Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Легални ли са стоманените брони и ако не как се легализират.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Легални ли са стоманените брони и ако не как се легализират.

    Днес бях във Forest Tuning за цена за брони на Pajero 4 но собственика ми каза че е по-добре да не си правя такива брони защото полицията вече спирала и правила проблем а ако се наложи пререгистрация в КАТ връщали на канала с отказ защото се водило убийство ако блъснеш някой. Малко странно ми прозвуча понеже във всички държави хората си слагат и се продават и тук също си слагат такива брони и фирмите продават а камионите от магазина си излизат със стоманени брони. Въпроса ми е имали наистина такова нещо или ме е метнал и ако е така имали начин на заобикаляне на такива забрани чрез някаква легализация на конструктивните промени.

    Прикачени файлове

  • #2
    Можеш да караш с такива брони само ако имат съответните сертификати. Брони със такива сертификати истински май май са колкото джипа. И ако имаш такива брони после май и техно тест трябва и после пак кат.

    Коментар


    • #3
      Нямаш право да караш с такива брони, ако нямат сертификат. Предполагам 99,99 % от броните предлагани у нас и изработвани такива, са без такъв.
      С две думи не те е излъгал и ако решиш да монтираш такава броня, караш на собствена отговорност и риск.
      Който търси , намира !
      Човекът е човек, когато е на път !

      Коментар


      • #4
        Е ма в крайна сметка гледам че и твоята джипка има ролбар каква е разликата между стоманени тръби и ламаринени брони за един пешеходец, все един и същи е ефекта.

        Коментар


        • viperr
          viperr коментира
          Редактиране на коментар
          Този "ролбар" който всъщност е Булбар е захванат така че ако се удари в нещо по твърдо се къса или огъва или нещо друго и НЕ МОЖЕ ДА УБИЕ ЧОВЕК, нито да направи голяма пакост на друга кола. Витара със метална броня съм виждал какво причинява на автомобил....

      • #5
        Разликата е, че булбара (това на което викаш ролбар) ако е заводски, нямаш нужда от сертификати и реално си е от окомплектовката на автомобила от завода.
        По закон всичко слагано допълнително след излизане от завода се води промяна по конструкцията, следователно ти трябва сертификат (не съм сигурен дали КАТ ще го признаят у нас) и затова най-вече трябва да минеш технотест за да си спокоен.
        Който търси , намира !
        Човекът е човек, когато е на път !

        Коментар


        • #6
          Нещо съм объркан над обичайното

          Тия железа (както и да им казвате) ако не са направени за таран - тогава за какво са?
          Очевидно не за красота.
          Виж за въжетата вече чух, че вършат добра работа - идеални били за простиране на чорапи.
          Сигурно и те си имат някакво по-така име, не е простор ама съм го пропуснал
          Враг усраине

          Коментар


          • Стоян Боюков-Sariones
            Стоян Боюков-Sariones коментира
            Редактиране на коментар
            Може и простор за гащи да му се вика! Обикновено ги хващат на неподходящи места (примерно калник) и става, каквото става.

          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Миро,
            Вантите имат приложение в планини и гори и без тях е мега тъпо да се вкарва някой за по-дълъг офроуд в гористи местности.
            А броня/булбар и т.н. ако не можеш с тях да избуташ закъсал джип или да събориш дърво, тогава е бутафория и за пред кафето.
            Истинския булбар за нашите родни ловни условия има здрави панти и става да си сложиш там кървящото прасе например вместо да си осираш вътре джипа, западняците имат специални багажници отзад на джиповете ама тези багажници ти намаляват проходимоста значително и аз не бих ги сложил.

          • Esper
            Esper коментира
            Редактиране на коментар
            Мерси за разясненията.
            Това за кървящият труп отпред и пантите е нещо за което никога немаше да предположа.
            Жоро го нарисува направо Долби-стерео

            И значи това се очаква все пак предимно да е здраво и да бута?
            И не основно за стойка на лед бара.

            Може би погрешно направих извод от писаното по-горе, че фабричните едва ли не са безопасни при инцидент.

            Да от швелер 10 вместо броня предполагам са по-щадящи ама до там.

            Всъщност каде пише в документите коя броня е фабрична и че има сертификат?
            Или пък че желязото е фабрично?

            Не би трябвало до могат да свалят номера точно на място за такива неща.

        • #7
          Отделно ,на Паджеро №3 и 4 , къде баш ще й се захване подобна грандиозна броня ? И то тъй , че при среща с храстче да оцелее не бронята , а купето .
          П.п. въобще не подценявам возилото , имах такова , до скоро и съм с много добри спомени и надблюдения .
          TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

          Коментар


          • #8
            Това е несериозно в офроуд форум да се пита за какво ти е булбар на джипа. Примерно да си чукнеш бронята а не купото в гората като се хлъзнеш настрани и второ като ходиш по паркинги да не ти жулят купето и боята а тръбите все пак комшийката с нейния опел корса за 2000лв и е все тая дали ще ми ужули стария джип за 20 хил и още 10 за тунинги и потдръжка. И другото което е това е екстра защита за пътниците вътре от дрогирани келеши с лимозни за по 200 бона дето хвърчат с 260 до магазина понеже дядо им, стринка им е генерал или съдия а на магистралата още не са измислили такива камери да ги хванат с 350км в кадър с последното порше. Какво ме интересува мнението на сульо и пульо от кат в тая корумпирана държава оня ден докато си регистрирах колата за 3 часа 3 пъти ги видях как си подват смачкани стотачки цивилни на униформени иначе плакатите анти корупция са навсякаде.

            Пък на паджеро 3 и 4 безброй видеа как се закача bullbar

            Ламаринен https://youtu.be/9mD0ckDaXXk?feature=shared

            с тръби ARB bullbar
            https://youtu.be/P7k1V2pBYOc?feature=shared

            Коментар


            • viperr
              viperr коментира
              Редактиране на коментар
              Човека иска да са легални и като го спрът да не му свалят номерата.

          • #9
            Може да ги редиш колкото искаш такива, но краткият отговор е: не може. Толкова.
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • Стоян Боюков-Sariones
              Стоян Боюков-Sariones коментира
              Редактиране на коментар
              Е има и еврогейски директиви, ама не ми се вярва някой да иска да ги чете тук. Не че ше ги изровя за 5 минути де!

          • #10
            https://rta.government.bg/upload/653/n3-ikiopps.pdf
            Чл. 4. (1) При изменение в конструкцията на ППС се използват системи, компоненти и отделни технически възли, които са от одобрен тип. (2) Изискването по ал. 1 се отнася за системи, компоненти и отделни технически възли, при производството на които са били в сила изисквания за одобрение на типа. (3) Съответствието с изискването за одобрен тип системи, компоненти и отделни технически възли се удостоверява с маркировка за одобрение на типа съгласно чл. 138, ал. 8 от Закона за движението по пътищата.
            Накратко-легални са,ако са от одобрен тип.
            "Яките" метални брони,твърдо захванати за рамата,освен да предпазват ламарините,по никакъв начин не допринасят за безопасността при удар,поради намалената линейна деформация.
            Последно редактирано от Радо 57; 20-08-24, 15:05.
            Нека силата да бъде с нас!
            Suzuki Grand Vitara
            +34 642 91 4154

            Коментар


            • #11
              Първоначално публикуван от Радо 57 Преглед на мнение
              https://rta.government.bg/upload/653/n3-ikiopps.pdf
              Чл. 4. (1) При изменение в конструкцията на ППС се използват системи, компоненти и отделни технически възли, които са от одобрен тип. (2) Изискването по ал. 1 се отнася за системи, компоненти и отделни технически възли, при производството на които са били в сила изисквания за одобрение на типа. (3) Съответствието с изискването за одобрен тип системи, компоненти и отделни технически възли се удостоверява с маркировка за одобрение на типа съгласно чл. 138, ал. 8 от Закона за движението по пътищата.
              Накратко-легални са,ако са от одобрен тип.
              Вероятно освен към използваните компоненти, има изисквания и към начина на монтаж...
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • #12
                Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                Вероятно освен към използваните компоненти, има изисквания и към начина на монтаж...
                При одобрението на тип,ако има изисквания за начина на монтаж или субект,който да го извърши,следва да са посочени.Например,ако искаме да сменим дирекцията на автомобила,макар и да ползваме части от одобрен тип,това трабва да извърши оторизиран сервиз.
                Нека силата да бъде с нас!
                Suzuki Grand Vitara
                +34 642 91 4154

                Коментар


                • #13
                  Одобрен сервиз значи регистриран сервиз щом извършва тази дейност и си плаща данаците.
                  Дефакто сервиз като Forest tuning е не само оторизиран монтажник но и производител. Единствено документ за услугата трябва да издадат и да ида в кат да ми го впишат.

                  Коментар


                  • viperr
                    viperr коментира
                    Редактиране на коментар
                    Ще ти се

                  • cnc82
                    cnc82 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Няма да стане баш така...

                • #14
                  Първоначално публикуван от KokoJambo Преглед на мнение
                  Одобрен сервиз значи регистриран сервиз щом извършва тази дейност и си плаща данаците.
                  Дефакто сервиз като Forest tuning е не само оторизиран монтажник но и производител. Единствено документ за услугата трябва да издадат и да ида в кат да ми го впишат.
                  За това ли беше всичко, за рекламата?
                  יעבור
                  «И това ще мине»

                  Коментар


                  • #15
                    Ако е реклама трябва да се признае, че не е от обичайно плитките
                    Враг усраине

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X