак и дължината на втулката има значение...

                    Коментар


                    • #12
                      Аз си мислех да избягам от старата технология буталният болт да е с натяга към буталото ,а новата втулка ,която ще е от бронз да лагерува с болта. Има бутала ,които заводски излизат с бронзови втулки. Въпросната втулка при поставяне в буталото няма да е милиметър тънка, а ще е по-дебела и вече след монтажа ще се престърже на нужния размер.

                      Ако някой знае как да намеря бутало плоски 100 диаметър с 25 болт и около 49 компресионна височина да даде съвет. Това ,което съм намерил е с 28 болт.

                      Коментар


                      • sek.1
                        sek.1 коментира
                        Редактиране на коментар
                        Има съществена разлика когато заводски втулките са заложени при отливането на буталото и после е обработени с другите размери . Най малкото е подбрана сплав която да има максимално близък коефициент на топлинно разширение с основния метал .

                    • #13
                      Първоначално публикуван от Phantomaz Преглед на мнение
                      ....Буталата са за 28мм палец, биелата - 25. Палецът минава през биелата свободно, за да влезе в буталото трябва нагряване.
                      През 25мм минава свободно, а през 28мм трябва да се нагрява.
                      Нещо ми се губи.

                      Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                      Вальо. О888 557Ч7Ч
                      Silverado 1.3 i

                      Коментар


                      • #14
                        Може би, защото ти се губи ,че искам да използвам неоригинални бутала, които са с 28мм болт ,на биела за 25мм болт. Както казах и едното и другото бутало са от съветска техника съответно зил и уаз. И на двете бутала болтът влиза с натяг именно в буталото.
                        Последно редактирано от Phantomaz; 10-07-25, 10:09.

                        Коментар


                        • sek.1
                          sek.1 коментира
                          Редактиране на коментар
                          На УАЗ и ГАЗ 53 буталата оригинално са 92 мм . Навремето колегата прави основен ремонт на двигателя на Чайка ГАЗ 13 ама беше преди много години и нямам спомени какви бяха . Един такъв двигател имаме събран и малко форсиран за един проект ГАЗ 66 с тоя двигател и предавателна кутия от ЗиЛ 130 .

                      • #15
                        А проверявал ли си дали могат да ти изработят бутала по поръчка?
                        При гуглене излизат някакви резултати.
                        Не чета коментари и не отговарям на такива.

                        И коментаторите...

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X