Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Офроуд гуми покриващи изискванията за зимна експлоатация

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Офроуд гуми покриващи изискванията за зимна експлоатация

    Щом наближи зимния сезон във форума започват да се появяват камара отделни теми, касаещи въпроса: "Какви офроуд гуми през зимата". Провокиран от това реших да се опитам да систематизирам информацията която съм успял да събера по тази тема.

    Моделите офроуд гуми, предвидени за зимна екплоатация се броят на пръстите на едната ръка. Преди да ги разгледаме е добре да уточним какъв е критерия за "зимна гума", защото из търговските сайтове е пълно мазало. Там важи правилото: Щом е за офроуд е лятна. Нищо че на снимката на гумата в сайта се вижда снежинката. Общо взето два са параметрите, които определят "зимното" предназначение:

    1. Шарката на протектора (грайфера).
    2. Материала от който е произведена гумата

    За да бъде една гума за зимна експлоатация трябва не само шарката на протектора да е с подходящ дизайн, а и материала от който е произведена да е подходящ за ниска температура. Много хора се заблуждават че означението "M+S" (mud and snow) което се превежда "сняг и кал" е достатъчна гаранция, че гумата ще работи добре през зимата. Това не е вярно. Необходимо е да има означение за това че материала от който е изработена гумата е "зимен". Този символ се нарича "mountain/snowflake symbol" и изглежда така:


    Целта е била да бъде създаден стандарт за гуми предназначени за зимна експлоатация. Не е тайна, че северно-американския пазар е залят от "универсални гуми". Производителите обикновено ги представят като продукт подходящ за всички сезони и всички условия. И нормално. Така много по-лесно се продават. В резултат на множество доклади за това че огромна част от ПТП се дължат на гуми с неподходящи параметри за зимна експлоатация се появява необходимост да бъде сложен ред на този пазар. Другата причина е че за някои канадски щати точно тогава влиза в сила правило за задължителна употреба на "зимни гуми" в зимния сезон. А без да е ясно какво е "зимна гума" този закон не може да бъде приложен. До тогава всички производители съвсем законно са можели да заблуждават потребителите чрез маркировката "M+S", защото тя определя единствено шарката. Изискване за материал е нямало.

    В резултат на тези законови промени най-после на пазара се появяват офроуд гуми с гарантирани зимни параметри. Те са разделени в две групи:

    1. За професионална употреба изискванията са по-строги и категорията е отделна - On-/Off-Road Commercial Traction. Фирмите в USA и Canada не могат да употребяват друг модел гуми не присъстващи в този списък, а в някои щати през зимата и задължително маркирани с "mountain/snowflake symbol". В долната таблица са показани моделите гуми от тази категория, като само два от тях покриват изискванията за зимна експлоатация: GoodYear Wrangler DuraTrac и BFGoodrich Commercial T/A Traction, Показана е и сравнителна таблица на отделните параметри получени от потребителски фийдбек:



    2. За лични МПС изискванията са по-либерални и категорията е Severe Snow Rated On-/Off-Road All-Terrain Tires. Цените на моделите гуми в тази категорие са по-ниски, но и параметрите им не са толкова добри като тези от предната категория. В тази категория моделите са само три и са подредени по оценка:


    1. GoodYear Wrangler Silent Armor - оценка: 8.5








    2. General Grabber AT 2 - оценка: 8.3



    3. BF Goodrich All-Terrain T/A KO - оценка: 8.2



    В заключение:

    Топ зимната офроуд гума в професионалната категория е GoodYear Wrangler Duratrac.

    В дъното на класацията на любителската категория е BF Goodrich All-Terrain T/A KO

    Всички останали модели офроуд гуми, които не присъстват в горните два списъка не са предназначени за зимна експлоатация.

    И накрая едно уточнение касаещо "любителската" категория: Въпреки че фактически отговарят на изискванията за материал някои от размерите на трите модела от тази категория нямат право да бъдат маркирани с въпросният символ "mountain/snowflake symbol", защото не покриват съшествуващите в тази категория изисквания за размер. Формално не покриват изискванията за зимни и като ви спре полицай глобата е в кърпа вързана (в някои щати), но фактически са същите като останалите размери от модела, както като шарка така и като материал. Явно има някаква причина през зимния сезон да бъде ограничавана употребата по пътищата на големите размери.

    Ами това са зимните офроуд гуми - всичко на всичко 5 модела. Други няма за сега. Ако се появят ще търся помощ от модератор за да допълним първия пост.

    Всичко написано от мен до тук е на база американския пазар, но все пак когато говорим за офроуд гуми той е факторът. А и когато говорим за "зима" също. И не на последно място когато говорим за строго законодателство касаещо безопастността на движението.
    Последно редактирано от elbgt; 18-01-13, 16:20.
    My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

  • #2
    От: Офроуд гуми покриващи изискванията за зимна експлоатация

    Супер тема!Браво!Дълго се чудех какво да карам при сняг.Хем не ми се свалят пирели скорпион муд, че на калта друго не държи,хем са гола вода на отъпкан сняг.Може би трябва нещо подобно.
    Mercedes G 230E

    Коментар


    • #3
      От: Офроуд гуми покриващи изискванията за зимна експлоатация

      Полезно инфо. Често съм се питал кои гуми са за зимен офроуд.
      ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

      Коментар


      • #4
        От: Офроуд гуми покриващи изискванията за зимна експлоатация

        GoodYear Wrangler DuraTrac се продават в един бг сайт като летни
        ________________________________________________
        Chevrolet k1500 5,7
        Subaru OUTBACK 2,5
        Hyundai TUCSON 2.0

        Коментар


        • #5
          От: Офроуд гуми покриващи изискванията за зимна експлоатация

          Можеше да го пуснеш преди два месеца, за да не откажа Вранглера от глезотия Ясно е, че калните ни гуми не стават за отъпкан сняг. Аз лично с тях се чувствам като на ски.

          Коментар


          • #6
            От: Офроуд гуми покриващи изискванията за зимна експлоатация

            Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнение
            GoodYear Wrangler DuraTrac се продават в един бг сайт като летни
            Мхм... и не само в български сайтове е така. Както се вижда от първия пост всичко на всичко 5 модела гуми от поне няколко хиляди модела са от зимен материал и с типична зимна (ламели плюс евентуално заготовка за шипове) шарка на протектора. До преди въвеждането на "снежинката" всичко що е AT е било с "лятно" предназначение. Кога и дали тия сайтове ще си добавят категорията "АТ зимни" и дали ще го направят заради 5 модела гуми нямам идея. Важното е ние да можем да ги различаваме пък те нека си пишат каквото им е удобно.

            едит/

            Сетих се и още нещо. 99% от сайтовете нямат и категорията Commercial Traction и вместо нея пак пишат "Летни", а GoodYear Wrangler DuraTrac е точно в тази категория и в никоя друга.
            Последно редактирано от elbgt; 27-01-13, 19:56.
            My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

            Коментар


            • #7
              От: Офроуд гуми покриващи изискванията за зимна експлоатация

              Каква е цената на GoodYear Wrangler DuraTrac в България. Знам , че зависи, но долугоре. В Швеция е около 150 евро за 31 х 10.50 х15.

              Коментар


              • #8
                От: Офроуд гуми покриващи изискванията за зимна експлоатация

                Лични впечатления-руските Медвед са почти идеални за зимен офроуд. Не съм се заглеждал дали имат всички символи, ама не ме и интересува. Просто виждам как се представят през зимата и това ми е достатъчно.

                Ма щото са руски много хора ще ги е срам да карат с тях...
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • #9
                  От: Офроуд гуми покриващи изискванията за зимна експлоатация

                  На място споменаваш руските гуми. По-рано не се реших да го напиша, но сега ми даваш добър аргумент, че не ми се представяха мои. Ето това - класацията е твърде атлантически-еврогейска. Това значи, че на практика очаквам да има още много гуми в места като Нова Зеландия, Скандинавия, Русия и Китай, които не са чували че са по-лоши и затова вървят също така добре. Този филм съм го гледал с гумите за леки коли и товарни. Ако бяха офроуд, щях да дам марки и модели, но в случая коментирам валидността на такива класации. Стават, но е задължително да се оценят критично, по технически.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Офроуд гуми покриващи изискванията за зимна експлоатация

                    Аз само съм ги мяркал руските, направиха ми добро впечатление, но проблема там е, че са много малки.
                    Jeep Wrangler YJ 5.9 МТ 1990/Suzuki Samurai 1.6 MT 1990/Chevrolet M1028 6.2D AT 1984/Jeep Cherokee XJ 4.0 AT 1997/Jeep Grand Cherokee WK 5.7 AT 2005
                    http://www.facebook.com/JeepBG
                    LZ1GGC

                    Коментар


                    • #11
                      От: Офроуд гуми покриващи изискванията за зимна експлоатация

                      Хубава тема и полезна. Имам обаче няколко забележки и ще помоля автора да помага с указания за източника на информация (може да се окаже, че грешката е в моя телевизор).

                      mountain/snowflake symbol се дава на гуми покриващи стандарта ASTM F1805 http://www.astm.org/Standards/F1805.htm Шарката и материала(да не става трошлив при ниски температъри) със сигурност оказват влияние, но по скоро се тества сцеплението. Връзката към стандарта намерих тук http://tirf.ca/publications/PDF_publ...e_Report_7.pdf

                      Tires designed for use in severesnow conditions are recognized by a three peaked mountain snow flake symbol (see Figure 1). This symbol,created by tire manufacturers, is a performance based standard which indicates the winter tire achievesa snow traction index of 110% when using the ASTM F-1805 snow traction test, compared to a known control tire (Standard Reference Test Tire).
                      В Канада доколкото знам само в две провинции са задължителни зимните гуми. Това са Квебек от 2008 година и Бритиш Колумбия само за някои определени пътища/части
                      По отношение на Commercial, доколкото знам тези гуми са предназдначени за по-тежка работа-тегленe, товарене и т.н. Характеризират се с по-голяма устойчивост на износване (tread rating или Tire wear), по-висок рейтинг на натоварване (load rating) и по-добре понасят загряването при тежки натоварвания. Не знам да са задължителни в Канада за фирмите, ама това, че аз не знам нищо не значи .

                      От 3 зими съм с Goodyear Wrangler Territory. Това е евтина гума специално за една от тукашните вериги магазини. Има mountain/snowflake symbol и е LT. Първата година се качвах на едно езеро само на задно предаване, втората година беше ту на задно ту на 4х4, сега е главно на 4х4. Предполагам, че снега става все по хлъзгав с годините
                      Това го пише за да показа,че и "снежинката" не е панацея за проблема. През 2008 Transport Canada провежда изследване свързано с проблеми при рейтинга на някой гуми. Вземат 3 зимни и 3 all-terrain гуми за СУВ. Засилват до 16 км/ч и мерят дистанцията на спиране. Всички резултати ги откасят към резултата на една от зимните гуми (приемат го за 100 %). Останалите две зимни дават 93% и 103%. Забавната част е, че първата "всетеренка" дава 140% и е без "снежинка". Следващите две са със 151% и 141%, като и двете са със снежинка.
                      Последно редактирано от Чавдар (V93); 04-02-13, 07:56. Причина: Шрифт
                      Toyota Land Cruiser BJ70 1985
                      Lexus LS430

                      Коментар


                      • #12
                        От: Офроуд гуми покриващи изискванията за зимна експлоатация

                        Първоначално публикуван от vento5 Преглед на мнение
                        През 2008 Transport Canada провежда изследване свързано с проблеми при рейтинга на някой гуми. Вземат 3 зимни и 3 all-terrain гуми за СУВ. Засилват до 16 км/ч и мерят дистанцията на спиране. Всички резултати ги откасят към резултата на една от зимните гуми (приемат го за 100 %). Останалите две зимни дават 93% и 103%. Забавната част е, че първата "всетеренка" дава 140% и е без "снежинка". Следващите две са със 151% и 141%, като и двете са със снежинка.
                        Можеш ли да дадеш някакъв линк към тези резултати. Ще е интересно да им хвърлим по едно око.
                        LZ1AID

                        Коментар


                        • #13
                          От: Офроуд гуми покриващи изискванията за зимна експлоатация

                          Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                          Ма щото са руски много хора ще ги е срам да карат с тях...
                          Ич нема да ме е срам даже, ама да вземат да произвеждат нормални размери, а не само тия аспиринчета. Ама на тех им не требе, щот нали като повече сняг изкарват Зиловете
                          Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                          Коментар


                          • #14
                            От: Офроуд гуми покриващи изискванията за зимна експлоатация

                            Първоначално публикуван от alex_bg777 Преглед на мнение
                            Можеш ли да дадеш някакъв линк към тези резултати. Ще е интересно да им хвърлим по едно око.
                            Ето линк към документа където го прочетох. Страница 12

                            http://tirf.ca/publications/PDF_publ...e_Report_7.pdf
                            Toyota Land Cruiser BJ70 1985
                            Lexus LS430

                            Коментар


                            • #15
                              От: Офроуд гуми покриващи изискванията за зимна експлоатация

                              Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                              Ич нема да ме е срам даже, ама да вземат да произвеждат нормални размери, а не само тия аспиринчета. Ама на тех им не требе, щот нали като повече сняг изкарват Зиловете
                              И мен въобще няма да ме е срам. Руснаците не е да не са виждали сняг и едва ли не са наясно с технологиите. В YouTube ми текат лигите по всевъзможни техни разработки и размери. От огромни гумища за меки терени като блатата в тайгата до всевъзможни други за какви ли не терени. Проблема е че никъде ги няма да се продават по леснодостъпен за всеки начин. Проблема при достъпните в търговската мрежа модели наистина е в ограничения избор от размери. Иначе аз и сега карам през лятото паркетника ми с уникални летни "руски" гуми. Модела е "Nokian Z" и на тях пише "Made in Russia". Ич биля не ме е срам
                              Последно редактирано от elbgt; 04-12-13, 14:59.
                              My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 4,057 в 14:19 на 14-06-16.

                              Зареждам...
                              X