Обява

Свий
Няма добавени обяви.

От ван до кемпер - Мовано

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: От ван до кемпер - Мовано

    При еднакви условия Комби 4 и Комби 6 разходват еднакви количества газ и ток (12v), но шестицата дава един нюанс повече спокойствие при екстремна температура - примерно за обиколката на Исландия - желаем да посетим Синята Лагуна, гр. Гейзер, други. Разликата в цената не е голяма. Голямата тежи 2кг повече от малката.

    Поздрави
    Камен

    Коментар


    • #17
      От: От ван до кемпер - Мовано

      При такива планове за пътуване,не е лошо да погледнеш разпределителните валове. Този мотор има склонност да износва шийките на леглата,а от там и самата глава става за скрап. Не че няма вариант за ремонт,но на път няма да стане!Ще ти отнеме известно време,защото мотора е тегав за обслужване и ремонти,но по-добре сега,отколкото някъде по чужбината! А за изпълнението-адмирации! Много ми хареса!
      088пет722пет99
      http://www.hydropompi.com/

      Коментар


      • #18
        От: От ван до кемпер - Мовано

        Първоначално публикуван от Камен Ангелов Преглед на мнение
        При еднакви условия Комби 4 и Комби 6 разходват еднакви количества газ и ток (12v), но шестицата дава един нюанс повече спокойствие при екстремна температура - примерно за обиколката на Исландия - желаем да посетим Синята Лагуна, гр. Гейзер, други. Разликата в цената не е голяма. Голямата тежи 2кг повече от малката.

        Поздрави
        Камен
        При тази изолация малък обем ще работи само на първа степен-2кв. А на пълна мощност фучи като прахосмукачка.
        А аз си мислех, че е втора употреба и такава е попаднала. Какви пари струва нова?
        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

        Коментар


        • #19
          От: От ван до кемпер - Мовано

          Първоначално публикуван от REGULATOR Преглед на мнение
          При такива планове за пътуване,не е лошо да погледнеш разпределителните валове. Този мотор има склонност да износва шийките на леглата,а от там и самата глава става за скрап. Не че няма вариант за ремонт,но на път няма да стане!Ще ти отнеме известно време,защото мотора е тегав за обслужване и ремонти,но по-добре сега,отколкото някъде по чужбината! А за изпълнението-адмирации! Много ми хареса!


          Круме, благодаря за подсказката! Моторът е g9u. Него ли имаш впредвид?

          Поздрави
          Камен

          Коментар


          • #20
            От: От ван до кемпер - Мовано

            Първоначално публикуван от Камен Ангелов Преглед на мнение
            Круме, благодаря за подсказката! Моторът е g9u. Него ли имаш впредвид?

            Поздрави
            Камен
            Същия. Имам го на Виваро. Вече минах през това. Смених главата,че така се бяха вкопали,че ремонта щеше да е златен. Мислех че при мен е била някаква каръщина и лоша поддръжка,но след разговори с монтьори,които са пипали доста често тоя мотор,се оказа че си е слабо място. Явно циментацията на валовете е калпава,и след това следва износване и вкопаване и на леглата на главата.Дано при теб да го няма,ама от преглед няма лошо.
            088пет722пет99
            http://www.hydropompi.com/

            Коментар


            • #21
              От: От ван до кемпер - Мовано

              Ще го проверя. Километрите са 230 000, може и да е за ревизия на глава вече...

              Коментар


              • #22
                От: От ван до кемпер - Мовано

                Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                При тази изолация малък обем ще работи само на първа степен-2кв. А на пълна мощност фучи като прахосмукачка.
                А аз си мислех, че е втора употреба и такава е попаднала. Какви пари струва нова?
                Това е цената нова:

                https://www.campingwagner.de/product...Net-ready.html

                Моята хем е нова, хем не е на тази цена. 😁 Който търси - намира!

                Коментар


                • #23
                  От: От ван до кемпер - Мовано

                  Първоначално публикуван от Камен Ангелов Преглед на мнение
                  Това е цената нова:

                  https://www.campingwagner.de/product...Net-ready.html

                  Моята хем е нова, хем не е на тази цена.  Който търси - намира!
                  Радвам се, че сте успял.
                  Какво мислите за "водно" дизелово отопление, а за топлата вода топлообменник антифриз/вода?

                  "+"
                  като работи двг. е топъл целия кемпер;
                  няма фучащ вентилатор и шум от въздухуводите;
                  няма течение на въздуха като от климатик;
                  след като е работило парното винаги двигателя пали топъл, а не студен;
                  веднага духа топъл въздух на стъклата, които зимата даже замръзват и ми е бил нужен 1/2 час двигателя да работи на място, докато стопли;
                  не разнасяш газови бутилки /в Италия, за да сменя малка бутилка със заредена - 4 кг платих 25 евро/, а зареждаш дизел на бензиностанцията;
                  дърпа от дизеловия резервоар.

                  "-"
                  по тежко е;
                  има допълнителен топлообменник;
                  вместо въздухопроводи се монтират тръби/маркучи;
                  допълнителни радиатори;
                  по-бавно стопля в сравнение сгазово/въздушното отопление;
                  част от енергията отива да топли вътрешния кръг на двигателя, но може с кран да се затваря, за да не е топъл постоянно, а да де пуска 10-15 мин. преди тръгване.
                  Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                  "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                  Коментар


                  • #24
                    От: От ван до кемпер - Мовано

                    Както и да го мисля, отоплението на дизел е по-добро. С резервоар от 100 литра като моя, няма да има никога драма с липса на гориво. Отпада и най-рисковата система в кемпера - газовата.

                    Но към момента на събиране на буса, намерих газово комби на добра цена. В момента на същата има и нафтово, което е невероятно.
                    Както сте описали, има редица плюсове, а единственият минус, за който се сещам е подкачващата нафтова помпа към дизеловата печка.

                    Иначе комфорта на пътуване в моя бус е решен с електрически нагревател на мястото на поленовия филтър, комбиниран с 4 подгревни свещи на малкия воден кръг на мотора. Това спомага за отопляне веднага след запалване. Свързах фабричните въздуховоди с тези от газовата печка и сега имам парно навсякъде по време на път. При къмпиране, топъл въздух от газовата печка духа и през предните отвори в кабината, което пък прави вътрешния обем комфортен.

                    За газовите бутилки си имам набор от приставки и си ги допълвам сам на бензоностанциите. В чужбина веднъж само ме помолиха да съм по-дискретен. Против препълване се грижи ел. кантар под едната бутилка и ръчен такъв за резервната.

                    Поздрави,
                    Камен

                    Коментар


                    • #25
                      Нищо ли не се случи с втория проект? Всяка седмица "хвърлям" по едно око на темата и ... нищо.
                      ...Вегетарианците са прекрасни. Обичам да ям вегетарианци и като се замисля, съм ял само вегетарианци...
                      ...0888 766485...

                      Коментар


                      • #26
                        Здравейте!

                        Нищо засега... Търсим бус усилено... Много претенции, много бавно се избистря концепцията... С хора много трудно се работи...


                        ПС: С Мованото навъртяхме 30 000 км в невероятни емоции считано от февруари. Разходи ни успешно до 18 държави, сред които най-екзотична - Мароко. Качи ни на почти 3000 метра в Атлас по черен път, успя да преодолее няколко пясъчни дюни, без да закъса. Слабо се представя на сняг - спасявам се с едни тракове и вериги.

                        Имахме някои дребни повреди - теч от водната система, нагоряла букса на хладилника (12в), изгорели крушки, вода в нафтата, адкси скъп роуминг в Монако

                        Трумата се доказа като изключително творение! Много нисък разход на ток и газ, без шум, без дефекти по софтуера, при много висок комфорт на живеене. Вече напълно отричам отоплението на дизел - срещнахме се с много самоделни ванове във Франция, Испания и Мароко и повечето се отопляваха със сухи дизелови печки (Webasto, Truma, Ebersprecher, китайски) - те работят на много по-високи и опасни температури на горене, консумират много ток за подгревна свещ, шумят много, често дефектират, палят се и гаснят по десетки пъти на денонощие и много трудно поддържат по-ниска нормална температура (18-20 градуса).

                        Покрай мен 4-ма приятели продадоха кемперите си (и една каравана) и сега творят ръкоделие!

                        Поздрави!
                        Камен

                        Последно редактирано от Камен Ангелов; 31-10-19, 13:19.

                        Коментар


                        • #27
                          Темата беше много хубава. Нека да се опитам да я освежа. Пролет, изолация....
                          ...Вегетарианците са прекрасни. Обичам да ям вегетарианци и като се замисля, съм ял само вегетарианци...
                          ...0888 766485...

                          Коментар


                          • #28
                            Опитах се да покажа снимките от проекта на приятел, но и те не са активни вече...
                            ...Вегетарианците са прекрасни. Обичам да ям вегетарианци и като се замисля, съм ял само вегетарианци...
                            ...0888 766485...

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 7,066 в 14:57 на 11-07-20.

                            Зареждам...
                            X