Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разлика между 12 и 24 волтова ел.система (плюсове и минуси)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Разлика между 12 и 24 волтова ел.система (плюсове и минуси)

    За пореден път ще се допитам за нещо което не ми все още напълно ясно и съм убеден че за пореден път тук ще намеря хорат които със сигурност ще ми изяснят обстановката най-добре.
    Така като гледам рекламите на лебетки повечето си произвеждат за 12 или 24 волтови ел.системи въпроса ми е каква е разликата между двата типа ел.системи освен в напрежението,също така какви са им предимствата и недостатъците и дали може автомобил с 12 волтова ел.система да бъде преработен да работи с 24 волтова.
    ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
    тел.088четири 9едно9 4нула4
    -------------------------------------------------------

  • #2
    Re: разлика между 12 и 24 волтова ел.система

    Първоначално публикуван от diavol koleda
    За пореден път ще се допитам за нещо което не ми все още напълно ясно и съм убеден че за пореден път тук ще намеря хорат които със сигурност ще ми изяснят обстановката най-добре.
    Така като гледам рекламите на лебетки повечето си произвеждат за 12 или 24 волтови ел.системи въпроса ми е каква е разликата между двата типа ел.системи освен в напрежението,също така какви са им предимствата и недостатъците и дали може автомобил с 12 волтова ел.система да бъде преработен да работи с 24 волтова.
    може да се преработи, но не виждам смисъл... най-малкото ще ти трябва ново динамо и 2 акумулатора... да не говорим, че ще трябва да смениш всички крушки, релета и т.н. ако е бензинов запалителната с-ма, при дизел - подгр. свещи..

    единственото предимство на 24V за което се сещам, е че при равна мощност на лебедката, ще тече 2 пъти по-малък ток и следователно няма да се загряват кабелите респективно може да ползваш по-тънки кабели... също така по-трудно ще губи "маса"... Доколкото знам 24V се ползва за да може стартера да "дърпа" по-малко ток - например при камиони и т.н.

    обаче:
    не може да сложиш обикновена музика, зарядно за тел. и т.н., освен ако не си направиш захранване /конвертор/ от 24V за 12V...
    опасността от късо съединение и пожар се увеличава и др...
    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

    Коментар


    • #3
      Темата, която сте започнали е много важна. С нарастването на броя и мощността на електрическите консуматори в съвременните автомобили проблема с напрежението на бордовата мрежа започва да става все по актуален. Към момента даже се говори за нов стандарт, който да е 42 волта. В тази връзка има нещо по което всеки добре оборудван офроуд автомобил си прилича с последните супер автомобили. И това са големите консуматори на ток като многото фарове и разбира се шампиона по мощност - лебедката. Съгласно закона на Ом тока е равен на напрежението върху съпротивлението, а мощността се определя като произведението на тока по напрежението. Оттук съответно си правим следния извод: Ако напрежението е два пъти по-високо т.е вместо 12в бордовата система е на 24в, консуматор със същата мощност ще черпи два пъти по-малко ток. По-малкия ток обуславя много важно предимство, загубите при еднакво сечение на проводника са по-малки и съответно отделяната топлина е по-малко. В тази връзка един консуматор като лебедката например при 24волтова система ще изисква много по-тънки кабели и освен това поради чисто технологични причини самата лебедка при работа ще отделя много по-малко топлина, което пък довежда до предимството, че лебедката може да работи повече и по-дълго, без да се повреди – мечтата на всеки офроудер (стига акумулаторите да го позволяват разбира се).

      Не случайно всички камиони са с 24-волтова система, а за съвместимост и по-малките машини, включително Мерцедес Г и подобните му които също са с 24в. система когато са предназначени за нуждите на НАТО.

      Чисто практически има и още едно предимство при 24волтовата система за оффроуд автомобили. Всички лебедки, които са с двигател, който е с намотка в статора имат много сериозна консумация нерядко достигаща до 500 ампера и повече. При такава консумация не всеки акумулатор издържа, а някои дори като нови не могат да осигурят необходимия ток. При 24в. система напрежението се постига с два акумулатора свързани последователно, което автоматично намалява тока два пъти – нещо постижимо и с много по-обикновени акумулатори.

      Аз лично съм се спрял на варианта 24в. система, защото искам винаги да бъда сигурен във възможностите на лебедката. Как може да се реализира промяна на системата без много преработки:

      1. Имаме два акумулатора, които в работно положение са свързани паралелно, така се зареждат нормално и освен това осигуряват максимален капацитет за стартера. При нужда от работа с лебедката единия акумулатор се пре-свързва последователно (ръчно или автоматично) и така се осигуряват необходимите 24в. за лебедката. Недостатък на това решение е, че по време на работа на лебедката алтернатора не зарежда втория акумулатор.
      2. Втория вариант включва преработка само на алтернатора за 24 волта, което не е особен проблем, в общия случай следва да се добави само една навивка в повече, което всеки сервиз за алтернатори може да направи. Естествено в този вариант двата акумулатори са свързани последователно и от средната им точка се извежда извод, на който се закачат всички 12 волтови консуматори като запалването, стартера и т.н.
      3. Най-сложния вариант е преработката на цялата система за 24 волта. За целта следва всичко да се промени в 24 волтов вариант, което е скъпо и сложно.

      Имате ли намерение да използвате много често и сериозно лебедката е добра идея да се замислите върху възможността за вариант на 24в.
      VPetrov.photography

      Коментар


      • #4
        опасността от късо съединение и пожар се увеличава и др...
        В случая не смятам, че пожаро-опасността е по-висока, защото изолацията необходима на 24 волтова инсталация е подобна или същата с такава, която е за 12 волтова система. Това което е по-опасно е, че при евeнтуално късо съединение акумулаторите са два и съответно отделената мощност ще бъде двойна. (при късо във веригата 24волта)

        24 волтовата система има и още един екзотичен плюс: Правят се подходящи изводи, удължителни проводници, на края им се слагат държачи за електроди и това е перфектният електрожен. Не се съмнявайте във възможностите му, при заваряване с електрод под 3мм консумирания ток е общо взето по-малък от този на лебедката. (400А срещу 130-150А). Знаете, че понякога е много, много важно да се направи малка заварка на определено място, за да може автомобила да се прибере...
        VPetrov.photography

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от VPetrov
          опасността от късо съединение и пожар се увеличава и др...
          В случая не смятам, че пожаро-опасността е по-висока, защото изолацията необходима на 24 волтова инсталация е подобна или същата с такава, която е за 12 волтова система. Това което е по-опасно е, че при евeнтуално късо съединение акумулаторите са два и съответно отделената мощност ще бъде двойна. (при късо във веригата 24волта)

          24 волтовата система има и още един екзотичен плюс: Правят се подходящи изводи, удължителни проводници, на края им се слагат държачи за електроди и това е перфектният електрожен. Не се съмнявайте във възможностите му, при заваряване с електрод под 3мм консумирания ток е общо взето по-малък от този на лебедката. (400А срещу 130-150А). Знаете, че понякога е много, много важно да се направи малка заварка на определено място, за да може автомобила да се прибере...
          Важно е, само че в Австралия, където са измислили този "електрожен"

          М/у другото нищо не пречи да се сложат 2 акумулатора на 12-волтова инсталация... Както е при мен например...
          помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

          Коментар


          • #6
            За мене 12 В инсталация е анахронизъм и идиотизъм, при положение, че отдавна има заводи, които произвеждат всичко 24 волтово. Лошото е, че не може току-така да смениш инсталацията, защото веднага се лишаваш от всякаква ремонтопригодност. Спряганите като модни и перспективни 42 В си остават загадка. Не съм срещал нищо смислено по въпроса.
            Пожарната безопастност на 24-те волта е много по-висока от тая на 12-те, щото всички токове са 2 пъти по-малки, значи и нагряването е по-малко.
            А съвършената заварка - резачка, хем енергонезависима, че и подводна, се казва термитна свещ, ама никой не ще да ги внася, щото никой не ще да ги купува. Примерно 7 лева за 5 сантиметра шев. Обаче проблема не е в това, а че докато се научиш отиват няколкостотин лева...(((

            Коментар


            • #7
              diavol koleda

              Както очаквах получих едни изклучителни и много ясни отговори по темата както и нещо което не знаех и което напълно ме учуди това че може да имаш със сее си и електрожен според мен е практично и полезно убеден съм в това въпроса ми е трябва ли да е напълно преработена ел.инсталацията за 24 волта за да може да се ползва този полеви електрожен или е възможно да се ползва и при вариант две на преработка на инсталацията която е описал Венци
              ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
              тел.088четири 9едно9 4нула4
              -------------------------------------------------------

              Коментар


              • #8
                Re: diavol koleda

                Първоначално публикуван от diavol koleda
                ... въпроса ми е трябва ли да е напълно преработена ел.инсталацията за 24 волта за да може да се ползва този полеви електрожен или е възможно да се ползва и при вариант две на преработка на инсталацията която е описал Венци
                никаква преработка не е нужна: откачаш втория акумулатор /да не са в паралел/ и ги свързваш последователно /обаче както вече казах, втория акумулатор да не е свързан към ел. инст. на джипа/ краищата ползваш съответно за маса и електрод... няма опасност да изхабиш акумулаторите бързо, защото тока е голям но тече за секунди /само докато заваряваш/ - един стандартен акумулатор е 50-60Ач т.е. 60А ток в продължение на един час, 120А за 30мин и т.н....
                помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                Коментар


                • #9
                  А най-добре изобщо да откачиш всичките акумулатори от инсталацията, още преди да завариш сегментите за цилиндрите.

                  Коментар


                  • #10
                    Първоначално публикуван от Стефан
                    А най-добре изобщо да откачиш всичките акумулатори от инсталацията, още преди да завариш сегментите за цилиндрите.


                    E така трябва и да е!Спорет мен!

                    А мога ли да попитам какво има за музиката та не може да бъде на 24 Волта!

                    P.S А ако караш джип и си на OFF-ROAD няма да ти е до музика!
                    https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

                    Коментар


                    • #11
                      12 волтовата просто изгаря на 24. Трябва да И сложиш стабилизатор на 12. А всяко такова допълнително блокче си е още един яд, и още една ненадеждност. То прочее не е и толкоз евтино за примерно 150 вата.
                      Мани я музиката, кво правим с разните стартери - генератори? А с прочие моторчета?

                      Коментар


                      • #12
                        Ако се избере вариант 2 от описаните по-горе от мен, няма нужда от никакви преобразуватели. От средната точка на двата акумулатора се взема 12В и се захранва съществуващата инсталация. Между впрочем, така е решен и въпроса при всички 24 волтови системи на камионите например. Нали не смятате, че специално за тях произвеждат радиокасетофони и други подобни апаратури, всички това там си работи на 12В като и на извода за запалка също има 12 Волта...
                        VPetrov.photography

                        Коментар


                        • #13
                          И само стартера - на 24. Това не е пълноценна инсталация. Ако става дума за джипове, допълнителните фарове само колко пият... А лебедката, а ...)
                          А ако става дума за автомобилната промишленост изобщо, това са милиони тонове мед. Ей по такива дребни причини навремето направиха казанчетата за нужниците от 14 на 10 литра, и веднага отпадна нуждата от цели язовири. А гайките станаха от 14 на 13 мм, и освен желязото спестиха и заводите за него. И кой знае какво още...

                          Коментар


                          • #14
                            И само стартера - на 24. Това не е пълноценна инсталация. Ако става дума за джипове, допълнителните фарове само колко пият... А лебедката, а ...)
                            За случаите, за които съм писал основна причина за промяната към 24В са големите консуматори, а именно лебедката и фаровете. (Останалите консуматори в една офроуд машина са пренебрежимо малки, за да са важни) При варианта, който аз съм избрал и стартера остава на 12В, не защото няма да е добре да е 24В, но поради чисто практични съображения. Стартери (12В) не могат да се преработват лесно за 24В или поне аз не намерих място, където да могат да го направят.
                            VPetrov.photography

                            Коментар


                            • #15
                              Тук ми се иска да попитам има ли разлика в лебетките който са 12 волта и тия който са 24!
                              Под разлика имам предвид силата на теглене!Или просто самата конструкция е за 24 Волта!
                              https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 7,747 в 09:48 на 20-03-21.

                              Зареждам...
                              X