Колеги, ако някой от вас използва такива гайки за джанти

нека по-често да проверява дали са добре натегнати. Особено ако се кара на по-"рошав" терен.
Моят опит с използването на такива гайки с джанти AEZ и тайвански HRS е следният:
13 януари 2008 - след тежка разходка в рилския сняг с много буксуване и лашкане на задно ляво колело беше установена липсата на 3 гайки, 2 бяха напълно разхлабени и се въртяха свободно на ръка и само 1 (една) стоеше както трябва на полагащото й се място. Джантите в случая бяха AEZ. В този случай заподозрян беше автомонтьорът, извършил наскоро преди това смяна на задни накладки.
02 март 2008 - След бързо каране из Балкана по време на Троян Трофи 2008 беше установено, че предно дясно колело е пред изпадане.
В същност, май единственото, което е попречило на колелото да изхвърчи преди проблемът да бъде забелязан, е масивният хъб на Патрол-а, който е задържал джантата (тайванска HRS) и не й е позволил да откъсне шпилките.

03 март 2008 - След инцидента от предния ден всички гайки на всички колела бяха затегнати "до откат" с помощта на кръстачката. Независимо от това, само след 30-на километра каране (малко над половината от тях - по трасето на затворения етап на състезанието) задно ляво колело се откъсна във време на движение и резултатът беше този:

Преглед след инцидента показа наличието на силно разхлабени гайки на абсолютно всички колела.
По време на Троян Трофи друг колега, използващ същите гайки с джанти HRS, също е установил липсващи (изпаднали поради саморазвиване) гайки ...
След доста умуване и гледане, в крайна сметка се стигна до извод, че причината за споменатите инциденти е късият конус на гайките, поради което най-вероятно се получава недобро прилягане към джантата, а оттам се стига и до саморазвиване от вибрациите.
Ето сравнение на въпросните гайки (кръглата отляво), с такива, използвани в комплект с джанти CMS, за които съм чувал само положителни отзиви


Та, с оглед на горното, пак да повторя. Ако карате с такива гайки - ВНИМАВАЙТЕ!!!
На мен използването им ми струваше - 3 джанти тотална щета, скъсани или повредени шпилки на 2 колела, счупен спирачен апарат и по-лошо класиране в състезанието.
Погледнато от друга гледна точка може да се каже, че в същност сме имали голям късмет, тъй като благодарение на здравия патрулски хъб и наблюдателността на колегата reichfurrer не се стигна до по-неприятни последствия ...
нека по-често да проверява дали са добре натегнати. Особено ако се кара на по-"рошав" терен.
Моят опит с използването на такива гайки с джанти AEZ и тайвански HRS е следният:
13 януари 2008 - след тежка разходка в рилския сняг с много буксуване и лашкане на задно ляво колело беше установена липсата на 3 гайки, 2 бяха напълно разхлабени и се въртяха свободно на ръка и само 1 (една) стоеше както трябва на полагащото й се място. Джантите в случая бяха AEZ. В този случай заподозрян беше автомонтьорът, извършил наскоро преди това смяна на задни накладки.

02 март 2008 - След бързо каране из Балкана по време на Троян Трофи 2008 беше установено, че предно дясно колело е пред изпадане.
В същност, май единственото, което е попречило на колелото да изхвърчи преди проблемът да бъде забелязан, е масивният хъб на Патрол-а, който е задържал джантата (тайванска HRS) и не й е позволил да откъсне шпилките.
03 март 2008 - След инцидента от предния ден всички гайки на всички колела бяха затегнати "до откат" с помощта на кръстачката. Независимо от това, само след 30-на километра каране (малко над половината от тях - по трасето на затворения етап на състезанието) задно ляво колело се откъсна във време на движение и резултатът беше този:

Преглед след инцидента показа наличието на силно разхлабени гайки на абсолютно всички колела.
По време на Троян Трофи друг колега, използващ същите гайки с джанти HRS, също е установил липсващи (изпаднали поради саморазвиване) гайки ...


След доста умуване и гледане, в крайна сметка се стигна до извод, че причината за споменатите инциденти е късият конус на гайките, поради което най-вероятно се получава недобро прилягане към джантата, а оттам се стига и до саморазвиване от вибрациите.
Ето сравнение на въпросните гайки (кръглата отляво), с такива, използвани в комплект с джанти CMS, за които съм чувал само положителни отзиви
Та, с оглед на горното, пак да повторя. Ако карате с такива гайки - ВНИМАВАЙТЕ!!!
На мен използването им ми струваше - 3 джанти тотална щета, скъсани или повредени шпилки на 2 колела, счупен спирачен апарат и по-лошо класиране в състезанието.
Погледнато от друга гледна точка може да се каже, че в същност сме имали голям късмет, тъй като благодарение на здравия патрулски хъб и наблюдателността на колегата reichfurrer не се стигна до по-неприятни последствия ...
Коментар