Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за монтаж на долни носачи(пушки)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
    Ако носачите са успоредни спрямо оста на движение, при артикулация заради движението нагоре-надолу моста бяга напред- назад заради движението му по окръжност. Ако носачите са под ъгъл спрямо оста на движение и имат сериозен наклон надолу, както се предполага заради лифта, освен напред-назад ще се лашка и в ляво -дясно. Бе ти що ме караш да пиша такива учени приказки преди да съм си испил кафето?
    А при комбинация от успоредни на оста на движение долни носачи и напречни на оста на движение горни носачи , проблемите стават още по големи. Не става ясно от темата , какво ще се смени по окачването , какво ще се запази , колко ще се увеличи хода. При монтирането на панхард , ще се запази ли нужната разлика в завиването на вътрешно и външно колело.

    Коментар


    • motor_men
      motor_men коментира
      Редактиране на коментар
      Опитвам се да обясня от какво значение е правилният монтаж на носач/носачи/ при всяко едно окачване , както и всеки един елемент от окачването и управлението. Защото освен на targa , на другите не им е ясно кое как се движи , и за тях , ъгъл , дължина , наклон , ход , не са от значение , най-вече за господина с "мъртвото" захващане.

    • kalin09
      kalin09 коментира
      Редактиране на коментар
      Говорим за "пушки". Няма горни/долни. А "панхарда" е задължително да е с еднакъв наклон и дължина с кормилната щанга ,като захватите (забележи захватите) трябва да образуват колкото се може по-хоризонтална линия. А на кой колко му е ясно съм сигурен че не си на ясно.

    • motor_men
      motor_men коментира
      Редактиране на коментар
      В кой учебник пише , че носач е грешно , а пушка е правилно?

  • #17
    Какво е "сее"? Плод на ограничен до кулинарията речников набор, чийто ползвател който редовно е "сял" брашно (грешен изказ на "пресявал")? Тресе, тръска - пресява? Само монтьор, който е учил за и работил като баничар трябва да е въвел това понятие!

    Коментар


    • #18
      "Баничарят" "преквалифицирал се в монтьор" е с доказан опит в правенето на окачвания (включително и на състезателни 4×4 МПС) на не един и два автомобила!!

      Интересно е, вашият опит (работещи проекти) какви са, "гос'ине с богат НЕкулинарен речников набор" ?

      П.П.: Относно "носачите" - в родилното на автомобила (САЩ) си ги именуват баш "upper" (горни) и "lower" (долни) control arms ("bars").
      Без значение за независимо окачване или цял мост става въпрос .
      /вярно е и, че като стане въпрос за "горни" ги асоциираме веднага с "А-рамената".
      (същото като с "диференциал"-а)/

      "Панхарда" примерно си е баш "upper control arm"
      (просто ни е по-богат езика )
      Последно редактирано от BulAf; 02-10-20, 14:49.

      Коментар


      • #19
        Малко по малко се работи по замисъла-специално когато го направя и пробвам многократно във всякакви условия,ще информирам всички,кое,как.Всичко си правя сам,в гараж,след работа.
        То и отзад нямаше как да стане на пружини черока,но стана и вече година всичко си е ок.Благодарен съм на съветите на всички,продължавайте.
        А,''господин хихи'',може да викаш на някой друг,казвам се Ивайло Димитров,и без да ме познаваш,лекичко се бъркаш с такива обръщения.......
        Yamaha Yz450F
        Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
        Всичко с ''рошави''гуми!

        Коментар


        • motor_men
          motor_men коментира
          Редактиране на коментар
          Господин "хихи" наричам този който ме коментира с "хихи" , та като прочетеш внимателно мнения и коментари , ще разбереш , че никъде не съм наричал Ивайло с "хихи".

      • #20
        Иво, мн ого теоретици тук, а аз да ти кажа моето виждане, пък ти си реши дали да го ползваш.
        Не съм виждал окачване с пушки при което те да са под ъгъл спрямо рамата. И на ровъри, и на тойоти и на патроли-все са си успоредни на рамата.
        Те ти дават стабилност на моста откъм реактивната сила, без да има нужда от горни носачи, като пр 4 линково или с А-рамо.
        Панхарда ти дава страничната устойчивост. И така вече имаш всичко което ти трябва.
        Но май ти тези неща си ги знаеш.
        Просто исках да кажа,ч е не съм виждал друг вид монтаж на пушки освен успоредно на рамата. Ако ги захванеш в една точка(максимален ъгъл) печелиш от ход на окачването, но влизаш в друг филм-как да осигуриш закрепването на носачите към рамата. Тампоните ще сдадат много бързо, заради по-голямото натоварване.
        И пак ще имаш нужда от панхард. Не виждам смисъл да бягаш от утвърдена и доказана в практиката конструкция-успоредните носачи,
        Ако ще правиш изчанчена бегачка или супер траялджийка има много място за извращения, ама твоя случай май не е такъв...
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #21
          Не,не искам никакви бегачки и траяладжийки.Просто вече не остана какво да се прави по този джип,и леко се дразня като му видя хилавите и къси носачи отпред.Като казах носачите да са под ъгъл,имах предвид,лек такъв.Сегашните носачи са с лек ъгъл навътре и затова попитах дали да го копирам.В момента работя по гредата на която ще са задните захвати и която ще носи раздатката.Лошото е че следващия месец съм плътно на работа и ми оставя малко време,но малко по малко ще видя какви ще ги свърша.Джипа се кара като евридейка,не е за някакви извращения,само при нужда се подлага на такива.
          Отзад го направих на пружини,с пушки и раздвижен панхард,ще видим отпред какви ще ги свърша.По добре да правя нещо в гаража отколкото да лежа в къщи.
          Yamaha Yz450F
          Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
          Всичко с ''рошави''гуми!

          Коментар


          • #22
            Първоначално публикуван от BulAf Преглед на мнение
            "Баничарят" "преквалифицирал се в монтьор" е с доказан опит в правенето на окачвания (включително и на състезателни 4×4 МПС) на не един и два автомобила!!

            Интересно е, вашият опит (работещи проекти) какви са, "гос'ине с богат НЕкулинарен речников набор" ?
            Да, прав си, точно така е, всичко се изясни... с едно изключение - забрави да отговориш на въпроса. Ако не можеш, просто не се опитвай. Предположението, че въвелият този термин е бил баничар е насочено към някой древен българин, който определено не участва в тази тема. По-леко, защото така прилича на гузен негонен бяга.

            Какво е "сее" когато се отнася за предница?
            Писането във форум според правилата не трябва да зависи от дължината на половия член. Иначе можеше да си ги премерим, но накрая пак ще се стигне до зададения въпрос - какво е "сее"?

            Коментар


            • BulAf
              BulAf коментира
              Редактиране на коментар
              Ъхъъ, имаме си прУфесор ...

              И с какво "сее" ще да е по-правилен "термин" от "шими" например .... ?

              П.П.: Не разбрахме - има ли нещо в завършен вид, рожба на тез енциклопедични, фундаментални, нАучни знания...

            • Stbd
              Stbd коментира
              Редактиране на коментар
              Шими е кюлоти. Нечия баба си ги е тръскала и това толкова е впечатлило зрителите, че като видят нещо да се тресе, са се сещали за въпросната дреха.
              При криви носачи и идеални други условия се "печели" местене на моста настрани и със завъртане. При автомобил с прецизността на стар трактор може и да не се забележи, даже повече ще забавлява водача.

          • #23
            Първоначално публикуван от ivo929 Преглед на мнение
            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P_20200927_072816.jpg Прегледи:259 Размер:193.8 КБ ID:6649738 Мисля да сложа на джипа си,отпред по-дълги носачи.Джипа е чероки xj,намерил съм си предни пушки от дискавъри 1,въпроса ми е как да монтирам пушките-вариант 1 или две(сочещи право на зад,или под ъгъл навътре към джипа).Питането ми е породено от това че,ако мислено продължа линията на сегашния долен носач,става като номер 2 на снимката,е не толкова свити навътре,така съм го нарисувал,но с ъгъл навътре.Като се замисля има логика да са с ъгъл навътре
            Когато носач и посоката на силата, която го натоварва, не съвпадат, се появява резултантна сила в някое ново направление. Същия принцип води до ефектът на поставения накриво крик.
            Носачите често имат леко изместване от "идеалното" положение за да се извлече някаква полза от получилото се разлюляване на закачената към тях част. Елементарна геометрия и умение да се анализира. Подсказка във връзка с последното - при анализа примерен списък от разглежданите ситуации може да е:
            - тръгване
            - спиране
            - асиметрично тръгване и спиране
            - преминаване през неравност
            - преминаване през асиметрична неравност
            - споменатите неравности при висока скорост, когато инерционните моменти на подресорната маса са значителни (колелото отскача от неравността със значителна скорост/сила/съответстваща инерция).
            - преминаване през неравност в завой и влияние при комбинация от спиране и завой.

            Хубава скица със спазени пропорции и ъгли ще помогне много за разбирането на въпроса, особено на тези, които не карат или не работят с посочения отначало модел кола.
            Последно редактирано от Stbd; 03-10-20, 10:43.

            Коментар


            • BulAf
              BulAf коментира
              Редактиране на коментар
              Браво!
              Налапал си сА с думички от буквара като патка с топли гоМна, ама нещо наяве има ли сътвОрено.... ?

          • #24
            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
            Иво, мн ого теоретици тук, а аз да ти кажа моето виждане, пък ти си реши дали да го ползваш.
            Не съм виждал окачване с пушки при което те да са под ъгъл спрямо рамата. И на ровъри, и на тойоти и на патроли-все са си успоредни на рамата.
            Те ти дават стабилност на моста откъм реактивната сила, без да има нужда от горни носачи, като пр 4 линково или с А-рамо.
            Панхарда ти дава страничната устойчивост. И така вече имаш всичко което ти трябва.
            Но май ти тези неща си ги знаеш.
            Просто исках да кажа,ч е не съм виждал друг вид монтаж на пушки освен успоредно на рамата. Ако ги захванеш в една точка(максимален ъгъл) печелиш от ход на окачването, но влизаш в друг филм-как да осигуриш закрепването на носачите към рамата. Тампоните ще сдадат много бързо, заради по-голямото натоварване.
            И пак ще имаш нужда от панхард. Не виждам смисъл да бягаш от утвърдена и доказана в практиката конструкция-успоредните носачи,
            Ако ще правиш изчанчена бегачка или супер траялджийка има много място за извращения, ама твоя случай май не е такъв...
            Това да ги захване в една точка с максимален ъгъл е уникално предложение. Не само , че няма да спечели от ход , ами и ще загуби , ще има устойчивост клоняща към нула , най-вече в завой. А при първите по-големи неравности , ще откъсне всичко с все гредата за която са закрепени. А бе направо уникални размисли имаш.

            Коментар


            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Не се занимавай с мен бе.
              Щом съм тъп и малоумен-що ми обръщаш внимание? Имаше май някакъв бутон за игнориране, и няма да ме виждаш.

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 7,747 в 09:48 на 20-03-21.

          Зареждам...
          X