Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Внимание! Опасни гайки!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Внимание! Опасни гайки!

    Колеги, ако някой от вас използва такива гайки за джанти




    нека по-често да проверява дали са добре натегнати. Особено ако се кара на по-"рошав" терен.

    Моят опит с използването на такива гайки с джанти AEZ и тайвански HRS е следният:

    13 януари 2008
    - след тежка разходка в рилския сняг с много буксуване и лашкане на задно ляво колело беше установена липсата на 3 гайки, 2 бяха напълно разхлабени и се въртяха свободно на ръка и само 1 (една) стоеше както трябва на полагащото й се място. Джантите в случая бяха AEZ. В този случай заподозрян беше автомонтьорът, извършил наскоро преди това смяна на задни накладки.

    02 март 2008 - След бързо каране из Балкана по време на Троян Трофи 2008 беше установено, че предно дясно колело е пред изпадане.
    В същност, май единственото, което е попречило на колелото да изхвърчи преди проблемът да бъде забелязан, е масивният хъб на Патрол-а, който е задържал джантата (тайванска HRS) и не й е позволил да откъсне шпилките.




    03 март 2008 - След инцидента от предния ден всички гайки на всички колела бяха затегнати "до откат" с помощта на кръстачката. Независимо от това, само след 30-на километра каране (малко над половината от тях - по трасето на затворения етап на състезанието) задно ляво колело се откъсна във време на движение и резултатът беше този:




    Преглед след инцидента показа наличието на силно разхлабени гайки на абсолютно всички колела.

    По време на Троян Трофи друг колега, използващ същите гайки с джанти HRS, също е установил липсващи (изпаднали поради саморазвиване) гайки ...

    След доста умуване и гледане, в крайна сметка се стигна до извод, че причината за споменатите инциденти е късият конус на гайките, поради което най-вероятно се получава недобро прилягане към джантата, а оттам се стига и до саморазвиване от вибрациите.

    Ето сравнение на въпросните гайки (кръглата отляво), с такива, използвани в комплект с джанти CMS, за които съм чувал само положителни отзиви






    Та, с оглед на горното, пак да повторя. Ако карате с такива гайки - ВНИМАВАЙТЕ!!!

    На мен използването им ми струваше - 3 джанти тотална щета, скъсани или повредени шпилки на 2 колела, счупен спирачен апарат и по-лошо класиране в състезанието.
    Погледнато от друга гледна точка може да се каже, че в същност сме имали голям късмет, тъй като благодарение на здравия патрулски хъб и наблюдателността на колегата reichfurrer не се стигна до по-неприятни последствия ...
    Последно редактирано от Чавдар (V93); 12-03-08, 09:18.
    Ние не сме неутрални!

  • #2
    До: Внимание! Опасни гайки!

    Благодаря. Полезно.
    За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

    Коментар


    • #3
      До: Внимание! Опасни гайки!

      Лявата на снимката е за стоманена джанта, дясната - за лята алуминиева. Освен тия два стандарта, има още някъв конус за нещо малко, и сфера вместо конуса.
      Те просто са различни системи. Разменянето им винаги води до саморазвиване, независимо как ги стягаш и какъв Локтайт мажеш.

      Коментар


      • #4
        До: Внимание! Опасни гайки!

        Абсолютно точно !!!!
        Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

        Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

        Коментар


        • #5
          До: Внимание! Опасни гайки!

          Хм! Интересно ! Първия комплект CMS ми ги продадоха с наглед такива гайки (проблемните) и карам вече 2 години без никакви грижи (даже трудно ги развивам).Втория комплект ми го продадоха с другия вид гайки!Ще погледна конуса ми.
          PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
          КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
          0899187766

          Коментар


          • #6
            До: Внимание! Опасни гайки!

            Да, ТРЯБВА да се развиват трудно. Там резбата не е нормална а натегната. Друг стандарт такъв, и работи по друг начин. Само прилича на нормалните резби

            Коментар


            • #7
              До: Внимание! Опасни гайки!

              Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
              Да, ТРЯБВА да се развиват трудно. Там резбата не е нормална а натегната. Друг стандарт такъв, и работи по друг начин. Само прилича на нормалните резби
              Именно - и на двата ми Трупъра гайките се въртят трудно по цялата дължина на шпилката. Наглед са чисти и здрави.
              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

              Коментар


              • #8
                До: Внимание! Опасни гайки!

                нямам в пред вид ,че вървят трудно , а че се самозатягат.Колкото повече гледам снимките толкова повече ми приличат на моите.Наистина не мога да си обясня , защо така се е получило при Чавдар.
                PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                0899187766

                Коментар


                • #9
                  До: Внимание! Опасни гайки!

                  Първоначално публикуван от churov Преглед на мнение
                  Хм! Интересно ! Първия комплект CMS ми ги продадоха с наглед такива гайки (проблемните) и карам вече 2 години без никакви грижи (даже трудно ги развивам).Втория комплект ми го продадоха с другия вид гайки!Ще погледна конуса ми.

                  И аз съм същият случай - никакъв проблем до свга

                  Коментар


                  • #10
                    До: Внимание! Опасни гайки!

                    Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                    Лявата на снимката е за стоманена джанта, дясната - за лята алуминиева. Освен тия два стандарта, има още някъв конус за нещо малко, и сфера вместо конуса.
                    Те просто са различни системи. Разменянето им винаги води до саморазвиване, независимо как ги стягаш и какъв Локтайт мажеш.
                    Двете гайки са с различен конус, за това левите се развиват.Не може конуса да легне на цяла площ и да затегне хубаво.
                    Gaz69.Suzuki SAMURAI 0887006977

                    Коментар


                    • #11
                      До: Внимание! Опасни гайки!

                      Не става дума за износване. Нормалната резба си е нормална, тя работи с разтегляне. Хлабината между гайката и болта е каквато е, първите две витки хващат, деформират се, и държат. Всички зад тях стоят и чакат, имат роля единствено в осигуряването.
                      В натегнатата резба хлабината е по-малка, работят всички витки, но не за сметка на първите две, а на триенето по цялата винтова повърхност. Това всъщност е съединение от друг тип, нищо че отдалече изглеждат еднакво Теорията му е друга, изпълнението, всичко.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Внимание! Опасни гайки!

                        Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                        Не става дума за износване. Нормалната резба си е нормална, тя работи с разтегляне. Хлабината между гайката и болта е каквато е, първите две витки хващат, деформират се, и държат. Всички зад тях стоят и чакат, имат роля единствено в осигуряването.
                        В натегнатата резба хлабината е по-малка, работят всички витки, но не за сметка на първите две, а на триенето по цялата винтова повърхност. Това всъщност е съединение от друг тип, нищо че отдалече изглеждат еднакво Теорията му е друга, изпълнението, всичко.
                        искаш да кажеш, че тая резба е с различна стъпка по дължината си?
                        или че диаметъра на гайката - вътрешния - мерен по върха на резбата, е различен?
                        странно

                        Коментар


                        • #13
                          До: Внимание! Опасни гайки!

                          Стъпките са си като на нормалната, или пък каквито искаш да си направиш. Хлабината я няма.
                          Докато не започнеш да затягаш със сила, нормалната гайка хлопа на болта. Натегнатата не.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Внимание! Опасни гайки!

                            Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                            Лявата на снимката е за стоманена джанта, дясната - за лята алуминиева.
                            Лявата гайка е от комплектите, който "Мотоексперт" дава с алуминиеви джанти AEZ и HRS. Специално на AEZ е трудно да се сложат другия тип гайки, защото отворите на джантата са тесни и дълбоки и ключ 17 от най-често използваните кръстачки не може да влезе вътре.

                            При всички положения вече няма да смея да карам с тези гайки на състезание. Ще сложа от другите (CMS). Доколкото си имам и 1-2 на ум по отношение на джантите, ще трябва да се направят няколко теста за да видя дали и те нямат някакъв принос за проблема.
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #15
                              Лоша работа точно ще купувам джанти и се бях насочил към HRS, DOTZ, Darwin racing ....
                              Има ли накакви по универсални гайки. Или поне избор на варианти ...
                              Какви джанти бихте ми препоръчали. Ще се позват в гората.

                              За ТЛК 90, нулев офсет или +10
                              Последно редактирано от Чавдар (V93); 13-03-08, 14:48.
                              BULGARIA TROPHY 2016 ... NO LIMITS ...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X